برند شخصی در اقتصاد امروز مهم است، زیرا شما مهمترین نقطه فروش خدمات و یا محصول خود هستید.
این یک جمله قدرتمند است، اما درست است.
مردم به مردم اعتماد دارند، آنها به دنبال کسی هستند که باافتخار بتوانند او را توصیه کنند و از او حمایت کنند.
اگر برند شخصی شما قوی باشد، غریبههایی خواهند بود که به همه میگویند شما بهترین، بهترینها هستید.
ادعای بهترین بودن از طرف شخصی که شما نمیشناسید، بسیار قدرتمندتر از زمانی است که مادرتان میگوید شما بهترین هستید.
امروزه، فضای بازاریابی تغییر کرده است. هزارهها (افراد کمتر از 45 سال) در حال تغییر اندیشه هستند.
مخصوصاً آنهایی که در دوران رکود اقتصادی فارغالتحصیل شدند.
تصور کنید یک مدرک گرانقیمت دریافت میکنید، سپس مجبور میشوید در زیرزمین والدین خود زندگی کنید، زیرا کاری برای شما وجود ندارد.
رکود اقتصادی تجربه بدی بهجا گذاشته است. نیازی به ذکر نیست که اجارهبها، هزینه زندگی و هزینههای مراقبتهای بهداشتی بالا است.
امروز مردم میخواهند پولهای خود را هوشمندانه خرج کنند.
آنها میخواهند از مشاغلی پشتیبانی کنند که نشان از چیزی باشند، شخصی که باافتخار بتوانند آن را پیشنهاد دهند.
در اینجا برندسازی شخصی مطرح میشود.
اغلب هزارهها، کارآفرین هستند. شرکتهای کوچک و استارتاپ ها وارد بازار میشوند.
آنها خواهان انعطافپذیری بیشتری برای اداره مشاغل شخصی خود هستند و نیازی به رعایت قوانین و محدودیتهای شرکتهای بزرگ ندارند.
بازاریابی و برند سازی اولین اقدام حیاتی برای آنهاست. اگر بتوانید یک برند شخصی ایجاد کنید، شما از فرصت استفاده کردهاید.
امروزه فروشگاههای بزرگ به دلیل مشکلات اقتصادی دستوپنجه نرم میکنند، بسیاری از مشاغل از دست میرود.
امنیت محل کار بسیار کم است. هنوز وحشت نکنید، برای همه صاحبان مشاغل این اتفاق نمیافتد.
کسانی که به برند سازی آنلاین اطمینان دارند، موفق خواهند شد.
و هنگامیکه بازار کار شلوغ میشود، برند شخصی راهی عالی برای متمایز شدن از جمعیت است.
برای رقابت خود در گوگل جستجو کنید و احتمالاً بسیاری از آنها را پیدا خواهید کرد.
وبسایتهایی با همان ظاهر، همان کلمه، تصاویر و طرحهای مشابه و یک بخش مشترک برای ما.
یکقدم به جلو بروید و حسابهای شبکههای اجتماعی آنها را بررسی کنید.
این موارد از نقلقولهای عمومی تا عکسهای حیوان خانگی در حال خوردن یک لیمو، متفاوت است.
حال به این فکر کنید که مشتری بالقوه چگونه در میان این رقابت گنگ انتخاب خواهد کرد.
چه چیزی آنها را منحصربهفرد میکند؟
ما میدانیم که یکچیز عالی برای ارائه داریم، ترفند این است که این موضوع را به مشتریان آینده خود اطلاع دهیم.
برند سازی شخصی یا پرسونال برندینگ برای یک کارآفرین باید در اولویت باشد.
بدون آن آسان نخواهد بود. برند سازی به ترکیبی از هنر و علم نیاز دارد.
شما باید بر رسانههای اجتماعی مدیریت داشته باشید، بدانید مشتری شما کیست و چگونه آنها را درگیر کنید. به آنها نشان دهید که چقدر توانایی دارید.
حتما مطلب مدیریت و یکپارچه سازی شبکه های اجتماعی را بخوانید تا بتوانید قدرت تیط خود را بر رسانه های اجتماعی بالاتر ببرید.
برخی از ما، زمان قبل از اینترنت را به یاد میآوریم. زمان به خاطر سپردن شمارههای تلفن، نیاز به نشستن در یکجا، پیچیدن انگشت شست خود به دور سیم تلفن هنگام مکالمه با یک شخص.
دورانی که فروش لغتنامه و دانشنامه و سایر فروشهای خانه به خانه، رونق داشت.
آن روزها روزهای خوبی بود. اوقات سادهتر. اکنون اگر بدون تلفن در سوپرمارکت گیر بیفتید، نمیدانید چه چیزی برای شام بخرید.
موبایل را بغلش کن، مردم امروز دوست دارند که در لحظه وقوع چیزی، به اخبار دسترسی داشته باشند.
یا میتوانید وقتی در فروشگاه هستید یک دستورالعمل گوگل کنید.
مردم عاشق خرید آنلاین هستند. امروزه از روی مبل میتوانیم همه کارها را انجام دهیم.
از فناوری استقبال کنید، مشتریان شما آنلاین و با تلفنهای خود هستند.
ایجاد ارتباط با شما، جستجوی شما و پیگیری شمارا برای آنها آسان کنید.
بههرحال، شما با شبکه جهانی وب، نهفقط موقعیت مکانی خود، رقابت میکنید.
امروزه، مکان برای بسیاری از مشاغل بیاهمیت میشود.
ما با پیژامه روی مبل خود مینشینیم، خرید میکنیم، صحبت میکنیم، کار میکنیم و درمان میکنیم.
فقط به این دلیل که این کار را دوست ندارید و زمانهای مختلف را به خاطر میآورید، میتواند بهشدت پتانسیلهای شمارا محدود کند.
مصرفکنندگان نمیخواهند بهطور مداوم به آنها چیزی فروخته شود. آنها نمیخواهند هر پستی از شما، درباره محصول شما باشد.
سریع خستهکننده میشوید و چرا باید آنها در هر رسانهای که هستند ازجمله تبلیغات تلویزیونی و رادیویی بمباران شوند.
هنگامیکه در معرض مداوم بازاریابی قرار میگیرید، میآموزید که آن را تنظیم کنید.
در عوض، شما میخواهید شخصی و جذاب باشید. به مشتریان خود اجازه دهید عکس یا ویدیوی شمارا ببینند.
بگذارید آنها شمارا بشناسند، با آنها صحبت کنید مثلاینکه دوستان شما باشند.
از آنها سؤال کنید یا نصیحتکنید. مردم عاشق مشاوره دادن هستند! یک پست بدون محتوای تصویری، فقط یک لکه روی صفحه آنها است.
خاطرهای تار از گذشته است. یک عکس غیرحرفهای با نور کم نیز در گروه تاری قرار میگیرد.
اما آنچه مهمتر است، به مشتریان شما نشان میدهد که شما دستوپا چلفتی هستید و به تصویر آنلاین خود اهمیت نمیدهید.
عکاسی در برند سازی شخصی مهم است و به کارآفرینان کمک میکند تا با استفاده از عکسهای حرفهای که مربوط به پستها یا مقالات آنها در شبکههای اجتماعی است، برند شوند.
فیلمها روش دیگری برای تعامل با مخاطبان شما است.
ذهن آنها را با محتوای ویدئویی زیبایی که بهواقع دانش و مهارت شمارا نشان میدهد، متحیر کنید. و آنها را با تصویربرداری غافلگیر کنید.
در این مقاله 5 دلیل اهمیت برند سازی شخصی برای کارآفرینان ارائه شد.
امیدواریم این مقاله آتشی در روح شما روشن کند تا از موج بازاریابی بالاتر بروید و در سطح موج بازاریابی باقی بماند.
اگر نویسنده، سخنران، وبلاگ نویس، مربی یا هر کارآفرین دیگری هستید. جهان آنجاست، آنلاین است و منتظر داستان شماست!