ویژگی‌های اعضای گروه مستر مایند

ویژگی‌های اعضای گروه مستر مایند

ما برای پیشرفت، باید افرادی را در کنار خود داشته باشیم که به ما کمک کنند، نظر بدهند، بازخورد بدهند و حتی نقد کنند.

از قدیم گفته‌اند عاشق کر و کور می‌شود. عیب‌های معشوقش را نمی‌بیند و فقط به خوبی‌های آن توجه می‌کند.

گاهی ما عاشق ایده‌هایمان می‌شویم، گاهی عاشق کسب‌وکارمان می‌شویم، و همین عشق ما را کور می‌کند و اجازه نمی‌دهد که نقص‌های ایده یا کسب‌وکارمان را ببینیم.

در اینجا لازم است که چند نفر به ما بصیرت بدهند، ما را بیدار کنند و راه درست را نشان‌مان دهند، پس ما به یک گروه متفکر نیاز داریم.

گروهی که اتاق فکر زندگی ما خواهد بود و کمک‌مان می‌کند تا راه بهتری را انتخاب کنیم. اسم این گروه را می‌گذاریم " مستر مایند".

اما اعضای این گروه مستر مایند چه کسانی باید باشند؟

قبول دارید که هرکسی را نمی‌توانیم وارد اتاق فکر زندگی‌مان کنیم، پس خوب است به چند ویژگی بپردازیم که اعضای گروه مستر مایند باید آن‌ها را دارا باشند.

 

کسانی را وارد گروه مستر مایند کنیم که دوست داریم جای آن‌ها باشیم

اولین ویژگی اعضای گروه مستر مایند، این است که آن‌ها به یک موفقیتی رسیده باشند که ما هم به دنبال رسیدن به همان موفقیت هستیم، و هر زمان آن‌ها را می‌بینیم در دلمان بگوییم کاش من جای او بودم.

طبیعتاً افرادی که موفقیت چشم‌گیری در زندگی‌شان نداشته‌اند، نمی‌توانند راه موفقیت را به ما نشان بدهند.

  گروه مستر مایند مورد اعتماد و رازدار باشند

مورد اعتماد و رازدار باشند

مسئله بعدی، رازدار بودن این افراد است، بالاخره شما می‌خواهید برخی اسرار زندگی خودتان را با این افراد در میان بگذارید، پس طبیعتاً باید به این افراد اعتماد داشته باشید.

آن‌ها نباید حرف‌های شمارا در جلسات دیگران مطرح کنند، یا بدتر از همه، از حرف‌های شما علیه خودتان استفاده کنند و از شما اخاذی کنند.

پس مراقب باشید که چه کسی را به گروه مستر مایند دعوت می‌کنید.

 

ترسو نباشند

فراموش نکنیم که در این گروه، قرار است از اعضا درس بگیریم و مانند آن‌ها بشویم، پس اگر این افراد ترسو باشند، ترس را به ذهن ما منتقل خواهند کرد.

 

حریص و طمع‌کار نباشند

و همچنین حریص و طمّاع هم نباشند، زیرا حرص و طمع را در ذهن ما زیبا نشان می‌دهند و همه می‌دانیم که حرص و طمع، دشمن آرامش است، دشمن لذت بردن از لحظات اکنون است.

 

باانگیزه باشند

پس در عوض هم‌نشینی با افرادی که دارای ویژگی‌های بداخلاقی هستند، باید با افراد باانگیزه و باروحیه مثبت هم‌نشین و هم‌کلام شویم تا روحیه مثبت آن‌ها به ما هم منتقل شود.

افرادی را به گروه مستر مایند خود دعوت کنیم که اهل مطالعه و یادگیری باشند، اهل کمک کردن باشند و خودخواه نباشند.

افرادی باشند که عیوب ما را به خودمان بگویند، نه اینکه پشت سرمان صحبت کنند.

نکته آخر را در ابتدا عرض کردم، افرادی را وارد گروه خود کنیم، که دوست داریم جای آن‌ها باشیم، هم از حیث اخلاقی بخواهیم شبیه آن‌ها بشویم، هم ازلحاظ مالی و هم ازنظر سبک زندگی.

نویسنده: جناب آقای علیرضا قهرمان نیا از دانش پذیران دوره دوم تربیت کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار ویدان

دیدگاه کاربران (0)