7 نکته بازاریابی برای ایجاد تقاضا برای محصول جدید

7 نکته بازاریابی برای ایجاد تقاضا برای محصول جدید

ایجاد تقاضا برای محصول جدید یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است، به خصوص اگر تحقیقات بازار و مصرف کننده نیازی را آشکار کرده باشد، اما هنوز راه حل‌های جامعی در دسترس نیست.

مشتریان راه حل‌هایی برای مشکلات خود می‌خواهند، اما نمی‌توانند دقیقاً آنچه را که نیاز دارند شناسایی کنند. اینجا جایی است که شما وارد می‌شوید.

اگر محصولی را راه اندازی کنید و آن را به خوبی بازاریابی کنید، یک "اوکی" اولیه خواهید داشت. به جز برخی از مخاطبان شما، بقیه مردم بلافاصله آن را نمی‌بینند.

زیرا نمی‌دانند محصول شما کلید حل مشکلات آنها است. این، یا آنها به طور کلی بی‌تفاوت هستند.

شکستن عادات خرید مردم نیز دشوار است، زیرا اکثر مصرف‌کنندگان آمریکایی به طور مکرر همان 150 کالایی را خریداری می‌‌کنند که بیش از 85 درصد از نیازهای آنها را برآورده می‌کند.

برای رسیدن به رادار مشتری هدف خود، امتحان کردن برخی از تکنیک‌های بازاریابی خلاقانه می‌تواند بهترین گزینه باشد.

چگونگی ایجاد تقاضا برای محصول جدید با توجه به کاربران امروزی

در اینجا هفت راه عالی برای ایجاد سروصدا و رفع فوری‌ترین نیازهای مخاطب با محصولی که ایجاد کرده‌اید آورده شده است.

  1. کمبود محصول

کمیابی اغلب برای تقویت فروش استفاده می‌شود، اما همچنین می‌توان از آن برای ایجاد برند تجاری گسترده استفاده کرد.

با ترس مشتری برای ازدست‌دادن بازی می‌کند. بازاریابان از پیشنهادات با زمان محدود مانند معاملات روزانه، محدودیت در مقادیر، یا تبلیغات فقط یک‌بار استفاده می‌کنند تا احساس فوریت و کمبود را ایجاد کنند.

تبلیغ اقلام «در انبار» یکی دیگر از روش‌های مؤثر برای ایجاد کمبود محصول است، زیرا به مشتریان بالقوه نشان می‌دهد که محصول شما آن‌قدر محبوب بوده که موجودی شما موقتاً تمام شده است.

این استراتژی در سال‌های اخیر توسط تعدادی از تولیدکنندگان اعمال شده است:

موجودی تلویزیون‌های آمازون فایر تنها یک هفته پس از عرضه به پایان رسید.

اپل تنها چند دقیقه پس از عرضه آیفون 5، ارسال آن را دوهفته یا بیشتر به تأخیر انداخت.

شما می‌توانید آن را به‌عنوان یک مسئله عرضه و تقاضا کنار بگذارید، اما این شرکت‌ها مطمئناً از افزایش پوشش رسانه‌ای و تقاضای مصرف‌کننده که ناشی از کمبود عرضه بود، خودداری نکردند.

  1. کمبود اطلاعات

اگر واقعاً مخاطبان هدف خود را درک کنید، از قبل می‌دانید که چه چیزی توجه آنها را جلب می‌کند. اگر قبل از راه‌اندازی اطلاعات کافی به بیرون درز کنید، می‌توانید سروصدای زیادی ایجاد کنید.

زیرا مخاطبان شما همه‌جا را برای اطلاعات بیشتر جستجو می‌کنند.

در سال 2013، Hello Games بازی No Man’s Sky را معرفی کرد که به‌عنوان یک بازی جدید انقلابی بر خلاف هر چیزی که قبلاً دیده شده بود به بازار عرضه شد.

پیش از انتشار آن در سال 2016، شان موری، کارگردان Hello Games، نکات کوچکی از فیلم و اطلاعات بازی را به اشتراک گذاشت.

با افزایش پوشش مطبوعاتی و تبلیغات دهان‌به‌دهان، No Man’s Sky به‌سرعت به یکی از پرهیجان‌ترین و پربحث‌ترین بازی‌های سال‌های متوالی تبدیل شد.

  1. از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید

گاهی اوقات ایجاد تقاضا برای یک محصول، به‌سادگی اجازه دادن به مشتریان شما برای فروش تجربه برای شما است. هیچ مثالی بهتر از GoPro وجود ندارد.

شرکت مجبور نیست برای بازاریابی نام تجاری تلاش زیادی بکند، به جز استفاده از محتوایی که مشتریان به طور فعال از محصولاتشان استفاده می‌کنند.

GoPro به‌جای تکیه بر کمپین‌های بازاریابی گران‌قیمت، به تجربیات مشتریان خود اجازه می‌دهد تا صحبت و فروش کنند.

شما می‌توانید با تبلیغ نظرات خوب خود، برجسته‌کردن بهترین مشتریان و استفاده از تصاویر و ویدئوهای مشتریان واقعی که از محصولات شما در کانال‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند، همین رویکرد را برای محتوای تولید شده توسط کاربر اتخاذ کنید.

  1. آن را منحصربه‌فرد کنید

مردم معمولاً وقتی نمی‌توانند آن را داشته باشند چیز بیشتری می‌خواهند. آنها می‌خواهند بدانند چرا نمی‌توانند آن را داشته باشند، چه عاملی آنها را مستثنی می‌کند و چگونه می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

انحصار با طرز فکر کمبود و ترس ازدست‌دادن بازی می‌کند، با این تفاوت که محصولات زیادی برای خرید وجود دارد.

در مقاله‌ای برای فوربس، سیمون رینولدز داستانی را در مورد سفر یکی از دوستانش به پاریس، جایی که او از فروشنده ساعت‌های لوکس، Patek Philippe بازدید کرد، به اشتراک گذاشت.

در فروشگاه، دوست او یک ساعت در یک ویترین شیشه‌ای با قیمت یک میلیون دلار پیدا کرد.

رینولدز، بنیان‌گذار گروه فوتون، گفت: برای خرید این ساعت باید به مدیرعامل شرکت Patek Philippe نامه بنویسید و به او بگویید که چرا لیاقت آن را دارید.

می‌توانی این را باور کنی؟ آنها این‌قدر قدرت دارند که برای یک ساعت یک میلیون پول بخواهند و بعد شما باید یک آزمایش را پشت سر بگذارید تا ببینید آیا ارزش آن را دارید؟ شگفت‌انگیز است."

این کافی است تا عده‌ای آن ساعت را بخواهند، اما یک‌قدم فراتر از آن ساعت خاص است. انحصاری بودن آن تکه، ارزش درک شده هر ساعت دیگری را که توسط Patek Philippe فروخته می‌شود، افزایش می‌دهد.

  1. روی بزرگ‌ترین مشکل تمرکز کنید

هنگامی که یک مشکل اصلی را که مخاطبان با آن روبرو هستند شناسایی کردید و متوجه شدید که محصول شما مناسب است، می‌توانید با یک استراتژی بازاریابی محتوای جامع بازار را تحت‌تأثیر قرار دهید.

نحوه جستجوی آنها در حال حاضر برای راه‌حل‌ها را بیابید و استراتژی خود را بر اساس آن جستجوها ایجاد کنید.

این کاری است که ما برای مشتریان در آژانس بازاریابی محتوای خود انجام می‌دهیم.

ما درباره بزرگ‌ترین مسائل مخاطب تحقیق می‌کنیم، حجم زیادی از محتوای مفید ایجاد می‌کنیم، سپس آن را به طور گسترده در هر کانالی که ممکن است مخاطب باشد، توزیع و تبلیغ می‌کنیم.

برای تقویت استراتژی خود، یک پیشنهاد باارزش بالا ایجاد کنید که برای هرکسی که به آن علاقه دارد کاملاً رایگان است.

این پیشنهاد باید شامل بهترین کار شما باشد که اطلاعاتی را ارائه می‌دهد که هم مرتبط و هم برای مخاطبان مفید باشد.

اگرچه ممکن است در ابتدا غیرمنطقی به نظر برسد، آموزش مخاطبان با محتوای باارزش می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد برند و محصول برجسته خودسر و صدای زیادی ایجاد کنید.

دام شوان، بازاریاب محتوا می‌نویسد: «اول، این حس اعتماد بین مخاطبان و برند شما ایجاد می‌کند، به این معنی که احتمال بازگشت آنها به محتوا یا وب‌سایت شما بیشتر است.

ثانیاً، به‌خوبی بر روی برند شما منعکس می‌شود - تا آنجا که مشتریان مشتاق ممکن است کارها را یک‌قدم جلوتر ببرند و از طرف شما از برند شما دفاع کنند، و تبدیل به «سفیران برند» گریزانی شوند که شرکت‌ها همیشه درباره آن صحبت می‌کنند.»

یک مزیت کلیدی این رویکرد این است که توجه آنها را باارزش محتوای رایگان خود جلب خواهید کرد.

هنگامی که علاقه آنها را برانگیختید، می‌توانید ارتباط را با راه‌حل خود جلب کنید. به‌جای فروش ، تبلیغ و بازاریابی محصول و ویژگی‌های آن، بر فروش تجربه و راه‌حل تمرکز کنید.

  1. با اینفلوئنسرها شریک شوید

اینفلوئنسرها تسلط زیادی بر فالوورهای خود دارند. مخاطبان آنها به آنها احترام می‌گذارند، به ایده‌ها و نظرات آنها اعتماد می‌کنند و باکمال‌میل از تعامل و محتوای آنها متقاعد می‌شوند.

هنگامی که محصول جدیدی را عرضه می‌کنید، ترکیب اینفلوئنسرها در استراتژی بازاریابی شما واقعاً می‌تواند به محصول شما تقویتی را بدهد که برای شروع به کار نیاز دارد.

اینفلوئنسرها را در بازار خود پیدا کنید که بیشترین ارتباط را با مخاطبان شما دارند و با آنها ارتباط برقرار کنید تا راه‌اندازی محصول آینده خود را تبلیغ کنید.

لایف کیچن این مسیر را با همکاری با اینفلوئنسرها در دنیای ورزش، سلامت، تناسب اندام و مد و همچنین مادران تأثیرگذار برای تبلیغ محصولات غذایی جدید خود طی کرد.

تبلیغات اینفلوئنسر به آنها کمک کرد ظرف چند ماه از 400 فروشگاه به 1400 فروشگاه برسند.

  1. مدام نوآوری کنید

اولین نسخه از محصول شما ممکن است برای صنعت یا بازار شما انقلابی باشد، اما به همین‌جا بسنده نکنید.

اولین اقدام، فقط اولین ضربه به بی‌تفاوتی بازار بود. پس از راه‌اندازی نسخه اصلی محصول خود، فوراً تمرکز خود را بر روی بهبود آن با کمک بازخورد مشتریان تغییر دهید.

دریابید که چگونه می‌توانید آن را بهتر کنید و سریع‌تر آن را تکمیل کنید، سپس یک نسخه جدید راه‌اندازی کنید تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

این همان کاری است که آمازون هنگام عرضه اولین دستگاه خواندن Kindle انجام داد. هر نسخه از زمان عرضه اولیه دارای قابلیت، محتوای بیشتر و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری است.

آمازون علاوه بر نوآوری در محصولاتی که تقاضا را با هر نسخه جدید افزایش می‌دهد، مزایای سبک زندگی را نیز به مخاطبان هدف خود می‌فروشد: لذت‌بردن از بهترین کتاب‌ها، نمایش‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های موبایلی مورد علاقه‌تان، بدون توجه به جایی که هستید.

منبع

دیدگاه کاربران (0)