قدرت درآمد غیرفعال و انواع روش کسب کردن آن

قدرت درآمد غیرفعال و انواع روش کسب کردن آن

یاد بگیرید که چگونه درآمد خود را بدون افزایش حجم کاری، افزایش دهید. بله، چاره کار شما شناسایی روش های کسب درآمد غیرفعال است. اما باید انواع روشهای این نوع درآمد را شناسایی کنید.

آیا برای فهمیدن حقیقتی که اکثر مردم به شما نمی‎گویند، آماده‌اید؟ وضعیت اقتصاد، سیاست فعلی یا رویدادهای جهانی مهم نیست، شما می‌توانید میزان پولی را که به دست می‌آورید، کنترل می‌کنید.

شغل فعلی‌تان درآمدی کافی ایجاد نمی‌کند؟ وقت آن است که در مورد درآمد غیرفعال جدی باشید.

تونی رابینز می‌گوید: «اگر می‌خواهید زندگی خود را تغییر دهید، باید استانداردهای خود را بالا ببرید.» این موضوع در مورد روابط، شغل و امور مالی به طور یکسان صدق می‌کند.

یکی از راه‌های افزایش استانداردهای مالی، ایده‌های درآمد غیرفعال است که به شما امکان می‌دهد با کمترین تلاش، به درآمد خود اضافه کنید.

شما می‌توانید یاد بگیرید که چگونه درآمد غیرفعال داشته‌باشید و آینده مالی خود را حتی در زمان‌های نامشخص به دست بگیرید. می‌توانید با تبدیل شدن به یک خود جدید، برای دنیایی جدید، رشد و پیشرفت کنید.

درآمد غیرفعال چیست؟

درآمد غیرفعال، پولی است که بدون نیاز به تلاش روزانه به دست می‌آورید. فریب کلمه «غیرفعال» را نخورید، بیشتر ایده‌های درآمد غیرفعال شامل کارکردن هم هست، به‌خصوص از قبل.

درآمد غیرفعال به معنای به‌دست‌آوردن چیزی نیست. بلکه در مورد داشتن یک منبع درآمد دوم و قابل‌اعتماد است که به شما کمک می‌کند تا آزادی مالی بیشتری کسب کنید.

استراتژی‌های درآمد غیرفعال شما کار کمتری نسبت به شغل اصلی‌تان می‌طلبند.

چه چیزی به‌عنوان درآمد غیرفعال توصیف می‌شود؟

اگر سالانه بیش از 500 ساعت از وقت خود را صرف یک کسب‌وکار می‌کنید، این کار به‌عنوان «مشارکت مادی» محسوب می‌شود.

اگر کاری که انجام می‌دهید زمان زیادی را، به نسبت دیگران، به خود اختصاص داده و یا اگر بیش از 100 ساعت کار کردید و مشارکت شما با سایر افراد برابر است، این نیز به‌عنوان مشارکت مادی محسوب می‌شود.

هر دوی این‌ها به این معنی هستند که درآمد حاصل از آن کسب‌وکار یا فعالیت، درآمد غیرفعال نیست. درآمد غیرفعال، مربوط به هر فعالیتی است که این حدود را شامل نمی‌شود؛ اما همچنان درآمدی منظمی برای شما فراهم می‌کند.

انواع روش های درآمد غیرفعال

طبق IRS (سرویس درآمد داخلی)، دو نوع درآمد غیرفعال وجود دارد:

  • معاملات یا فعالیت‌های تجاری که در طول سال در آنها مشارکت مادی ندارید.
  • فعالیت‌های اجار‌ه‌ای، حتی اگر به طور مادی در آنها مشارکت داشته باشید.

در این تعریف نیز می‌توانید درآمد غیرفعال را به سه دسته تقسیم کنید: سرمایه‌گذاری، تولید دارایی و اشتراک دارایی.

سرمایه‌گذاری نمونه‌ای از فعالیت‌هایی است که شما در آن مشارکت مادی ندارید: سرمایه‌گذاری‌های با درآمد غیرفعال، مانند سود سهام، تراست‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات یا صندوق‌های بازار پول که می‌توانند بدون اینکه بخواهید تلاشی انجام دهید، برای شما درآمد حاصل کنند. خرید املاک و مستغلات و سپس اجاره‌دادن آن‌ نیز نمونه‌ای از سرمایه‌گذاری است.

ایجاد دارایی و به‌اشتراک‌گذاری دارایی، راه‌هایی برای داشتن درآمد غیرفعال است که شما در آن مشارکت مادی دارید.

در ساخت دارایی، زمانی را صرف ساختن یا جمع‌آوری یک دارایی درآمدزا، مانند موسیقی، عکس یا محصولات دیجیتال می‌کنید، سپس با فروش آن درآمد غیرفعالی ایجاد می‌کنید.

اشتراک دارایی به معنای استفاده از چیزی است که شما از قبل مالک آن هستید تا درآمد غیرفعالی داشته باشید.

انواع درآمد غیرفعال

شروع با درآمد غیرفعال

برای کسانی که نمی‌دانند چگونه می‌توانند درآمد غیرفعال داشته باشند، معمولاً این باور وجود دارد که برای شروع به پول زیادی نیاز است.

این در مورد برخی از درآمدهای غیرفعال، مانند اجاره‌دادن املاک یا سرمایه‌گذاری یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار صادق است (اگرچه می‌توانید مطلقاً بدون هیچ سرمایه‌گذاری یک تجارت راه‌اندازی کنید).

اما ایده‌های درآمد غیرفعال زیادی وجود دارد که نیازی به پول زیادی ندارند و برای شروع ایده‌آل هستند.

اگر می‌پرسید، «درآمد غیرفعال برای مبتدیان چطور؟» مهم است که بدانید، فراتر از ایده عالی برای کسب درآمد غیرفعال، روانشناسی شما نقش بزرگی دارد.

تونی اغلب می‌گوید که تجارت 80 درصد روانشناسی و فقط 20 درصد مهارت است.

غلبه بر باورهای محدودکننده، ازبین‌بردن ترس از شکست و کار بر روی مهارت‌های مذاکره به همان اندازه یادگیری خواندن صورت‌های مالی ضروری است.

مانند هر سرمایه‌گذاری تجاری، وقتی از ذهن و احساس خود کمک می‌گیرید، احتمال موفقیت این ایده‌های درآمد غیرفعال بسیار بیشتر است.

10 مدل روش های کسب درآمد غیرفعال

کلید چگونگی و روش های کسب درآمد غیرفعال این است که سرمایه‌گذاری اولیه خود بر روی زمان و انرژی را با سطح تحمل ریسکتان مطابقت دهید.

(و البته بهتر است همیشه قبل از سرمایه‌گذاری یا افتتاح حساب جدید تحقیق کنید و با یک متخصص مشورت نمایید). در اینجا چند ایده درآمد غیرفعال برای شروع آورده شده است:

1.      تراست‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات (REIT)

REIT یکی از بهترین استراتژی‌های درآمد غیرفعال و راهی عالی برای شروع سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات است.

آنها کم‌خطر هستند و نیازی به پول زیادی ندارند. ممکن است بتوانید در یک REIT با قیمتی کمتر از 500 دلار سرمایه‌گذاری کنید.

شما سهام در پرتفوی املاک و مستغلات را خریداری می‌کنید و REIT  بقیه کارها را انجام می‌دهد.

2.      اجاره املاک و مستغلات

فعالیت‌های اجاره‌ای گاهی اوقات درآمد نیمه غیرفعال نامیده می‌شود، زیرا هنوز تا صاحبخانه بودن کار وجود دارد.

بااین‌حال، هنگامی که ساختمانی را خریداری و مستأجران خود را پیدا کردید، احتمالاً لازم نیست آن‌قدر کارکنید تا شما را از آستانه مشارکت مادی عبور دهد.

3.      حساب‌های بازار پول

حساب‌های بازار پول یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری‌های با درآمد غیرفعال و کم‌خطر برای مبتدیان است.

آنها شبیه به حساب‌های پس‌انداز هستند، اما بازده درصدی سالانه آنها (APY) بالاتر است و هرچه پول بیشتری در حساب خود داشته باشید، APY  بهتری به دست خواهید آورد.

4.      صندوق‌های شاخص

صندوق‌های شاخص بر شاخص‌های بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند که بر اساس اندازه شرکت، کشور، صنایع یا سبک‌ها، مانند شرکت‌های با رشد سریع، تجزیه می‌شوند.

صندوق‌های شاخص هیجان‌انگیزترین سرمایه‌گذاری با درآمد غیرفعال نیستند، اما به‌راحتی قابل‌درک و قابل‌اعتماد هستند و آنها را گزینه‌ای عالی برای مبتدیان می‌سازد.

صندوق‌های قابل معامله در بورس گزینه مشابهی هستند که حداقل سرمایه‌ را برای شروع نیاز دارد.

5.      سود سهام

خرید سهام به تحقیق بیشتری نسبت به حساب‌های بازار پول یا صندوق‌های شاخص نیاز دارد، اما می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد غیرفعال باشد.

این سود از شرکت‌های سهامی عام است که سود خود را به طور منظم تقسیم می‌کنند.

بسیاری از افراد دارای این سهام، آن را از طریق حساب‌های بازنشستگی خریداری کرده و سود کسب می‌کنند. اما شما می‌توانید آنها را از طریق حساب‌های کارگزاری نیز خریداری کنید.

6.      سرمایه‌گذاری‌های تجاری

اگر مقداری پول برای سرمایه‌گذاری دارید، به دنبال شراکت در یک تجارت در حال اجرا باشید که به سرمایه نیاز دارد.

همچنین می‌توانید یک کسب‌وکار نیمه‌فعال مانند یک خشک‌شویی، کارواش یا نصب ماشین‌های خودکار راه‌اندازی کنید.

پس از راه‌اندازی، این کسب‌وکارها نیازی به دخالت چندانی از سوی مدیریت ارشد ندارند.

7.      استفاده از تخصص خودتان

ایده‌های درآمد غیرفعالی وجود دارد که شامل سرمایه‌گذاری نمی‌شود، مانند استفاده از تخصصتان برای ایجاد و فروش محتوا.

یک راهنما یا یک ویدئوی آموزشی برای توضیح یک محصول یا موضوع پیچیده بسازید، یا یک دوره آموزشی تولید و آن را به‌صورت آنلاین به فروش برسانید.

هر بار که شخصی ویدئوی شما را می‌خرد یا در دوره شما ثبت‌نام می‌کند، بدون نیاز به تلاش بیشتر، درآمد دریافت خواهید کرد.

8.      کارهای خلاقانه

اگر تخصص شما خلاقانه باشد، خوش‌شانس هستید. نحوه کسب درآمد غیرفعال را با ایجاد و صدور مجوز موسیقی، فروش عکاسی یا نوشتن کتاب یا کتاب الکترونیکی کشف کنید.

اگر در مورد نوشتن کتاب مشکل دارید و علاقه خاصی به نویسندگی دارید، حتما مطلب چگونگی نوشتن طرح کلی کتاب را در سایت ویدان با دقت بخوانید.

برای فروش آنلاین، آثار هنری خود را به فایل‌های دیجیتال تبدیل کنید. مانند ایجاد و فروش طرح‌های تیشرت. ممکن است شگفت‌زده شوید که چگونه می‌توانید استعداد خود به درآمد تبدیل کنید.

9.      بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته راهی برای دریافت پول برای تبلیغ محصولات است، مشابه بازاریابی اینفلوئنسر. برای این ایده درآمد غیرفعال، به یک وب‌سایت یا وبلاگ نیاز دارید.

شما می‌توانید به‌تنهایی یک وبلاگ ایجاد کنید یا با کمی مذاکره، یک وبلاگ موجود را با قیمتی در حدود 1000 تا 3000 دلار خریداری کنید.

سپس محصولاتی را برای بررسی و تبلیغ انتخاب کنید؛ هر بار که فروش انجام می‌دهید، کمیسیون دریافت خواهید کرد.

10.  اجاره‌دادن خانه یا ماشین

اجاره اتاق اضافی،  یا کل یک خانه، می‌تواند با تلاش اندک، درآمدی منظم برای شما فراهم کند. حتی می‌توانید خودرو یا وسیله نقلیه تفریحی خود را برای استفاده موقت اجاره دهید.

فقط استهلاک را در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که پوشش بیمه مناسبی دارید.

به اطراف خود نگاهی بیندازید؛ در حال حاضر چه مهارت‌ها یا دارایی‌هایی دارید که می‌توانید از آنها برای درآمدزایی استفاده کنید؟

چه چیزی را می‌توانید به‌راحتی خلق کنید؟ با طرز فکر صحیح و کمی خلاقیت، می‌توانید حتی ایده‌های درآمدی غیرفعال بیشتری بسازید.

منبع

دیدگاه کاربران (0)