چگونه برای رسانه‌های اجتماعی یک استراتژی بازاریابی گاو بنفش ایجاد کنیم؟

چگونه برای رسانه‌های اجتماعی یک استراتژی بازاریابی گاو بنفش ایجاد کنیم؟

اگر در حال خواندن این مطلب در مورد استراتژی گاو بنفش هستید، احتمالاً با رسانه‌های اجتماعی ناآشنا نیستید.

دسترسی ارگانیک به مخاطبان فیس‌بوک به 1% کاهش یافته است.

هنگامی‌که مردم وارد فیس‌بوک می‌شوند، بیش از 1500 داستان برای دریافت اخبار آن‌ها رقابت می‌کنند.

نرخ کلیک برای تبلیغات خوب 5 درصد است.

همه این ارقام نشان می‌دهد که برای کسب‌وکار شما بسیار دشوار است که در این دریای پرسروصدا برجسته شوید.

اگر کاری را انجام دهید که دیگران انجام می‌دهند یا بدتر از آن، به تلویزیون و استراتژی‌های بازاریابی چاپی تکیه کنید.

مردم شمارا نادیده می‌گیرند. ما از تشبیه گاو بنفش ست گودین برای توضیح استفاده خواهیم کرد.

 

استراتژی گاو بنفش

گاو بنفش یک قیاس تجاری است. برای لحظه‌ای تصور کنید که در حال رانندگی در مزرعه‌ای پر از گاو هستید.

برای بسیاری از ما، این یک اتفاق رایج است، زیرا شما حتی متوجه گاوها نمی‌شوید، چه برسد به یک گاو.

سپس تصور کنید که یک گاو با رنگ بنفش را می‌بینید. این گاو که رنگ بنفش بلافاصله توجه شمارا به خود جلب کرد.

شما به مسافر کناری نگاه می‌کنید تا در مورد اینکه چقدر این گاو بنفش قابل‌توجه است نظر دهید.

شاید حتی برای عکاسی از گاو بنفش ماشین را متوقف کنید و سپس آن عکس را در فیس‌بوک، توییتر یا اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

همه دوستان شما کامنت می‌گذارند و پست شمارا در شبکه‌های اجتماعی لایک می‌کنند، زیرا هرگز گاو بنفش ندیده‌اند.

کسب‌وکار متوسط مانند گاوهای سیاه و قهوه‌ای است که ما به‌سختی متوجه آن‌ها می‌شویم.

هرازگاهی یکی از این گاوهای معمولی ممکن است برای مدتی کاری غیرعادی انجام دهد تا توجه ما را به خود جلب کند، اما این توجه اغلب زودگذر است.

گاو بنفش تجارتی است که کارها را متفاوت انجام می‌دهد. گاو بنفش منحصربه‌فرد و قابل‌توجه است.

آن‌قدر متفاوت است که مردم احساس می‌کنند باید به دوستان و آشنایان خود در مورد آن بگویند.

تجارت گاو بنفش آسان است و کاری متفاوت است. در برابر انتشار ویروس‌ها حساس است.

اما اگر تجارت گاو بنفش نداشته باشید چه؟ سپس شما به یک استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای گاو بنفش نیاز دارید.

اما چگونه می‌توان برای شبکه‌های اجتماعی یک استراتژی گاو بنفش ایجاد کرد؟

البته این کار سخت، زمان‌بر، پرهزینه و برای هر بازاری متفاوت است.

چیزی که می‌تواند یک گاو بنفش برای یک شرکت فناوری باشد، می‌تواند یک گاو قهوه‌ای برای روزنامه‌ها باشد.

بنابراین چگونه می‌توان برای رسانه اجتماعی یک استراتژی گاو بنفش ایجاد کرد؟

با مطالعه کامل شروع کنید

با مطالعه کامل شروع کنید

شما باید بدانید که رقیب شما همیشه در حال انجام چه‌کاری است.

آن‌ها را دنبال کنید، آن‌ها را دوست داشته باشید، با آن‌ها تعامل کنید.

با دانستن آنچه می‌شنوید، بهتر می‌توانید تشخیص دهید که چگونه خود را از گاوهای قهوه‌ای و سیاه متمایز کنید.

 

خلاقیت خود را مهار کنید

تعریف خلاقیت می‌تواند مفهومی دشوار باشد. احتمالاً همه ما ایده‌های متفاوتی در مورد اینکه چه چیزی خلاق است و چه چیزی نیست، داریم.

این تعریفی است که من از آن کار می‌کنم: "یک ترتیب منحصربه‌فرد". منحصربه‌فرد بودن آسان است.

هر استراتژی بازاریابی عجیب‌وغریب منحصربه‌فرد است و مرتبط بودن آسان است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنچه را که شنیده‌اید دنبال کنید تا مرتبط باشد.

بااین‌حال، چیزی که دشوار است، مرتبط بودنِ منحصربه‌فرد است. این کار آسانی نیست.

این یک شبِ به شما نمی‌رسد.

این ایده‌ای است که هنگام دوش گرفتن، زمانی که صبح زود نیمه بیدار هستید یا پس از 8 ساعت رانندگی به ذهن می‌رسد.

 

چرا زیر دوش؟

برای ارائه یک استراتژی بازاریابی واقعاً بنفش برای گاوها، باید زمانی را با این ایده صرف کنید.

شما باید تمام اطلاعاتی را که دارید مصرف کنید.

شما باید بدانید که چه استراتژی‌هایی در گذشته مؤثر بوده‌اند، کدام یک شکست‌خورده‌اند و بقیه در حال حاضر چه می‌کنند.

شما باید بدانید که رسانه‌های اجتماعی چگونه کار می‌کنند، جمعیت‌شناسی شما چیست و چه چیزی محصول شمارا منحصربه‌فرد می‌کند.

شما باید بدانید که محصول شما با چه چیزهایی روبرو می‌شود، مردم چگونه اطلاعات را در رسانه‌های اجتماعی پردازش می‌کنند و چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای انتقال پیام خود به بهترین شکل استفاده کنید.

نکته این است که اطلاعات زیادی وجود دارد که باید مصرف کنید و شما باید در مورد آن فکر کنید، فکر کنید، فکر کنید، فکر کنید تا متوجه شوید.

شما باید در مورد این اطلاعات خواب ببینید. هنگامی‌که به آن نقطه رسیدید، در مورد اتصال همه نقاط است تا با گاو بنفش خود بیرون بیایید.

  گاو بنفش : چرا دوش گرفتن، هنگام رانندگی یا صبح زود؟

چرا دوش گرفتن، هنگام رانندگی یا صبح زود؟

به دلیل ساده: وقتی زیر دوش و در ماشین هستید، اغلب وقت دارید تا با حواس‌پرتی محدود فکر کنید.

ذهن شما شگفت‌زده می‌شود و اغلب می‌توانید نقاط را بدون انتظار به هم وصل کنید.

و حالت نیمه بیدار یا نیمه‌خواب زمانی برای افزایش خلاقیت است.

مغز شما بهتر می‌تواند ارتباطاتی را ببیند که قبلاً نسبت به آن‌ها نابینا بوده‌اید.

فقط مطمئن شوید که این ایده‌ها را قبل از از دست دادن آن‌ها، یادداشت کنید.

 

بنابراین، مراحل دقیق برای ایجاد این مدل استراتژی بازاریابی برای رسانه‌های اجتماعی چیست؟

1) در رابطه با هر آنچه را که باید در مورد تجارت، رقابت و رسانه‌های اجتماعی خود بدانید، تحقیق کنید.

2) تمام اطلاعات فوق را که جمع‌آوری کرده‌اید برای کسی که می‌خواهد گوش دهد توضیح دهید. آموزش مطالب به دیگران یک راه عالی برای اطمینان از اینکه مطالب را به‌وضوح درک می‌کنید (اگرچه ممکن است مجبور شوید برای آن‌ها شام بخرید زیرا مدت زیادی است که حوصله‌شان سر رفته است).

3) زمانی را به فکر کردن در مورد ارتباط همه این اطلاعات اختصاص دهید.

4) هنگامی‌که چند ایده بد به ذهنتان خطور کرد (بله، بسیاری از آن‌ها را خواهید داشت)، در این صورت فکر می‌کنید که گاو بنفش شما به شما ضربه می‌زند.

5) تا زمانی که با گاو بنفش خود بیرون بیایید، روی آن کارکنید (حتی اگر به معنای دوش‌های طولانی و سواری‌های پرپیچ‌وخم آخر هفته باشد).

گاوهای بنفش به‌راحتی پیدا نمی‌شوند، در غیر این صورت همه یک گاو خواهند داشت.

اگر وقت ندارید، ممکن است منابع شما برای استخدام یک شرکت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای کمک به ایجاد یک گاو بنفش هزینه شود.

اگر هنوز وقت دارید، مطمئن شوید که ایده شما واقعاً منحصربه‌فرد است و برای کسب‌وکار شما مفید خواهد بود.

دیدگاه کاربران (0)