چگونه به‌عنوان یک مربی، سخنران، مالک کسب‌وکار و یا رهبر اعتبار ایجاد کنید؟

چگونه به‌عنوان یک مربی، سخنران، مالک کسب‌وکار و یا رهبر اعتبار ایجاد کنید؟

من بیش از 40 سال از زندگی خود را به‌عنوان یک رهبر مشهور و معتبر بین‌المللی در زمینهٔ رشد و توسعه شخصی صرف کرده‌ام. من در مقابل جمعیت 50000 نفری صحبت کرده‌ام و کاری کردم که آنها برای تشویق من روی پاهایشان بایستند.

من همچنین در برنامه‌های تلویزیونی ملی بی‌شماری ظاهر شده‌ام، با بسیاری از شرکت‌های Fortune 500 مشورت کرده‌ام، هزاران نفر را آموزش داده‌ام تا مربیان معتبر شوند و با برخی از موفق‌ترین افراد در آمریکا و سراسر جهان همکاری کرده‌ام.

و اگر چیزی باشد که بتوانم در مورد موفق‌ترین رهبران جهان به شما بگویم، بدون اشاره به راز دستیابی به شناخت و موفقیت پایدار به‌عنوان مربی، سخنران، صاحب کسب‌وکار یا رهبر در سازمان یا صنعت خود، این است:

اگر می‌خواهید مردم به سخنان شما گوش دهند و از راهنمایی و رهبری شما پیروی کنند، باید اعتبار ایجاد کنید و مطمئن شوید که به شما اعتماد دارند.

مردم باید باور کنند که شما از روی تجربه و بینش عمیق صحبت می‌کنید و اینکه بهترین منافع آنها را در ذهن دارید و به آنها کمک می‌کنید تا در راه رسیدن به نتایجی که می‌خواهند قرار بگیرند.

در غیر این صورت، آن‌ها از اعتماد کافی به شما برای انجام کارهای عمیق موردنیاز برای دستیابی به تغییرات پایدار و نشان دادن اهداف خود، خودداری خواهند کرد.

به همین دلیل برای شما بسیار مهم است که زمینه‌های مشترک ایجاد کنید و کانال‌های ارتباطی را با افرادی که می‌خواهید به آنها خدمت کنید، همکاری کنید و رهبری کنید و هر اقدامی را که برای ایجاد اعتبار به‌عنوان یک متخصص آگاه، معتبر و قابل‌اعتماد لازم است، انجام دهید.

مهم نیست که چه نوع رهبری هستید یا موقعیت شما در سازمانتان چیست.

با بیان کردن اموری که بیشتر برای اثبات به مردم که شما فردی هستید که ارزش دنبال کردن را دارد و اینکه دانش، تخصص و بینش لازم را دارید تا با شواهدی مبنی بر اینکه رویکرد شما نتیجه می‌دهد به آنها اطمینان می‌دهید که اگر از شما پیروی کنند و به توصیه شما عمل کنند، تلاش آنها به هدف خواهد رسید.

و امروز قصد دارم برخی از نکات مهم خود را برای کمک به شما در انجام این کار به اشتراک بگذارم و یاد بگیرید که چگونه اعتبار خود را پرورش دهید و افراد را ترغیب می‌کند تا شما را و تا هرکجا که می‌خواهید دنبال کنند!

 

نحوه ایجاد اعتبار برای خودمان

همیشه به یاد داشته باشید که اعتبار از اعتماد ناشی می‌شود. مردم تنها زمانی شما را به‌عنوان یک رهبر می‌بینند که مورداحترام قرار بگیرید.

شش نکته زیر به شما کمک می‌کند تا این اعتماد را پرورش دهید و اعتبار ایجاد کنید و به مردم ثابت کنید که مهارت‌ها، تجربه و زمینه مشترک برای کمک به آنها برای غلبه بر چالش‌ها و دستیابی به نتایج دلخواه در زندگی را دارید.

 

1. همیشه شفاف باشید

بهترین راه برای اثبات زلالی ذهنتان، نشان دادن عیب‌های آن است.

«الکساندر پوپ»

صداقت اولین فصل کتاب حکمت است.

«توماس جفرسون»

مردم بیشتر به شما اعتماد می‌کنند و به شما گوش می‌دهند، وقتی واضح است که شما کاملاً شفاف هستید و چیزی را از آنها پنهان نمی‌کنید.

به همین دلیل است که موفق‌ترین رهبران تمایل دارند کتاب‌باز باشند.

از آن‌ها سؤال بپرسید و آنها همیشه افکار و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند و به شما پاسخ صادقانه‌ای می‌دهند.

آن‌ها درک می‌کنند که اعمال بلندتر از حرف‌ها صحبت می‌کنند و اعتبار از این نشاءت می‌گیرد که فردی که همیشه حرفش را می‌زند با فردی که به آن عمل می‌کند، متفاوت است.

اگر علاقه‌مند به ایجاد اعتبار با مشتریان، تیم یا همکاران خود هستید، همیشه مایل به اشتراک‌گذاری آشکار اطلاعات و شفافیت کامل در مورد افکار، اقدامات و تجربیات خود باشید.

اگر اشتباهی مرتکب شدید، از آن شانه خالی نکنید یا تقصیر را به گردن شرایطی که خارج از کنترل شماست قرار ندهید.

اشتباه خود را بپذیرید و نشان دهید که از این تجربه چیزی یاد گرفته‌اید.

اگر در دنیای سخنرانی هستید، این به این معنی است که باید در برابر مخاطبان خود آسیب‌پذیر شوید و به آنها بگویید کجا اشتباه کرده‌اید و چه چیزی از تجربه یاد گرفته‌اید.

توضیح دهید که چالش‌ها و شکست‌های اصلی شما چه بوده‌اند و مسیری که شما را از جایی که قبلاً بوده‌اید به جایی که اکنون هستید، رسانده است.

با نشان دادن اینکه شما نیز خطاپذیر هستید و می‌توانید از اشتباهات خود فراتر بروید و نتایج بهتری بگیرید، اعتبار خود را تثبیت می‌کنید و آنها را تشویق می‌کنید تا در زندگی خود نیز همین کار را انجام دهند.

و اگر شما یک مربی یا مشتری هستید که به‌صورت انفرادی با مشتریان کار می‌کنید، همیشه مطمئن باشید که صراحت و شفافیتی را که می‌خواهید در آنها مشاهده کنید، نشان دهید.

به آنها پاسخی باز و صادقانه بدهید تا بتوانند استدلال شما را بفهمند و بر اساس آن برداشت‌ها و انتظارات خود را تنظیم کنند.

  [caption id="" align="aligncenter" width="750"]برای ایجاد اعتبار ، همدل باشید همدل بودن برای ایجاد اعتبار[/caption]

2. همدل باشید

«رهبری در مورد همدلی است. این در مورد داشتن توانایی ارتباط با افراد به‌منظور الهام بخشیدن و توانمندسازی زندگی آنها است.

«اپرا وینفری»

"فقط زمانی می‌توانید مردم را درک کنید که آنها را در خود احساس کنید."

«جان اشتاین بک»

رهبران بزرگ افرادی نیستند که منحصراً در ذهن خود زندگی کنند. آن‌ها می‌توانند آگاهی خود را به روی تجربیات دیگران باز کنند، موقعیت‌ها را از دیدگاه‌های دیگر ارزیابی کنند و با ادراکات و دیدگاه‌های دیگران همدلی کنند.

به همین دلیل است که هرکسی که نگران ایجاد اعتبار به‌عنوان یک مربی، کوچ، سخنران عمومی یا رهبر است، باید یاد بگیرد که چگونه همدلی را پرورش دهد و از تجربیات و ادراکات دیگران بیشتر آگاه شود.

این به شما قدرت می‌دهد تا موقعیت آنها را بهتر درک کنید و اطلاعات و پشتیبانی لازم را برای آنها فراهم می‌کند تا نتایج بهتری در زندگی کسب کنند.

همچنین به این معنی است که بیشتر مراقب باشید که خودتان چگونه در دنیا ظاهر می‌شوید و واکنش شما به افراد و رویدادها چگونه بر موقعیت تأثیر می‌گذارد تا بتوانید واکنش خود را برای به دست آوردن بهترین نتایج برای همه تطبیق و تکامل دهید.

 

3. به‌طور مداوم یاد بگیرید

«تحقیقات نشان می‌دهد که شما در رحم شروع به یادگیری می‌کنید و تا لحظه‌ای که از دنیا می‌روید به یادگیری ادامه می‌دهید.

مغز شما ظرفیتی برای یادگیری دارد که تقریباً نامحدود است، که هر انسانی را به یک نابغه بالقوه تبدیل می‌کند.

«مایکل جی. گلب»

هر مربی، کوچ، سخنران، صاحب کسب‌وکار یا رهبر خوب می‌داند که چقدر مهم است که همیشه به یادگیری ادامه دهد و از تغییرات در صنعت خود مطلع باشد. اعتبار از این نشاءت می‌گیرد که به‌عنوان یک رهبر در حوزه کاری خود دیده شوید.

اگر می‌خواهید مردم به شما گوش دهند و به توصیه‌ها و بینش شما اعتماد کنند، باید نشان دهید که وسعت دانش لازم برای ارائه نوع مربیگری و حمایتی را دارید که به آنها کمک می‌کند تا به اهداف شخصی و حرفه‌ای خود دست یابند.

به همین دلیل برای شما مهم است که در صدر آخرین روندها و تحولات در صنعت خود بمانید و به‌طور مداوم درک و بینش خود را نسبت به ابزارها و استراتژی‌هایی که به افراد کمک می‌کند به نتایج دلخواه خود دست یابند گسترش دهید.

هرچه بیشتر بیاموزید، بیشتر می‌دانید و به‌طور مؤثرتری در هدایت و الهام بخشیدن به افراد در عمل خواهید بود.

  [caption id="" align="aligncenter" width="750"]مهم نیست چقدر شما قابل‌احترام هستید احترام بگذارید تا اعتبار ایجاد کنید[/caption]

4. مهم نیست چقدر شما قابل‌احترام هستید

"احترام، قدردانی از تمایز شخص دیگر و از شیوه‌های منحصربه‌فرد بودن اوست."

آنی گوتلیب

"احترام متقابل پایه و اساس هماهنگی واقعی است."

دالایلاما

نحوه رفتار شما با دیگران نقش مهمی در ایجاد اعتبار و متقاعد کردن مردم برای اعتماد به شما دارد.

اگر می‌خواهید زمینه‌های مشترک ایجاد کنید و به مردم الهام بخشید تا بهترین خود را نشان دهند، باید بهترین خود را نشان دهید.

و این بدان معناست که همیشه با دیگران بدون توجه به اینکه چه کسی هستند یا چگونه رفتار می‌کنند با احترام رفتار کنید.

حتی پست‌ترین کارمند در اتاق نیز شایسته است که با وقار و احترام رفتار شود.

وقتی سعی می‌کنید «احترامتان را به دست بیاورید» یا سعی می‌کنید با تحقیر دیگران، خود را بالا ببرید، تنها کاری که انجام می‌دهد این است که نشان می‌دهد که شما تحت کنترل خود هستید و نه کاملاً رهبری که خودتان را می‌سازید.

 

5. از دیگران در طول راه حمایت کنید

"مداوم‌ترین و فوری‌ترین سؤال زندگی این است: برای دیگران چه می‌کنید؟"

«مارتین لوتر کینگ جونیور»

"موفقیت خود را بر اساس خدمت به دیگران به دست آورید، نه به قیمت هزینه کردن دیگران."

«اچ. جکسون براون جونیور.»

رهبران بزرگ با بالا بردن دیگران درحالی‌که خودشان در رتبه‌های بالا می‌روند، تأثیر می‌گذارند. فقط روی پیشرفت حرفه‌ای خود تمرکز نکنید.

اطمینان حاصل کنید که همه اعضای تیم شما و همچنین مشتریان و همکاران شما منابع و پشتیبانی لازم برای ادامه ساختن دانش و مجموعه مهارت‌های خود را دارند تا بتوانند به اهداف خود برسند و پیشرفت کنند.

وقتی به مردم نشان می‌دهید که عمیقاً برای کمک به آنها در ایجاد آینده ایده‌آل خود سرمایه‌گذاری کرده‌اید، در مقابل آنها سرمایه‌گذاری بیشتری برای عمل به توصیه‌ها و بینش شما و کمک به شما در دستیابی به اهدافتان خواهند داشت.

  [caption id="" align="aligncenter" width="750"]در مقابل تصمیم‌گیری خود پاسخگو بمانید پاسخگو بودن باعث ایجاد اعتبار می شود[/caption]

6. در مقابل تصمیم‌گیری خود پاسخگو بمانید

"رهبران از طریق توانایی خود در پذیرش مسئولیت قبل از سرزنش، مسئولیت‌پذیری را القا می‌کنند."

«کورتنی لینچ»

"مسئولیت‌پذیری توانایی پاسخگویی را ایجاد می‌کند."

«استفن آر. کاوی»

هری اس. ترومن یک بار تابلویی روی میزش داشت که روی آن نوشته بود: «هزینه اینجا متوقف می‌شود».

رهبران خوب درک می‌کنند که درنهایت مسئول نتایج تیم خود و پیامدهای تصمیم‌گیری خود هستند.

بنابراین زمانی که تصمیمات شما به نتیجه دلخواه شما نمی‌رسد، یا تیم شما چشم‌انداز شما را به روشی که شما پیش‌بینی کرده‌اید اجرا نمی‌کند، نخواهید که مسئولیت را کنار بگذارید یا دیگران را به خاطر نتایج سرزنش کنید.

خود را شخصاً مسئول بدانید و هر اقدامی را که برای بهبود وضعیت و رسیدن به نتیجه دلخواهتان لازم است انجام دهید، نه‌تنها در حال حاضر، بلکه در تلاش‌های آینده خود و تیمتان.

به یک رهبر معتبر تبدیل شوید

خطرناک‌ترین افسانه رهبری این است که رهبران از اول رهبر به دنیا می‌آیند، اینکه یک عامل ژنتیکی برای رهبری وجود دارد. این مزخرف است؛ درواقع خلاف این موضوع صحت دارد. رهبران به‌جای تولد ساخته می‌شوند.»

»وارن بنیس»

کلید ایجاد اعتبار به‌عنوان یک مربی، سخنران، صاحب کسب‌وکار یا رهبر این است که درواقع یک رهبر معتبر باشید.

این به معنای استفاده از شش اصل بالا برای تبدیل‌شدن به یک رهبر با ارزش دنبال کردن است!

به دنیا نشان دهید که می‌توانید الهام‌بخش مردم باشید و تصمیمات منطقی بگیرید که به شما و افراد تیمتان قدرت می‌دهد تا به نتایجی که می‌خواهید برسید.

نتایج همیشه بیشتر از نیات است!

زمانی که بتوانید به افراد سابقه موفقیت‌آمیز ارائه دهید، آن‌ها به‌احتمال‌زیاد به شما ایمان خواهند داشت و شما را به‌عنوان یک رهبر الهام‌بخش و موفق می‌بینند که ارزش دنبال کردن را دارد.

اما این فقط آنچه شما می‌گویید یا انجام می‌دهید نیست که اعتبار را به‌عنوان یک رهبر شایسته پیروی ایجاد می‌کند. همچنین نحوه رفتار شما با مردم و نحوه ارتباط شما با آنها است.

همه ما ابعاد مختلفی از خود را در درون خود داریم و برخی افراد در ابعاد خاصی نسبت به سایرین محکم‌تر زندگی می‌کنند.

وقتی یاد می‌گیرید که چگونه با تمام ابعاد خود ارتباط برقرار کنید، به‌احتمال‌زیاد با درک و خواسته‌های او صحبت می‌کنید و کار بهتری برای الهام بخشیدن به آنها برای عمل انجام می‌دهید.

نوشته‌ای از جک کنفیلد

دیدگاه کاربران (0)