در مورد انواع کسب‌وکار آنلاین بیشتر بدانیم!

در مورد انواع کسب‌وکار آنلاین بیشتر بدانیم!

کسب‌وکار آنلاین خرید را برای ما آسان کرده است. نیازی نیست از نظر فیزیکی جایی برویم، می‌توانیم از خانه خرید کنیم و معاملات عالی را نیز انجام دهیم. اما آیا می‌دانید انواع کسب‌وکار آنلاین چیست؟ ویژگی‌های آن چیست؟

بیایید در مورد کسب‌وکار آنلاین بیشتر بدانیم.

 

مقدمه‌ای بر کسب‌وکار آنلاین

تجارت الکترونیک یا کسب‌وکار آنلاین به معنای معاملات تجاری است که به کمک اینترنت به‌صورت آنلاین انجام می‌شود.

اصطلاح e-business در سال 1996 به وجود آمد. E-business مخفف تجارت الکترونیک است. بنابراین خریدار و فروشنده شخصاً ملاقات نمی‌کنند.

در دنیای امروز، ما در معرض انواع مختلفی از کسب‌وکار آنلاین هستیم. از زمان پیدایش، رشد چشمگیری داشته است.

برخی پیش‌بینی می‌کنند که ممکن است خیلی زود به‌طور کامل از فروشگاه‌های فیزیکی پیشی بگیرد.

درحالی‌که باید دید، نمی‌توانیم نقش عظیمی را که در اقتصاد جهانی فعلی ایفا می‌کند نادیده بگیریم.

 

ویژگی‌های انواع کسب‌وکار آنلاین

برخی از ویژگی‌های کسب‌وکار آنلاین به شرح زیر است:

• راه‌اندازی آن آسان است • هیچ مرز جغرافیایی وجود ندارد • بسیار ارزان‌تر از تجارت سنتی • ساعات کاری انعطاف‌پذیری وجود دارد • استراتژی‌های بازاریابی هزینه کمتری دارند • کسب‌وکار آنلاین از دولت یارانه دریافت می‌کند • هیچ تماس شخصی وجود ندارد • خریدار و فروشنده ملاقات نمی‌کنند • تحویل محصولات به زمان نیاز دارد • ریسک معامله وجود دارد • هرکسی در هر زمان می‌تواند هر چیزی را از هرکجا بخرد • ریسک معامله بیشتر از تجارت سنتی است

 

انواع کسب‌وکار آنلاین

انواع مختلفی از کسب‌وکار آنلاین وجود دارد. همه چیز بستگی به این دارد که مصرف‌کننده نهایی چه کسی باشد. برخی از انواع کسب‌وکار آنلاین به شرح زیر است.

  کسب‌وکار به کسب‌وکار (B2B)

کسب‌وکار به کسب‌وکار (B2B)

تراکنش‌هایی که بین دو سازمان انجام می‌شود تحت عنوان بیزینس به بیزینس قرار می‌گیرد.

تولیدکنندگان و عمده‌فروشان تجارت سنتی معمولاً با این نوع تجارت الکترونیکی کار می‌کنند. همچنین کارایی شرکت‌ها را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

کسب‌وکار به مصرف‌کننده (B2C)

هنگامی‌که یک مصرف‌کننده محصولاتی را از فروشنده خریداری می‌کند، این معامله بین کسب‌وکار و مصرف‌کننده است.

خرید مردم از دیجی کالا، آمازون و غیره نمونه‌ای از مبادلات تجاری به مصرف‌کننده است. در چنین معامله‌ای خود مصرف‌کننده نهایی مستقیماً از فروشنده خرید می‌کند.

مصرف‌کننده به مصرف‌کننده (C2C)

مصرف‌کننده‌ای که محصول یا خدماتی را به مصرف‌کننده دیگر می‌فروشد، معامله مصرف‌کننده با مصرف‌کننده است. برای مثال، مردم محصولاتی را که می‌خواهند بفروشند، تبلیغات می‌کنند.

نوع معاملات مصرف‌کننده به مصرف‌کننده معمولاً برای محصولات دست‌دوم انجام می‌شود. وب‌سایت تنها تسهیل‌کننده است نه ارائه‌دهنده کالا یا خدمات.

مشتری به کسب‌وکار (C2B)

در مشتری به کسب‌وکار یک معکوس کامل از حس سنتی مبادله کالا وجود دارد. این نوع تجارت الکترونیک در پروژه‌های مبتنی بر جمع سپاری بسیار رایج است.

تعداد زیادی از افراد خدمات یا محصولات خود را برای خرید در دسترس شرکت‌هایی قرار می‌دهند که دقیقاً به دنبال این نوع خدمات یا محصولات هستند.

مصرف‌کننده به مدیریت (C2A)

مدل مصرف‌کننده به اداره کل یا مدیریت، معاملات الکترونیکی انجام شده بین افراد و مدیریت دولتی را در برمی‌گیرد. برخی از نمونه‌های کاربردی عبارتند از

• آموزش – انتشار اطلاعات، آموزش از راه دور و غیره • تأمین اجتماعی – از طریق توزیع اطلاعات، پرداخت و غیره. • مالیات - تسلیم اظهارنامه مالیاتی، پرداخت‌ها و غیره • سلامت - قرار ملاقات، اطلاعات در مورد بیماری‌ها، پرداخت خدمات بهداشتی و غیره.

کسب‌وکار به مدیریت (B2A)

این بخش از تجارت الکترونیک شامل کلیه معاملاتی است که به‌صورت آنلاین توسط شرکت‌ها و ادارات دولتی یا دولت و آژانس‌های مختلف انجام می‌شود.

همچنین این نوع خدمات در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در دولت الکترونیک افزایش چشمگیری داشته است.

 

خدمات کوچ حرفه‌ای را فراموش نکنید!

یا انواع کسب‌وکارهای آنلاین آشنا شدید و دانستید که هرکدام از موارد در چه زمینه‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد.

شما برای اینکه هرکدام از انواع کسب‌وکارهای آنلاین را راه بیندازید، باید از فردی کمک بگیرید که قبل از شما این مسیر را رفته باشد و بیشتر از شما با این مسیر آشنا باشد.

شما قطعاً این مسیر را نمی‌شناسید و با چالش‌های آن آشنا نیستید. در هنگام مواجه با مشکلات باید از فردی کمک بگیرید، پس باید فرد مورد انتخاب شما باید تجربه کافی داشته باشد تا بتواند شما را کمک کند.

از انتخاب کوچ غافل نشوید و فردی را انتخاب کنید که قبلاً از او تعریف‌های خوبی شده باشد تا درصد موفقیت شما را به میزان زیادی بالا ببرد و از اینکه شما در این مسیر شکست بخورید شما را نجات بدهد.

علاوه بر این موارد کوچ می‌تواند شما را از هزینه‌های احتمالی مواجه به چالش‌ها نجات بدهد و در زمینه مالی نیز به شما و تیمی که ساخته‌اید کمک کند، پس از داشتن کوچ غافل نشوید.

 

دیدگاه کاربران (0)