تماس با ما
18:00 - 09:00
۷ ویژگی کارمندان موفق
۱۳۹۹-۱۰-۰۳ 0

بیشتر اوقات ما به دنبال راه‌هایی برای بهتر شدن در کار خود هستیم.

خواه به این دلیل که می‌خواهیم در موقعیت جدیدی کارکنیم، یا فقط احترام زیادی برای محل کارمان قائل هستیم و عضو مؤثر تیم بودن، برای ما مهم است.

حتی اگر تجربه کاری زیادی دارید، خوب است که با ویژگی‌های کارمندان موفق آشنا شوید.

مهم نیست که چقدر تجربه کاری دارید و مهم نیست که یک کارمند رتبه پایین یا یک مدیر ارشد هستید، در اینجا هفت ویژگی کارمندان موفق آورده شده است.

بیشتر بخوانید: احساسات کارمندان؛ سر و صدایی بی فایده یا اطلاعاتی ارزشمند؟

 

ویژگی‌های کارمندان موفق

۱- کارمندان موفق هدف‌گرا هستند

اگر مدیر شما اهدافی را برای شما تعیین نکرده است، وقت آن است که در مورد آن صحبت کنید یا حداقل خودتان اهداف را تعیین کنید.

بدون اهداف حرفه‌ای، درک آنچه از شما انتظار می‌رود دشوار است.

علاوه بر این، تعیین هدف می‌تواند آنچه را که باید روزانه روی آن کارکنید، به شما یادآوری کند.

این باعث می‌شود ذهن شما متمرکز شود، روز شما مشغول باشد و این تجربه‌ای خواهد بود که چرا شرکت شما باید، شمارا در تیم نگه دارد.

 

۲- کارمندان موفق جاه‌طلبی نشان می‌دهند

چیزی که کارفرمایان دوست دارند در یک کارمند ببینند، جاه‌طلبی است.

تعیین اهداف به این امر کمک می‌کند، اما جاه‌طلبانه بودن شما ثابت می‌کند که در حرفه خود سرمایه‌گذاری کرده‌اید، که به‌نوبه خود به معنای سرمایه‌گذاری در شرکتی است که شما در آن کار می‌کنید.

مدیران بیشتر، جاه‌طلبانه‌ترین کارکنان تیم را تبلیغ یا مسئول پروژه‌های ویژه می‌کنند، زیرا نگرش بلند پروازانه شما به معنای اعتماد به شما است.

 

حتماً بخوانید!  رهبری کسب و کار در شرایط بحران

 

کارمندان موفق به جزئیات توجه می‌کنند

۳- کارمندان موفق به جزئیات توجه می‌کنند

در کار با اعداد تا نوشتن مطالب مهم، حتی ارسال ایمیل، جزئیات مهم هستند.

اگر به جزئیات در کاری که انجام می‌دهید، توجه نکنید، به کارفرمای شما نشان می‌دهد که شما تنبل هستید و کار خود را جدی نمی‌گیرید.

به همین دلیل توجه به همه جزئیات کار، بسیار مهم است.

این کار همچنین باعث صرفه‌جویی در وقت شما خواهد شد، زیرا مجبور به محاسبه مجدد شماره، بازنویسی محتوا یا ارسال مجدد ایمیل نخواهید بود.

 

۴- کارمندان موفق مشارکت می‌کنند

“تعهد” می‌تواند یک کلمه ترسناک باشد و بسیاری از افراد، تمایل به فرار از تعهد دارند.

عدم تعهد برای کارفرمایان امری ترسناک است. اگر به شغل یا شرکت خود متعهد نباشید، آن‌ها نیز به شما متعهد نخواهند شد.

این بدان معنا نیست که شما باید برای همیشه به محل کار خود متعهد باشید، بلکه به این معنی است که باید ازنظر ذهنی به‌جایی که هستید، متعهد باشید.

این کار خیال شمارا راحت می‌کند و پایبندی شمارا ثابت می‌کند.

 

۵- کارمندان موفق صادق هستند

آیا وظیفه‌ای را فراموش کرده‌اید که مدیرتان به شما محول کرده است؟ یا شاید در پروژه‌ای اشتباه کرده باشید.

در بیشتر موارد، صداقت در مورد خطا یا اشتباهات انسانی مهم است و شما باید از ابتدا صادق باشید.

حال اگر از خود می‌پرسید که آیا باید در مورد یک نظر مخالف، صادق باشید، مانند احساسی که واقعاً نسبت به‌ظاهر جدید رئیس خود دارید، احتمالاً باید قبل از این‌که خیلی صادق باشید، کمی فکر کنید.

 

 

کارمندان موفق به‌موقع حاضر می‌شوند

۶- کارمندان موفق به‌موقع حاضر می‌شوند

یکی از واقعی‌ترین خصوصیات یک کارمند، وقتی است که به سرکار می‌آید. اگر در یک محیط آرام کار می‌کنید و هر زمان که بخواهید اجازه حضور در آن را دارید، خوب است.

اما اگر به شما گفته شود تا ساعت مشخصی در محل کار خود باشید، باید هرروز، به‌موقع آنجا باشید.

هر چیزی می‌تواند اتفاق بیفتد، بنابراین اگر کمی تأخیر دارید، یک ایمیل ارسال کنید و زمان پایان روز را جبران کنید.

 

حتماً بخوانید!  چگونه در سال جدید با تنبلی و اهمال‌کاری خداحافظی کنیم؟

۷- کارمندان موفق تحقیق می‌کنند

وقتی صحبت از پرسیدن سؤال می‌شود، معمولاً دو نوع پاسخ از سوی مدیران وجود دارد.

آن‌ها یا وقتی کارمندان سؤال می‌کنند، این کار را دوست دارند یا می‌ترسند.

فرقی نمی‌کند چه چیزی باشد، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در مورد سؤالی که دارید، تحقیق خود را انجام دهید.

اگر پاسخ را پیدا نکردید، به سرپرست خود بگویید که سعی کرده‌اید راه‌حلی پیدا کنید، اما همچنان به راهنمایی احتیاج دارید.

پیام بگذارید

آرشیو