7 مرحله برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک آنلاین

7 مرحله برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک آنلاین

یک سری مراحل اثبات‌شده وجود دارد که می‌توانید برای تضمین موفقیت خود در هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک آنلاین دنبال کنید.

من هزاران نفر را دیده‌ام که کسب‌وکار موفقی را با انجام کارهای زیر شروع کرده و رشد می‌دهند، با هم به بررسی این موارد می‌پردازیم.

1. نیازی را پیدا کنید و آن را برطرف کنید.

2. متن تبلیغی بنویسید که بفروشد.

3. طراحی و ساخت یک وب‌سایت با کاربری آسان.

4. از موتورهای جستجو برای هدایت ترافیک به سایت خود استفاده کنید.

5. برای خود یک شهرت ایجاد کنید.

6. مشتریان و مشترکین خود را با ایمیل دنبال کنید.

7. درآمد خود را از طریق کارهای پشت‌صحنه‌ای که برای وب‌سایت خود انجام می‌دهید و پیش‌فروش کردن، افزایش دهید.

هرکسی، از تازه‌کار گرفته تا کارآفرین آنلاین باتجربه، می‌تواند از این فرآیند در یادگیری نحوه راه‌اندازی کسب‌وکار کوچک آنلاین بهره‌مند شود.

مراحل ساخت کسب‌وکار کوچک آنلاین

مرحله 1: کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنید که نیازی را برطرف کند

اکثر افرادی که تازه شروع به کار کرده‌اند این اشتباه را مرتکب می‌شوند که ابتدا به دنبال یک محصول و در مرحله دوم به دنبال بازار هستند.

برای افزایش شانس موفقیت، با یک بازار شروع کنید. ترفند این است که گروهی از مردم را پیدا کنید که به دنبال راه‌حلی برای یک مشکل هستند، اما نتایج زیادی پیدا نمی‌کنند.

اینترنت این نوع تحقیقات بازار را برای شما آسان می‌کند:

• از انجمن‌های آنلاین دیدن کنید تا ببینید مردم چه سؤالاتی می‌پرسند و چه مشکلاتی را در تلاش برای حل آنها هستند. • کلمات کلیدی که افراد زیادی در جستجوی آن هستند، سرچ کنید، اما با سایت‌های دیگر رقابت زیادی نکنید. • رقبای بالقوه خود را با بازدید از سایت‌های آنها و توجه به کارهایی که برای جواب دادن تقاضا انجام می‌دهند بررسی کنید. سپس می‌توانید از آموخته‌های خود استفاده کنید و محصولی را برای بازاری که از قبل وجود دارد ایجاد کنید و آن را بهتر از رقبا انجام دهید.

 

مرحله 2: متن تبلیغی بنویسید که بفروشد

یک فرمول اثبات‌شده برای نوشتن کپی وجود دارد که بازدیدکنندگان را از لحظه ورود تا لحظه خرید از طریق فرآیند فروش درگیر می‌کند:

1. با یک عنوان قانع‌کننده علاقه مخاطب را برانگیخته کنید.

2. مشکلی که محصول شما حل می‌کند را شرح دهید.

3. اعتبار خود را به‌عنوان حلال این مشکل تثبیت کنید.

4. نظرات افرادی را که از محصول شما استفاده کرده‌اند اضافه کنید.

5. در مورد محصول و مزایای آن برای کاربر صحبت کنید.

6. پیشنهاد دادن.

7. ضمانت قوی داشته باشید.

8. فوریت ایجاد کنید.

9. فروش را بخواهید

در سراسر متن فروش خود، باید بر این تمرکز کنید که چگونه محصول یا خدمات شما به‌طور منحصربه‌فردی می‌تواند مشکلات مردم را حل کند یا زندگی آنها را بهتر کند.

مانند یک مشتری فکر کنید و بپرسید "چه چیزی برای من مفید است؟

  مرحله 3: وب‌سایت خود را طراحی و بسازید

مرحله 3: وب‌سایت خود را طراحی و بسازید

هنگامی‌که بازار و محصول خود را به دست آوردید و فرآیند فروش خود را به پایان رساندید، اکنون برای طراحی وب کسب‌وکار کوچک آنلاین خود آماده هستید.

به یاد داشته باشید که آن را ساده نگه دارید.

شما کمتر از پنج ثانیه فرصت دارید تا توجه کسی را جلب کنید. در غیر این صورت، او رفته است و دیگر برنخواهد گشت. چند نکته مهم که باید در نظر داشت:

• یک یا دو فونت ساده را روی پس‌زمینه سفید انتخاب کنید. • حرکت روی وب‌سایت خود را واضح و ساده و در هر صفحه یکسان کنید. • فقط در صورتی از تصاویر گرافیکی، صوتی یا تصویری استفاده کنید که پیام شمارا تقویت کنند. • یک پیشنهاد انتخاب کنید تا بتوانید آدرس‌های ایمیل را جمع‌آوری کنید. • خرید را آسان کنید، از لحظه ورود مشتری بالقوه تا لحظه پرداخت بیش از دو کلیک نباشد. • وب‌سایت شما ویترین فروشگاه آنلاین شماست، پس آن را مشتری‌پسند کنید.

 

مرحله 4: از موتورهای جستجو برای هدایت خریداران هدفمند به سایت خود استفاده کنید

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک ساده‌ترین راه برای جذب ترافیک به یک سایت کاملاً جدید است. این دو مزیت نسبت به انتظار برای آمدن ترافیک به شما دارد.

اول اینکه تبلیغات PPC بلافاصله در صفحات جستجو نمایش داده می‌شود و دوم اینکه تبلیغات PPC به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی مختلف و همچنین عناوین، قیمت‌ها و رویکردهای فروش را آزمایش کنید.

نه‌تنها ترافیک فوری دریافت می‌کنید، بلکه می‌توانید از تبلیغات PPC نیز برای کشف بهترین کلمات کلیدی خود با بیشترین تبدیل استفاده کنید.

سپس می‌توانید کلمات کلیدی را در سراسر سایت به کار ببرید که به رتبه‌بندی شما در نتایج جستجوی ارگانیک کمک می‌کند.

 

مرحله 5: برای خود یک شهرت ایجاد کنید

مردم از اینترنت برای یافتن اطلاعات استفاده می‌کنند.

این اطلاعات را به‌صورت رایگان در اختیار سایر سایت‌ها قرار دهید تا ترافیک بیشتر و رتبه‌بندی بهتری در موتورهای جستجو مشاهده کنید.

راز این است که همیشه یک لینک به سایت خود با هر نکته‌ای از اطلاعات اضافه کنید.

محتوای تخصصی و رایگان را هدیه دهید. مقالات، ویدیوها یا هر محتوای دیگری را ایجاد کنید که برای مردم مفید باشد.

آن محتوا را از طریق فهرست راهنمای مقالات آنلاین یا سایت‌های رسانه‌های اجتماعی توزیع کنید.

در انجمن‌های صنعتی و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی که بازار هدف شما در آن قرار دارد، به یک متخصص فعال تبدیل شوید.

به خوانندگان جدیدی خواهید رسید. اما حتی بهتر از آن، هر سایتی که محتوای شمارا ارسال می‌کند، به سایت شما لینک می‌دهد.

موتورهای جستجو لینک‌های سایت‌های مرتبط را دوست دارند و در رتبه‌بندی به شما پاداش می‌دهند.

 

مرحله 6: از قدرت بازاریابی ایمیلی برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار استفاده کنید

هنگامی‌که یک لیست انتخاب کنید، یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های کسب‌وکار آنلاین خود را ایجاد می‌کنید. مشتریان و مشترکین شما به شما اجازه ارسال ایمیل به آنها را داده‌اند.

این یعنی:

• شما چیزی به آنها می‌دهید که خواسته‌اند. • شما در حال ایجاد روابط مادام‌العمر با آنها هستید. • پاسخ 100 درصد قابل‌اندازه‌گیری است. • بازاریابی ایمیلی ارزان‌تر و مؤثرتر از چاپی، تلویزیونی یا رادیویی است، زیرا بسیار هدفمند است.

هرکسی که از سایت شما بازدید می‌کند و لیست شمارا انتخاب می‌کند، یک سرنخ بسیار خوب است و هیچ ابزاری بهتر از ایمیل برای پیگیری آن سرنخ‌ها وجود ندارد.

  مرحله 7: درآمد خود را از خدمات پس از افزایش دهید

مرحله 7: درآمد خود را از خدمات پس از افزایش دهید

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی، توسعه ارزش طول عمر هر مشتری است. حداقل 36 درصد از افرادی که یک بار از شما خرید کرده‌اند، در صورت پیگیری مجدد از شما خرید خواهند کرد.

بسته شدن اولین فروش، سخت‌ترین بخش است و البته گران‌ترین قسمت آن. بنابراین خدمات پس از فروش استفاده کنید تا دوباره خرید کنند:

• محصولاتی را ارائه دهید که مکمل خرید اصلی آنها باشد. • کوپن‌های وفاداری الکترونیکی را ارسال کنید که می‌توانند در بازدید بعدی خود از آنها استفاده کنند. • محصولات مرتبط را پس از خرید در صفحه "متشکرم" خود ارائه دهید.

به مشتریان خود برای وفاداری آنها پاداش دهید و آنها حتی وفادارتر خواهند شد.

اینترنت به‌قدری سریع تغییر می‌کند که یک سال آنلاین برابر با پنج سال در دنیای واقعی است. اما اصول نحوه راه‌اندازی و رشد یک کسب‌وکار آنلاین موفق به‌هیچ‌وجه تغییر نکرده است.

اگر به‌تازگی یک کسب‌وکار کوچک آنلاین راه‌اندازی کرده‌اید، به‌این‌ترتیب عمل کنید.

اگر مدتی آنلاین بوده‌اید، یک بررسی سریع انجام دهید و ببینید آیا مرحله‌ای وجود دارد که از انجام آن غفلت کرده‌اید، یا هرگز نتوانسته‌اید آن را انجام دهید. شما نمی‌توانید با اصول اولیه اشتباه کنید.

 

همراهی کوچ، برای راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین، موفقیت شمارا تضمین می‌کند

شما در این راه نیاز دارید تا کسی که قبلاً این راه را رفته باشد را کنار خود داشته باشید و از تجربیات او استفاده کنید.

برای اینکه هر کاری را بتوانید شروع کنید و به بهترین نحو ممکن آن را پیش ببرید، باید از فردی به نام کوچ یا مربی که در حوزه کسب‌وکار است، استفاده کنید.

برای استارت کسب‌وکار آنلاین می‌توانید از افرادی مشورت بگیرید که قبلاً راه‌های زیادی را پیش از شما همراه افراد زیادی طی کرده‌اند و توانسته‌اند با آن‌ها به موفقیت برسند و این راه را به‌خوبی می‌شناسند.

این افراد به شما کمک خواهند کرد تا در این راه موانع را از سر راه بردارید و به سمت موفقیت پیش بروید، در هنگام چالش‌ها در کنار شما خواهند بود و به شما کمک می‌کنند تا آن‌ها را پشت سر بگذارید و راه موفقیت را برای شما هموار می‌کند.

دیدگاه کاربران (0)