IQ پول و EQ پول: راز یک رابطه عالی با پول

IQ پول و EQ پول: راز یک رابطه عالی با پول

وقتی صحبت از هوش مالی به میان می‌آید، درواقع دو نوع هوش مالی وجود دارد: IQ پول و EQ پول.

بسیاری از ما فقط در مورد IQ پول یا حسابداری عملی پول درآوردن و سرمایه‌گذاری پول یاد گرفته‌ایم.

حیف است که هرگز در مورد EQ پول یا هوش هیجانی پول آموزش داده نشده است.

اگر EQ پول پایینی دارید، مهم نیست که چقدر پولدار هستید.

ممکن است مهارت کسب یک میلیون دلار یک‌شبه را داشته باشید، اما این شمارا خوشحال نمی‌کند، چون به نظر می‌رسد همیشه به همین سرعت آن‌ها را از دست می‌دهید.

چه احساسی داری؟ بدشانسی؟ اما این بدشانسی نیست - این الگوی احساسی شماست.

ما برای شادی و سعادت، به تعادلی سالم از IQ پول و EQ پول نیاز داریم.

EQ پول بالا، به ما این امکان را می‌دهد که روابط بسیار بهتری ایجاد کنیم.

نه‌تنها با پول، بلکه با افراد زندگی‌مان و در پایان مهم‌ترین فرصت‌های زندگی ما از طریق افرادی که می‌شناسیم و ملاقات می‌کنیم به دست می‌آیند.

 

اصول IQ پول

ابتدا به‌طور خلاصه چهار اصل ضریب هوشی پول را معرفی می‌کنیم.

ما معمولاً در مورد این اصول یا با جزئیات نمی‌نویسیم یا صحبت نمی‌کنیم، گاهی اوقات به نظر می‌رسد بازار پر از معلمان و استادان است که تمام نکات و ترفندهایی را که برای ثروتمند شدن باید بدانید، به شما نشان می‌دهند.

اما دانستن چهار مورد از مهم‌ترین اصول، راه خوبی برای درک تصویر کلان و دریافت یک خودارزیابی سریع است.

 

1. کسب درآمد

شاید این امر ناگفته بماند، اما دانستن نحوه کسب درآمد مهم نیست! مهم نیست که در چه سطحی هستید.

هسته اصلی موضوع این است که قوانین مختلفی در هر سطح وجود دارد، بنابراین احساس می‌شود فردی که در یک شرکت کار می‌کند، واقعاً در یک دنیای متفاوت با کسی است که مثلاً فقط از طریق سرمایه‌گذاری یا خریدوفروش شرکت‌ها، کسب درآمد می‌کند.

یادگیری همه قوانین برای همه سطوح ممکن، غیرممکن است. بنابراین ضروری است که بدانید کجا می‌خواهید باشید و برای کسب درآمد خوب، چه چیزهایی را باید بدانید.

  خرج کردن پول

2. خرج کردن پول

یک حقیقت تلخ این است که بسیاری از افراد موفق، پول را صرف چیزهایی می‌کنند که آن‌ها را ثروتمند می‌کند، درحالی‌که دیگران پول را صرف چیزهایی می‌کنند که باعث *احساس* ثروتمندی در آن‌ها می‌شود، البته فقط برای مدت کوتاهی.

به‌عبارت‌دیگر، کسی که عاقلانه خرج می‌کند، پول «واقعی» دارد، زیرا رفاه بیشتر و جریان نقدی بیشتری در زندگی او ایجاد می‌کند.

بعید است که خرج کردن پول برای لیست آرزوهایی از لباس‌ها، ماشین‌ها یا بازی‌های جدید، انرژی پول را به شما بازگرداند.

جریان رفاه در آنجا متوقف می‌شود. اگر بتوانید هر بار که پول خرج می‌کنید، بین سرمایه‌گذاری‌های باارزش‌تر یا هزینه‌های ساده، تمایز قائل شوید، این نشانه ضریب هوشی بالای پول است.

 

3. حفاظت از پول

محافظت از پول خود، یکی دیگر از اصول اساسی IQ پول است، زیرا آگاهی از نحوه جلوگیری از ضررهای غیرضروری است.

اگر بلافاصله، وقتی‌که پول زیادی به دست می‌آورید، به یکی از روش‌های غیرمنتظره آن را از دست می‌دهید، نمی‌توانید هر دفعه که ثروتی به دست می‌آورید، نمی‌توانید از ثروتی که برای به دست آوردن آن زحمت کشیده‌اید، لذت ببرید.

یکی از مربیان من، به من یاد داد که وقتی صحبت از یادگیری نحوه محافظت از پول و سرمایه‌گذاری می‌شود، سه دسته از افراد وجود دارند: «افراد باهوش که از اشتباهات دیگران درس می‌گیرند.

مردم عادی که از اشتباهات خود درس می‌گیرند. افراد احمق که اشتباهات مشابه را تکرار می‌کنند و بدشانسی را جذب می‌کنند.

«بنابراین، مهم است که چیزهایی مانند دلایل اصلی ریزش پول را درک کنید تا بتوانید از پول خود به‌خوبی محافظت کنید، بدون اینکه رنج بی‌مورد بکشید.

 

4. افزایش پول

اصل چهارم IQ پول، افزایش پول یا سرمایه‌گذاری پول شماست.

گاهی اوقات به نظر می‌رسد که هر چه فردی در تجارت موفق‌تر باشد، احتمال لغزش و اشتباه در سرمایه‌گذاری بیشتر می‌شود.

یکی از چیزهایی که بسیاری از افراد موفق به‌درستی دریافت می‌کنند این است که می‌دانند سرمایه‌گذاری بیش از خرید سهام و اوراق قرضه در بازار بورس است.

آن‌ها می‌دانند که سرمایه‌گذاری روی خود، روابط خوب و کسب‌وکارهای خوب، همگی راه‌های بسیار مهمی برای سرمایه‌گذاری هستند.

 

اصول EQ پول

EQ پول، ارزیابی سلامت عاطفی شما با پول است. هرچه EQ پول بالاتر باشد، بدون توجه به اینکه چقدر پول به دست می‌آورید، احتمالاً احساس شادی و رضایت بیشتری خواهید داشت.

این عامل آزادی عاطفی در زندگی بسیار مهم است.

EQ پول، تعادلی را به ضریب هوشی پولی که در حال حاضر دارید، اضافه می‌کند تا بتوانید از ثروت لذت ببرید، به‌جای اینکه اجازه دهید بدون قدردانی و بی‌توجهی، از بین برود.

 

1. دریافت پول

دریافت خوب پول، موضوع مهمی است که می‌توانیم روزها در مورد آن تدریس کنیم. ما معتقدیم که تمام ثروت در درجه اول با پذیرش و اجازه دادن به آن در زندگی شما آغاز می‌شود.

اگر کمی پذیرنده یا منفعل به نظر می‌رسد، به این دلیل است که اینطور است.

ما اغلب به خودمان اجازه نمی‌دهیم که پول را به‌خوبی دریافت کنیم و از رسیدن آن به خود جلوگیری می‌کنیم، حتی بارها بدون اینکه متوجه باشیم.

به این دلیل است که ریشه در سیستم اعتقادی و ایده‌های ما در مورد ارزش خودمان دارد.

آماده بودن برای دریافت پول، ساده به نظر می‌رسد، اما اگر مراقب نباشیم، باورهای منفی به‌راحتی می‌توانند مانع شوند.

گاهی اوقات اولین گام این است که بفهمید قبلاً چه مقدار فراوانی دریافت کرده‌اید و از آن قدردانی کنید.

وقتی دریافت بیشتر و طبیعی‌تر می‌شود، به قدردانی و قدردانی عمیقی گره می‌خورد که همچنین باعث می‌شود بخواهید به بازپرداخت ادامه دهید.

در پایان روز، دریافت خوب پول برابر است با بخشش.

فکر می‌کنم همه ما تجربیات مثبتی داشته‌ایم که در آن احساس می‌کردیم صرف وقت یا صرف انرژی برای کسی، به‌خودی‌خود بسیار ارزشمند است.

وقتی در دریافت خوب پول متخصص شوید، چرخه‌ای از فراوانی ایجاد می‌شود.

  از پول لذت ببرید

2. از پول لذت ببرید

توانایی قدردانی کامل و لذت بردن از پولی که دارید، دومین اصل EQ پول است.

وقتی بتوانید از شرایط فعلی خود و موقعیت فعلی خود قدردانی کنید، نحوه نگرش شما به همه چیز تغییر می‌کند.

شما قادر خواهید بود حتی کوچک‌ترین جزئیات را از ته قلب خود درک کنید. شما می‌توانید از آنچه دارید لذت ببرید!

این ممکن است مثال عجیبی به نظر برسد، اما تقریباً مانند پذیرفتن یک تعریف و تمجید است.

وقتی کسی با کلمات محبت‌آمیز واقعی به سراغ شما می‌آید تا ارزش شمارا بالا ببرد، وقتی آموزش دیده‌ایم که هر تعارفی را رد کنیم و به‌عنوان نوعی فروتنی بر ارزش پایین خود پافشاری کنیم، تقریباً می‌تواند مانند یک توهین به نظر برسد.

بااین‌حال، در بیشتر موارد به این اندازه متواضع به نظر نمی‌رسید و فقط باعث می‌شود فردی که از شما تعریف کرده است در بهترین حالت احساس ناخوشایندی کند یا حتی به احساسات او آسیب برساند.

بهترین راه برای پذیرفتن یک تعریف و تمجید، این است که متواضعانه اما صادقانه آن را بپذیرید و به‌جای آن یک کلمه قدردانی صادقانه بگویید.

همین امر در مورد پذیرش و لذت بردن از ثروت، شادی و بسیاری از چیزهای خوب در زندگی صدق می‌کند. این واقعاً معیار خوبی برای سنجش هوش هیجانی است.

 

3. به پول اعتماد کنید

اعتماد به پول و اعتماد به جریان داشتن پول، یکی دیگر از اصول ضروری EQ پول است.

این ممکن است برای بسیاری از افراد یکی از سخت‌ترین موارد باشد، زیرا ما از سنین پایین آموزش دیده‌ایم که باور کنیم مقدار محدودی وجود دارد که ممکن است تمام شود.

اولین و عاقل‌ترین مربی من، واهی تاکدا، دیدگاه خود را در مورد ماهیت پول به من آموخت: «پول مانند یک چشمه طبیعی، جاری از آب است.

اگر به آن جریان اعتماد کنید، همیشه به اندازه کافی وجود خواهد داشت و هر زمان که به آن نیاز داشته باشید، وجود خواهد داشت.

اگر مقداری از آن را بگیرید یا کسی مقداری را از شما بگیرد، هرگز کاهش نمی‌یابد، زیرا منبعی بی‌نهایت است.»

وقتی احساس می‌کنیم که پولمان تمام شود، به‌جای اینکه خلاقانه‌تر فکر کنیم و با احساس امنیت عمیق عمل کنیم، بر اساس این ترس‌ها تصمیم‌گیری متفاوتی می‌کنیم.

با این نگرش، برای کسی که فقط به نتایج منفی نگاه می‌کند، هیچ فرصتی وجود ندارد. دیدن تصویر بزرگتر و اعتماد به جریان پول، مخالف طرز فکر مبتنی بر کمبود است.

  به اشتراک‌گذاری پول

4. به اشتراک‌گذاری پول

بسیاری از فرهنگ‌ها در سراسر جهان صدها و هزاران سال است که می‌دانند به اشتراک گذاشتن و گسترش ثروت و فرصت‌ها، به نفع همه است.

پول و ثروت واقعاً در جریان انرژی حرکت می‌کنند، و اگر مهارت‌های خود را برای هدایت جریان پول به بیرون و همچنین هدایت جریان پولی که وارد می‌شود، توسعه دهید، واقعاً می‌توانید تأثیر عمیق و ماندگاری بر زندگی دیگران بگذارید.

به اشتراک‌گذاری خوب پول، یادآور این است که فراوانی در یک جریان حرکت می‌کند، بنابراین این فرصت برای شماست که قدم بردارید و در مورد جایی که سرازیر می‌شود، نظر بدهید.

همچنین بخشش سخاوتمندانه، راه‌های جدیدی را برای دریافت سخاوتمندانه برای شما باز می‌کند، که یکی از غنی‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید در زندگی خود به فراوانی برسید.

 

راز ایجاد یک رابطه عالی با پول

اگر درک اصول اولیه IQ پول و EQ پول (به‌خصوص EQ پول!) و ایجاد تعادل سالم، اولین گام برای ایجاد یک رابطه خوب با پول است، قدم بعدی این است که IQ و EQ خود را تا حد امکان در زندگی روزمره خود افزایش دهید.

در اینجا 5 راه ساده وجود دارد که می‌توانید این کار را از امروز شروع کنید:

1. در مورد جریان پول در زندگی خود هوشیارتر شوید.

2. به احساسات خود، هر زمان که پول وارد زندگی شما می‌شود و یا از آن خارج می‌شود، توجه کنید.

3. از یک مربی خوب یاد بگیرید و دوستانی پیدا کنید که دارای IQ و EQ خوبی باشند.

4. نسبت به اتفاقات و هم‌زمانی آن‌ها حساس‌تر شوید، تا اجازه ندهید فرصت‌های بزرگ، بدون توجه از کنار شما بگذرند.

5. برای لحظه‌ای پول را فراموش کنید و روی انجام کارهایی تمرکز کنید که شمارا خوشحال می‌کند.

به یاد داشته باشید که ما به دلیل اینکه پول می‌خواهیم، کار نمی‌کنیم، بلکه به این دلیل که می‌خواهیم از زندگی لذت ببریم و امیدواریم آن را با افرادی که دوستشان داریم به اشتراک بگذاریم.

ایجاد یک رابطه مثبت و سالم با پول می‌تواند به شما کمک کند کارهایی را که دوست دارید انجام دهید و به شما اجازه می‌دهد کنترل بیشتری بر انتخاب‌های خود در زندگی داشته باشید.

بالا بردن EQ پول خود، مکانی عالی برای شروع است.

 

دوره پولسازیدوره پولسازی

95 درصد کتاب‌هایی که درباره پول مطالعه کرده‌ایم، درباره IQ پول صحبت می‌کنند، یعنی چطور درآمد کسب کنیم، چطور بودجه‌بندی کنیم، چطور سرمایه‌گذاری کنیم؟ و...

اما 5 درصد کتاب‌ها درباره اهمیت EQ پول صحبت می‌کنند. EQ پول ذهنیت شمارا نسبت به پول و ثروت تغییر می‌دهد و شمارا در ترک عادت‌های بد مالی، ولخرجی و ترس‌های مالی کمک می‌کند تا به استقلال مالی برسید.

به کمک دوره پولسازی با تدریس کن هوندا، میلیونر و نویسنده معروف ژاپنی، می‌توانید EQ پول خود را تقویت کنید و به پول و فراوانی و استقلال مالی برسید.

این دوره به شما کمک می‌کند، ذهنیتتان را درباره پول تغییر دهید و راه و روش درست پس‌انداز کردن و سرمایه‌گذاری کردن را یاد بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره پولسازی اینجا را کلیک کنید.

   

دیدگاه کاربران (0)