مزایا و معایب داشتن کانال یوتیوب!

مزایا و معایب داشتن کانال یوتیوب!

یوتیوب امروزه یک پلتفرم رسانه اجتماعی بسیار محبوب است. برای استفاده شخصی عالی است، اما می‌تواند توسط مشاغل برای ایجاد یک نام تجاری نیز استفاده شود. ویدئوهایی که آپلود می‌کنید نه تنها در یوتیوب بلکه در موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل نیز نمایش داده می‌شوند. معایب و مزایای یوتیوب ، می تواند به درک شما از استفاده صحیح از این کانال بازاریابی کمک کند.

آیا به استفاده از یوتیوب برای اهداف شخصی یا تجاری خود فکر می‌کنید؟ آیا می‌خواهید در مورد جنبه‌های خوب و بد آن بیشتر بدانید؟ حتماً به خواندن این مقاله ادامه دهید، زیرا در اینجا مزایا و معایب داشتن کانال یوتیوب را توضیح خواهیم داد.

بررسی معایب و مزایای کانال یوتیوب

مزایای یوتیوب

1. برای استفاده رایگان است

آپلود و تماشای ویدئو در یوتیوب کاملا رایگان است. یوتیوب به شما این فرصت را می‌دهد که بدون نگرانی در مورد هزینه‌ها تست کنید و بفهمید که آیا برای شما کار می‌کند یا خیر.

با این حال، اخیراً یوتیوب، یوتیوب پریمیوم را معرفی کرده است. یوتیوب پریمیوم یک اشتراک پولی است که به شما امکان می‌دهد ویدیوها را بدون تبلیغات تماشا کنید، ویدیوها را در پروفایل خود پخش کنید، و به شما امکان می‌دهد وقتی آفلاین هستید ویدیو پخش کنید.

همچنین به شما امکان دسترسی به یوتیوب موزیک پریمیوم (این یک پلتفرم پخش موزیک است) را می‌دهد، به شما این امکان را می‌دهد سریال‌ها و فیلم‌های اصلی یوتیوب را تماشا کنید.

چه یک یوتیوب پریمیوم یا یک حساب رایگان داشته باشید، روی روشی که می‌توانید ویدیوها را در حسابتان آپلود کنید تأثیری نمی‌گذارد.

2. یوتیوب به شما این فرصت را می‌دهد که از طریق ویدیوهای خود درآمد کسب کنید

با یوتیوب، می‌توانید برای بازدیدهای خود درآمد کسب کنید. برای کسب درآمد از طریق ویدیوهای خود، باید یک حساب گوگل ادسنس داشته باشید.

حساب گوگل ادسنس ندارید؟ شما می توانید با کانال یوتیوب خود یک حساب گوگل ادسنس جدید ایجاد کنید.

جدا از گوگل ادسنس، راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از طریق یوتیوب وجود دارد. این کار از طریق:

  • لینک های وابسته
  • حمایت‌های مالی
  • کالا و محصولات
  • فروش محصولات دیجیتال
  • ارائه خدمات و ...

استفاده از یوتیوب آسان است

3. استفاده از یوتیوب آسان است

استفاده از یوتیوب برای همه آسان است، حتی اگر هیچ مهارت کامپیوتری نداشته باشید. هنوز نمی‌دانید چگونه از این پلتفرم رسانه اجتماعی استفاده کنید؟

نگران نباشید، آموزش‌های زیادی وجود دارد که به شما نشان می‌دهد چگونه یک ویدیو و موارد دیگر را آپلود کنید. دوره برای شروع خوب است.

4. راهی آسان برای به اشتراک گذاری اطلاعات

با یوتیوب می‌توانید در مدت زمان کوتاهی اطلاعات خوبی را با افراد زیادی به اشتراک بگذارید.

همچنین می‌توانید اطلاعات را به روشی سرگرم کننده به اشتراک بگذارید. این می‌تواند به شکل زیر باشد:

  • فیلم‌ها
  • موسیقی
  • طرح کمدی
  • انیمیشن ویدیویی

مانند سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و مانند اینستاگرام، اکنون می‌توانید داستان‌ها، نظرسنجی‌ها یا به‌روزرسانی‌هایی را در یوتیوب آپلود کنید که می‌تواند به جذب مخاطبان شما کمک زیادی کند.

برای مثال، می‌توانید یک نظرسنجی در مورد موضوع بعدی که بینندگان شما دوست دارند ببینند، انجام دهید، که نه تنها مخاطبان شما را درگیر می‌کند، بلکه به شما امکان می‌دهد بفهمید که مردم می‌خواهند از کانال شما چه چیزی ببینند.

5. بک لینک‌ها تولید می‌شوند

یوتیوب می‌تواند با ایجاد بک لینک به افزایش سئوی شما کمک کند. این بک لینک‌ها را می‌توان زمانی ایجاد کرد که لینک وب سایت خود را به صفحه نمایه خود و یا در توضیحات هر ویدیویی که در کانال خود ارسال می‌کنید اضافه کنید.

با دیدن لینک وب سایت شما در مناطق مختلف کانال ، باعث می‌شود تا در مورد وب سایت شما صحبت شود و بنابراین ترافیک آن را افزایش می‌دهد.

معایب داشتن کانال یوتیوب

معایب داشتن کانال یوتیوب

1. در یوتیوب همه چیز عمومی است

یوتیوب یک پلتفرم رسانه اجتماعی عمومی است. این بدان معناست که افراد برای دیدن هر یک از ویدیوهای شما که در کانال های خود منتشر می‌کنید نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارند.

همچنین، هر کسی می‌تواند یک ویدیو ارسال کند. این می‌تواند باعث مشکلات حق کپی رایت شود و ممکن است مشکلاتی در مورد تجاوز به حریم خصوصی وجود داشته باشد.

2. یوتیوب قوانین زیادی دارد

مانند هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری، یوتیوب قوانین زیادی دارد که کارهایی را که می‌توانید در کانال خود انجام دهید محدود می‌کند.

این می‌تواند از طریق شرایط بهینه سازی، مواردی که می‌توانید در کانال خود پست کنید و ظاهر کانال شما باشد.

3. حساب شما را می‌توان بدون هیچ دلیلی غیرفعال کرد

اگر قوانین یوتیوب را نقض کنید، حساب شما غیرفعال می‌شود. این می‌تواند رخ دهد اگر:

محتوایی که منتشر می‌کنید شرایط خدمات و دستورالعمل‌های انجمن را که برای ایجاد کانال یوتیوب باید موافقت کنید، نقض می‌کند.

شما همچنان به رفتار غارتگرانه نسبت به افراد دیگر ادامه می‌دهید. نمونه‌هایی از این رفتار عبارتند از آزار و اذیت، نظرات جنسی و این دست از موارد.

ویدیوهای شما مکرراً به دلیل ادعای نقض حق کپی رایت گزارش می‌شوند.

هنگام کپی کردن ایده ویدیویی شخصی، یا هنگام ساختن ویدیویی که با شرایط و ضوابط مطابقت ندارد، حساب شما می‌تواند غیرفعال شود.

یوتیوب این حق را دارد که کانال شما را بدون هیچ دلیلی حذف یا غیرفعال کند.

4. هر تبلیغ‌کننده‌ای می‌تواند روی ویدیوی شما یک افزودنی قرار دهد

این بدان معناست که حتی رقبای شما نیز می‌توانند افزونه‌ای را روی ویدیوی شما یا نزدیک آن اجرا کنند که می‌تواند به برند شما آسیب برساند.

مزایا و معایب بسیار بیشتری برای یوتیوب وجود دارد، اما اینها مواردی هستند که ما فکر می‌کنیم باید درباره آنها بدانید.

این بستگی به هنجارها و ارزش‌های شما دارد که کدام مزیت یا ضرر برای شما بیشترین وزن را دارد.

البته هیچ اشکالی ندارد که چیز جدیدی را امتحان کنید. در غیر این صورت، هرگز نخواهید فهمید که آیا این چیزی برای شماست یا خیر!

خودتان باید تصمیم بگیرید که با توجه به اهداف و برنامه‌ای که دارید، یوتیوب برای شما مناسب است یا نه!

دوره آموزش صفر تا 100 یوتیوب

دوره «صفر تا 100 آموزش یوتیوب»

یوتیوب مکانی است برای درخشش ویدئوها و سازندگان ویدئوها. با ساخت یک کانال یوتیوب، می‌‌توانید یک برند آنلاین مشهور بسازید و محتوای‌تان را با دنیا به اشتراک بگذارید.

این دوره توضیح می‌دهد که چگونه یک کانال یوتیوب جدید بسازید، پایه و اساسی برای مشترکین خود بسازید و کلیک‌ها را به Action تبدیل کنید.

در طول دوره، مربی دوره، ریچ هرینگتون، استراتژی‌های اساسی ایجاد مخاطب و به حداکثر رساندن تعامل‌شان را با شما در میان می‌گذارد.

ریچ توضیح می‌دهد چگونه آرت‌ورک‌های متقاعدکننده بسازید، تصاویر کوچک جذاب انتخاب کنید و از کارت‌ها و کپشن‌های یوتیوب استفاده کنید.

او همچنین درمورد مواردی همچون ساخت یک اجتماع یوتیوبی، ساخت کانال در Creator Studio، پخش زنده و... نیز صحبت می‌کند.

این دوره را شروع کنید و هرچیزی که برای ساخت یک کانال یوتیوب موفق برای یک کسب و کار موفق نیاز دارید را بیاموزید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و تهیه دوره اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه کاربران (0)