راهنمای کامل کوچینگ کسب‌وکارهای کوچک

راهنمای کامل کوچینگ کسب‌وکارهای کوچک

به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار کوچک، اگر یک مربی کسب‌وکار داشته باشید می تواند در فرآیند تصمیم‌گیری‌های مهم و تنظیم دقیق رویکردتان و رسیدن شما به موفقیت بلندمدت در کسب‌وکارتان بسیار مفید باشد.  به همین دلیل در ویدان این راهنمای کامل کوچینگ کسب‌وکارهای کوچک را آماده کردیم تا به سؤالات شما پاسخ دهیم و شما را در مسیر موفقیت همراهی کنیم.

مربی کسب‌وکار کوچک چه کسی است؟

یک مربی کسب‌وکار کوچک، متخصصی است که می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند تا با استفاده از تخصص خود به نتایج بهتری دست یابید.

آن‌ها می‌توانند یک کارآفرین، مشاور، متخصص بازاریابی، مشاور مالی یا مربی باتجربه باشند.

یک مربی کسب‌وکار کوچک می‌تواند به شما کمک کند به‌طور استراتژیک در مورد کسب‌وکار خود فکر کنید - بینش‌هایی را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند فرآیندها و نتایج خود را بهبود ببخشید و استراتژی‌های اصلی کسب‌وکار را برای کمک به موفقیت ایجاد کنید.

علاوه بر این، یک کوچ کسب‌وکار کوچک می‌تواند به پیشرفت و رشد کسب‌وکار شما کمک کند. با مربیگری مناسب، می‌توانید روش‌های جدیدی را برای کار و تفکر در مورد کسب‌وکار خود پیاده‌سازی کنید، که به‌نوبه خود به شما کمک می‌کند پایگاه مشتریان خود را رشد دهید و مقدار پولی را که وارد می‌کنید افزایش دهید.

چرا کوچینگ کسب‌وکارهای کوچک در سال 2022 مهم است؟

در سال 2022، بسیاری از روندهای جدید ظهور خواهند کرد و بر نحوه اداره کسب‌وکار ما، به‌عنوان صاحبان مشاغل، تأثیر خواهند گذاشت - از ظهور خوداشتغالی تا استفاده مداوم از فناوری‌های جدید در دنیای حرفه‌ای.

این ممکن است به این معنی باشد که برای بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک، آن‌ها از این احتمال که مجبور باشند همه این تغییرات را به‌تنهایی انجام دهند، احساس وحشت می‌کنند.

خوشبختانه، یک مربی کسب‌وکار کوچک در کنار شما خواهد بود تا در این دوران چالش‌برانگیز به شما کمک کند و از شما در دستیابی به بهترین نتایج برای کسب‌وکارتان حمایت کند.

مربیان کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند ایده‌ها، رویکردها و توصیه‌های جدیدی را ارائه دهند که به شما در توسعه، رشد و موفقیت در این دوران پرتلاطم‌تر کمک می‌کند.

این به این معنی است که شما اعتمادبه‌نفس، دانش و انگیزه لازم برای حفظ کسب‌وکار خود را در مسیر تبدیل آن از یک کسب‌وکار کوچک به یک کسب‌وکار متوسط خواهید داشت.

[caption id="" align="aligncenter" width="750"]آمار مربیگری مشاغل کوچک بررسی آمارهای کوچینگ کسب‌وکارهای کوچک[/caption]

آمار مربیگری مشاغل کوچک

بنابراین - مربیگری مشاغل کوچک چقدر مؤثر است؟ در اینجا برخی از آمارهای کلیدی مربیگری کسب‌وکارهای کوچک برای کمک به پاسخگویی به سؤالات شما آورده شده است.

• 70 درصد از مربیان از مزایای بهبود عملکرد کاری، ارتباطات و روابط بهره‌مند می‌شوند. • 92 درصد از صاحبان مشاغل کوچک موافقند که مربیان تأثیر مستقیمی بر رشد آنها و شانس بقای آنها داشته است. • افزایش اعتمادبه‌نفس توسط 80 درصد از نامزدهای مربیگری گزارش شده است. • یک‌سوم از بنیان‌گذاران کسب‌وکارهای کوچک که توسط کارآفرینان موفق راهنمایی می‌شوند به بهترین عملکرد تبدیل می‌شوند. • از هر شش کارآفرین، یک نفر از مربیگری برای بهبود عملکرد خود استفاده می‌کند.

مزایای کلیدی یک مربی برای کوچینگ کسب‌وکارهای کوچک

بهبود دستیابی به هدف

یک مربی خوب کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا اهدافی را تعیین کنید و پیشرفت خود را پیگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که به اهدافی که برای خود تعیین کرده‌اید می‌رسید.

حتی اگر از قبل در تعیین اهداف تجاری مهارت دارید، داشتن یک متخصص برای کمک به‌وضوح و تمرکز بیشتر برای تلاش‌های شما فراهم می‌کند.

علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند حوزه‌هایی را که ممکن است از نظر عملکرد یا دستاوردهای هدفتان در آن‌ها کوتاهی کنید، شناسایی کنند.

این نوع بازخورد بسیار ارزشمند است زیرا می‌تواند به شما کمک کند تا نقاط کوری را که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم بر موفقیت کسب‌وکار شما تأثیر می‌گذارد، شناسایی کنید.

بهبود فرآیندهای کسب‌وکار

یک مربی کسب‌وکار می‌تواند به شما کمک کند از فرآیندهایی که قبلاً در کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید بیشترین بهره را ببرید.

به‌عنوان‌مثال، آن‌ها می‌توانند سیستم سازی را به جنبه‌های خاصی از فرآیندهای شما معرفی کنند که امکان مدیریت زمان بهتر و بهره‌وری بیشتر را فراهم می‌کند.

یک مربی کسب‌وکار همچنین می‌تواند به شما در شناسایی فرصت‌های جدید برای بهبود عملکرد کسب‌وکارتان از طریق رویکردهای نوآورانه کمک کند.

آن‌ها حتی ممکن است راه‌های کاملاً جدیدی را برای کار یا فکر کردن در مورد چشم‌اندازهای شما معرفی کنند و شما را جلوتر از رقبا قرار دهند.

تفکر استراتژیک بهتر

صاحبان مشاغل کوچک اغلب در کاری که انجام می‌دهند خوب هستند. در نتیجه، دیدن عینی کسب‌وکارتان و شناسایی راه‌های استراتژیک برای بهبود عملکرد یا فرآیندهای آن می‌تواند دشوار باشد.

یک مربی کسب‌وکار خوب به شما کمک می‌کند تا فراتر از "سروصدای داخلی" کسب‌وکار خود نگاه کنید، روی زمینه‌های کلیدی برای بهبود تمرکز کنید و اطمینان حاصل کنید که یک ذهنیت استراتژیک برای هدایت این موضوع در آینده ایجاد می‌کنید.

استراتژی‌های کسب‌وکار عالی بخش حیاتی رشد و موفقیت هستند. یک مربی خوب کسب‌وکار شما را تشویق می‌کند تا استراتژیک‌تر در مورد مسیر کسب‌وکار خود فکر کنید و به شما در اجرای استراتژی‌های کلیدی موفقیت کمک کند.

بهبود بهره‌وری 

با کمک به شما برای بهبود فرآیندهای کسب‌وکار، یک مربی خوب کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا راه‌های بهتری را برای کار شناسایی کنید که می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد و کارهای غیرضروری را کاهش دهد.

این تأثیر مثبتی بر میزان زمانی که برای سایر بخش‌های ضروری اداره کسب‌وکار خود دارید خواهد داشت.

افزایش بهره‌وری در کسب‌وکار کوچک شما همچنین به شما کمک می‌کند تا اهداف را به‌طور مؤثرتری انجام دهید و به کسب‌وکار شما برتری رقابتی نسبت به رقبا می‌دهد.

اعتمادبه‌نفس و وضوح بیشتر

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک به کسب‌وکار خود اعتماد ندارند - چه این به دلیل ویژگی‌های شخصی باشد یا صرفاً به دلیل تمام چالش‌های ذاتی در راه‌اندازی یک سرمایه‌گذاری جدید.

یک مربی کسب‌وکار خوب می‌تواند دیدگاهی بی‌طرفانه و عینی ارائه دهد که می‌تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از کسب‌وکار خود و جهتی که باید در آن حرکت کند به دست آورید.

وضوح بیشتر یکی دیگر از مزایای کلیدی است که یک مربی کسب‌وکار خوب می‌تواند برای کسب‌وکار کوچک شما فراهم کند.

چه در حال مبارزه با استراتژی‌ها یا رویکردهایی باشید که باید اتخاذ کنید، یا فقط می‌خواهید در مورد اینکه کسب‌وکارتان به کجا می‌رود و چگونه می‌توانید به آن برسید، شفافیت داشته باشید، یک مربی کسب‌وکار می‌تواند به شما در توسعه این امر کمک کند.

[caption id="" align="aligncenter" width="750"]افزایش درآمد کوچینگ کسب‌وکارهای کوچک افزایش درآمد و سودآوری بالا با کوچینگ کسب‌وکارهای کوچک[/caption]

افزایش درآمد

یک کوچ خوب کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا نتیجه نهایی خود را بهبود بخشید و سودآوری کسب‌وکار خود را افزایش دهید.

اگر صاحب کسب‌وکار مبتنی بر توسعه هستید، یک مربی کسب‌وکار می‌تواند برای بهره‌برداری بیشتر از تلاش‌های بازاریابی برون‌گرای شما و افزایش درآمد حاصل از این کسب‌وکار ارزشمند باشد.

اگر صاحب کسب‌وکار تجارت الکترونیک هستید، یک مربی خوب می‌تواند به شما کمک کند تا راه‌هایی را شناسایی کنید که از طریق آن می‌توانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید و تجربه دریافتی مشتریانتان را بهبود بخشید.

این امر باعث فروش بیشتر برای فروشگاه اینترنتی شما خواهد شد. یک مربی کسب‌وکار عالی می‌تواند به پیشرفت کسب‌وکار شما، صرف‌نظر از صنعت شما، کمک کند.

چگونه مربی برای کسب وکارهای کوچک مناسب خود را پیدا کنید

هنگام انتخاب مربی کسب‌وکار کوچک خود، مهم است که اطمینان حاصل کنید که حرفه‌ای مناسب را برای کسب‌وکار خود انتخاب کرده‌اید.

مربی شما باید در زمینه‌هایی که مخصوصاً به شما مربوط است تخصص داشته باشد و تجربه و مهارت‌های زیادی داشته باشد که بتواند در کسب‌وکار شما اعمال کند.

در اینجا موارد مهمی وجود دارد که هنگام جستجوی مربی باید در نظر بگیرید:

1. تجربه: چه مدت است که این شخص در مشاغل کوچکی مانند شما مربیگری می‌کند؟ سابقه آنها چیست؟ آیا قبلاً کسب‌وکارهایی را با مسائلی شبیه به شما راهنمایی کرده‌اند؟

2. هزینه‌ها: این شخص چقدر برای خدماتش هزینه می‌گیرد؟ آیا ارزش برچسب قیمت (شامل وقت شما) را دارد؟

3. دوره زمانی: چه مدت می‌خواهید با آنها کار کنید؟ به خاطر داشته باشید که اکثر مربیان بسته‌هایی را ارائه می‌دهند، بنابراین اگر با بسته‌های طولانی‌تر وارد قرارداد شوید، معامله بهتری دریافت خواهید کرد.

4. منابع: دیگران در مورد آن شخص چه می‌گویند؟ می‌توانید با آنها صحبت کنید؟ آن‌ها در مورد کار خود با مربی احتمالی شما چه احساسی داشتند؟ اگر این سخت است، نگاهی به بررسی‌های گوگل بیندازید، یا به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید توصیفات یا مطالعات موردی که نتایج را از خود مربی نشان می‌دهند، بخواهید.

5. تخصص: آیا یافتن مربی متخصص در زمینه‌هایی مانند بازاریابی، مالی یا استراتژی برای شما مهم است؟ این به رشد سریع‌تر کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

[caption id="" align="aligncenter" width="750"]سؤالات متداول مربی مشاغل کوچک پاسخ به مهمترنی سوالات در مورد کوچینگ کسب‌وکارهای کوچک[/caption]

سؤالات متداول در مورد کوچینگ کسب‌وکارهای کوچک

هزینه یک کوچ کسب‌وکار کوچک چقدر است؟

یک مربی تجاری معمولاً برای وقت خود هزینه ساعتی دریافت می‌کند. آن‌ها همچنین ممکن است بسته‌های مربیگری را ارائه دهند که می‌تواند در درازمدت در هزینه شما صرفه‌جویی کند - به‌خصوص اگر ساعت به ساعت شارژ می‌شود.

با این حال، هزینه دقیق مربیگری کسب‌وکار همیشه به نیازهای خاص کسب‌وکار شما بستگی دارد.

اگر صاحب کسب‌وکار جدیدی هستید، ممکن است نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشید، درحالی‌که اگر کسب‌وکار شما از قبل تأسیس شده باشد، بسته به نیاز شما، هزینه ممکن است کاهش یابد.

چه چیزی در کوچینگ کسب‌وکارهای کوچک گنجانده شده است؟

یک مربی می‌تواند طیف وسیعی از خدمات مختلف را ارائه دهد، اما این خدمات معمولاً متناسب با نیازهای شما طراحی می‌شوند و همیشه به نیازهای خاص شما بستگی دارند.

برخی از مربیان روی حوزه‌های خاصی مانند رشد کسب‌وکار، راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید یا انتقال از یک شرکت کوچک به متوسط تمرکز می‌کنند.

آن‌ها معمولاً جلسات مربیگری خود را متناسب با نیازهای شما تنظیم می‌کنند و بسته به نیاز شما از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

چگونه یک مربی کسب‌وکار پیدا کنم؟

راه‌های مختلفی برای پیدا کردن یک مربی کسب‌وکار کوچک وجود دارد.

می‌توانید از کارآفرینان دیگری که می‌شناسید بخواهید توصیه کنند، جستجوی گوگل را امتحان کنید یا در رویدادهای شبکه شرکت کنید تا ببینید آیا کسی در مربیگری مشاغلی مانند شما تخصص دارد یا خیر.

دوره چهارم تربیت کوچ

چهارمین دوره غیرحضوری تربیت کوچ

محمدمهدی ربانی مدرس دوره آموزشی “تربیت کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار” ۱۵ سال است که در صنعت کوچینگ مشغول به فعالیت است. او صاحب چندین کسب‌وکار در داخل و خارج ایران است. در این سال‌ها کوچ صدها نفر بوده است، افرادی که در کسب‌وکار و زندگی شخصی خود توانسته‌اند تحولی عمیق ایجاد کنند و ثروت عظیمی کسب کنند.

حال او می‌خواهد حاصل سال‌ها تجربیات خودش را با تلفیقی از دانش روز در اختیار علاقه‌مندان به حرفه کوچینگ قرار دهد.

در دوره "تربیت کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار" دستورالعمل‌ها و آموزش گام‌به‌گام کوچینگ را بدون پنهان‌کاری در مورد چگونگی کسب درآمد پایدار از حرفه مربیگری دریافت می‌کنید.

نقشه راه و نحوه کسب درآمد از شصت میلیون تا شش میلیارد تومان در سال را از کوچینگ، کاملاً مشخص و شفاف و طبق تجربه شخصی محمدمهدی ربانی کوچ و مربی کسب‌وکار می‌آموزید تا در مدت زمان محدود از استاد خود جلو بزنید و به درآمدی بسیار بالا برسید.

برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کن.

دیدگاه کاربران (0)