۱۰ نقش مهم تبلیغات در بازاریابی محصول
۱۴۰۱-۰۲-۲۵ 0

تبلیغات راهی برای بازاریابی محصول کسب‌وکار شما به‌منظور افزایش فروش، جذب مشتریان جدید یا آگاه کردن مخاطبان از محصولات یا خدمات شما است.

۱۰ نقش تبلیغات در ارتقاء محصول به شرح زیر است: ۱. آگاهی ۲. اطلاعات ۳. متقاعدسازی ۴. نگرش‌ها ۵. یادآوری ۶. وفاداری به برند ۷. تصویر برند ۸. مقابله با ادعاهای رقبا ۹. گسترش بازارها ۱۰. آموزش به مشتریان.

نقش های اصلی و بااهمیت تبلیغات در بازاریابی محصول

همراه ما تا پایان این مقاله باشید تا نقش مهم تبلیغات در بازاریابی محصول را با هم بررسی کنیم.

۱. آگاهی از وجود محصول

یکی از نقش‌های مهم تبلیغات ایجاد آگاهی نسبت به محصول یا خدماتی مانند نام برند و قیمت است.

آگاهی از محصول یا خدمات را می‌توان از طریق برجسته کردن ویژگی‌های منحصربه‌فرد برند ایجاد کرد.

امروزه به دلیل رقابت شدید، تنها ایجاد آگاهی کافی نیست، بلکه به آگاهی بالای ذهنی نیاز است تا ذهن مشتری را به خود مشغول کنید و بتوانید از طریق تبلیغ نویسی محصول خود را به وی بفروشید.

۲. اطلاعات درباره ویژگی‌های محصول

تبلیغات به مخاطبان هدف کمک می‌کند که در مورد محصول اطلاعات کسب کنند.

ارائه اطلاعات ارتباط تنگاتنگی با ایجاد آگاهی از محصول دارد. مشتریان بالقوه باید در مورد یک محصول، مانند ویژگی‌ها و کاربردهای محصول، اطلاعات داشته باشند.

اطلاعات محصول بسیار موردنیاز است، به‌خصوص زمانی که محصول در بازار معرفی می‌شود، یا زمانی که اصلاح محصول انجام می‌شود.

اطلاعات مناسب محصول می‌تواند به مصرف‌کنندگان در تصمیم‌گیری خرید کمک کند.

۳. متقاعدسازی

هنگامی‌که شرکت‌های تجاری محصولات مشابهی را ارائه می‌دهند، شرکت نه‌تنها باید مشتریان را در مورد در دسترس بودن محصول آگاه کند، بلکه آن‌ها را برای خرید آن متقاعد کند.

بازاریابان از طریق پیام‌های متقاعدکننده سعی می‌کنند دلایل برتری محصولات خود را نسبت به سایر محصولات موجود در بازار ارائه دهند و از این طریق استفاده کرده و محصول خود را بفروش برسانند.

متقاعدسازی را می‌توان از طریق پیام‌های تبلیغاتی خلاقانه، نمایش محصول در نمایشگاه‌های تجاری، ارائه هدایای رایگان، پیشنهادات برتر و سازماندهی مسابقات انجام داد.

۴. نگرش و دیدگاه

ارتقاء برای ایجاد یا تقویت نگرش در ذهن مخاطبان موردنیاز است. بازاریابان از مخاطبان هدف انتظار دارند که نگرش مطلوبی نسبت به برندهایشان ایجاد کنند.

نگرش مثبت نسبت به برند به افزایش فروش آن کمک می‌کند.

از طریق تکنیک‌های تبلیغاتی مانند تبلیغات، بازاریاب می‌تواند نگرش منفی نسبت به محصول را در صورت وجود اصلاح کند و آن را در بازار تبدیل به نگرش خوب کند که این نیازمند محصولی قوی در بازار برای ارائه است.

نگرش منفی را می‌توان از طریق روابط عمومی و تبلیغات نیز اصلاح کرد.

۵. یادآوری

اگر مشتریان هدف از قبل نگرش مثبتی نسبت به محصول یا خدمات یک شرکت داشته باشند، ممکن است یک هدف یادآوری لازم باشد.

هدف یادآوری ضروری است. زیرا مشتریان راضی می‌توانند اهدافی برای جذابیت‌های رقبا باشند. برندهای معتبر باید حضورشان در بازار را به مشتریان یادآوری کنند.

وفاداری به برند

۶. وفاداری به برند

تبلیغات به توسعه وفاداری به برند کمک می‌کند.

وفاداری به برند منجر به خریدهای مکرر و توصیه‌های مطلوب به دیگر آشنایان و دوستان توسط مشتریان فعلی می‌شود که این خود نوعی از بازاریابی است که با نام بازاریابی گرم از آن یاد می‌شود.

ارتقای فروش، فروش شخصی مؤثر، بازاریابی مستقیم به‌موقع و کارآمد و سایر تکنیک‌ها به توسعه وفاداری به برند کمک می‌کنند.

۷. تصویر برند

یک تبلیغ‌کننده به ایجاد تصویری خوب و مفید از برند در ذهن مخاطبان هدف کمک می‌کند.

عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند به مخاطب کمک کند تا این تصویر خوب و مفید را در ذهن خود بسازد و یا تصویر بدی که از گذشته در یادش مانده را پاک کند و جایگزین شود.

عوامل متعددی مانند شخصیتی که برند را تأیید می‌کند، محتوای پیام تبلیغاتی، ماهیت و نوع بسته‌بندی و نوع برنامه‌ها یا رویدادهای حمایت شده وجود دارد که می‌تواند به ایجاد تصویر برند در ذهن افراد به‌عنوان مخاطب هدف کمک کند.

۸. مقابله با ادعاهای رقبا

بازاریاب ممکن است با ادعاهای مطرح شده توسط رقبای اصلی مقابله کند.

به‌عنوان‌مثال، تبلیغات رقابتی برای مقابله با ادعاهای مطرح شده توسط رقبا به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم انجام می‌شود.

با کمک تبلیغات خلاقانه، بازاریابان می‌توانند ادعای برتری برند خود را داشته باشند.

بازاریاب همچنین ممکن است تبلیغات فروش تهاجمی را برای مقابله با رقابت در بازار انجام دهد.

۹. گسترش بازارها

تبلیغات موفق منجر به گسترش بازارها و بزرگ‌تر شدن آن می‌شود.

یک بازاریاب ممکن است قصد داشته باشد که بازارها را از سطح محلی به سطح منطقه‌ای، از سطح منطقه‌ای به سطح ملی و از سطح ملی به سطح بین‌المللی گسترش دهد.

برای این منظور، بازاریاب ممکن است تکنیک‌های مختلف تبلیغات را انجام دهد تا به هدف خود که گسترش سطح بازاریابی است برسد.

۱۰. آموزش به مشتریان

تبلیغات ممکن است برای آموزش مشتریان انجام شود.

به‌عنوان‌مثال، برخی از تبلیغات برای آموزش مخاطبان در مورد استفاده از محصول، عملیات مدیریت و غیره انجام می‌شود.

کمپین‌های آگاهی عمومی همچنین به مردم در مورد تأثیرات منفی صدا، آلودگی هوا و خاک، آسیب‌های اجتماعی و غیره آموزش می‌دهد.

اصول اولیه تبلیغات

اصول اولیه تبلیغات در بازاریابی محصول

بررسی اجمالی

تبلیغات راهی برای بازاریابی کسب‌وکار شما به‌منظور افزایش فروش یا آگاه کردن مخاطبان از محصولات یا خدمات شما است.

تا زمانی که مشتری مستقیماً با شما معامله کند و واقعاً محصولات یا خدمات شمارا بخرد، تبلیغات شما ممکن است به ایجاد اولین برداشت آنها از تجارت شما کمک کند.

فواید تبلیغات

تبلیغات می‌تواند:

• اطلاعات اولیه مانند اطلاعات تماس و آدرس وب‌سایت خود را ارائه دهید
• با اطلاع‌رسانی به مشتریان بالقوه در مورد محصول یا خدمات خود، فروش را افزایش دهید
• به مشتریان در مورد تغییرات خدمات خود، راه‌اندازی محصول جدید، پیشنهادات ویژه بگویید
• اقدام خاصی را سریع انجام دهید، شاید مشتریان را وادار به بازدید از محل یا وب‌سایت شما یا استفاده از بن تخفیف در زمان مشخصی کنید.
• به مشتریان فعلی کسب‌وکار خود را یادآوری کنید
• نگرش و برداشت مردم از کسب‌وکار خود را تغییر دهید
• کمک به ایجاد یا توسعه یک نام تجاری متمایز برای کسب‌وکار شما
• ایجاد آگاهی از کسب‌وکار شما
• یک جایگاه یا موقعیت خاص در بازار ایجاد کنید

مشتریان خود را هدف قرار دهید

مشتریان خود را هدف قرار دهید

تصمیم بگیرید که آیا مخاطب هدف شما محلی است یا منطقه‌ای، ملی یا بین‌المللی یا ترکیبی.

قبل از انتخاب یک نوع رسانه، باید از تجارت رسانه و سایر منابع مستقل در مورد تیراژ یا تعداد مخاطبان آنها اطلاعاتی کسب کنید.

اساساً باید بدانید که چه تعداد، کجا و چه کسی را مورد هدف قرار می‌دهید.

ارقام را می‌توان به‌طورمعمول به گروه‌های سنی، میانگین درآمد و سایر شاخص‌های مفید تقسیم کرد.

بسیاری از کسب‌وکارها کمپین‌های تبلیغاتی را برای افزایش فروش، افزایش آگاهی از برند و یا راه‌اندازی یک محصول جدید راه‌اندازی می‌کنند.

شما می‌توانید یک پیشنهاد مقدماتی را در نظر بگیرید تا به افراد انگیزه‌ای برای بازدید یا تماس بدهید.

بااین‌حال باید تصمیم بگیرید که آیا مخاطب هدف شما محلی است یا منطقه‌ای، ملی یا بین‌المللی یا ترکیبی. این بر نوع رسانه انتخابی شما تأثیر می‌گذارد.

شما باید از کسب‌وکار رسانه و سایر منابع مستقل در مورد تیراژ یا تعداد مخاطبان آنها اطلاعات کسب کنید.

ارقام را می‌توان به‌طورمعمول به گروه‌های سنی، میانگین درآمد و سایر شاخص‌های مفید تقسیم کرد.

به یاد داشته باشید که شما موظف هستید که مطمئن شوید که تبلیغات شما قانونی، مناسب، صادقانه و واقعی است.

آیا خودتان می‌توانید کمپین را برنامه‌ریزی کنید؟

باید به‌دقت در مورد آنچه می‌خواهید به دست آورید و پیامی که می‌خواهید خواننده، بیننده یا شنونده از آن ببرد فکر کنید.

تبلیغات تنها زمانی مؤثر است که با پیامی به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید که آنها را به خرید یا حداقل اطلاعات بیشتر وادار کند.

ممکن است بتوانید خودتان تبلیغاتی برای رسانه‌های چاپی طراحی و تولید کنید.

اما اگر نیازهای تبلیغاتی شما بیشتر از یک تبلیغات محلی گاه‌به‌گاه و با قیمت پایین است، ممکن است بخواهید تبلیغات خود را به یک آژانس تبلیغاتی برون‌سپاری کنید.

این تنها در صورتی مناسب است که شما آمادگی پرداخت هزینه اضافی را داشته باشید، اما طراحی حرفه‌ای تبلیغات شما می‌تواند موفقیت آنها را بهبود بخشد.

یک آگهی بنویسید

یک آگهی باید متناسب با نوع رسانه چاپی و علایق و عادات خواننده بالقوه باشد.

به‌عنوان‌مثال، اگر تجهیزات باغبانی می‌فروشید، ممکن است آگهی طولانی‌تری برای مجله باغبانی بنویسید، جایی که می‌توانید فرض کنید که خواننده از قبل به موضوع علاقه مند است و بنابراین احتمال خواندن تمام متن بیشتر است.

به همین ترتیب، ممکن است آگهی کوتاه‌تری برای یک روزنامه عمومی بنویسید.

تبلیغات: ارزش برای پول

حداکثر بودجه را در نظر بگیرید. مشخص کنید که کدام گزینه بهترین بازده ممکن را دارد – ممکن است یک یا دو تبلیغ در یک رسانه گران‌تر یا چندین آگهی در فروشگاه‌های ارزان‌تر باشد.

اگر اولین کمپین شماست، با مشاوره گرفتن از سایر افراد در صنعت خود و یافتن آنچه برای آنها مفید است، خطرات خود را کاهش دهید.

اطلاعاتی در مورد رسانه‌ای که در نظر دارید دریافت کنید – به‌ویژه ارقام مربوط به مخاطبان یا خوانندگان و میزان نزدیکی آنها به بازار هدف شما.

یک تبلیغ خوب باید دارای

یک تبلیغ خوب باید دارای:

• یک عنوان هدفمند: عنوان باید توجه خواننده را جلب کند و آنها به خواندن ادامه دهند.
• طراحی واضح : چیدمان را به هم نریزید و از حروف کوچک یا پیچیده اجتناب کنید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس شما به‌راحتی قابل مشاهده است.
• متن خوب: متن خوب  یا کپی خوب توجه را به مزایای محصول یا خدمات جلب می‌کند و باید به این سؤال پاسخ دهد که “چه چیزی در آن برای من وجود دارد؟”

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۴]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]