چگونه تحقیق کلمات کلیدی انجام دهیم؟

چگونه تحقیق کلمات کلیدی انجام دهیم؟

تحقیق در مورد کلمات کلیدی که یافتن وب‌سایت شما را برای مشتریان آسان می‌کند.

کلمات کلیدی عبارات و کلماتی هستند که افراد برای یافتن چیزی که به دنبال آن هستند وارد موتورهای جستجو می‌کنند.

به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید کفش جدیدی بخرید، می‌توانید چیزی مانند «خرید کفش آنلاین» را در گوگل وارد کنید.

به این عبارتی که در موتور جستجو تایپ می‌کنید کلمه کلیدی می‌گویند.

اکنون، ممکن است فکر کنید، چرا باید در مورد کلمات کلیدی وب‌سایت خود تحقیق کنید؟

کلمه کلیدی مهم هستند زیرا وقتی افراد آن‌ها را در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند، سایت شما نمایش داده می‌شود.

متخصصان سئو و صاحبان وب‌سایت از کلمات برای بهینه‌سازی سایت استفاده می‌کنند به این امید که برای کلمه کلیدی خاص، در بالای نتایج گوگل قرار بگیرند.

وقتی وب‌سایت شما در بالاترین نتایج جستجو فهرست می‌شود، کلمه کلیدی به‌عنوان منبع رایگان ترافیک وب برای سایت شما عمل می‌کند.

اکنون، برای اینکه وب‌سایت شما برای یک کلمه کلیدی مرتبط در بالای گوگل نمایش داده شود، مهم است که یاد بگیرید چگونه کلمات کلیدی وب‌سایت خود را جستجو و پیدا کنید.

در این مقاله، روش‌هایی را که می‌توانید دقیقاً این کار را انجام دهید، موردبحث قرار خواهیم داد.

بیایید با اولین قدمی که برای یافتن کلمات کلیدی برای وب‌سایت خود باید بردارید، یعنی تحقیق کلمات شروع کنیم.

تحقیق کلمه کلیدی بینش مفیدی را در مورد سؤالاتی که مشتریان بالقوه شما در گوگل جستجو می‌کنند ارائه می‌دهد.

وقتی در مورد کلمات کلیدی تحقیق می‌کنید، می‌توانید پرس‌وجوهایی را که می‌توانید هدف قرار دهید پیدا کنید.

شما همچنین با دشواری و محبوبیت رتبه‌بندی آنها آشنا می‌شوید.

در مجموع، تحقیق کلمه کلیدی به شما کمک می‌کند تا موضوعات موردعلاقه مخاطبان هدف خود را بشناسید.

 

چگونه کلمات کلیدی را برای استراتژی سئو خود جستجو کنید؟

استراتژی سئو فرآیندی از برنامه‌ریزی و اجرای مراحل طراحی شده برای افزایش رتبه‌بندی موتورهای جستجوی ارگانیک است.

برای تحقیق در مورد کلمه کلیدی برای استراتژی سئوی خود، یک فرآیند گام‌به‌گام وجود دارد که می‌توانید آن را دنبال کنید.

دنبال کردن این مراحل به شما کمک می‌کند فهرستی از اصطلاحاتی را که باید هدف قرار دهید تهیه کنید. شروع کنیم:

 

1. فهرستی از موضوعات مرتبط و مهم ایجاد کنید

به‌عنوان اولین گام، فهرستی از موضوعاتی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید ایجاد کنید.

برای این کار، باید طوفان فکری داشته باشید و موضوعاتی را بر اساس اطلاعاتی که در مورد کسب‌وکار خود می‌دانید ارائه دهید.

در مورد این موضوعات از نظر مشتری‌های خودتان فکر کنید. به‌احتمال‌زیاد، شما با چندین نوع مشتری روبرو خواهید شد.

اکنون، ممکن است فکر کنید، هدف از این مرحله چیست؟

شما از این نکته برای یافتن کلمه کلیدی خاص در مراحل بعدی این فرآیند استفاده خواهید کرد.

در زمان تصمیم‌گیری درباره موضوعات، به شخصیت‌های خریدار خود فکر کنید.

تصور کنید که آنها چه موضوعاتی را جستجو می‌کنند تا بتوانند کسب‌وکار شما را به‌صورت آنلاین کشف کنند.

به‌عنوان‌مثال، اگر سازمانی هستید که نرم‌افزار بازاریابی می‌فروشد، موضوعی عمومی شما چیزی شبیه به این خواهد بود:

1. دریافت سرنخ 2. بازاریابی ایمیلی 3. بازاریابی درونگرا 4. سئو 5. اتوماسیون بازاریابی 6. تجزیه‌وتحلیل بازاریابی 7. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

هنگامی‌که موضوعات را پیدا کردید، قدم بعدی که باید بردارید این است که حجم جستجوی ماهانه آنها را با استفاده از برنامه‌ریز کلمه کلیدی گوگل بیابید.

سپس، با کمک این داده‌ها، می‌توانید بدانید که این موضوعات چقدر به مشتریان بالقوه شما مرتبط هستند و ممکن است برای موفقیت در آن موضوع مجبور به ایجاد محتوا در آنها باشید.

برای دانستن بیشتر در مورد این موضوعات فرعی، به خواندن ادامه دهید!

  ایده‌های کلمات کلیدی را به موضوع اضافه کنید

2. ایده‌های کلمات کلیدی را به موضوع اضافه کنید

اکنون که لیست آماده‌ای از موضوع دارید، وقت آن است که چند کلمه کلیدی را در قسمت‌های مربوطه اضافه کنید.

برای این کار، به عبارات کلیدی فکر کنید که مخاطب هدف شما ممکن است برای جستجوی محتوای مرتبط با سطل موضوع مربوطه در گوگل وارد کند.

به‌عنوان‌مثال، اگر کلمه کلیدی را به قسمت موضوع بازاریابی رسانه‌های اجتماعی اضافه می‌کنید، ممکن است انواع بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، نمونه‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را به دست آورید.

نگران نباشید، این عبارات کلیدواژه نهایی شما نخواهند بود. بعداً در این فرآیند می‌توانید این عبارات را محدود کنید.

نکته: در زمان یافتن ایده‌های کلیدواژه، می‌توانید با همکاران مشتری‌تان چت کنید.

آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا از اصطلاحاتی که مشتریان یا مخاطبین بالقوه استفاده می‌کنند یا سؤالات رایجی که با آنها روبرو می‌شوند آشنا شوید.

 

3. به عبارات جستجوی مرتبط نگاه کنید

اگر می‌خواهید روش‌های بیشتری برای پیدا کردن کلمه کلیدی که افراد ممکن است برای جستجوی یک موضوع خاص استفاده می‌کنند بدانید، می‌توانید یکی از این کارها را انجام دهید: عبارات جستجوی مرتبطی را که هنگام واردکردن و جستجوی کلمه کلیدی در گوگل ظاهر می‌شوند، بررسی کنید.

می‌توانید آنها را در پایین نتایج گوگل بیابید. بررسی این کلمه کلیدی می‌تواند به شما کمک کند تا ایده‌های جدیدی برای کلمات پیدا کنید.

 

4. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

جستجوی کلمات کلیدی و ابزارهای سئو می‌تواند به شما کمک کند تا ایده‌های بیشتری برای کلمه کلیدی داشته باشید که تابه‌حال به آنها فکر نکرده‌اید.

در اینجا یک لیست آماده است که می‌توانید به آن مراجعه کنید:

Ubersuggest

شما می‌توانید از Ubersuggest برای تحقیق در مورد برخی از کلمات کلیدی دم بلند (long-tail keywords) برای قسمت‌های خود استفاده کنید.

این‌ها انواع کلمات در مقایسه با اصطلاحات عمومی خاص‌تر هستند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک عبارت را در ابزار وارد کنید، و با لیستی از کلمات کلیدی طولانی مواجه خواهید شد.

به‌عنوان‌مثال، اگر عبارت "استراتژی بازاریابی محتوا" را وارد کنید، لیستی از ایده‌های کلمه کلیدی را دریافت خواهید کرد.

Keyword Surfer

Keyword Surfer ایده‌های کلمه کلیدی را از داخل نتایج جستجوی گوگل به شما نشان می‌دهد. برای دسترسی به این ابزار، باید افزونه کروم آن را نصب کنید.

پس از انجام این کار، هر زمان که عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید، می‌توانید لیست کاملی از ایده‌های کلمات کلیدی را مشاهده کنید.

Answer the Public

Answer the Public ابزاری رایگان برای کلمه کلیدی است که کلمات طولانی تولید می‌کند. پیشنهادات خود را به دسته‌هایی تقسیم می‌کند، مانند:

سؤالات: چگونه، کی، کدام، چه کسی، چه چیزی، کجا، چرا.

مقایسه‌ها: در مقابل، در مقابل، یا، و، مانند.

حروف اضافه: نزدیک، بدون، به، با، است، برای.

حروف الفبا

KeywordTool.io

این ابزار به شما کمک می‌کند تا ایده‌های زیادی برای کلمات کلیدی داشته باشید. یک عبارت را جستجو کنید و پیشنهادات مرتبط زیادی برای لیست کلمات خود دریافت کنید.

Soovle

Soovle یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی است که ایده‌های کلمات سایت را از گوگل، یاهو، بینگ و غیره در یک مکان به شما ارائه می‌دهد.

در مجموع، وقتی با این سؤال روبرو می‌شوید که چگونه بهترین ایده‌های کلمات کلیدی را برای وب‌سایت خود پیدا کنید، این ابزارها قطعاً مفید خواهند بود.

  چگونه کلمات کلیدی خوب برای وب‌سایت خود پیدا کنم؟

چگونه کلمات کلیدی خوب برای وب‌سایت خود پیدا کنم؟

با فهرست آماده‌ای از کلمه کلیدی برای هر سطل موضوع، اکنون زمان آن است که برای اصلاح فهرست خود قدم بردارید.

این به شما کمک می‌کند تا بهترین کلمات کلیدی را برای وب‌سایت خود پیدا کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

1. کلمات کلیدی را برای سه چیز اصلی انتخاب کنید

فاکتورهای اصلی برای انتخاب کلمات کلیدی که نتیجه می‌دهند را پیدا کنید. این عوامل عبارتند از:

ارتباط

گوگل محتوا را بر اساس ارتباط رتبه‌بندی می‌کند. به همین دلیل است که باید به مفهومی به نام «نیت جستجو» توجه کنید.

هدف جستجو دلیلی است که فرد را به انجام جستجوی آنلاین سوق می‌دهد.

محتوای شما تنها در صورتی برای یک کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌شود که نیازهای جستجوگران را برآورده کند.

همچنین، هدف شما باید ایجاد بهترین منبعی باشد که در وب برای یک جستجوی خاص وجود دارد.

میزان جستجو

ممکن است برای یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول جایگاهی داشته باشید، اما اگر کسی آن را جستجو نکند، هیچ ترافیکی به وب‌سایت خود نخواهید داشت.

میزان جستجو با "میزان جستجوی ماهانه" اندازه‌گیری می‌شود. تعداد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی خاص در یک ماه جستجو می‌شود (در بین هر مخاطب). می‌توانید میزان جستجوی ماهانه را با استفاده از Google Keyword Planner برای مراقبت از این عامل پیدا کنید.

قدرت

گوگل به یک منبع معتبر اهمیت بیشتری می‌دهد. برای تبدیل شدن به یکی، باید وب‌سایت خود را با محتوای مفید و آموزنده غنی کنید و سپس آن را برای دریافت بک لینک و دریافت سیگنال‌های اجتماعی تبلیغ کنید.

 

2. بررسی کنید که آیا کلمات کلیدی دنباله‌دار جدا از اصطلاحات اصلی دارید یا خیر

در ابتدا، بیایید هر دو اصطلاح سر و کلمات دنباله‌دار را با جزئیات تعریف کنیم. عبارات اصلی عبارت‌های کلیدی هستند که عمومی‌تر و معمولاً کوتاه‌تر هستند (معمولاً یک تا سه کلمه).

از سوی دیگر، کلمات کلیدی دنباله دار عبارات کلیدی بلندتری هستند که از سه یا چند کلمه تشکیل شده‌اند.

به‌عنوان‌مثال، "وبلاگینگ" یک اصطلاح اصلی است، و "چگونه یک پست وبلاگ بنویسیم" یک کلمه کلیدی طولانی است. با کلمات کلیدی دنباله دار، به‌راحتی می‌توانید بفهمید که مردم واقعاً به دنبال چه چیزی هستند.

بسیار مهم است که بررسی کنید آیا کلمات کلیدی دنباله دار در هر قسمت وجود دارد و نه‌تنها عبارات اصلی.

در مقایسه با عبارات، کلمه کلیدی دنباله دار ترافیک مطلوب‌تری را به ارمغان می‌آورند. چرا؟ این به این دلیل است که ماهیت آنها بسیار خاص است.

شخصی که به دنبال چیزی خاص است احتمالاً می‌تواند جستجوگر واجد شرایط تری برای خدمات یا محصول شما باشد.

نکته: هر زمان که یک لیست نهایی از کلمات کلیدی برای وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید، مطمئن شوید که ترکیبی از اصطلاحات اصلی و کلمات کلیدی طولانی است.

 

3. بررسی کنید که رقبای شما را چگونه برای این کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌کند

بررسی و تجزیه‌وتحلیل کلمات کلیدی که رقبای شما در تلاش برای رتبه‌بندی هستند به شما کمک می‌کند تا لیست کلمات کلیدی خود را ارزیابی کنید.

اگر متوجه شدید که رقیب شما برای کلمات کلیدی که شما نیز در لیست خود دارید رتبه‌بندی می‌کند، می‌توانید رتبه خود را برای آنها بهبود بخشید.

همچنین، اگر عبارات مهمی پیدا کردید که رقبای شما به آن توجهی ندارند، می‌توانید برای آن کلمات کلیدی رتبه‌بندی کنید.

توجه: فهرست کلمات کلیدی نهایی شما باید ترکیبی سالم از عباراتی داشته باشد که رتبه‌بندی آنها دشوارتر است (به دلیل رقابت) و اصطلاحاتی که رتبه‌بندی آنها واقع‌بینانه‌تر است.

اکنون، ممکن است تعجب کنید که چگونه کلمه کلیدی را که رقبای شما برای آنها رتبه‌بندی می‌کنند پیدا کنید؟

SEMrush یک ابزار کلمه کلیدی پولی است که به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی را مشاهده کنید که رقبای شما برای آنها رتبه‌بندی می‌کنند.

سایت رقیب خود را در ابزار قرار دهید تا لیست کلمات را که برای آنها رتبه‌بندی می‌کنند بدانید.

 

4. لیست‌های خود را محدود کنید

می‌توانید از ترکیبی از برنامه‌ریز کلمات کلیدی Google و Google Trends برای کاهش فهرست کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

از Keyword Planner برای دریافت تخمین حجم جستجو و ترافیک برای کلمات کلیدی مختلفی که در لیست خود دارید استفاده کنید.

از آن برای علامت‌گذاری عباراتی در فهرست کلمات کلیدی خود استفاده کنید که حجم جستجوی آنها خیلی زیاد یا خیلی کم است.

اما قبل از اینکه چیزی را حذف کنید، تاریخچه روند و پیش‌بینی‌ها را در Google Trends بررسی کنید.

Google Trends به شما کمک می‌کند بررسی کنید که کدام عبارات روند صعودی دارند و به توجه شما نیاز دارند.

توجه: برای استفاده از برنامه‌ریزی کلمه کلیدی Google، یک حساب تبلیغاتی راه‌اندازی کنید و قبل از پرداخت پول، تبلیغ نمونه خود را قطع کنید.

 

جمع‌بندی

تحقیق کلمات کلیدی به بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای جستجو کمک می‌کند.

اطمینان حاصل کنید که همه این مراحل را به‌درستی انجام داده‌اید تا لیستی آماده از کلمه کلیدی برای وب‌سایت خود به دست آورید که می‌تواند به شما کمک کند فقط روی موضوعات مناسب تمرکز کنید.

این کلمات کلیدی می‌توانند به شما کمک کنند تا برخی از بردهای سریع را به دست آورید و به سمت اهداف بزرگتر سئو حرکت کنید.

دیدگاه کاربران (0)