در بازاریابی اینستاگرام، همهچیز بصری است ، حتی کپشن اینستاگرام شما.
کیفیت عکسهای شما عامل تمایز در مورد جذب فالوور اینستاگرام،
علاقهمند کردن آنها به برندتان و آنچه در آن است و نشان دادن جنبه انسانی تجارت شما خواهد بود.
اما این کار سخت پس از گرفتن عکس زیبا و ویرایش کامل آن به پایان نمیرسد.
عنوان پست شما جایی است که میتوانید به آن محتوای تصویری، صدا دهید.
یک کپشن خوب در اینستاگرام توضیح میدهد که این عکس در چه زمینهای است،
به دنبال کنندگان شما میگوید که اقدامی انجام دهند یا شوخی کنند، که باعث میشود مطالب شما هر چه بیشتر لذتبخش و قابل اشتراک باشد.
اگر فکر میکنید کپشن در پستهای اینستاگرامی شما بهعنوان یک فکر بعدی است،
شما فرصتی را برای جذب و لذت بردن پیروان خود، از راههایی که نمیتوانید فقط با یک تصویر بصری به دست آورید را از دست میدهید.
در اینجا چند نکته برای کمک به شما در نوشتن کپشن های بهتر اینستاگرام آورده شده است.
1- ابتدا چندین پیش نویس بنویسید
تابهحال به شوخی کامل، فکر کردهاید که برای گفتن آن کمی دیر شده بود؟
همه ما احساسی مشابه داشتیم که بهمحض انتشار پست خود، با عنوان مناسب اینستاگرام روبرو شدیم.
درس؟ در این کار عجله نکنید. در عوض، چند ایده برای کپشن بنویسید، کمی روی آنها تأملکنید،
از همکاران نظرسنجی کنید که کدامیک از آنها بهترین است و بهطورکلی عجله نکنید.
ممکن است در این مرحله از خود بپرسید: «اما آیا موضوعات و زمانبندی در اینستاگرام مهم نیست؟» بسته به موضوع پست شما، میتواند باشد.
بهعنوانمثال، پاتریک ژانل، اینفلوئنسر حرفهای میگوید که از اینستاگرام بهعنوان نوعی سفر زمانی فعالیتها و سبک زندگی خود استفاده میکند.
او دوست دارد در زمان واقعی پست بگذارد تا کاری را که در یکلحظه انجام میدهد مستند کند.
اما به لطف تغییر قریبالوقوع الگوریتم اینستاگرام، میزان تعامل پستهای شما بهزودی، بیش از زمانبندی اهمیت خواهد داشت.
بهزودی، به فیدهای اینستاگرام ما سفارش داده میشود تا لحظاتی را نشان دهیم که اینستاگرام فکر میکند ما بیشترین اهمیت را خواهیم داشت.
قابلمشاهده بودن پستهای شما در فیدهای پیروان شما به تعداد پسندیدنها و نظرات یک پست، ارتباط شما با پست کاربر و سایر عوامل بستگی دارد.
به همین دلیل مهم است که باید وقت بگذارید و یک عنوان عالی ایجاد کنید که پیروان شمارا حفظ کند،
آنها را بهاندازه کافی خوشحال کند تا با دوستان خود به اشتراک بگذارند و آنها را تشویق کنید تا با محتوای شما درگیر شوند.
بیشتر بخوانید: 12 روش ساده برای افزایش فروش در اینستاگرام
2- موارد مهم را از قبل بارگیری کنید
حداکثر تعداد کاراکتر برای عنوان اینستاگرام (2200 کاراکتر) اساساً یک امر رسمی است.
اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود، این است که کپشنها پس از سه تا چهار سطر متن در فیدهای کاربران قطع میشوند.
این بدان معنا نیست که شما باید کپشن های خود را خیلی کوتاه نگهدارید تا کاربران بتوانند 100٪ آن را بدون نیاز به کلیک روی "بیشتر" مشاهده کنند.
در عوض، کپشن های خود را با محتوای مهم یا فراخوانهای متنی مهم از پیش بارگذاری کنید.
و هر هشتگ، ذکر @ یا اطلاعات اضافی را برای پایان بگذارید.
3- فراخوان برای اقدام را وارد کنید
بهترین راه برای افزایش پتانسیل، اشتراکگذاری پست اینستاگرام و درگیر کردن فالوورهای خود، داشتن نوعی دعوت به اقدام در کپشن های عکسهایتان است.
این به معنای استفاده از افعال عملی است تا افراد بهجای پیمایش غیرفعال، کاری را انجام دهند.
ما دریافتیم که افعال نسبت به اسم و صفت اشتراک بیشتری در توییتر ایجاد میکنند، همین مورد برای اینستاگرام نیز میتواند صادق باشد.
بهعنوانمثال، میتوانید بگویید "اگر به نظر شما خندهدار است دو بار ضربه بزنید" یا "داستان خود را در نظرات به اشتراک بگذارید"یا یک سؤال بپرسید.
با تجربیات خود مردم را به اظهارنظر تشویق کنید.
شاید بتوانید از این تجربیات استفاده کنید تا استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را به سمت جلو حرکت دهید یا ایدههای جدیدی را ارائه دهید.
برای افزایش تعامل و لذت بیشتر فالوورهای خود، به پاسخهای کاربران پاسخ دهید تا مانند مکالمه باشد.
پیشنهاد عالی برای شما: چگونه از استوری اینستاگرام برای جذب فالوورهای بیشتر استفاده کنیم؟
4- افراد را به لینک بیو خود هدایت کنید
URL های قابل کلیک در هیچ کجایی بهجز کادر "وبسایت" در بیو اینستاگرام شما مجاز نیستند.
به همین دلیل پروفایلهای بهینهشده اینستاگرام این URL را مرتباً بهروز میکنند
تا به آخرین محتوای وبلاگ، فیلمها، محصولات یا پیشنهادهای YouTube خود اشاره کنند و سپس در کپشن های اینستاگرام خود به آن لینک مراجعه میکنند.
بهعنوانمثال، آیا شما در حال مسابقه هستید، یا میخواهید مشترکین وبلاگ خود را افزایش دهید؟
فقط لینک را عوض کنید، و سپس عکسی را ارسال کنید که از لینک جدید در عنوان خود نام میبرد.
نکته حرفهای: از میانبرهایی استفاده کنید که شامل کدهای ردیابی UTM هستند تا ببینید چه میزان از بازدید شما از صفحه اینستاگرام شما انجام میشود.
از افراد دعوت کنید تا دوستان خود را تگ کنند.
با دعوت از آنها برای تگ کردن دوستانشان، پیروان خود را تشویق کنید پست شمارا با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
از افراد برای ورود به یک مسابقه دعوت کنید.
مسابقات برای افزایش تعامل و قرار گرفتن در معرض برند، در اینستاگرام عالی هستند.
یک مطلب جذاب برای شما: 10 روش جذب مشتریان ایده آل از طریق اینستاگرام
5- خود را به چهار هشتگ محدود کنید.
در اینستاگرام، هشتگ رفتاری مشابه توییتر و فیسبوک دارد: مکالمات کاربران مختلف را به یک جریان متصل میکند.
تا زمانی که حساب شما عمومی است، هرکسی که به جستجوی آن هشتگ بپردازد ممکن است پست اینستاگرام شمارا پیدا کند.
هشتگ گذاری در اینستاگرام برای اتصال کاربرانی که در غیر این صورت به یکدیگر متصل نیستند.
اما در مورد همان موضوعات، رویدادها، برندها و غیره صحبت میکنند و علاقهمند هستند، عالی هستند.
آنها همچنین یک روش عالی برای اضافه کردن برخی از شوخیهای جالب و سرگرمکننده به پستهای شما هستند.
اما از هشتگ ها کم استفاده کنید. برخی از کاربران اینستاگرام یک سری هشتگ های جستجو را بهعنوان راهی برای جذب فالوور بیشتر گنجاندهاند.
اما واقعیت این است که ازنظر فالوئرهایی که دارید، اسپم به نظر میرسد. هشتگ های خود را به سه یا چهار هشتگ تاپ محدود کنید.
و به یاد داشته باشید، اگر شما نمیخواهید، اصلاً لازم نیست که هشتگ وارد کنید. برای داشتن کپشن اینستاگرام عالی نیازی به هشتگ ندارید.
در پایان عنوان خود از هشتگ استفاده کنید.
تا زمانی که عبارت هشتگ بهطور طبیعی در یک جمله قرار نگیرد، هیچ هشتگ را تا انتهای کپشن اینستاگرام لیست نکنید.
بهاینترتیب، بخشی از عنوان شما که برای انسان جذابتر است، در ابتدا قرار میگیرد و کاربرپسند تر میشود.
همچنین، اگر کپشن اینستاگرام شما بهقدری طولانی باشد که قطع شود، هشتگ هایی که برای اتصال مردم وجود دارد (برخلاف لذت مردم) پنهان میشوند.
نکته حرفهای: آیا به هشتگی که قبلاً محبوب بودهاید، نیاز به الهام دارید؟
وقتی پست جدیدی را باز میکنید و نماد # را تایپ میکنید و به دنبال آن جستجو ناقصی را تایپ میکنید،
اینستاگرام هشتگ هایی را بر اساس محبوبیت آنها به شما پیشنهاد میکند.
6- صدای برند خود را با لحن گاهبهگاه اینستاگرام مطابقت دهید
هر شبکه اجتماعی لحن متفاوتی دارد که بهترین عملکرد را دارد.
درحالیکه کپی جدی و سنگین اصطلاحات، ممکن است در لینکدین بهخوبی کار کند، بهعنوانمثال، همان کپی در اینستاگرام بهخوبی کار نخواهد کرد.
بهترین پستهای اینستاگرامی دارای لحنی دلچسب و سرگرمکننده هستند که جنبه معتبر، انسانی و دلپذیر برند را نشان میدهد.
به همین دلیل میخواهید صدای برند خود را با لحن بیدغدغه اینستاگرام تطبیق دهید.
این کار برای برندهایی که صدای برندهای آنها از قبل دلچسب و سرگرمکننده است، مانند Wistia آسانتر خواهد بود.
ثابت بودن نسبتاً زیاد در صدای خود در اینستاگرام میتواند به شما کمک کند، برند خود را در کانال ایجاد کنید.
بهعنوانمثال، در نظر بگیرید که شما معمولاً دوست دارید بیشتر پستهای شما چه مدت باشد.
آیا میخواهید یک راوی باشید که یک پاراگراف یا بیشتر بنویسد؟ یا به مکانی برای نوشتن دستورالعمل یا دستور پخت نیاز دارید؟
یا اینکه شما فقط در چند کلمه، یک رویکرد مینیمالیستی را ترجیح میدهید؟
وقتی شک دارید ضعیف باشید. نبوغ معمولاً در شبکههای اجتماعی بهویژه در اینستاگرام عملکرد بسیار خوبی دارد.
مردم وقتی مارکها شوخی میکنند یا شامل بازی با کلمات میشوند، آن را دوست دارند.
7- از شکلک استفاده کنید
Emojis، شکلکهای کارتونی مانند که در دسترس بیشتر کاربران گوشیهای هوشمند است، میتواند برخی از شخصیتها را بهعنوان اینستاگرام اضافه کند.
به همین دلیل است که بسیاری از برندها از آنها در عنوان خود استفاده میکنند، حتی برندهای "جدیتر".
روشهای مختلفی برای استفاده از شکلک در پستهای شما وجود دارد. بهعنوانمثال، میتوانید از آنها در ابتدای پست برای جلبتوجه مردم استفاده کنید.
همچنین میتوانید از آنها در وسط جملات برای جایگزینی کلمات یا در انتهای پست بهعنوان نوعی "خط اتصال" استفاده کنید.
8- کانالهای اجتماعی دیگر خود را بهطور متقابل تبلیغ کنید
همچنین میتوانید از عنوان خود برای تبلیغات گسترده سایر حسابهای رسانههای اجتماعی خود استفاده کنید.
اینیک روش عالی برای اطلاع دادن به فالوورهای شما است که در سایر نقاط رسانههای اجتماعی میتوانند شمارا پیدا کنند.
بهاینترتیب فالوورهای اینستاگرام شما میتوانند به دنبال کنندگان توییتر، طرفداران فیسبوک، مخاطبان Snapchat و غیره تبدیل شوند.
9- در صورت تردید، کپشن را کوتاه کنید
بسته به مخاطب، کپشن اینستاگرام شما ممکن است از چند کلمه یا جمله بیشتر باشد.
بهعنوانمثال، اگر شما یک شرکت غذایی هستید، میتوانید دستورالعملهای کاملی را در کپشن خود قرار دهید و این خوب است، به شرطی که عنوان را با مهمترین اطلاعات (مانند نام دستورالعمل) از قبل بارگیری کنید، بنابراین قطع نمیشود.
اما اگر هنوز مطمئن نیستید که صدای برند شما چیست، یک قانون خوب این است که آن را مختصر بیان کنید.
برخی از بهترین پستها در اینستاگرام یک پاراگراف کوتاه هستند یا بهنوعی نظر شمارا جلب میکنند و اجازه میدهند محتوای بصری بیشتر صحبت کند.