نحوه راه‌اندازی کسب‌وکار در 8 مرحله

نحوه راه‌اندازی کسب‌وکار در 8 مرحله

راه‌اندازی کسب‌وکار نیاز به کار زیادی دارد. حجم اسناد، الزامات قانونی و توسعه استراتژیک می‌تواند بسیار زیاد باشد.

اما بدون تلاش نمی‌توان ایده خود به یک تجارت موفق تبدیل کرد. اکنون نمی‌خواهیم شمارا از کارآفرینی بترسانیم.

ما فقط می‌خواهیم همه‌چیز را واقع‌بینانه نگاه کنید و درعین‌حال به شما بگوییم که 100٪ می‌توانید کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید.

اما راه‌اندازی کسب‌وکار به زمان، تلاش و احتمالاً چند شکست نیاز دارد، اما شما می‌توانید آن را انجام دهید.

 

مهارتهای لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار

در این مرحله، ممکن است سردرگم شوید که از کجا راه‌اندازی کسب‌وکار را شروع کنید.

آیا باید روی نام و لوگوی کسب‌وکار خود کارکنید یا از ساختار کسب‌وکار خود مراقبت کنید؟

آیا منطقی است که اکنون درخواست وام را شروع کنیم یا روی توسعه محصول تمرکز کنیم؟

درک گام‌های صحیح ممکن است دشوار باشد. اما این خوب است. شروع تلاش، مستلزم آزمون‌وخطا است.

در طول این فرآیند تلاش کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می‌کند.

اما به‌جای غرق شدن در همه راه‌حل‌ها و وظایفی که در دست دارید، گام‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای شروع رشد کسب‌وکار خود بردارید.

بیاید شروع کنیم.

 

1. تعیین کنید که آیا کارآفرینی همان چیزی است که می‌خواهید

قبل از پرداختن به جزئیات راه‌اندازی کسب‌وکار بالقوه خود، بهتر است وضعیت خود و جایگاه خود را بررسی کنید.

• چرا می‌خواهید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید؟ آیا پول، آزادی می‌خواهید یا راه‌حل برای حل یک مشکل دارید یا دلیل دیگری دارید؟ • مهارت‌های شما چیست؟ • چه صنایعی را می‌شناسید؟ • آیا می‌خواهید خدمات یا محصولی ارائه دهید؟ • می‌خواهید چه‌کار کنید؟ • ریسک سرمایه‌گذاری چقدر است؟ • آیا این یک تلاش تمام‌وقت یا پاره‌وقت خواهد بود؟

پاسخ شما به این نوع سؤالات به شما کمک می‌کند تمرکز خود را روی مسائل، محدود کنید.

این مرحله نباید شمارا از راه‌اندازی کسب‌وکار خود منصرف کند.

بلکه اینجاست تا شمارا به فکر و برنامه‌ریزی وادار کند. برای راه‌اندازی کسب‌وکار موفق، اشتیاق به‌تنهایی کافی نیست.

 

راه‌اندازی کسب‌وکار ؛خودارزیابی انجام دهید

خودارزیابی انجام دهید

شما باید برنامه‌ریزی کنید، اهداف تعیین کنید و مهم‌تر از همه خودتان را بشناسید.

نقاط قوت شما چیست؟ نقاط ضعف شما چیست؟ نقاط قوت و ضعف شما چه تأثیری بر عملیات روزانه خواهد داشت؟

می‌توانید یک تحلیل SWOT روی خودتان انجام دهید تا متوجه این نکات شوید.

وقتی راه‌اندازی کسب‌وکار شروع می‌کنید، احتمالاً کسب‌وکارتان بر زندگی‌تان تسلط پیدا می‌کند.

بنابراین مطمئن شوید که کاری که انجام می‌دهید محرک و چالش‌برانگیز است، اما کاملاً خارج از تجربه شما نیست.

شما برای مدت طولانی در آن خواهید بود.

ازآنچه از تجزیه‌وتحلیل SWOT آموخته‌اید استفاده کنید تا به آنچه می‌خواهید زندگی‌تان باشد فکر کنید، نه‌فقط آنچه از کسب‌وکار خود می‌خواهید.

چند سؤال خوب که باید از خود بپرسید عبارت‌اند از:

اگر مشکل پول نبود چه می‌کردید؟

آیا پول واقعاً مهم است؟ یا بهتر است بگوییم، آیا واقعاً انجام کسب‌وکارتان از آن مهم‌تر است؟

اگر چنین است، احتمالاً چند گزینه را حذف خواهید کرد.

واقعاً چه چیزی برای شما مهم است؟

آیا از حمایت خانواده به‌خصوص نزدیکترین اعضای خانواده برخوردار هستید؟

آن‌ها ممکن است در ابتدا نیاز به فداکاری داشته باشند، بنابراین مهم است که آن‌ها را پشت سر بگذارید.

چه کسی را در تجارت تحسین می‌کنید؟ شاید حتی فردی در این صنعت باشد که بخواهید وارد آن شوید.

چرا آن‌ها را تحسین می‌کنید؟ ویژگی‌های بامزه آن‌ها چیست؟ چه چیزی می‌توانید از آن‌ها یاد بگیرید؟

پاسخ به این سؤالات (و بسیاری دیگر) در مورد خودتان و توانایی‌هایتان لزوماً موفقیت را تضمین نمی‌کند.

اما باعث می‌شود در مورد اهداف خود و آنچه به شما انگیزه و الهام می‌بخشد، فکر کنید.

از این زمان استفاده کنید تا مطمئن شوید کسب‌وکاری را که می‌خواهید با آرزوهای شخصی خود شروع کنید، برآورده می‌کنید.

  راه‌اندازی کسب‌وکار ؛ایده خود را اصلاح کنید

2. ایده خود را اصلاح کنید

هنگامی‌که متوجه شدید که چرا می‌خواهید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید، زمان آن رسیده است که ایده خود را پیدا کرده و توسعه دهید.

به‌احتمال‌زیاد، شما در حال حاضر پس از بررسی عزت‌نفس خود چیزی در ذهن دارید.

اما اگر نیاز به کمک دارید، می‌توانید از تاریخچه افراد موفق استفاده کنید و از آن‌ها الهام بگیرید.

این کافی نیست که فکر کنید ایده خوبی دارید و آن را اجرا کنید.

باید تأیید کنید که نیاز وجود دارد. همچنین باید شروع به بررسی این موضوع کنید که آیا این ایده پایدار است یا خیر.

 

3. انجام تحقیقات بازار

هنگامی‌که در مورد کسب‌وکاری تصمیم گرفتید که اهداف و سبک زندگی شمارا برآورده کند، زمان ارزیابی ایده شما فرامی‌رسد.

چه کسی محصول یا خدمات شمارا خواهد خرید؟ رقبای شما چه کسانی خواهند بود؟

این فرآیند به شما کمک می‌کند تا با قابلیت‌ها، ارزش پیشنهادی، اندازه بازار و بخش‌های رقابت برنامه ناب خود مقابله کنید.

چندین راه برای انجام این کار وجود دارد، ازجمله:

• جستجوهای عمومی گوگل را انجام دهید • با افرادی که قبلاً در صنعت هدف شما کار می‌کردند، همفکری کنید • خواندن کتاب از افراد در صنعت شما • درباره افراد کلیدی تحقیق کنید • خواندن سایت‌های خبری مرتبط و مجلات صنعتی • یک یا دو کلاس از اساتید معتبر (در صورت امکان) شرکت کنید.

 

راه‌اندازی کسب‌وکار ؛مخاطب هدف خود را ارزیابی کنید

مخاطب هدف خود را ارزیابی کنید

فقط در نظر گرفتن بازار فعلی کافی نیست. باید بدانید چه بخشی را می‌توانید پوشش دهید و آیا واقعاً می‌توانید؟

برای تعیین میزان جذابیت بازار آینده خود، پیشنهاد می‌کنیم یک تحلیل بازار انجام دهید.

به این موارد فکر کنید، این تحقیقات شمارا راهنمایی می‌کند:

• مردم چقدر به چیزی که شما می‌خواهید بفروشید، نیاز فوری دارند؟ • اندازه بازار چقدر است؟ • آیا در حال حاضر افراد زیادی هستند که برای محصولات یا خدماتی مانند محصولات شما پول بپردازند؟ • آیا دقیقاً مشخص کرده‌اید که بازار هدف شما چیست؟ • مشخص بودن به شما کمک می‌کند پیام بازاریابی و سرمایه‌گذاری خود را متمرکز کنید. • به دست آوردن مشتری چقدر آسان است و چقدر برای شما هزینه خواهد داشت؟ اگر نرم‌افزار سازمانی می‌فروشید، ممکن است به سرمایه‌گذاری بسیار بزرگ‌تری نسبت به یک کافی‌شاپ نیاز داشته باشد. • چقدر برای ارائه ارزشی که می‌خواهید ارائه دهید باید پول بپردازید و تلاش کنید؟ • چقدر طول می‌کشد تا به بازار برسید؟ چند ماه؟ چند سال؟ • قبل از شروع به چه مقدار سرمایه‌گذاری نیاز دارید؟ • آیا کسب‌وکار شما در طول زمان همچنان مرتبط خواهد بود؟ کسب‌وکاری که صفحه‌نمایش آیفون X را تعمیر می‌کند، تنها تا زمانی که آیفون X باقی بماند، فعال خواهد بود. اگر کسب‌وکار شما فقط برای یک دوره زمانی خاص مناسب است، باید به برنامه‌های آینده خود نیز فکر کنید

رقابت را بررسی کنید

رقابت را بررسی کنید

در صورت تمایل، حتی می‌توانید یک قدم به جلو بردارید و نیازهای مصرف‌کنندگانی را که در حال حاضر از کسب‌وکار در صنعت راضی نیستند، در نظر بگیرید.

این زمان خوبی برای بررسی رقبای بالقوه است. به یاد داشته باشید که حضور رقبا اغلب نشانه خوبی است!

این بدان معناست که بازار محصول یا خدمات شما از قبل وجود دارد، بنابراین می‌دانید که مشتریان بالقوه‌ای دارید که مایل‌اند برای محصول یا خدمات شما پول خرج کنند.

تا زمانی که وقت دارید و تا جایی که می‌توانید در مورد رقبای خود، چیزهایی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند، نحوه جلب‌توجه آن‌ها و اینکه آیا مشتریان آن‌ها راضی هستند یا خیر، بیاموزید.

اگر حتی قبل از راه‌اندازی کسب‌وکار بتوانید بفهمید چه چیزی کم است، وقتی درنهایت فروشگاه راه‌اندازی کنید، کار شما بسیار آسان‌تر خواهد شد.

 

ایده خود را تأیید کنید

درنهایت، مهم است که ایده، خدمات یا محصولات خود را آزمایش کنید. در حین انجام تحقیقات، زمانی را به صحبت با مشتریان بالقوه اختصاص دهید.

آن‌ها را با مفهومی که قصد دارید برای ارزیابی علاقه منتشر کنید، معرفی کنید، و همچنین تأیید کنید که رقبای شما اکنون می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و قیمتی که مایل به پرداخت هستند چقدر است.

اگر می‌توانید، ممکن است ارزش داشته باشد که حداقل محصول قابل‌دوام (MVP) ایجاد کنید تا به شما کمک کند نشان دهید که چه چیزی ارائه خواهید کرد.

شما حتی مجبور نیستید این فرآیند را شخصاً انجام دهید.

در عوض، شما می‌توانید:

• نظرسنجی کنید • به ایونت‌ها و گروه‌های تلگرام و واتس‌اپ بپیوندید • تبلیغات را اجرا کنید • پیش‌فروش کنید

نکته مهم این است که بفهمیم موفقیت چگونه است.

بدانید که باید به چه آستانه‌ای برسید و آماده‌باشید تا ایده یا مخاطب هدف خود را هدف قرار دهید اگر آن‌طور که انتظار دارید به نتیجه نرسید.

  طرح کسب‌وکار خود را بنویسید

4. طرح کسب‌وکار خود را بنویسید

اگر به دنبال تأمین مالی خارجی هستید، یک طرح تجاری ضروری است.

اما حتی اگر خودتان سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهید، طرح کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا بفهمید برای راه‌اندازی کسب‌وکار به چه مقدار پول نیاز دارید، چه چیزی برای سودآوری کسب‌وکارتان نیاز است، چه زمانی و در کجا مسئولیت دارید.

نقشه راه برای راه‌اندازی کسب‌وکار شما

به زبان ساده، طرح کسب‌وکار یک نقشه راه است - چیزی که برای کمک به ترسیم پیشرفت خود و ترسیم کارهایی که برای رسیدن به اهداف خود باید انجام دهید، از آن استفاده خواهید کرد.

به‌جای اینکه طرح کسب‌وکار را به‌عنوان یک سند عظیم در نظر بگیرید که فقط یک‌بار از آن استفاده می‌کنید (شاید برای دریافت وام بانکی)، به آن به‌عنوان ابزاری برای مدیریت نحوه رشد کسب‌وکار و رسیدن به اهداف خود فکر کنید.

اگرچه می‌توانید از طرح کسب‌وکار خود به‌عنوان بخشی از ارائه خود به سرمایه‌گذاران و بانک‌ها و برای جذب شرکای بالقوه و اعضای هیئت‌مدیره استفاده کنید.

اما در درجه اول از آن برای تعیین استراتژی، تاکتیک‌ها و فعالیت‌های اجرایی خاص خود ازجمله نقاط عطف کلیدی و جریان نقدی و بودجه استفاده خواهید کرد.

 

شما با طرح ناب خود یک مزیت دارید

نکته اینجاست، طرح کسب‌وکار شما به‌هیچ‌وجه نباید یک سند رسمی باشد، مگر اینکه لازم باشد طرح خود را به افراد خارجی ارائه دهید.

در عوض، برنامه شما می‌تواند از یک فرآیند برنامه‌ریزی ناب پیروی کند که شامل ایجاد زمین، پیش‌بینی اعداد کلیدی کسب‌وکار شما، ترسیم نقاط عطف کلیدی که امیدوارید به دست آورید، و مرور منظم پیشرفت در حین بررسی و بازنگری برنامه‌تان باشد.

اگر به سرمایه‌گذاران ارائه نمی‌دهید، آن را به‌عنوان یک ارائه رسمی در نظر نگیرید، بلکه یک مرور سطح بالا از شخصیت شما، مشکلی که در حال حل آن هستید، راه‌حل شما برای مشکل، بازار هدف و تاکتیک‌های کلیدی که خواهید داشت.

برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.

امیدواریم در حال حاضر و در حال تحقیق درباره ایده کسب‌وکار خود، توسعه طرح ناب خود را آغاز کرده باشید.

اگر نه، اکنون زمان شروع است. زیرا حتی اگر فکر نمی‌کنید به یک طرح تجاری رسمی نیاز دارید، باز هم باید مراحل برنامه‌ریزی را طی کنید.

این فرآیند به شما کمک می‌کند تا هر قسمتی را که به‌اندازه کافی به آن فکر نکرده‌اید، کشف کنید.

چه چیزی در طرح تجاری رسمی گنجانده شده است؟

اگر هنوز نیاز به نوشتن یک سند رسمی طرح کسب‌وکار دارید، باید نمودار زیر را دنبال کنید.

طرح کسب‌وکار استاندارد شامل 9 بخش است:

1. خلاصه اجرایی 2. بازار هدف 3. محصولات و خدمات 4. طرح بازاریابی و فروش 5. مراحل و شاخص‌های اصلی 6. درباره شرکت 7. تیم مدیریت 8. طرح مالی 9. کاربرد

اگر می‌خواهید اطلاعات دقیقی در مورد نحوه نوشتن یک طرح کسب‌وکار برای ارائه به بانک‌ها یا سرمایه‌گذاران داشته باشید، منابع آنلاین بسیاری وجود دارد.

 

انواع طرح‌های تجاری

اگر صرفاً در حال ایجاد یک طرح تجاری برای تحریک بحث با شرکا و همکاران بالقوه هستید، ممکن است بخواهید یک "طرح شروع" را انتخاب کنید که به‌عنوان طرح امکان‌سنجی نیز شناخته می‌شود.

همان‌طور که کسب‌وکار شما رشد می‌کند، می‌توانید بخش‌ها را همان‌طور که صلاح می‌دانید معرفی کنید.

برخلاف طرح استاندارد و طرح راه‌اندازی، برنامه عملیاتی، سالانه است.

این نوع طرح برای اهداف داخلی استفاده می‌شود و عمدتاً نیازهای اعضای شرکت را منعکس می‌کند.

این نوع طرح برای بانک‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته نشده است.

شما از آن برای برنامه‌ریزی رشد یا گسترش شرکت خود و یا برای تعیین اولویت‌ها برای کل شرکت استفاده خواهید کرد.

اگر مورد دوم درست باشد و از برنامه برای هدایت استراتژی داخلی خود استفاده کنید، یک برنامه استراتژیک ایجاد می‌کنید.

نوعی برنامه که شامل استراتژی سطح بالا، مبانی تاکتیکی استراتژی، مسئولیت‌های خاص، فعالیت‌ها، ضروریات، بودجه و طرح مالی می‌شود.

  راه‌اندازی کسب‌وکار ؛تجارت خود را قانونی کنید

5. تجارت خود را قانونی کنید

به‌طور واقع‌بینانه، ثبت کسب‌وکار شما اولین قدم برای واقعی کردن آن است.

بااین‌حال، مانند مرحله ارزیابی شخصی، زمانی را برای آشنایی با مزایا و معایب مشاغل مختلف اختصاص دهید.

در صورت امکان، با یک وکیل کارکنید تا جزئیات را مشخص کنید. اینجا جایی نیست که بخواهید اشتباه کنید.

همچنین باید مجوزها و مجوزهای تجاری صحیح را دریافت کنید.

بسته به کسب‌وکار، ممکن است مقررات شهری، شهرستانی یا منطقه‌ای وجود داشته باشد. همچنین این زمان برای بررسی بیمه و یافتن یک حسابدار خوب است.

انواع تشکل‌های تجاری عبارت‌اند از:

• شرکت انحصاری • شراکت • شرکت • شرکت با مسئولیت محدود

برای آشنایی با مزایا و معایب هر کسب‌وکار کمی وقت بگذارید.

اگرچه ثبت کردن می‌تواند گران باشد، اما ارزش پول را دارد. شرکت به یک نهاد جداگانه تبدیل می‌شود که مسئولیت قانونی کسب‌وکار را بر عهده دارد.

اگر مشکلی پیش بیاید، کمتر احتمال دارد که مسئولیت شخصی را بر عهده بگیرید.

موارد دیگری که باید انجام دهید شامل تصمیم‌گیری در مورد نام شرکت و تحقیق در مورد در دسترس بودن آن نام است.

 

6. کسب‌وکار خود را تأمین مالی کنید

بسته به اندازه و هدف سرمایه‌گذاری خود، ممکن است لازم باشد از یک سرمایه‌گذار "فرشته" یا شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر به دنبال بودجه باشید.

اما بیشتر مشاغل کوچک با وام، تأمین مالی کارت اعتباری، کمک دوستان و خانواده و غیره شروع می‌شوند.

گزینه‌های سرمایه‌گذاری و وام عبارت‌اند از:

• سرمایه‌گذاری خطرپذیر • سرمایه‌گذاری فرشته (مشابه سرمایه‌گذاری خطرپذیر) • بانک‌های تجاری • وام‌های مدیریت کسب‌وکار کوچک (SBA). • متخصصین مطالبات • دوستان و خانواده • کارت‌های اعتباری

توجه: یک طرح کسب‌وکار زیبا و جامع تضمینی برای دریافت بودجه برای شما نیست.

درواقع، به گفته گای کاوازاکی، طرح کسب‌وکار یکی از عواملی است که کمترین تأثیر را در جمع‌آوری پول دارد.

برای داشتن شانس واقعی برای به دست آوردن منابع موردنیاز برای شروع، بهتر است ابتدا روی "کار" خود تمرکز کنید.

نه‌تنها رفع آن آسان‌تر خواهد بود زیرا حاوی مقدار کمتری است، بلکه بازخوردی نیز در مورد آن دریافت خواهید کرد - اکثر سرمایه‌گذاران زحمت خواندن طرح کسب‌وکار کامل را به خود نمی‌دهند، اگرچه هنوز هم می‌توانند از شما انتظار داشته باشند که آن را داشته باشید.

همچنین تبدیل یک طرح به یک طرح تجاری بسیار ساده‌تر از کاهش دادن برنامه است.

 

7. محل کسب‌وکار خود را انتخاب کنید

طرح کسب‌وکار شما آماده است، پول در بانک است و شما آماده حرکت هستید.

اگر کسب‌وکار شما آنلاین است و نیازی به ویترین ندارید، احتمالاً به دنبال ساخت وب‌سایت خود و انتخاب راه‌حل سبد خرید هستید.

ممکن است بتوانید به‌جای اجاره یا خرید فضای اداری، از یک دفتر کار خانگی یا فضای کاری مشترک کارکنید.

اما اگر کسب‌وکار شما نیاز به مکان خاصی دارد، ملاحظات زیادی وجود دارد.

یافتن مکان مذاکره برای اجاره خرید موجودی، نصب تابلو، چاپ وسایل تبلیغاتی، استخدام پرسنل، تعیین قیمت‌های شما برگزاری جشن افتتاحیه بزرگ همه این‌ها نکته‌هایی است که برای پیدا کردن جای مناسب باید به آن توجه کنید.

هر یک از این مراحل را با دقت در نظر بگیرید. مکان کسب‌وکار شما نوع مشتریانی را که جذب می‌کنید، نوع تبلیغاتی که می‌توانید اجرا کنید و مدت‌زمان رشد شمارا تعیین می‌کند.

درحالی‌که یک مکان عالی لزوماً موفقیت شمارا تضمین نمی‌کند، یک مکان بد می‌تواند به شکست کمک کند.

  در یک مکان فیزیکی به دنبال چه چیزی باشید

در یک مکان فیزیکی به دنبال چه چیزی باشید

هنگام فکر کردن در مورد جایی که می‌خواهید مغازه راه‌اندازی کنید (ازجمله شهر و استان)، موارد زیر را در نظر بگیرید:

قیمت: آیا واقعاً می‌توانید به‌جایی که می‌خواهید باشید؟ اگر نه، یا اگر آن را خوب درک کرده‌اید، به جستجو ادامه دهید.

دید: آیا مردم می‌توانند شمارا به‌راحتی پیدا کنند؟ آیا آن‌ها تبلیغات و پیشنهادات شمارا خواهند دید؟

آیا در مرکز شهر هستید یا دورتر؟ این چه تأثیری روی شما خواهد گذاشت؟

دسترسی به پارکینگ یا حمل‌ونقل عمومی: آیا مردم می‌توانند به‌راحتی شمارا از گزینه‌های پارکینگ موجود و مسیرهای حمل‌ونقل پیدا کنند؟

توزیع رقبا: آیا رقبای زیادی در نزدیکی شما وجود دارد؟

اگر چنین است، این می‌تواند نشانه‌ای باشد که مکان برای مشتریانی که می‌خواهید جذب کنید درجه‌یک است.

همچنین می‌تواند به این معنی باشد که شما تجارت نمی‌کنید. به‌دقت فکر کنید که چگونه می‌خواهید به این نوع موقعیت‌ها نزدیک شوید.

قوانین و مقررات محلی، شهری و استانی: قوانین را مرور کنید، زیرا ممکن است مناطق سخت‌تر از سایرین باشند.

اطمینان حاصل کنید که هیچ محدودیتی وجود ندارد که عملیات شمارا محدود کند یا به‌عنوان مانعی برای فروشگاه شما عمل کند.

 

مواردی که باید هنگام توسعه یک فضای خرده‌فروشی در نظر داشته باشید

بازاریابی شما پایه و اساس آینده فروشگاه شمارا خواهد گذاشت.

این باعث ایجاد انتظارات می‌شود، تبلیغات ایجاد می‌کند (اگر به‌خوبی انجام شود)، کسب‌وکار را از روز اول معرفی می‌کند و اطمینان می‌دهد که مردم می‌دانند شما کجا هستید و چه انتظاراتی می‌توانند از شما داشته باشند.

چیدمان فروشگاه شما، طراحی و مکان محصولات شما نه‌تنها فضای کلی فروشگاه، بلکه محصولاتی را که مردم می‌بینند و می‌خرند نیز تعیین می‌کند.

در مورد مناطقی که می‌خواهید به‌خوبی روشن شوند فکر کنید.

نحوه نمایش محصولات (در صورت لزوم)؛ رنگ‌های مختلف چه احساسی در مردم ایجاد می‌کند و مردم چگونه در فروشگاه شما حرکت می‌کنند.

ادبیات زیادی در مورد اینکه چرا کارهایی را که انجام می‌دهیم می‌خریم، وجود دارد، همه اینها جذاب و بیشتر آموزنده است.

شروع به فکر کردن در مورد نحوه خرید خود کنید. این باعث می‌شود با انتقاد بیشتری در مورد فروشگاه خود فکر کنید.

انتخاب شما از محصولات و روشی که تصمیم می‌گیرید ارزیابی کنید، شهرت ایجاد می‌کند.

به‌جای اینکه همه چیز را از یک محدوده قیمتی مشابه از یک یا دو کاتالوگ ذخیره کنید، فقط مواردی را انتخاب کنید که احساسی را ایجاد کنند که می‌خواهید با آن شناخته شوید.

اگر شما یک کسب‌وکار خدماتی هستید، خدمات خود را با در نظر گرفتن مشتریان مختلف و ارزشی که از گزینه‌های مختلف ارائه می‌دهید، دریافت می‌کنند، به روشی مشابه ایجاد کنید.

اگر یک بسته بسیار مقرون‌به‌صرفه برند شمارا ارزان‌تر می‌کند، آن را خاموش‌کنید.

اگر گزینه گران‌تر مشتریان شمارا به‌شدت محدود می‌کند، ممکن است برخی از خدمات ارائه‌شده را کاهش دهید.

  کسب‌وکار آنلاین

کسب‌وکار آنلاین

بسیاری از فروشگاه‌های خرده‌فروشی هنوز در سال 2021 با تعطیلی روبرو هستند، و این احتمال را افزایش می‌دهد که کسب‌وکارها به‌صورت آنلاین شروع به کار کنند.

یک تجارت آنلاین یا راه دور به‌طور بالقوه برخی از خطرات را از بین می‌برد، اما عوارض دیگری را اضافه می‌کند که باید در نظر بگیرید.

ابتدا باید توسعه وب و تجربه کاربری آنلاین خود را اولویت‌بندی کنید.

اگر مکان فیزیکی یا خدمات مشتری زنده ندارید، باید مطمئن شوید که تجربه سایت شما یکپارچه است.

این به معنای انتخاب دقیق یک پلت فرم تجارت الکترونیک، آزمایش طراحی UX خود و ایجاد تغییرات مداوم بر اساس بازخورد کاربران است.

دوم، شما باید کار از راه دور را در کسب‌وکار خود ادغام کنید.

ممکن است شما تنها کسی باشید که شروع می‌کنید، اما با رشد و گسترش، باید بدانید که چگونه با نیروی کار مجازی اداره کنید.

ابزارهای کار از راه دور را بررسی کنید، از همان روز اول به دنبال ثبت فرآیندهای مجازی و مستندات باشید و مطمئن شوید که می‌دانید چگونه به‌صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید.

با پرداختن به این موارد از قبل، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مانعی در مسیر راه نشوند.

 

8. برای رشد آماده شوید

چه در حال راه‌اندازی کسب‌وکار اولین یا سومین آنها خود باشید، انتظار داشته باشید که اشتباه کنید.

این طبیعی است و تا زمانی که از آن‌ها بیاموزید، سودمند است.

بهترین کاری که می‌توانید برای استفاده از اشتباهات احتمالی انجام دهید این است که فرآیندهای بررسی را برای کمک به تصمیم‌گیری تنظیم کنید.

اینجاست که طرح ناب یا طرح تجاری کاملی که روی آن کارکرده‌اید وارد عمل می‌شود.

اگر برنامه شما به‌روز است، می‌توانید قرار ملاقات بازبینی ماهانه برای بررسی اعداد، استراتژی خود و ایجاد پیش‌بینی برای ماه، سه‌ماهه و سال آینده تنظیم کنید.

این یک راه آسان برای نظارت بر عملکرد و تصمیم‌گیری فعالانه بر اساس نتایج واقعی است.

بنابراین به‌جای واکنش به موقعیت‌های بد، برای آن‌ها آماده می‌شوید و مطمئناً با عدم اطمینان روبرو می‌شوید.

 
دیدگاه کاربران (0)