استراتژی‌های بازاریابی مؤثر در سال 2021 این 5 عنصر را دارند

استراتژی‌های بازاریابی مؤثر در سال 2021 این 5 عنصر را دارند

در سال 2020 روندهایی ایجاد شد که در ابتدا هیچ‌کس قادر به پیش‌بینی آن نبود. اما حتی باوجود همه‌گیری جهانی، یک‌چیز برای شرکت‌ها ثابت ماند: بهترین استراتژی‌های بازاریابی هنوز هم ارتباط با مصرف‌کنندگان و مشتریان است.

در طول سال 2020، مردم بیش از هر زمان دیگری تمایل به برقراری ارتباط با نام تجاری داشتند.

آن‌ها می‌خواستند مطمئن شوند که شرکت‌هایی که از آن‌ها خرید می‌کنند، در شرایط دشوار هم از مشتریان خود مراقبت می‌کنند.

آن‌ها می‌خواستند بدانند آیا پشت لوگو افرادی هستند که حتی در این شرایط روابطشان را با مشتریان برقرار کنند.

بنابراین در سال 2021، از دیدن شرکت‌های بیشتری که به دنبال ایجاد احساس راحتی و پشتیبانی آسان‌تر از مشتریان هستند، تعجب نکنید.

عناصر تأثیرگذار در بهترین استراتژی‌های بازاریابی در سال 2021

اگر می‌خواهید یکی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی را در صنعت مربوط به خود داشته باشید، باید این پنج عنصر را به خاطر بسپارید:

1- ارتباط و پاسخگویی سریع

مشتریان و مشتریان بالقوه در سال 2021 می‌خواهند با برندهای تجاری ارتباط برقرار کنند در این میان “سرعت” از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مشتریان انتظار پاسخگویی از سوی یرندها را دارند.

بر اساس گزارش “ترندهای تجربه مشتری در سال 2020” توسط Zendesk؛ آمارها نشان داده که انتخاب‌های نیمی از مشتریان متأثر از سرعت پاسخگویی بوده است.

اگر می‌خواهید به‌عنوان یک کسب‌وکار با مشتریان خود سریع ارتباط برقرار کنید، گزینه‌های بسیاری وجود دارد.

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در سال 2020 به‌طور فزاینده‌ای محبوبیت پیداکرده‌اند.

در همین حال، شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر هم هنوز کانال‌هایی هستند که مردم از طریق آن‌ها در جستجوی پاسخ سؤال‌های خود هستند.

حضور در این کانال‌ها به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا سریع‌تر با مشتری و نگرش‌های او ارتباط برقرار کنید.

مطمئناً در یک دنیای ایده‌آل، باید بودجه لازم را برای استخدام صدها نفر برای پاسخگویی به مشتریان به‌صورت 24 ساعته و 7 روز هفته را در اختیار داشته باشید.

اما در واقعیت اکثر مشاغل در بودجه خود جایی برای استخدام این تعداد اپراتور ندارند.

  بیشتر بخوانید: بهترین استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات  

هرچند نگران نباشید، ما راه‌حل آن را پیداکرده‌ایم.

سرمایه‌گذاری در یک چت بات یک گزینه عالی برای خدمات مشتری است. سال 2021، یک فرصت عالی برای شروع استفاده از آن‌ها است.

سرمایه‌گذاری بر روی چت بات یک گزینه عالی برای ارائه خدمات عالی مشتریان است.

با استفاده از آن می‌توانید بدون افزودن بار اضافی به اپراتورها، زمینه ایجاد سریع ارتباط و پاسخگویی به مشتریان را فراهم کنید.

چت بات‌ها می‌توانند به‌عنوان یک رابط قابل‌اعتماد برای مشتریان بالقوه و افراد احتمالی عمل کنند.

  آمار دقیق‌تر برای مخاطبان

2- آمار دقیق‌تر برای مخاطبان

بسیار مهم است که بدانید چه چیزهایی برای مشتری و چشم‌انداز مهم است.

شناخت کافی از آن موارد می‌تواند به شما کمک کند محتوای بهتری را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کنید،

محتوایی که می‌تواند برای بازسازی علایق و نیازهای خاص آن‌ها نیز مورداستفاده قرار گیرد.

برای مثال فناوری شنیداری، مانند ابزار Alexa’s Content Exploration، ابزاری برای تولید محتوای جذاب و ایجاد ارتباط با مشتریان و البته دریافت اطلاعات است.

با استفاده از محتوایی که آکورد ایجاد می‌کند صدای برند شمارا توسعه داده و زاویه منحصربه‌فرد خود را در محتوای جدید و موجود وارد کنید.

  پیشنهاد ویژه: چگونه با استراتژی‌های بازاریابی، برند خود را تقویت کنیم  

3- توصیه‌های سفارشی در مقیاس

تکامل فناوری همچنان ادامه دارد و همراه با آن نحوه دریافت اطلاعات توسط مصرف‌کنندگان نیز تکامل می‌یابد.

اکنون روش‌های زیادی برای ایجاد روابط از طریق فناوری وجود دارد که بسیاری از آن‌ها بخشی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی خواهند شد.

یکی از بهترین نمونه‌های فناوری که باعث ایجاد اعتماد می‌شود، چت بات ها هستند.

و در سال 2021 یک فرصت عالی برای استفاده بیشتر از آن‌ها وجود دارد.

کمتر از 30 درصد مشاغل در سال 2020 سلف‌سرویس، گفتگوی زنده، پیام‌رسان اجتماعی، پیام درون برنامه‌ای، ربات‌ها یا انجمن‌های همکار را ارائه می‌دهند.

فراتر از بارزترین کاربرد چت بات ها به‌عنوان تقویت‌کننده خدمات مشتری، چت بات ها همچنین می‌توانند به‌عنوان یک رابط مطمئن برای مشتریان بالقوه و افراد احتمالی عمل کنند.

از بسیاری جهات، چت بات مانند یک کارمند فروشگاه خرده‌فروشی مفید است که مشتریان را از طریق گزینه‌های مختلف محصول راهنمایی می‌کند تا محصول مناسب را پیدا کند.

این سرویس منحصربه‌فرد باعث می‌شود مردم به برند شما اعتماد بیشتری داشته باشند. زیرا درواقع به آن‌ها کمک می‌کند تا خرید بالقوه پیچیده را ساده کنند.

  حتما بدانید: استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارهای کوچک   استراتژی‌های بازاریابی سرگرمی یا بازی

4- سرگرمی یا بازی

ما عاشق سرگرمی هستیم. ما می‌خواهیم خیلی بیشتر از چیزی که می‌خواهیم به ما داده شود.

برخی از برندها این موضوع را پذیرفته‌اند و سرگرمی‌هایی تولید می‌کنند که به مخاطب احساس تبلیغاتی بودن را منتقل نمی‌کند.

ایده اصلی استفاده از سرگرمی این است که بازی و سرگرمی توسط مخاطب به اشتراک گذاشته می‌شود

و بدون این‌که مستقیماً حال و هوای تبلیغات داشته باشد نوعی برندینگ و اطلاع‌رسانی اتفاق می‌افتد.

اهمیت این سرگرمی‌ها و بازی‌ها در این است که ارزش‌های برند شمارا زنده می‌کند.

از طریق این بازی‌ها شخصیت برند شما نزد مخاطب شکل می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا پیش از خرید، تصمیم بگیرند که چقدر شمارا دوست دارند.

بنابراین وقتی زمان انتخاب آن‌ها فرامی‌رسد، شما از قبل اعتماد آن‌ها را جلب کرده‌اید.

  بیشتر بخوانید: استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی برای رشد کسب و کار  

5- پاسخگویی و شفافیت

بازاریابان اغلب درگیر چگونگی نشان دادن چهره واقعی و اصیل یک شرکت هستند.

طبیعی است که رهبران کسب‌وکار علاقه دارند تا داستان را به نحوی تعریف کنند که چهره‌ای بی‌نقص از خود را به مشتری ارائه کنند.

بااین‌حال مشتریان می‌دانند که هیچ کسب‌وکاری بی‌نقص نیست و هرچه بیشتر سعی کنیم به بخش‌های نه‌چندان ایده آل خود بپردازیم، بیشتر اعتماد مشتری را از بین می‌بریم.

به‌عنوان‌مثال شرکت رسانه‌های اجتماعی Buffer درباره اشتباهاتی که خودشان در شبکه‌های اجتماعی مرتکب شده‌اند صحبت می‌کنند.

آن‌ها با تمرکز بر روی اشتباهات گذشته خود به‌عنوان یک برند، توانسته‌اند محتوای ارزشمندی برای راهنمایی مخاطبان خود ایجاد کنند.

این برای همه ما یک درس بزرگ است تا چهره‌ای واقعی و صادقانه از برند خود به مخاطبان ارائه کنیم.

بهترین استراتژی‌های بازاریابی را در سال 2021 بسازید

شناختن مشتری‌هایتان در سطح عمیق لزوماً برای بازاریابان چیز جدیدی نیست، اما اهمیتی که در سال 2021 خواهد داشت بیشتر شده است.

با حضور بیشتر افراد در خانه در طی بیماری همه‌گیر، مهم است که برای تعاملات دیجیتال آماده شوید.

منبع: وبلاگ سایت الکسا

دیدگاه کاربران (0)