6 روش جدید در تحقیقات بازاریابی و بازار

6 روش جدید در تحقیقات بازاریابی و بازار

آیا نمی‌دانید که در صنعت تحقیقات بازاریابی و بازار چه روندی اجرا می‌شود؟ با این مقاله همراه باشید.

6 روش نوظهور در تحقیقات بازاریابی

6 روش نوظهور در تحقیقات بازاریابی را با هم بررسی می‌کنیم که عبارتند از:

1. تجزیه‌وتحلیل رسانه‌های اجتماعی 2. تجزیه‌وتحلیل متن 3. تشریح علمی موبایل 4. تحقیق در مورد بازی 5. آزمون حسی کمی 6. جمع سپاری

ممکن است برخی از این روش‌ها را قبلاً شنیده باشید، برخی دیگر را شاید نه. درهرصورت، در این مقاله هرکدام را با مثال‌هایی برای شما توضیح می‌دهیم.

دیدن دوره‌ی اصول تحقیقات بازار

تجزیه‌وتحلیل رسانه‌های اجتماعی چیست؟

احتمالاً این یکی از روش‌های نوظهور در تحقیقات بازار است که قبلاً درباره آن شنیده‌اید. مگر اینکه در 15 تا 20 سال گذشته در جامعه حضوری فعالیت نداشته‌اید.

تجزیه‌وتحلیل رسانه‌های اجتماعی اثربخشی یک پست را ارزیابی می‌کند. چند نمونه ازآنچه تجزیه‌وتحلیل رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به کاربران بگوید، تعداد لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها، دسترسی‌ها (یعنی تعداد افرادی که پست به آنها نشان داده شده است) و کلیک‌های لینک است.

همچنین چندین پلتفرم و سیستم وجود دارد که سازمان‌های بزرگ از آن برای ردیابی احساسات و واکنش به برند، محصولات جدید یا خدمات جدید خود استفاده می‌کنند.

بنابراین اگر دنیا در مورد محصول جدید شما صحبت می‌کند، به‌احتمال‌زیاد یک پلتفرم تجزیه‌وتحلیل رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که داده‌ها را در زمان واقعی جمع‌آوری می‌کند.

مردم چه می‌گویند؟ آیا آن را دوست دارند؟ چه چیزی باید اصلاح شود؟ بحث مثبت است یا منفی؟ همه چیزهایی وجود دارد که پلتفرم‌های احساسات اجتماعی برندهای بزرگ را دنبال می‌کنند.

چرا تجزیه‌وتحلیل رسانه‌های اجتماعی یک تغییردهنده بازی است: محققان و بازاریابان به‌طور مؤثر از ابزارها و داده‌های موردنیاز برای ایجاد پست‌های با عملکرد بالاتر استفاده می‌کنند.

این به معنای لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، دسترسی‌ها و کلیک‌های لینک بیشتر است! کلید انجام صحیح این کار، کاوش در داده‌های پست‌ها برای درک اینکه چگونه تغییرات محتوا بر اثربخشی پست تأثیر می‌گذارد است.

به‌عنوان‌مثال، تست A/B یک تبلیغ، متن پست را یکسان نگه می‌دارد اما از دو تصویر متفاوت استفاده می‌کند.

پس از تست A/B، یک پست ممکن است بهتر از پست دیگر باشد که به کاربر اجازه می‌دهد تا با مؤثرترین پست ادامه دهد.

احساسات و نظارت بر رسانه‌های اجتماعی یک تغییر بازی است زیرا می‌تواند در تحقیقات سنتی بازار صرفه‌جویی زیادی کند. ا

گر مردم داوطلبانه در مورد یک نام تجاری یا محصول بدون درخواست صحبت می‌کنند، احتمالاً واقعی‌تر و کمتر جانب‌دارانه‌تر از زمانی است که یک شرکت تحقیقات بازاریابی از آن خواسته باشد.

احساسات و ردیاب‌های اجتماعی به برندها اجازه می‌دهد در پس‌زمینه باقی بمانند و مکالمات پیرامون محصولات و خدمات خود را درک کنند، بدون اینکه نیازی به استخدام شرکت‌کنندگان در یک گروه متمرکز یا دعوت از آنها برای شرکت در نظرسنجی باشد.

تجزیه‌وتحلیل متن چیست؟

تجزیه‌وتحلیل متن چیست؟

در اینجا به آینده و تجزیه‌وتحلیل متن، یک روش جدید در حال ظهور در تحقیقات بازار است. بیایید محققین بازار با آن روبرو شویم، خواندن و کدنویسی سؤالات باز، زمان زیادی طول می‌کشد.

درحالی‌که کدنویسی قدرتمندترین راه برای دریافت معنا از متن باز است، مواردی وجود دارد که به تجزیه‌وتحلیل متن ایمان کامل داریم.

محققان هنگام تجزیه‌وتحلیل سؤالات باز یا متن پاسخ‌دهندگان از تجزیه‌وتحلیل متن استفاده می‌کنند.

تجزیه‌وتحلیل متن می‌تواند به ابرهای کلمه اشاره کند، که باعث می‌شود کلمات مورداستفاده بیشتر و بزرگ‌تر شوند، اما تجزیه‌وتحلیل متن عمیق‌تر به دسته‌بندی خودکار متن اشاره دارد. برخی از پلتفرم‌ها نسبت به سایرین پیشرفته‌تر هستند.

خروجی‌ها می‌توانند به‌صورت تعداد کلمات رایج‌ترین کلمات استفاده شده، نمودارهایی که نشان می‌دهد چند پاسخ مثبت در مقابل منفی بوده‌اند و موارد دیگر باشد.

مدل‌های دیگر عبارتند از تجزیه‌وتحلیل احساسات، مدل‌سازی موضوع، و همبستگی کلمات.

همانطور که این سیستم‌ها با تجزیه‌وتحلیل متن پیشرفته‌تر می‌شوند، این اصطلاح بیشتر به سمت کاوش در متن تغییر می‌کند.

چرا تجزیه‌وتحلیل متن یک تغییردهنده بازی است: زمان. زمان. زمان.

ما نمی‌توانیم آن را به‌اندازه کافی بگوییم. به‌عنوان کسی که روزها سؤالات باز و کدنویسی را خوانده است، می‌توانیم تأیید کنیم که تجزیه‌وتحلیل متن صرفه‌جویی زیادی در زمان برای صنعت تحقیقات بازار دارد.

درحالی‌که مطمئناً مواقعی وجود خواهد داشت که کدنویسی یک سؤال با پایان باز موردنیاز است، تجزیه‌وتحلیل متن در زمانی که کدنویسی غیرضروری است برای محققان وجود دارد.

متن‌کاوی و تجزیه‌وتحلیل متن، تجزیه‌وتحلیل کلمات و جمله‌ها استفاده شده توسط پاسخ‌دهندگان را بسیار فراتر از صرفاً باز می‌کند.

تشریح علمی موبایل چیست؟

تشریح علمی سیار، یک روش تحقیق نوظهور جدید، موانع بین محقق و شرکت‌کننده را از بین می‌برد.

برای این نوع مطالعات، یک محقق اقدامات یک شرکت‌کننده را در یک دوره زمانی با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود مشاهده می‌کند.

از نتایج این مطالعات می‌توان برای پاسخ به سؤالات مربوط به انگیزه‌ها، نگرش‌ها، باورها و ارزش‌های مصرف‌کنندگان استفاده کرد.

این فرآیند می‌تواند شامل وظایف مختلفی برای شرکت‌کننده باشد، مانند تکمیل یک مجله آنلاین روزانه یا ضبط ویدیو برای پاسخ به سؤالات عمیق.

چرا تشریح علمی موبایل یک تغییردهنده بازی است: تشریح علمی موبایل روند مشاهده بین محققان و شرکت‌کننده را آسان می‌کند.

شرکت‌کنندگان می‌توانند از تلفن خود برای پاسخ دادن به اطلاعات گزارش در یک مجله آنلاین و ضبط ویدیو استفاده کنند.

آسان‌تر و سریع‌تر کردن ارتباطات همچنین به این معنی است که تحقیقات می‌تواند آسان‌تر و سریع‌تر انجام شود.

ازآنجایی‌که همه به دستگاه‌های تلفن همراه خود متصل هستند، تحقیقات باید راه‌هایی برای استفاده از این عوامل راحتی پیدا کند.

این شرکت‌کنندگان را در طبیعی‌ترین محیط خود مشاهده می‌کند و با آنها تعامل دارد.

در بسیاری از موارد با این مطالعات تلفن همراه، شرکت‌کننده به‌سادگی اقدامات سبک زندگی یا تعامل خود را با تصاویر یا فیلم‌ها ثبت می‌کند.

در تشریح علمی هیچ‌گونه تداخلی با سؤالات مغرضانه یا سوگیری مصاحبه‌گر که ممکن است با گروه‌های متمرکز رخ دهد، وجود ندارد.

تشریح علمی سیار = تحقیقات ساخته موبایل

تحقیق در مورد بازی چیست؟

تحقیق در مورد بازی چیست؟

Gamification Research یا تحقیق در مورد بازی یک روش تحقیق جدید در حال ظهور است، و همچنین یک روش بسیار ساده است.

این به فرآیند ساختن سؤالات نظرسنجی «بازی‌شده» (با نام مستعار بیشتر سرگرم‌کننده یا بازی‌مانند) اشاره دارد.

یک مثال واقعاً ساده از این می‌تواند یک بازی تطبیقی باشد که در آن از پاسخ‌دهندگان خواسته می‌شود کلمات را از بانک کلمات بکشند و آنها را با مارک‌های مختلف مطابقت دهند.

نتایج حاصل از بازی‌سازی تحقیق می‌تواند منجر به بررسی بالاتر نرخ کامل و پاسخ‌دهندگان بیشتر شود.

نمونه دوم نظرسنجی می‌تواند خلاقیت و شبیه‌سازی یک سؤال باشد. به‌جای اینکه بپرسید "بهترین راه برای بازاریابی این محصول جدید چیست؟" شما می‌توانید این سؤال را مطرح کنید که "اگر شما فردی بودید که برای بازاریابی این محصول جدید استخدام شده‌اید و اگر محصول موفق بود، یک میلیون دلار جایزه داشتید، چگونه می‌توانید این محصول جدید را به بازار عرضه کنید؟"

امتیاز و پاداش نیز در گیمیفیکیشن نقش دارند. چندین نظرسنجی مقادیر درجه‌بندی‌شده‌ای را در امتیازات یا ویژگی‌های مسابقه مانند ارائه کردند تا پاسخ‌دهندگان را درگیر خود نگه دارند.

یک نظرسنجی می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی شود که سؤالاتی را بپرسد که برای یک سازمان ارزشمند هستند، مانند "کدام‌یک از محصولات و خدمات زیر را ارائه می‌دهیم؟" سپس به پاسخ‌دهنده به ازای هرکدام که به‌درستی انتخاب می‌کند، یک امتیاز تعلق می‌گیرد.

چرا گیمیفیکیشن تحقیق یک تغییردهنده بازی است: سرگرم‌کننده است. مهم‌تر از آن، پاسخ‌دهندگان نظرسنجی را درگیر نگه می‌دارد که منجر به داده‌های با کیفیت بالاتر می‌شود.

گیمیفیکیشن فروش کاری است که بسیاری از شرکت‌های تحقیقاتی بازار انجام می‌دهند و احتمالاً متوجه انجام آن نمی‌شوند. گیمیفیکیشن تحقیقات بازار ما را جالب نگه می‌دارد.

[caption id="" align="aligncenter" width="750"]آزمون حسی کمی در تحقیقات بازاریابی چیست؟ تحقیقات بازاریابی و آزمون حسی کمی[/caption]

آزمون حسی کمی چیست؟

آزمون حسی کمی یکی دیگر از روش‌های تحقیقاتی نوظهور است که ممکن است قبلاً درباره آن شنیده باشید.

به تحقیق در مورد طعم، صدا، بو، احساس، طراحی یا ظاهر و غیره اشاره دارد. این نوع تحقیق بیشتر در مرحله توسعه یک محصول استفاده می‌شود.

به‌عنوان‌مثال، یک شرکت تولید کاکائو داغ تصمیم می‌گیرد یک کاکائو داغ کم‌کالری جدید بسازد، اما می‌خواهد طعم آن تا حد امکان به محصول اصلی نزدیک باشد.

آزمایش حسی یک محیط کنترل‌شده برای چندین آزمایش‌کننده طعم ایجاد می‌کند که در مورد هر یک از دستورالعمل‌های جدید بازخورد ارائه می‌کنند تا شرکت بتواند بهترین انتخاب را انجام دهد.

با نهادینه شدن واقعیت مجازی (VR) در تحقیقات بازار، درهای زیادی را برای طراحی و تحقیقات بازار باز کرده است.

وقتی می‌توانید هدست واقعیت مجازی را ببندید و راهرو را برای خریدار دوباره بسازید، چرا درباره تجربه خرید خواربارفروشی در فروشگاه و قرار دادن محصولات در قفسه نظرسنجی بپرسید؟

چرا آزمون حسی کمی یک تغییردهنده بازی است: آزمون حسی کمی برای تست طعم سنتی سختگیری می‌کند.

تست طعم معمولاً در یک اتاق ساده برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان می‌توانند در طول چشیدن با هم تعامل داشته باشند و عواملی مانند عطرهای موجود در هوا، سطح رطوبت و تهویه مطبوع به‌خوبی کنترل نمی‌شوند.

بااین‌حال، آزمایش حسی بیشتر علمی است. به شرکت‌کنندگان فضاهای خصوصی داده می‌شود، هوا کنترل می‌شود و زمانی که هر شرکت‌کننده باید بچشد، دقیق است.

VR تحقیقات بازار سنتی را متحول کرده است و به برندها کمک می‌کند تا در مقابل مشتریان قرار بگیرند و نگرش‌ها و رفتارها را بدون نیاز به ترک دفتر آزمایش کنند.

VR می‌تواند شما را به هر فروشگاه، طراحی قفسه یا ساختمانی بدون نیاز به حضور فیزیکی ببرد.

[caption id="" align="aligncenter" width="750"]Crowdsourcing یا جمع سپاری چیست؟ جمع سپاری در تحقیقات بازاریابی[/caption]

Crowdsourcing یا جمع سپاری چیست؟

درنهایت ما جمع سپاری داریم، که آخرین روند در حال ظهور ما است که در این وبلاگ موردبحث قرار گرفته است. به عبارت ساده، جمع سپاری به این معنی است که از گروهی از مردم خواسته می‌شود تا بازخورد ارائه کنند.

ایده این است که یک گروه بزرگ و نسبتاً باز از مردم وجود دارند که مایل به پاسخگویی به سؤالات هستند، اما نکته کلیدی این است که سؤالات مناسب برای رسیدن به هدف خود بپرسید.

یک مثال می‌تواند یک شرکت کوکی باشد که چندین طعم جدید را منتشر می‌کند و از مصرف‌کنندگان می‌خواهد که به‌صورت آنلاین خرید کنند، امتحان کنند و به آن امتیاز دهند.

یک مزیت جانبی تحقیقاتی مانند این، سوق دادن مشتریان به وب‌سایت برند یا صفحات رسانه‌های اجتماعی است که مشتریان را بیشتر درگیر می‌کند.

چرا جمع سپاری یک تغییردهنده بازی است: ایده کلی این است که یک پروژه را بگیرید و آن را به گروهی از افراد برون‌سپاری کنید.

به‌جای انجام یک نظرسنجی علمی با یک نمونه تصادفی از پاسخ‌دهندگان، فعالیت‌های تحقیقاتی را به روی مردم باز می‌کند.

جمع سپاری از این اصل پیروی می‌کند که یک نام تجاری می‌تواند مستقیماً بدون استفاده از روش‌های سنتی تحقیقات بازاریابی ، تعامل داشته باشد و از گروه‌های بزرگ بازخورد دریافت کند.

دوره مهارت‌های حیاتی برای موفقیت کسب‌وکار

دوره مهارت‌های حیاتی برای موفقیت کسب‌وکار

بسیاری از افراد به دنبال این هستند که با انجام دادن چه فعالیت‌هایی یک کسب‌وکار می‌تواند به رشد و موفقیت برسد.

برای دانستن این موضوع، باید اصول تجارت و بازاریابی را بدانید، که یکی از اصول پایه و مهم بازاریابی تحقیقات بازار است، در این دوره به‌تفصیل انواع روش‌های کاربردی و جدید تحقیقات بازاریابی آموزش داده می‌شود.

همچنین این دوره به مهمترین فعالیت‌ها برای جذب مشتری و فروش و موفقیت در کسب‌وکار می‌پردازد.

این دوره یکی از درس‌های اصلی دانشجویان دوره MBA می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و تهیه دوره اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه کاربران (0)