شرکتهای دارای وبسایت باید بدانند که چگونه میتوانند با کمک تجارت بازاریابی آنلاین به مشتری دسترسی پیدا کنند
و آنها را جذب کنند و بسیاری از این شرکتها ترجیح میدهند بهجای اینکه خودشان این کار را انجام دهند، به کسی پول بدهند تا بازاریابی آنلاین را برای آنها انجام دهد.
امروزه خدمات بازاریابی اینترنتی، تقاضای زیادی دارند.
شروع یک تجارت بازاریابی آنلاین ابتدا شامل تبلیغات و ترویج است، سپس به مشتریان بالقوه نشان میدهید که چهکاری میتوانید برای آنها انجام دهید.
یک متخصص اینترنت به کسبوکارها کمک میکند تا برنامههای بازاریابی آنلاین را ایجاد کنند و در برخی موارد، آن برنامهها را اجرا و مدیریت کنند.
متخصصان اینترنت با استفاده از استراتژیهای بازاریابی اینترنتی به کسبوکارها کمک میکنند تا محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند.
شما میتوانید بهعنوان یک مشاور عمل کنید، وضعیت فعلی کسبوکارها را ارزیابی کنید،
استراتژیها را شناسایی کنید، سیستمها را ایجاد و تنظیم کنید و سپس تاکتیکهای واقعی را به کسبوکارها تحویل دهید.
یا ممکن است برای اجرا و مدیریت برنامه دیجیتال مارکتینگ، بهطور دائمی استخدام شوید.
• بهینهسازی موتور جستجو (SEO)
• بازاریابی ایمیلی
• بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی
• بازاریابی مقاله
• نوشتن برای محتوای وب
• پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) تبلیغات
مزایای مشاغل خانگی بازاریابی آنلاین
برای شروع، به پول زیادی احتیاج ندارید و باید خدمات خود را جستجو کنید، زیرا نیاز به بازاریابی اینترنتی همچنان در حال افزایش است، بنابراین پتانسیل درآمدی زیاد است.
بهطورمعمول، این متخصصان بسته به نوع خدماتی که ارائه میدهند، هزینه میگیرند.
برخی از متخصصان علاوه بر اینکه از استراتژیهای بازاریابی نتایج خوبی میگیرند، کمیسیون و پاداش نیز میگیرند.
تمامکارها را میتوان بهصورت اینترنتی انجام داد. بنابراین میتوانید در خانه یا از هر جای دنیا کارکنید.
مانند اکثر گزینههای مشاغل خانگی، راهاندازی تجارت بازاریابی آنلاین دارای اشکالات مختلفی است.
یافتن مشتریهای اولیه میتواند یک چالش باشد.
شما باید بتوانید از طریق سایتهای فریلنسینگ کمی تجربه کسب کنید، اما در ابتدا احتمالاً درآمد چندانی نخواهید داشت.
شبکهسازی و پیوستن به گروههای اینترنتی میتواند کمک قابلتوجهی کند.
درنهایت، ممکن است لازم باشد همزمان با رشد کسبوکار خود، پیمانکاران فرعی یا کارمندانی را استخدام کنید یا کارآموزانی را آموزش دهید.
ابزار و منابع بهسرعت در اینترنت میآیند و میروند، بنابراین باید در جریان آخرین روندهای آنلاین باشید.
فقط افزودن سئو به وبسایت مشتری کافی نیست. شما باید بتوانید نتایج خود را ثابت کنید.
این به معنای ردیابی دادهها است تا نشان دهد تغییرات شما منجر به افزایش ترافیک یا هدفی میشود که شما و مشتری خود تعیین کردهاید.
آنچه شما نیاز دارید
شروع این نوع مشاغل کار دشواری نیست، اما مستلزم آن است که چندین کار را بدانید و توانایی انجام آنها را داشته باشید.
مهم آن است که شما توانایی فروش داشته باشید و بتوانید اهمیت بازاریابی آنلاین را به مشتریان بالقوه توضیح دهید و برای آن تقاضا ایجاد کنید.
شما باید درک و تجربه خوبی درزمینهٔ بازاریابی و نوشتن متن و همچنین تاکتیکهای خاص آنلاین داشته باشید.
شما به ابزارها و منابع، برای کمک به شما در مدیریت استراتژیها، مانند برنامهریزی شبکههای اجتماعی، نیاز خواهید داشت
و باید راهی برای ردیابی نتایج داشته باشید تا بتوانید نحوه عملکرد برنامه بازاریابی خود را ارزیابی کنید.
همچنین به شما این امکان را میدهد تا ثمره تلاش خود را به مشتریان نشان دهید.
تجربه یا تحصیلات لازم نیست، اما یافتن مشتری بدون اینکه اثبات کنید، چهکاری میتوانید انجام میدهید و چه شایستگیهایی دارید، دشوار است.
1. ابتدا دانش و مهارتهای خود را ارتقا دهید. لیست خدمات خود را در سایتها و رسانههای اجتماعی قرار دهید، تا مشتریان بتوانند هنگام جستجو و ساخت لیست خود، شمارا بررسی کنند.
2. دقیقاً تصمیم بگیرید که چه خدماتی را ارائه خواهید داد. آیا فقط بر روی شبکههای اجتماعی یا در یک پلت فرم خاص فعالیت خواهید کرد؟ یا خدمات گوناگونی را ارائه میدهید؟
3. برای شناسایی و تخمین نیاز به خدماتی که میخواهید ارائه دهید و یا تعیین بهترین بازار برای آن خدمات، یک نظرسنجی انجام دهید.
4. در مورد قیمت خدمات خود تصمیم بگیرید. شما میتوانید بستههای خدماتی زیادی را ارائه دهید. بهعنوانمثال، میتوانید ارزیابی سئو را در یک وبسایت ارائه دهید. خدمات شما میتواند یکبارمصرف باشد که در آن شما یک سیستم را راهاندازی کرده و سپس کارتان تمامشده است، یا میتوانید خدمات دائمی مانند رسانههای اجتماعی یا تبلیغات PPC را ارائه دهید.
5. یک طرح تجاری بنویسید که نمای کلی از اهداف کسبوکار، وضعیت فعلی و استراتژیهای موفقیت شمارا ارائه دهد.
6. با تعریف ساختار کسبوکار و نام تجاری خود، مشاغل خانگی خود را راهاندازی کنید و در صورت وجود، مجوزهای موردنیاز را دریافت کنید.
7. برای نمایش خدمات و استعدادهای اینترنتی خود، یک وبسایت برای شغل خود ایجاد کنید.
8. هدف خود را مشخص کنید. مشتری ایده آل شما چه کسی است، چگونه به آنها دسترسی خواهید یافت و بیشترین تقاضا برای خدماتی که میخواهید جذب کنید چیست؟ آیا گروه خاصی از مشاغل را هدف قرار خواهید داد؟
9. تجارت خود را ارتقا دهید. از دانش و مهارت خود برای یافتن مشتری استفاده کنید. شبکهسازی و ارائه مشاوره رایگان بازاریابی به مشاغل موجود در بازار هدف خود را، در نظر بگیرید. مطمئن شوید که راهی برای دریافت توصیفات و ارجاع توسط مشتریان خود را دارید.