چگونگی ایجاد برند شخصی خود و تقویت آن به نقل از برایان تریسی

چگونگی ایجاد برند شخصی خود و تقویت آن به نقل از برایان تریسی

ایجاد برند شخصی نقش مهمی در موفقیت شما دارد. چه بدانید چه ندانید، هرکسی یک برند یا تصویر شخصی دارد که بر دید و نظر دیگران تأثیر می‌گذارد.

به همین دلیل است که برند و تصویر شخصی شما برای تعیین اینکه آیا در زندگی موفق هستید یا خیر، بسیار مهم است.

 

برند شخصی چیست؟

اجازه دهید با تعریف برند شخصی شروع کنم. برند اساساً یک وعده یا قول است.

وقتی برندی دارید، این قولی است که می‌دهید و به خاطر پایبند بودن به شخصی که می‌خواهید یا سعی می‌کنید بر آن تأثیر بگذارید، شناخته‌شده‌اید.

انسان‌ها احساسی تصمیم می‌گیرند و منطقی بودن خود را توجیه می‌کنند.

اگر برند شخصی خوبی دارید، مردم مایل‌اند برای محصول یا خدمات شما پول بیشتری به شما بپردازند و کمتر بحث کنند.

 

وقتی خودتان را برند می‌کنید به چه معناست؟

برندسازی خود، به معنای توسعه هویت حرفه‌ای خود برای همسویی با ارزش‌های شماست. بیانیه برند شخصی همیشه با ارزش‌های شما شروع می‌شود. اگر واقعاً می‌خواهید در حوزه کاری خود یک رهبر فکری و مرجع باشید، باید از چیزی دفاع کنید.

کیفیت؟ کمال؟ پاسخگویی؟ کار گروهی؟ نوآوری؟ رهبری؟

سپس با شروع یکپارچگی، یک برند شخصی بزرگ می‌سازید.

هیچ شهرتی بهتر از این نیست که مردم بگویند وقتی با شما معامله می‌کنند، همیشه به وعده‌های خود عمل می‌کنید.

جواب موفقیت این است که کاری را که برای آن استخدام‌شده‌اید انجام دهید و انجام دهید.

اکنون این به هر حوزه از تعاملات شما با دیگران گسترش می‌یابد.

این یک قانون است:

"همه‌چیز مهم است. هر کاری که انجام می‌دهید یا برند شمارا ایجاد می‌کند و می‌سازد یا برند شمارا تضعیف و نابود می‌کند.

 

روشهای ایجاد برند شخصی قوی؟ این 8 نکته را به خاطر بسپارید

1. تمرکز و تخصص در یک زمینه

این بدان معنی است که شما باید برند خود را بر روی موفقیت در یک حوزه از دستاورد متمرکز کنید. شما نمی‌توانید همه‌کاره برای همه باشید.

شما می‌توانید انتخاب کنید که درزمینهٔ کاری، محصول، شرکت یا صنعت، رسانه، جامعه و غیره تخصص داشته باشید.

اما باید مثل پرتو لیزر روی یک‌چیز متمرکز باشید.

 

2. در حوزه کاری خود به یک رهبر فکری تبدیل شوید

شما باید به‌عنوان یکی از آگاه‌ترین، محترم‌ترین یا باتجربه‌ترین افراد درزمینهٔ کاری خود شناخته شوید. آن‌ها ویژگی‌های رهبری عالی دارند.

بنابراین یکی از چیزهایی که از خود می‌پرسید این است که "کجا می‌خواهم در حوزه کاری خود رهبر باشم؟"

   برند شما، شخصیت شما

3. برند شما، شخصیت شما

برند شما باید حول شخصیت شما در تمام جنبه‌هایش، ازجمله ایرادات، ساخته شود.

اکنون یک سؤال وجود دارد: بهترین فرد برای برند شما چه کسی خواهد بود؟

اگر می‌خواهید مردم شمارا به شیوه‌ای خاص توصیف کنند، چه راهی برای توصیف شما وجود دارد؟

 

4. یک برند مجزا بسازید

هنگامی‌که برند شخصی خود را ایجاد کردید، باید آن را به روشی منحصربه‌فرد بیان کنید.

مثلاً زنی را می‌شناختم که کارت تشکر فرستاده بود که داخلش یک گل خشک شده بود.

وقتی بازش میکنی میریزه بیرون. همین چیز کوچک چیزی است که باعث می‌شود مردم ماه‌ها و سال‌ها بعد او را به یاد بیاورند.

شاید نام خود را به‌گونه‌ای با امضا کردن خاص کنید یا به‌نوعی لباس بپوشید که شمارا با آن بشناسند.

 

5. قابل‌مشاهده و در دسترس باشید

برای مؤثر بودن، برند شخصی شما باید به‌طور مکرر و مداوم دیده شود.

وقتی یک برند ایجاد می‌کنید، به‌نوعی وارد تجارت نمایشی می‌شوید.

اگر آنجا نباشید، با مردم صحبت کنید، آنلاین کار کنید، مداخله کنید، هیچ فایده‌ای برای شما ندارد.

جایی باشید که مردم همیشه شمارا می‌بینند.

اغلب مردم شمارا استخدام می‌کنند، از شما خرید می‌کنند، بدون دلیل دیگری به شما توصیه می‌کنند جز اینکه شمارا زیاد دیدهاند.

 

6. یکسان باشید

رفتار شما در دنیای آفلاین باید با برند عمومی شما مطابقت داشته باشد.

این کاملاً برند یک فرد را از بین می‌برد که بداند در خلوت با مردم بد است.

یکی از بزرگ‌ترین ادعاهای برندی که می‌توانید دریافت کنید، افرادی هستند که می‌گویند شما همیشه در ظاهر همان هستید که در درون هستید.

  ثابت‌قدم باشید

هنگامی‌که برند شخصی خود را ایجاد کردید، به آن فرصت دهید تا رشد کند. به برند خود بچسبید و هوس‌ها، روندها، تغییرات را نادیده بگیرید.

به‌عبارت‌دیگر، همیشه ثابت‌قدم باشید.

 

8. ایجاد حسن نیت نسبت به دیگران

هرچه بیشتر به‌عنوان خوش‌نیت یا تجسم ایده‌آل‌های ارزشمند شناخته شوید، برند شما تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

این را تفکر بازگشت از آینده می‌نامیم.

این را از خود بپرسید:

اگر سه سال دیگر درباره من تحقیق کنند و با گزارشی از نوع شخصیت من، نحوه رفتار من با دیگران، نحوه صحبت مردم در مورد من، شهرت و موقعیت من در قلب و ذهن برگردند.

چه کلماتی را دوست دارید دیگران درباره شما استفاده کنند؟

از بین همه کلمات، تنها کلمه‌ای که بیشتر از هر چیز دیگری در رشته‌ام به من کمک می‌کند، چه خواهد بود؟

انتخاب کلمه‌ای که ویژگی اصلی شما باشد واقعاً کار درخشانی است.

 

برند شخصی برای شما چه معنایی دارد؟

ایجاد برند شخصی برای شما چه معنایی دارد؟

این را از خود بپرسید:

مردم باید از چه کلمه‌ای برای توصیف برند برتر شما استفاده کنند؟

قدم بعدی این است که از خود بپرسید: "از این به بعد چه‌کاری می‌توانم متفاوت انجام دهم تا مردم همیشه در مورد من این‌طور فکر کنند؟"

به یاد داشته باشید که برند قولی است که شما می‌دهید. او می‌گوید: "اگر با من تعامل داشته باشی، در وبینار من شرکت کنی، از من بخری، با من بفروشی، با من بیرون بروی و غیره، این همان شخصی است که به دست می‌آورید."

آیا اکنون سخت است که شهرت داشته باشید که همیشه کاری را که می‌گویید انجام دهید، مهم نیست که چه باشد؟

پاسخ این است، بله، درست است.

اما تفاوت در زندگی شما چیست؟

افرادی که دارای یک برند شخصی مثبت هستند، کار را بسیار آسان‌تر پیدا می‌کنند، سریع‌تر استخدام می‌شوند، بیشتر پرداخت می‌کنند، سریع‌تر از افرادی که برند مثبت ندارند ارتقا می‌یابند، زیرا اولین کاری که مردم انجام می‌دهند این است که اعتبار شمارا بررسی می‌کنند، اعتبار برند شخصی شما.

نوشته‌ای از برایان تریسی

دیدگاه کاربران (0)