جذب رایگان دنبال کننده در اینستاگرام

جذب رایگان دنبال کننده در اینستاگرام

یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر در فضای مجازی، اینستاگرام است که در ایران طرفداران میلیونی و در دنیا نیز از بهترین‌هاست و روزبه‌روز در حال رشد و محبوب‌تر شدن است.

با توجه به پشتوانه قوی که دارد (فیس‌بوک) و نوع فعالیت آن می‌توان گفت تا حد زیادی در آینده نیز جزو پرطرف‌دارها باقی خواهد مـاند و هنـوز زود است بتوان رقیـب سرسختی برای آن در نظر گـرفت که در کل دنیا شناخته‌شده باشد، و از همـه مهم‌تر منـاسب فعالیت کسب‌وکارهای کوچک و تازه تأسیس باشد.

در اینجا می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که اگر کسی پیج اینستاگرام برای کسب‌وکار خودش راه انداخت، چگونه باید در این شبکه فعالیت کند تا شاهد رشد روزافزون پیج خود و جذب دنبال کننده فعال و واقعی باشد.

 

راه‌های مرسوم جذب دنبال کننده

دو راه برای افزایش فـالوور و جذب دنبال کننده در بیـن مردم مـرسوم است، برای کسانی که می‌خواهند به اعداد بالای ده هزار فالوور برسند و از این راه کسب ثــروت کـنند، ایـن جذب دنبال کننده ممکن است بـرای فروش محصول، خدمات باشد و یا گرفتن تبلیغات و بسیار راه دیگر که در اینجا فرصت پرداختن به آن نیست.

راه اول جذب دنبال کننده - خرید فالوور فیک

راه اول که متأسفانه خیلی‌ها در ابتدای کار دچارش می‌شوند این است که پول بدهیم و برایمان فالـوور فیک بزنند.

این کار به چند دلیل نه‌تنها باعـث رشـد کسب‌وکارتان نمی‌شود بلکـه بعد از مدتی همان دستـاوردهای اولیه شمارا نیـز از بین می‌برد.

شمــا اولاً پـول خــرج می‌کنید و از حسـاب بانکی‌تان پول خـارج می‌شود و چند صـد فالـوور فیـک به اکـانت اینسـتاگـرام شمـا اضافه می‌شود.

ثانیاً این فالـوورها هیچ اقدامـی در پیج شـما برایتان انجـام نمی‌دهند نه لایکی نه بازدیدی نه تعـامـلی.

و این از نگاه اینستاگرام یعنی پیـج مـذکور فاقد جذابیت لازم است و پیج را در سایه قـرار خواهد و کم‌کم محو خواهید شـد.

بـرای درست کــردن دوباره وضعیت نیازمنــد صـرف زمان و پول زیادی خواهید بـود که به حالت اولیه برگـردید و در آخـر مجبور خواهید بود، اکـانتی جـدید راه‌اندازی کنید.

ثالثاً این فالـوورهای فیک اگـر میلیونی هم باشد آیا از شما خرید خواهند کرد؟ مسلم است که جواب منفی است. پس راه اول منتفی است.

راه دوم جذب دنبال کننده - تبلیغات

اول‌ازهمه باید بدانیم کـه تبلیغات خوب و هدفمند هـم نیازمند تـجربه و صرف هزینه است.

پیج شمـا باید حداقل‌هایی را دارا باشـد و از طـرف دیگـر جـای مناسب تبلیغ بدهید که فالـوور هـدف شمـا آن تبلیغ را ببیند و هم‌چنین اصــول تبلیغ نـویسی را بلـد باشید.

اگر همه نکاتی که گفته شـد را بلد باشید تازه می‌رسید به مرحله‌ای که باید شماره‌حساب فـرد تبلیغ‌کننده را بگیرید، سنـاریو تبلیغ را نهایـی کنید، مبلغ درخواستی را به حسـابش واریـز کنید و منتظر باشیـد تـا بـرایتان تبلیغ برود.

حالا به‌مرور شاهد رشد فالوور و جذب دنبال کننده خواهید بود این فالوورهـا می‌آیند پیج شمارا می‌بینند و اگر شما نیازهایشان را برطرف کردید و مناسب آن‌ها بودید شمارا دنبال می‌کنند .

در اینجا معضلی هست به نـام زدن فالـوور فیک بــرای شـما. بعضی از تبلیغ‌کننده‌ها بـرای محکم‌کاری و اینکه شمارا راضی نگه‌دارند و ببینید که تبلیغ آن‌ها برایتان مؤثر بوده اقـدام به فیک زنی برای پیج تبلیغ دهنده و شخص شما می‌کنند.

با مضـرات فـالوور فیک هم کـه قبلاً تا حدودی آشنا شدید. از همه این‌ها کـه بگـذریم در شـروع کار یک پیـج اگر سرمایه کافی نداشته باشد و نتواند تبلیغ کند پس چگونه مخاطب اولیه و هدفش را جذب کند؟

در ادامـه با مـن همراه باشید تا روشـی عـالی و فوق‌العاده و تست‌شده را برای جذب دنبال کننده با شما در میان بگذارم.

بسیاری از این روش استفاده کرده‌اند و کسب‌وکار اینستاگرامی خود را رشد داده‌اند و سپس با تبلیغ اصولی به روند رشد عالی خود شتاب بخشیده‌اند.

**توجه: از این قسمت به بعد با این پیش‌فرض نوشته‌شده کـه خـواننده متـن، با اصول اولیه و نحوهٔ کـار کردن با اپلیکیشن اینستاگرام آشنایی دارد. مــواردی مانند پست گذاشتن، نوشتن کپشن و هشتگ، ارسال دایرکت و استوری و مواردی ازاین‌دست.

اگر هنوز با این مــوارد آشنایی ندارید آموزش‌های رایـگان زیـادی برای جذب دنبال کننده در سطح اینترنت و اینستاگرام موجود است که روش کار کردن با این نرم‌افزار را توضیح داده.**

  اسم این روش جذب فالوور از طریق اکسپلور است

اسم این روش جذب دنبال کننده از طریق اکسپلور است

قسمتـی محـبوب در اینستاگـرام کـه اغـلب مـا وقتـی در ایـنستاگـرام هستیم وقت خـود را در آن می‌گذرانیم و پست‌های بسیار جـذاب و وقت‌گیری را در آن می‌بینیم. عده‌ای هـم با نام ســرچ اینستاگرام آن رامی شناسند.

بیاید یک قدم برگردیم عقب‌تر و با فلسفه به وجود آمـدن این قسمت توسط خـود اینستـاگرام آشنا شویم.

منبع درآمد اینستاگرام چیست؟

این حجم از خـدمات ارائـه می‌دهد و این مجموعه با این عظمت دارد، آیا نیاز به کسب درآمـد نـدارد؟ قطعاً جـواب مثبت است.

راه اول گرفتن پول برای تبلیغات است.

از اکانت ها و پیج های حاضر در این شبکه اجتماعی پولی می‌گیرد و پست دلخواه هر فرد را پروموت می‌کند تا آن پست و اکانت بیشتر دیده شود.

اما این قابلیت در ایران وجود ندارد و به دلیل تحریم‌ها ایرانیان نمی‌توانند پولی به اینستاگــرام بپردازند.

راه دوم درآمدزایی اینستاگرام، افزایش ارزش برند و پیشـی گرفتن از رقبـاست. با این کـار می‌تواند پول بیشتری هم برای تبلیغات از اعضا بگیرد.

برای این مهم باید کـاری کند کـه اعضای حـاضر در این شبکه مجـازی وقـت خـود را در اینستاگـرام بگذرانند و کمتر به دیگـر رقـبا سر بـزنند.

در حقیقت باید فضایی را برای کاربر فـراهم کند که فرد استفاده‌کننده از انواع شبکه‌های مجازی مثل یوتیوب، توییتر، تلگرام و...، اینستاگرام را برای گذران وقت انتخاب کند و انتخاب اول و آخـر وی اینستاگـرام باشد.

برای سنجیدن این‌که مخاطب چقـدر وقت خـود را در اینستاگـرام می‌گذراند خود این شبکه و نرم‌افزار روش‌هایی را استفاده کرده که به‌صورت دقیق مشخص می‌کند هــر فـرد چند ثانیه و دقیقه را در اینستاگرام در حال گـذران زمـان اسـت و به‌صورت دقیق‌تر در هـر اکـانت و حسـاب اینستاگـرام چقـدر زمـان می‌گذارد.

دقیقاً همین‌جاست کـه اهمیت بحثمان مشـخص می‌شود.

اینستاگـرام اگـر بفهمد اکـانتی جذابیت مناسب و لازم را دارد کـاری می‌کند که محتوای آن اکـانت بـه افـراد بیشتری نشان داده شود، چون متوجـه شده که این اکانت حـاوی مطـالبی است کـه باعث معطل ماندن بیشتر کاربران می‌شود.

و در نقطه مقابل اگـر افراد فعال در اینستاگرام از اکانتی خوششان نیاید و سریع از مطالب آن عبـور کنند از نظـر اینستاگـرام امتیاز منفـی دارد و محتواها و مطالب آن اکـانت را بـه مخاطبین دیگر نشان نمی‌دهد.

چون کاری ریسک‌پذیر است و ممکن است به خاطر عدم جذابیت محتواها و مطالب آن پیج فرد بیننده کلاً از نرم‌افزار خارج شود و به اپلیکیشن و شبکه مجازی رقیب برود و وقت خود را در آنجا بگذراند.

در یک‌کلام اینستاگرام می‌خواهد کاری کند کـه همه نمک‌گیر محتواهای جذاب موجود در این شبکه مجازی بشوند و وقت خود را فقط در آنجا بگذرانند.

اینستاگرام برای پیجی که مخاطب را ده دقیقه معطل می‌کند ارزش بیشتری قائل است تا پیجی که سی ثانیه مخاطب در آن دوام می‌آورد.

حالا چه‌کارهایی باعث می‌شود که پست‌های داخل پیج ما به اکسپلور برود

اول‌ازهمه و قبل از عنـوان کـردن مطـالب باید بدانید کـه همه موارد زیر در طول زمان و با صبر و استمرار به نتیجه می‌رسد و گاهی بنا به دلایـلی در میـانه راه آمار پست و ریچ به‌شدت کم می‌شود در این مواقع به‌هیچ‌عنوان نباید امید و انگیزه ادامه دادن مسیر را از دست بدهیم.

مراحل معطل سازی مناسب مخاطب در پیج، پست‌ها و استوری

 

الف –پیج اینستاگرام

الف –پیج اینستاگرام

1-از بالای هر پیج که اسم و عنوان قرار دارد شروع کنیم. عنوان باید راحت خوانده شود و طولانی نباشد، معنی داشته باشد و به‌راحتی در ذهن مخــاطب بماند.

این قسمت جایی است که اینستاگرام اجازه نمی‌دهد اسم تکراری انتخاب کنید. اگــر قبلاً کسی عنوانی را برگزیـده باشد شما نمی‌توانید آن را انتخاب کنید.

2-اسم و یا name پیج که هـر 14 روز قابل‌تغییر است و در بالای بایـو پیج شما قرار می‌گیرد.

این قسمت را حتماً به فارسی بنویسید. این قسمت در بخش سرچ بسیار تعیین‌کننده است، اگر مخاطبی به‌عنوان‌مثال به دنبال موتور کولرآبی باشد و این نام را در قسمت سرچ اینستاگرام خودجست وجو کند، پیج هایی نشان داده می‌شود کـه از عنوان موتور کــولرآبی در قسـمت name خود استفاده کرده‌اند.

پس از کلمـات انگلیسی و یـا فـارسی بی‌ربط بــه کسب‌وکار خـودتان در این قسمت استفاده نکنید. چیزی بنویسید که میدانید مخاطب هدفتان به دنبال آن است.

3-عکس پروفایل پیج شما در درگیر سازی مخاطب بسیار مؤثر است. باید عکس پروفایلی داشته باشید کـه جلب‌توجه کند.

وقتی بین بیست عکس پروفایل قـرار گـرفت، کار خودش را بکند و نگـاه مخاطب را به سمت خود ببرد.

بهتر است لـوگـویی باشد که از رنگ‌های جذاب استفاده‌شده در آن معنی داشته باشد یا عکس شخصی خودتان باشد که چهره خندان و واضح شما در آن باشد.

4-بایو گرافی پیج شمـا هـم بسیار مهم است. وقتی مخاطبی بعد از طـی کـردن مـراحل بـالا و یا از راهی دیگر برای بار اول وارد پیج شما می‌شود می‌خواهد بداند کار شما چیست؟

دقیقاً چه‌کاری دراین پیج انجام می‌شود؟ آیا نیازهای او را رفع می‌کند؟ کمکی می‌کند؟ م

طلب آموزنده و مناسبی را می‌تواند در این پیج ببیند؟

و در یک‌کلام می‌ارزد که این پیج را به آمار فالویینگای پیج خـود یا همان دنبال شونده‌ها اضافه کند و شمارا دنبال کند.

5-از هـایلایت های پیج حتماً استفاده کنید. وقتی استـوری قـرار می‌دهید می‌توانید استوری های بـرگـزیده را در قسمت هـایلایت پیج ذخیره کنید که بـرای همیشه در آنجا ماندگار است و بعد از اتمام 24 ساعت زمان هر استوری، خودبه‌خود پاک نمی‌شود.

هایلایت کلید موفقیت در اکسپلور است. محلی است که شما می‌توانید مخاطب را سرگرم کنید و او وقت خود را در هایلایت های پیج شمـا بگذراند.

معطل ماندن مخاطب در پیج شما این پیام را به اینستاگرام می‌فرستد که پیج شما ارزش این را دارد که به اکسپلور برود و به افراد بیشتری نشان داده شود.

6-پست‌هایی با ظاهر جذاب. پیج شما باید پست داشته باشد. پست‌هایی با محتوای خوب.

اما این در مـرحله بعد است کـه چـه پستی و چـه محتوایی در پست قـرار دهید، الآن در مـرحله ظاهر پیج هستیم در مرحله‌ای که مخاطب تازه‌وارد پیج شده و می‌خواهد یک نـگاه اجـمالی بیندازد.

برای درگیر سازی مخاطب باید پست‌هایتان کـاور جـذاب و زیبا داشته باشد. با قرار گرفتن ده‌ها پست در کنار یکدیگر ویترین یا showroom منظـم و جـالبی در منظرمخاطب تازه‌وارد قرار بگیرد.

در این قسمت حتماً این نکته را رعـایت کنید کـه برای این قسمت حتماً ارزش قائل شوید. مطالب غیر مرتبط با کارتان قرار ندهید.

همه این مدل مطالب و روزمرگی‌هایتان را بگذارید برای استوری، مثلاً اگـر درکــار فـروش شیـرآلات هستید و پست‌های شیرآلات را قـرار می‌دهید نباید حـتی یک پست تبلیغ فروش ماشین یـا زمین یا مـراسم عروسی کارکنید. این کـار اثــر منفی زیادی در روند رشد کسب‌وکارتان دارد.

مرحله بعد زمانی است که پست شمارا می‌خواهند ببینید. در هر پست باید چه مواردی رو رعایت کنیم.

ب -پست‌های اینستاگرام

ب -پست‌های اینستاگرام

1-ارائـه محتـوا به درد به خور. محتوایی را در پست‌هایتان کـار کنید کـه به درد مخاطب هدفتان بخورد. تأکید می‌کنم مخـاطب هدف.

نیاز نیست مطلبی کـه قرار می‌دهید و یا محتوایی که تولید می‌کنید عامه‌پسند باشد فقط بدانید مخاطب شما چه کسی است و وقت خـود را برای او بگذارید و برای مشتری هدف خودتان مطلب بگذارید.

حتماً برای وقت مخاطبتان ارزش بسیاری قائل شوید.

2-متـن پست را خـالی نگذارید. پست نباید لال باشد. مخاطب بایـد درگـیر پست شود و باید این فرصت را برایش فراهم کنید. توضیحات کامل و نه طولانی و حوصله سر بر.

یک خط و نیم اول متن رو جذاب و درگیر کننده شروع کنید تا فالوور شما ترغیب شود که روی گــزینه بیشتر و more بزند.

همین حـرکت یک سیگنال مثبت به اینستاگرام می‌فرستد که مخاطب تا حدود زیادی به مطالب داخل این پست علاقه دارد.

3-استفـاده درست از هشتـگ هـا. هشتگ را حتماً استفـاده کنیـد. تا 30 عـدد مجـازیـد استفــاده کنید.

هشتـگ غـیر مرتبط نگـذارید. بعـد از مـدتی هشتـگ گذاری دستتان می‌آید که چه هشتگ هایی ورودی بیشتری برایتان می‌گیرد.

4- ساعت پست گذاری.80 تا 90 در صـد پست‌ها را در زمان‌هایی بـگذارید که مخاطبین بیشتر فعال هستند.

مثل ساعات 20 تا 23 شب یا 12 تا 14 ظهر. در زمان‌های دیگر هم پست بگذاریـن اما کمتر. ممکن است مخاطبی فقط در آن ساعت‌ها فعال باشد.

5-استفاده از چند اسلاید. پست تک اسـلایدی نگذارید. حـداقل در سه اسلاید باشد.

مثلاً اسلاید اول عکس اسلاید دوم فیلم و اسلایدهای بعدی عکس از محصول یا آموزش و در اسلایـدی هم درخواست حمایت و لایک بشه.

پست تک اسلایدی این پیام غیرمستقیم را به مخاطبتان می‌دهد که شما ارزشی برای کار و محصول خودتان قائـل نیستید و برای پر کردن ویترین پیجتان و از سـر اجبار در حال قرار دادن این نوع پست‌ها هستید.

توجه کنید از کلمه لایک و فالوور وتبلیغات و... استفاده نکنید در متـن و عـکس چـون اینستاگرام متوجه می‌شود، و طبق قوانین خودش استفاده از این کلـمات یعنی مـجبور کردن مخاطب به انجام کاری و این امر باعث پایین آمدن آمار پیجتان می‌شود.

6-اگر فیلم قرار می‌دهید سعی کنید زیرنویس داشته باشـد. اغلب افراد در ابتدا بـدون صـدا همه پست‌ها را مشاهده می‌کنند.

اگـر زیرنویس داشته باشـد بـاعث می‌شود مـوضوع و اهمیت پست را متوجه شوند و ادامه فیلـم را با صــدا و یـا فقط با زیرنویس ببینند وگـرنه از روی پست شـما عبـور می‌کنند.

توجه: یکی از بهترین مـحتواهـا کـه میزان درگیر سازی و معطل سازی مخاطب را افزایش می‌دهد پست‌های آمـوزشی است. معجزه می‌کند. حتماً از تـخصص و کارتـان مطلبی هست که دیگران نمی‌دانند و بـرایشان جــالب و آموزنده است همان موضوعات را کارکنید.

ج –استوری اینستاگرام

ج –استوری اینستاگرام

بیشترین فروش و تولید ثروت در تمام پیج های اینستاگرامی در این قسمت اتفاق می‌افتد. هر روز بایـد استـوری داشته بـاشید تـا حلقه قرمز دور عکس پروفایلتان روشن باشد.

این حلقه روشن مانند این است که شما مغازه‌ای دارید و همیشه درب آن به روی مشتری باز است.

به مخـاطب این حس را می‌دهد که فرد مسئول این پیج همیشه در دسترس است. و هـر سؤالی داشتـه باشد امکـان معطل ماندنش کم است.

رعایت نکات خاصی باعث می‌شود آمار بازدید استوری شمـا بیشتر شـود. و از همه این‌ها مهم‌تر برای اینستاگـرام باز هـم معطل ماندن مخـاطب روی استوری های شماست.

این امر باعث می‌شود مـحتواهای استوری اینستاگرام شما به فالورهای بیشتری نشان داده شود. این یعنی برد شما از دیگر رقبا.

در استـوری 70 درصـد بــلاگری و روزمــرگــی داشته باشید و 30 درصد باقی‌مانده را به معـرفی محصول و خدمات نشان دادن تخصصتان و آموزش اختصاص دهید.

منتشر کردن استـوری را هـم به بازه‌های زمـانـی یـک تا دو ساعت اختصـاص دهید. اگــر می‌خواهید 10 استـوری در روز بگذارید همه را در یک ساعت خاص نگذارید و در طول روز منتشر کنید.

خود استـوری و نحـوه فعالیت در این قسمت یک مــوضوع مجـزاست که مطالب زیادی باید گفته شود.

امـا فقط هـمین یک نکتـه مهم را بـدانید که در استوری باید داستان‌پردازی کنید و تکراری نشوید. همین دو موضوع باعث افـت نکردن شما می‌شود.

اولش سخت است ولـی به‌مرور راه و روشش را یـاد می‌گیرید. تا شروع نکنید نمی‌توانید سلیقه و نوع رفتار مخاطبتان را متوجه شوید.

 

نتیجه‌گیری:

نکـات دربـاره پیج و پست و استــوری بسیـار فراوان است. هـر کسب‌وکاری مخـاطب خــاص خودش را دارد و نمی‌توان یک الـگوی صـفر تا صدی را برای همه پیج ها استفاده نمود.

نکته‌ای بسیار مهم اینکه کـار در اینستاگرام را باید اولویت فعـالیت مجـازی خـودتان قرار دهید تـا بـه نتیجه دل خواه و حتی بیش از آن برسید.

به چشم یک راه دوم یا برای روز مبادا به آن نگاه نـکنید. برای آن بـرنامه داشتـه باشید.

اگـر نمی‌خواهید از اینستاگـرام کسب ثروت کنید بهتر است از موبایلتان حذفش کنید چون حرفه‌ای‌ترین دزد زمان است.

بزرگ‌ترین سرمایه زندگی‌تان. اما اگر نکات گفته‌شده را رعایت کنید و به‌صورت مستمر فعالیت داشته باشید قطعاً به نتایج خوبی خواهید رسید.

در پایان:

همه هم‌وغم شما در ابتدای کار این باشد که مخاطب در پیج شما حداقل سه دقیقه و روی هر پست شما حداقل 10 ثانیه وقت بگذارد.

نویسنده: جناب آقای سید مسعود رضوی از دانش پذیران دوره دوم تربیت کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار ویدان

دیدگاه کاربران (0)