راهنمای مبتدیان برای تبدیل‌شدن به یک متخصص استراتژی کسب‌وکار

راهنمای مبتدیان برای تبدیل‌شدن به یک متخصص استراتژی کسب‌وکار

در دنیای استراتژی کسب‌وکار، مدارک تحصیلی صرف نمی‌تواند شما را از طبقه پایین به بالاترین رتبه‌ها برساند. این نیاز به تعادل ارتباطات، آینده‌نگری، مهارت‌های استراتژیک دقیق، درک عمیق از شیوه‌های تجاری و اصطلاحات و در نهایت تبدیل شدن به یک متخصص استراتژی کسب‌وکار دارد، نه اینکه به یک پایگاه دانش دائماً ارتقا یافته اشاره کنیم.

زمانی که برای برخی از بزرگ‌ترین کارفرمایان جهان درخواست می‌دهید، این امر به‌صورت نمایی مهم می‌شود. شرکت‌های مشاور، شرکت‌های فن‌آوری، مؤسسات استراتژیک، اتاق‌های فکر و گروه‌های حمایتی، همه آنها برای رشد و درآمد خود به استعدادهای استراتژیک تجاری متکی هستند.

مسیر شغلی یک مدیر یا مشاور یات متخصص استراتژی کسب‌وکار در سطح کاردانی مشخص می‌شود و می‌تواند تا حد مشاور اصلی در یک شرکت مشاوره بوتیک، یک صندوق تأمینی، شرکت‌های چند ملیتی با واحدهای تجاری عملیاتی متعدد و توزیع شده در سطح جهانی یا نقش‌های استراتژیک در شرکت‌های بزرگ فناوری باشد.

اما بیایید یک لحظه در اینجا مکث کنیم.

مهارت های لازم برای تبدیل شدن به متخصص استراتژی کسب‌وکار

همانطور که پیش می‌روید، مهارت‌هایی که تا حد زیادی از نظر کارشناسان صنعت یا به عبارتی مهم‌ترین آنها برای ایفای نقش متخصص استراتژی کسب‌وکار لازم است ، عبارت‌اند از:

• داشتن ذهنی بسیار تحلیلی

آیا به یک مسئله به‌عنوان لیستی از راه‌حل‌های ممکن نگاه می‌کنید که به روش بهینه اجرا نمی‌شوند؟

آیا نقشه‌های راه را برای فرآیند جدید با همه تنگناهای احتمالی از قبل به‌وضوح تجسم می‌کنید؟

یک ذهن بسیار تحلیلی، دیدگاه منطقی را به هر موقعیتی که در یک شرکت به وجود می‌آید برای غلبه بر آنها ارائه می‌دهد.

این کلید حرفه‌ای بودن استراتژی در تجارت و زندگی است. اما در تجارت، بیشتر.

• قابلیت‌های تصمیم‌گیری شهودی

جهت‌گیری مداوم به سمت تغییر سناریوهای تجاری، تغییر سناریوهای صنعت و تحولات مخرب کلیدی در این بخش، شهود بی‌عیب و نقصی را در مورد اینکه چگونه می‌توانند کسب‌وکار خود را به جلو ببرند و بر موانع غلبه کنند، ایجاد می‌کند.

تصمیم‌گیری شهودی اغلب بالاترین میزان هوش را نیاز دارد و این ویژگی شما را به‌عنوان یک حرفه‌ای استراتژی کسب‌وکار در جایگاه خوبی قرار می‌دهد.

• درجه بالایی از مهارت‌ها و استعدادهای حل مسئله

کلید موفقیت در استراتژی کسب‌وکار، غلبه بر موانع و مشکلات عملیاتی در مسیر است.

مهارت‌های حل مسئله و استعداد انطباق با موقعیت‌های جدیدتر، معمولاً زودتر از رقبا، رهبران استراتژی کسب‌وکار و مدیران کسب‌وکار توانمند می‌سازد تا بر مشکلات غلبه کنند و با موفقیت در جهت چشم‌انداز و اهداف استراتژیک کار کنند.

مهارت های برنامه ریزی استراتژیک

• مهارت‌های برنامه‌ریزی استراتژیک

مهارت‌های برنامه‌ریزی استراتژیک عنصر اصلی رهبر استراتژی کسب‌وکار را تشکیل می‌دهد.

بینش عمیق در مورد بهترین شیوه‌های صنعت، استراتژی‌ها و فرآیندهای نوظهور، فناوری‌های نوظهور و نرخ پذیرش آن‌ها کمک زیادی به تبدیل شرکت شما از یک عقب‌مانده به یک رهبر در سناریوی کسب‌وکار جهانی امروزی می‌کند.

برای درک اینکه ما دیگر در جامعه قدیمی و سخت زندگی نمی‌کنیم، هرگز دیر نیست. هر کسب‌وکاری در آرزوی جهانی شدن است و استراتژیست‌های تجاری که این عنصر را درک می‌کنند و جاه‌طلبی و آینده‌نگری برای دیدن آن را دارند، خواهند درخشید. آن‌ها امروزه بیشتر موردتوجه شرکت‌ها در هراندازه هستند.

• مهارت‌های ارتباطی عالی

این ساختار تمام استراتژی‌های تجاری را تشکیل می‌دهد.

یک استراتژی عالی کسب‌وکار برای غلبه بر همه موانع و پیش بردن سازمان به جلو، اگر به‌طور مؤثر و کارآمد در تمام عملکردهای سازمان، به هر کارمند و هر فردی ابلاغ نشود، بی‌نتیجه خواهد بود.

این یکی از نقش‌های کلیدی استراتژیست کسب‌وکار در شرکت است.

• رهبری

توانایی رهبری در قضاوت و آینده‌نگری ازجمله عناصر کلیدی است که رهبری را تعریف می‌کند.

هر استراتژیست کسب‌وکار یا مدیر تجاری به این ویژگی نیاز دارد تا مطمئن شود که تیم و سازمان آنها جلوتر از زمان است.

بسیار مهم است که آنها نه‌تنها در یک بحران مسئولیت را بر عهده بگیرند، بلکه کل توسعه فرهنگی محل کار را از جلو به سمت مکانی مولدتر و مترقی هدایت کنند.

• مهارت در درک بیانیه‌ها و اصطلاحات مأموریت سازمانی

جهان استراتژی کسب‌وکار و مدیریت کسب‌وکار واژگانی کاملاً متفاوت از سایر کارکردها دارد.

درک فوری آنچه توسط مدیریت ارشد، رهبران کسب‌وکار، مشاوران مدیریت یا هر ذینفع دیگر منتقل می‌شود، برای توسعه شخصی و برندسازی شخصی به‌عنوان یک استراتژیست کسب‌وکار که نگرانی‌های موجود را به‌طور مداوم درک می‌کند و به آنها ارائه می‌دهد، بسیار مهم است.

به‌عنوان یک متخصص استراتژی کسب‌وکار، باید یک چشم‌انداز استراتژیک برای شرکت مشاوره‌ای که با آن کار می‌کنید برنامه‌ریزی کنید، سپس یک نقشه راه برای دستیابی به اهداف مشخص شده در آن بودجه برنامه‌ریزی کنید تا به‌طور مؤثر به اهداف در سطح کلان خود برسید.

این شامل ارتباط مستمر با ذینفعان معمولی است که بیشتر آنها در سطوح ارشد رهبری در شرکت هستند. بسته به اندازه شرکت و دامنه نقش شما، نمایه استراتژی کسب‌وکار شما شامل تفکر انتقادی به‌عنوان یکی از ارزش‌های اصلی آن می‌شود.

تنها در سال جاری، لینکدین غول شبکه حرفه‌ای بیش از 11600 فرصت برای نقش‌های استراتژی تجاری در سراسر جهان دارد.

از استارت‌آپ‌ها گرفته تا شرکت‌های چندملیتی که قبلاً تأسیس شده‌اند، منطقی است که استراتژی کسب‌وکار یکی از شایستگی‌های اصلی مکانیسم موفقیت یک سازمان باشد و یک اولویت مهم مأموریتی باشد. به‌خصوص با توجه به دنیای دائماً متغیری که در آن زندگی می‌کنیم.

طی 3 سال گذشته، کشورهای درحال‌توسعه شاهد موجی از استارت آپ‌ها بوده‌اند و جریان بی‌پایان شایستگی کسب‌وکار در هر بخش و حوزه‌ای موردنیاز است.

برای زنده ماندن و پیشرفت به‌عنوان یک متخصص استراتژی کسب‌وکار، مهم است که با صلاحیت حرفه‌ای که بر مهارت‌های شما به‌عنوان یک حرفه‌ای استراتژی تجاری تأکید می‌کند، از بقیه متمایز شوید.

دوره بیزینس مستری

دوره بیزینس مستری

با دوره بیزینس مستری کسب و کارتان بین 30 تا 120 درصد رشد می کند!

اکثر افرادی که وارد کسب‌وکار می‌شوند، یک تصوری از کسب‌وکار دارند، هیجان و اشتیاق دارند وارد کسب‌وکار شوند، کارهایی را انجام می‌دهند، یک مدت موفق می‌شوند، اما پس از یک مدت کوتاه با چالش‌هایی روبرو می‌شوند، برای مقابله با این چالش‌ها، چه‌کار می‌کنند؟

بیشتر کارهایشان جواب نمی‌دهد! به‌عنوان‌مثال اقتصاد تغییر می‌کند. آن‌ها کسب‌وکار خود را در یک اقتصاد شروع می‌کنند و به یک برتری در تکنولوژی می‌رسند، بهترین بازار خودشان می‌شوند، کارکنان خیلی خوبی هم دارند، اما ناگهان بازار تغییر می‌کند و این افراد نمی‌توانند سازگار شوند. مشکل چیست؟

دوره بیزینس مستری چیست و چطور می‌تواند شمارا به بیشترین نتیجه برساند؟

دوره بیزینس مستری یک دوره جامع کسب‌وکار ثروت ساز است، دوره‌ای که می‌تواند کسب‌وکار و زندگی شمارا به سطح جدیدی برساند.

در این دوره کامل‌ترین متخصصان همراه شما هستند، آنتونی رابینز به همراه شریکان، دوستان نزدیک، معلمان و همکارانش که در 3 دهه گذشته بیشترین تغییر را در کسب‌وکارها ایجاد کرده‌اند، در دوره بیزینس مستری همراه شما هستند.

برای تهیه این دوره بی‌نظیر اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه کاربران (0)