وقتی برای اولین بار کسبوکار خود را راهاندازی میکنید، میخواهید بهسرعت شروع به رشد ایده خود کنید.
اما، رشد یکشبه اتفاق نمیافتد. رشد نیاز به زمان، صبر و اراده زیادی دارد.
هیچ راه فوق سری برای سرعت بخشیدن به رشد و موفقیت وجود ندارد (مگر اینکه چیزی بدانید که من نمیدانم).
اما، راههایی وجود دارد که میتواند به موفقیت ایده کسبوکار شما و تسریع رشد کمک کند.
اجازه دهید شمارا از طریق چند "راز" برای راهاندازی ایده میلیارد دلاری خود در سال 2022 راهنمایی کنم.
ایده کسبوکار دارید؟
عالی! فکر میکنید میتواند ایده میلیارد دلاری بعدی باشد؟
حتی بهتر! اگر میخواهید توپ را در شرکت خود به دست آورید، یاد بگیرید که چگونه ایده کسبوکار میلیارد دلاری خود را با این هفت نکته راهاندازی کنید.
اگر میخواهید یک کسبوکار میلیارد دلاری راهاندازی کنید، باید مایل باشید که پایکار باشید.
این بدان معناست که انجام بسیاری از تحقیقات بازار برای اطمینان شما از هدف قرار دادن بازار و قیمتگذاری شما و.. بر این اساس است.
بنابراین، قبل از اینکه حتی در مورد شروع سرمایهگذاری خود فکر کنید، تحقیقات زیادی انجام دهید.
برای اینکه به کسبوکار خود پایهای محکم بدهید، بازار خود را درک کنید و برای آینده شرکت خود استراتژی داشته باشید، تکالیف خود را در موارد زیر انجام دهید:
• رقبا • بازار هدف • منابع مالی • بازاریابی • مجوزها • مسائل حقوقی • بیمه • خطرات
هرچه بیشتر تحقیق کنید، وضعیت شما و کسبوکار آینده شما بهتر خواهد بود، به من اعتماد کنید.
هنگامیکه تمام اطلاعات خود را جمعآوری کردید، میتوانید بر روی توسعه و تنظیم طرح کسبوکار خود کارکنید.
وقتی نوبت به راهاندازی ایده و تأسیس یک کسبوکار میرسد، باید اشتیاق داشته باشید.
در غیر این صورت، چگونه انتظار دارید که شرکت خود را در مسیر موفقیت هدایت کنید و از تمام خون، عرق و اشک جان سالم به درببرید؟
قبل از اینکه وارد مراحل شروع یک کسبوکار شوید، مطمئن شوید که واقعاً (و منظور من واقعاً ) علاقهمند به کارآفرینی، کمک به دیگران و رشد کسبوکار خود هستید.)
بههرحال، شما نمیتوانید یک ایده را بدون داشتن اشتیاق و اراده زیاد به یک ایده میلیارد دلاری تبدیل کنید.
خط آخر: اگر اشتیاق ندارید، آن را دنبال نکنید. همانطور که گفته میشود، "این کار را با اشتیاق انجام دهید یا اصلاً انجام ندهید."
مرحله بعدی: خودتان را از رقبا جدا کنید. گفتنش راحتتر از انجام دادن است، درست است؟
اما، اگر میخواهید کسبوکارتان رونق بگیرد و به یک امپراتوری میلیارد دلاری تبدیل شود، 100% ضروری است که خود را در میان رقبا، متمایز کنید.
بنابراین، دقیقاً چگونه میتوانید به کسبوکار و ایده خود توجه کنید؟ در اینجا چند ایده وجود دارد:
• قرار دادن چهرهای برای شرکت • همهجا آنلاین باشید (و صفحات خود را سئو کنید) • مشتریان را تشویق کنید تا نظرات خود را بنویسند • صدای خود را مشخص کنید و به آن پایبند باشید • در رویدادها شرکت کنید • در رسانههای اجتماعی فعال باشید (و آن صفحات را نیز بهینه کنید!) • از بازاریابی دهانبهدهان استفاده کنید
میتوانید خلاق باشید و یک چالش رسانههای اجتماعی را راهاندازی کنید یا برای مشتریان خود ویدیوهایی بسازید. راستش، فرصتها بیپایان هستند.
جلبتوجه کسبوکار شما نیازی به هزینه زیاد یا پیچیده نیست.
فقط خود منحصربهفرد باشید و به مشتریان نشان دهید که چرا با رقبا متفاوت هستید. و از اینکه با آن کمی سرگرم شوید نترسید.
77٪ از کسبوکارهای کوچک به بودجه شخصی برای شروع کسبوکار خود تکیه میکنند. و یکسوم مشاغل کوچک با کمتر از 5000 دلار شروع میشوند.
بنابراین، شما میپرسید که من با این مقدار پول به کجا خواهم رسید؟
واقعیت راهاندازی یک کسبوکار ممکن است به معنای سرمایه کم و صرف زمان زیادی برای جمعآوری سرمایه برای دنبال کردن رؤیای شما باشد.
قبل از اینکه بتوانید کسبوکار میلیاردی خود را راهاندازی کنید، باید بودجه خود را مشخص کنید.
در غیر این صورت، سرمایهگذاری تجاری شما ممکن است به همان سرعتی که شروع شد، شکست بخورد.
خوشبختانه، گزینههای مالی زیادی برای صاحبان مشاغلی مانند من و شما وجود دارد:
• وام بانکی • کارت اعتباری تجاری • سرمایهگذار خطرپذیر • کمک مالی • تأمین مالی جمعی • وجوه شخصی
واقعیت این است که 29 درصد از مشاغل به دلیل مشکلات جریان نقدی شکست میخورند.
اجازه ندهید شرکت شما یکی از آنها باشد. یک برنامهریزی انجام دهید که چقدر پول نیاز دارید و چگونه میخواهید آن را تأمین کنید.
وقتی نوبت به راهاندازی یک کسبوکار میرسد (بهخصوص کسبوکاری که امیدوارید به یک کسبوکار میلیارد دلاری تبدیل شود)، به یک سیستم پشتیبانی قوی نیاز دارید تا در این راه به شما کمک کند.
هنگام راهاندازی سرمایهگذاری خود، اطراف خود را با افراد مناسب احاطه کنید. این ممکن است شامل دوستان، خانواده، مربیان و تیم/همکاران شما باشد.
و همچنین ممکن است شامل استخدام یک حسابدار یا وکیل تجاری برای کمک به شما در حل مشکلات و موانع در مسیر باشد.
هرچه افراد بیشتری در حلقه خود داشته باشید و از شما حمایت کنند، بهتر است.
هنگام درخواست مشاوره و کمی کمک برای عبور از چالشهایی که برای شما ایجاد میشود خجالتی نباشید.
بازاریابی یکی از بزرگترین بخشهای راهاندازی یک کسبوکار است.
چگونه مردم در مورد آنچه شما ارائه میدهید، موقعیت مکانی شما، نحوه دسترسی به شما و غیره میدانند؟
اگر میخواهید در آینده یک کسبوکار میلیارد دلاری ببینید، باید یک برنامه بازاریابی قوی داشته باشید.
برای تعیین استراتژی بازاریابی:
• درباره بازار خود تحقیق کنید • پروفایلهای مشتری خود را بیابید • به تاکتیکهای بازاریابی رقبای خود نگاه کنید • ایدههای بازاریابی خود را ایجاد کنید • اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید • ایدههای خود را آزمایش کنید
بازاریابی آزمونوخطای زیادی دارد.
اما، میتوانید با اصول اولیه شروع کنید (مثلاً در رسانههای اجتماعی پست بگذارید) تا در مورد کسبوکار خود اطلاعات بیشتری کسب کنید و راه خود را ارتقا دهید.
نحوه برخورد شما با بازخوردها میتواند موفقیت استارت آپ شمارا ایجاد کند یا شکست دهد.
اگر به بازخورد مشتریان و کارمندان گوش دهید، میتوانید کسبوکار خود را بسازید و در طول مسیر پیشرفت کنید.
اگر تصمیم بگیرید که آن را نادیده بگیرید، خوب، احتمالاً میتوانید تصور کنید که اوضاع چگونه به پایان میرسد.
از بازخوردها استفاده کنید تا کسبوکار خود را کامل کنید و به یک سرمایهگذاری میلیارد دلاری تبدیل کنید.
در اینجا چند راه برای دریافت بازخورد از دیگران وجود دارد:
• از مشتریان بخواهید که شمارا بهصورت آنلاین بررسی کنند • از رسانههای اجتماعی برای ارسال نظرسنجی استفاده کنید • ارسال نظرسنجی به مشتریان (بهعنوانمثال، از طریق ایمیل) • از کارمندان بخواهید نظرات خود را در مورد آنچه میتوانید بهبود بخشید، ارائه دهند
دریافت بازخورد یک چیز است، اما درواقع گوش دادن به آن چیز دیگری است.
وقتی بازخورد دیگران را بررسی میکنید، به آنچه میگوید گوش دهید و از آن به نفع کسبوکار خود استفاده کنید.
منبع: مجله فوربس
نویسنده: جناب آقای محمدرضا زیوری از دانش پذیران دوره دوم تربیت کوچ حرفهای کسبوکار ویدان