راهنمای کامل بازاریابی رسانه اجتماعی

راهنمای کامل بازاریابی رسانه اجتماعی

طبق تحقیقات انجام‌شده، وقتی صحبت از رسانه‌های اجتماعی می‌شود، هدف اصلی بازاریابان، تبلیغات محصولات یا خدمات و افزایش آگاهی از برند آن‌هاست. بااین‌حال، بسیاری از برندها با ایجاد محتوای جذاب و دستیابی به مخاطبان هدف خود با مشکل مواجه هستند.

با توجه به اینکه رسانه‌های اجتماعی چنین نقش مهمی را در بالای قیف فروش بازی می‌کنند، بیایید به همه موارد بازاریابی رسانه اجتماعی بپردازیم: چیستی، مزایای آن، و چگونه می‌توان درواقع یک استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی ایجاد کرد که برای کسب‌وکار خاص شما کارساز باشد.

بازاریابی رسانه اجتماعی چیست؟

بازاریابی رسانه اجتماعی فرآیند ایجاد محتوا برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ محصولات و یا خدمات شما، ایجاد جامعه با مخاطبان هدف شما و هدایت ترافیک به سمت کسب و کار شما است.

با ویژگی‌ها و پلتفرم‌های جدیدی که هر روز در حال ظهور هستند، بازاریابی رسانه های اجتماعی به‌طور مداوم در حال تغییر است.

بازاریابی رسانه‌ اجتماعی همه چیز در مورد ملاقات با مخاطبان و مشتریان هدف شما در جایی که هستند و در تعامل اجتماعی با یکدیگر و برند شما است.

درحالی‌که بازاریابی رسانه اجتماعی به‌طورکلی برای رشد کسب و کار شما بسیار ارزشمند و مفید است (همان‌طور که در بخش بعدی خواهید دید)، استراتژی شما بر اساس اینکه

مخاطبان شما وقت خود را در کدام شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند متفاوت خواهد بود. قبل از اینکه به بازاریابی رسانه اجتماعی عمیق‌تر بپردازیم، بیایید استراتژی را بر اساس پلتفرم تقسیم کنیم.

پلتفرم‌های بازاریابی رسانه اجتماعی

فیس‌بوک

کاربران: 1.9 میلیارد کاربر فعال روزانه در سراسر جهان

مخاطب: گسترش یکسانی از نسل X

تأثیر صنعت: B2C

بهترین برای: آگاهی از برند؛ تبلیغات

فیس‌بوک بزرگ‌ترین پلتفرم رسانه اجتماعی و شناخته‌شده‌ترین است. از زمان راه‌اندازی آن در سال 2004، به ابزاری ارزشمند برای مشاغل B2C تبدیل شده است و ابزارهای تبلیغاتی پیشرفته و همچنین فرصت‌های ارگانیک را ارائه می‌دهد.

TikTok

کاربران: 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه جهانی

مخاطب: در درجه اول نسل Z و به دنبال آن Millennials

تأثیر صنعت: B2B و B2C

بهترین برای: محتوای ویدیویی خلاقانه و کوتاه؛ محتوای ایجادشده توسط کاربر؛ آگاهی از برند

وقتی به ویدیوهای کوتاه فکر می‌کنید، احتمالاً به TikTok فکر می‌کنید. محبوبیت این پلتفرم در سال 2020 افزایش یافت و هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت را نشان نمی‌دهد.

این یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای ایجاد جامعه است و بازاریابان آن را در رتبه دوم پس از YouTube قرار می‌دهند.

اینستاگراماینستاگرام

کاربران: 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه

مخاطب: در درجه اول نسل‌ها

تأثیر صنعت: B2C

بهترین برای: تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا. محتوای ایجادشده توسط کاربر؛ تبلیغات

اگرچه اینستاگرام تنها 12 سال پیش راه‌اندازی شد، اما این پلتفرم دنیا را متحول کرده است. وقتی صحبت از به اشتراک‌گذاری محتوای بصری جذاب می‌شود، اینستاگرام جایی است که برندها حضور دارند.

یکی دیگر از مواردی که این پلتفرم را متمایز می‌کند، ابزارهای پیشرفته تجارت الکترونیک آن است.

امروزه، کاربران می‌توانند برندها را پیدا کنند، محصولات و یا خدمات موردنیاز خود را بررسی کنند، و خرید خود را بدون ترک برنامه انجام دهند - اینستاگرام را به پلتفرمی عالی تبدیل می‌کند.

توییتر

کاربران: 211 میلیون کاربر فعال روزانه در سراسر جهان

مخاطب: در درجه اول هزاره‌ها

تأثیر صنعت: B2B و B2C

بهترین برای: روابط عمومی; خدمات مشتری؛ جامعه سازی

درحالی‌که اینستاگرام روی تصاویر بصری تمرکز می‌کند، توییتر بر کلمات تمرکز می‌کند.

از همان روزهای اولیه توییت‌های 140 کاراکتری، این پلتفرم اکنون گسترش یافته و شامل ابزارهای متفاوت برای به اشتراک گذاشتن محتوای جالب با فالوورهای شما شده است.

لینکدین

کاربران: 774 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان

مخاطب: کارکنان حرفه‌ای، نسل ایکس

تأثیر صنعت: B2B

بهترین برای: روابط B2B، توسعه کسب و کار، و فروش اجتماعی

لینکدین پسرعموی حرفه‌ای فیس‌بوک است. شاید این تنها پلتفرمی باشد که مخاطبانش به‌وضوح تعریف شده‌اند: افراد حرفه‌ای که به دنبال شبکه‌سازی و جستجوی فرصت‌های جدید هستند.

این باعث می‌شود که این پلتفرم ایده آل برای شرکت‌های B2B باشد که به دنبال شناسایی تصمیم‌گیرندگان کلیدی و ایجاد یک جامعه خاص صنعت هستند.

یوتیوبیوتیوب

کاربران: بیش از 315 میلیون کاربر فعال روزانه در سراسر جهان

مخاطب: عمدتاً نسل هزاره است، اما مخاطبان زیادی ازنظر جمعیت‌شناسی جنسیتی و سنی دارد

تأثیر صنعت: B2C و B2B

بهترین برای: آگاهی از برند؛ سرگرمی طولانی‌مدت و ویدیوها

طبق گفته HootSuite، یوتیوب دومین وب‌سایت پربازدید در جهان است. علاوه بر این، بازاریابان از آن به‌عنوان بهترین پلتفرم برای ایجاد شبکه نام می‌برند.

علاوه بر اینکه یک پلتفرم فوق‌العاده محبوب است، کاربران آن نیز تمایل دارند مدت طولانی‌تری در آن بمانند، زیرا عمدتاً دارای محتوای طولانی است - آن را به یک پلتفرم ایده‌آل برای اشتراک‌گذاری محتوای آموزشی تبدیل می‌کند.

کلاب هاوس

کاربران: 10 میلیون کاربر فعال هفتگی در سراسر جهان

مخاطب: در درجه اول هزاره‌ها

تأثیر صنعت: B2B و B2C

بهترین برای: تبلیغات بصری. الهام گرفتن

کلاب هاوس به‌محض ورود به دنیای رسانه‌های اجتماعی در سال 2020 تأثیر بسیار خوبی برجای گذاشت. پلتفرم فقط صوتی به افراد امکان می‌دهد گفتگوهای جالبی را با دنبال کنندگان و همچنین غریبه‌ها شروع کنند و جامعه بسازند.

این پلتفرم همچنین برای راه‌اندازی فقط دعوت‌نامه زمانی که در مرحله آزمایش بتا بود، سروصدای زیادی به دست آورد. امروزه این پلتفرم در سراسر جهان و در هر دو دستگاه IOS و Android برای همه باز است.

یکی دیگر از نکات مهم فروش این پلتفرم این است که برای مشاغل B2B و B2C به‌خوبی کار می‌کند و از صدا استفاده می‌کند که در سال‌های اخیر بازگشت بزرگی داشته است.

اکنون که اصول اساسی هر شبکه رسانه اجتماعی را توضیح دادیم، بیایید در مورد اینکه چرا بازاریابی رسانه اجتماعی برای کسب و کار شما مفید است بحث کنیم.

مزایای بازاریابی رسانه اجتماعی

1. آگاهی از برند خود را افزایش دهید.

با توجه به تعداد زیاد افراد در رسانه‌های اجتماعی، در صورت عدم حضور، پتانسیل رسیدن به هزاران و حتی میلیون‌ها نفر را از دست می‌دهید.

درواقع، ثابت شده است که رسانه‌های اجتماعی با افزایش تعامل، آگاهی از برند را افزایش می‌دهند.

تعامل اجتماعی شامل مواردی مانند نظرات، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری و ارسال مجدد و ذخیره‌ها می‌شود.

همچنین به شما کمک می‌کند تا با هدایت ترافیک مستقیم به سایت خود، آگاهی از برند را افزایش دهید.

شما می‌توانید این کار را با قرار دادن لینک‌های مستقیم به وب‌سایت خود در نمایه، بیو و پست‌های خود انجام دهید.

2. ایجاد سرنخ و افزایش تبدیل.

2. ایجاد سرنخ و افزایش تبدیل

تبلیغ و به اشتراک‌گذاری محصولات خود در رسانه‌های اجتماعی یک راه ساده برای بهبود تولید سرنخ، افزایش تبدیل و افزایش فروش است.

زیرا شما در حال تبلیغ برای افرادی هستید که با دنبال کردن حساب شما با شما ارتباط برقرار کرده‌اند.

در اینجا چند نمونه از روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای تولید سرنخ بیشتر استفاده کنید.

• مسابقاتی را برای بازدیدکنندگان و دنبال کنندگان خود ایجاد کنید تا در تعامل با رسانه‌های اجتماعی شما باشند. • پیوندهای وب‌سایت و پیشنهادات خود را در بخش بیو پروفایل خود قرار دهید. • میزبانی ویدیوهای زنده برای اطلاع‌رسانی در مورد محصولات و ارائه به‌روزرسانی یا جزئیات در مورد اخبار هیجان‌انگیز در شرکت خود. • یک کمپین بازاریابی رسانه اجتماعی را در یکی از کانال‌های خود اجرا کنید.

3. روابط با مشتریان خود را تقویت کنید

با برقراری ارتباط و تعامل با فالوورهای رسانه‌های اجتماعی خود، می‌توانید روابط پایداری بین آن‌ها و کسب و کار خود ایجاد کنید.

شما می‌توانید این کار را با تعامل با آن‌ها در پست‌های خود، پاسخ به سؤالات و نظرات آن‌ها و ارائه هرگونه کمکی که ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشند، انجام دهید.

همچنین می‌توانید از فالوورهایتان درباره محصولاتتان، نقاط دردشان سؤال بپرسید، یا هدایایی بسازید تا به شما در ایجاد اعتماد کمک کند و به آن‌ها نشان دهید که چقدر برای کمک و حمایت آن‌ها ارزش قائل هستید.

4. از رقبای خود یاد بگیرید

رسانه‌های اجتماعی یک راه عالی برای نگه‌داشتن و بهتر کردن فاصله از رقبای شما هستند - چه در رابطه با تاکتیک‌های رسانه‌های اجتماعی آن‌ها، محصولاتی که تبلیغ می‌کنند، کمپین‌هایی که اجرا می‌کنند یا سطح تعامل آن‌ها با دنبال کنندگان.

رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند که نگاهی به آنچه برای رقابت شما مفید است و چه چیزی نیست، بیابید و بنابراین به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که چه چیزی باید یا نباید ازنظر رویکرد شرکت خود تغییر کند.

درنهایت، بررسی حساب‌های اجتماعی رقبا می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که بازاریابی شما منحصر به برند شماست.

اکنون، بیایید درباره استراتژی صحبت کنیم - چندین مرحله وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی شما پایدار است و بر کسب و کار شما تأثیر مثبت می‌گذارد.

چگونه یک استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی ایجاد کنیم

1. درباره شخصیت‌ها و مخاطبان خریدار خود تحقیق کنید. 2. تعیین کنید که در کدام پلتفرم‌های اجتماعی بازاریابی خواهید کرد. 3. مهم‌ترین معیارها و KPI های خود را تعیین کنید. 4. رقبای خود را بشناسید. 5. محتوای منحصربه‌فرد و جذاب ایجاد کنید. 6. برنامه‌ای برای پست‌های خود سازمان‌دهی کنید.

اگرچه رسانه‌های اجتماعی به‌طور مداوم در حال تحول هستند، اما بیشتر مراحل اساسی که برای موفقیت نیاز دارید، ثابت می‌مانند.

اساساً، شما همان مراحلی را دنبال می‌کنید که برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی و محدود کردن آن به یک کانال خاص انجام می‌دهید.

اجازه دهید این مراحل را با جزئیات بیشتری پوشش دهیم تا بتوانید آن‌ها را در کسب و کار خود اعمال کنید.

مرحله 1: درباره شخصیت‌ها و مخاطبان خریدار خود تحقیق کنید

اولین قدم برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی این است که مشخص کنید شخصیت‌ها و مخاطبان خریدار شما چه کسانی هستند تا بتوانید نیازها و علایق آن‌ها را به‌درستی هدف قرار دهید.

برای انجام این کار، در مورد افرادی که می‌خواهید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید و چرا، و چگونه آن‌ها را به‌عنوان یک گروه طبقه‌بندی می‌کنید، فکر کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر شرکت شما شلوارهای ساق و شلوارهای مد روز می‌فروشد، ممکن است مخاطبان هدف خود را به‌عنوان افراد نسل جدید که دوست دارند به‌طور منظم لباس‌های ورزشی شیک بپوشند طبقه‌بندی کنید - سبکی که به‌عنوان ورزشی شناخته می‌شود.

با در نظر گرفتن شخصیت‌های خریدار و مخاطبان خود، می‌توانید تعیین کنید که چه محتوایی باعث جذب نوع دنبال کنندگان و مشتریانی می‌شود که امیدوارید به دست آورید. به‌علاوه، یاد بگیرید که چگونه محتوای جذاب ایجاد کنید تا دنبال کنندگان خود را علاقه‌مند نگه دارید.

مرحله 2: تعیین کنید که در کدام پلتفرم‌های اجتماعی بازاریابی خواهید کرد.

مرحله 2: تعیین کنید که در کدام پلتفرم‌های اجتماعی بازاریابی خواهید کرد

به‌عنوان یک بازاریاب رسانه‌های اجتماعی، بسیار مهم است که تعیین کنید محتوای خود را در کدام پلتفرم به اشتراک بگذارید.

در مورد اینکه کسب و کار شما باید از کدام کانال‌های اجتماعی استفاده کند، لزوماً یک پاسخ درست یا غلط وجود ندارد - بیشتر در مورد نیازهای مخاطبان هدف شما و جایی است که آن‌ها تمایل دارند وقت خود را بگذرانند.

اندرو دیلینی، مدیر سابق بازاریابی رسانه اجتماعی در HubSpot می‌گوید: «این مهم است که مخاطبان مشتریان بالقوه شما امروز در کجا باشند و فردا در کجا باشند. جلوتر از ذهن آن‌ها بودن بهتر است.

به‌عنوان‌مثال، اگر به دنبال آن مخاطبان هدف هزاره‌های ورزش‌دوست هستید، ممکن است بخواهید بیشتر تلاش‌های رسانه‌های اجتماعی خود را بر روی اینستاگرام متمرکز کنید – این به این دلیل است که هزاره‌ها بیشترین سهم کاربران را در این پلتفرم پوشش می‌دهند.

مورگان می‌گوید: "درباره رفتارهای آن‌ها و محل معاشرت آنلاین آن‌ها فکر کنید. اگر Pinterest است، از آن پلتفرم برای برند خود استفاده کنید. اگر TikTok است، از آن پلتفرم برای برند خود استفاده کنید." زمان را روی پلتفرمی تلف نکنید که مشتری ایده آل شما در آن زیاد فعال نیست.

مرحله 3: مهم‌ترین معیارها و KPI های خود را تعیین کنید

اهداف یا صنعت شما مهم نیست، استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما باید مبتنی بر داده باشد.

این به معنای تمرکز بر معیارهای رسانه‌های اجتماعی است که مهم هستند. به‌جای تمرکز بر معیارهای بیهودگی، به داده‌هایی بپردازید که مستقیماً با اهداف شما همسو هستند.

در مورد چه معیارهایی صحبت می‌کنیم؟ تفکیک زیر را بررسی کنید:

• ریچ. دسترسی به پست تعداد کاربران منحصربه‌فردی است که پست شما را دیده‌اند. چقدر از محتوای شما واقعاً به فید کاربران می‌رسد؟ • کلیک. این تعداد کلیک روی محتوا یا حساب شما است. پیگیری کلیک‌ها در هر کمپین برای درک اینکه چه چیزی باعث کنجکاوی یا تشویق مردم به خرید می‌شود، ضروری است. • اینگیج. تعداد کل تعاملات اجتماعی تقسیم بر تعداد ایمپرشن. این موضوع نشان می‌دهد که مخاطب شما چقدر خوب شما را درک می‌کند و تمایل آن‌ها به تعامل را نشان می‌دهد. • اجرای هشتگ. هشتگ‌های پرکاربرد شما چه بوده‌اند؟ کدام هشتگ بیشتر با برند شما مرتبط بود؟ داشتن این پاسخ‌ها می‌تواند به شکل‌گیری تمرکز محتوای شما در آینده کمک کند. • لایک‌های ارگانیک و پولی. فراتر از تعداد استاندارد «پسندیدن»، این تعاملات به محتوای پولی یا ارگانیک نسبت داده می‌شود. با توجه به اینکه چقدر به دست آوردن تعامل ارگانیک دشوارتر است، بسیاری از برندها به تبلیغات روی می‌آورند. دانستن این تفاوت‌ها می‌تواند به شما کمک کند هم هزینه تبلیغات خود و هم زمانی را که در قالب‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنید، بودجه‌بندی کنید.

مرحله 4: رقبای خود را بشناسید

تجزیه‌وتحلیل رقابتی به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید رقیب چه کسی است و چه کاری را خوب انجام می‌دهد. شما درک خوبی از آنچه در صنعت خود انتظار می‌رود به دست خواهید آورد، که به شما کمک می‌کند تا اهداف رسانه‌های اجتماعی خود را تعیین کنید.

همچنین به شما کمک می‌کند تا فرصت‌ها را شناسایی کنید.

شاید یکی از رقبای شما مثلاً در فیس‌بوک مسلط باشد، اما تلاش کمی برای توییتر یا اینستاگرام انجام داده باشد.

شما ممکن است بخواهید به‌جای اینکه سعی کنید طرفداران را از یک رقیب مسلط دور کنید، روی شبکه‌هایی تمرکز کنید که در آن توسط مخاطبان شما کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرند.

مرحله 5: محتوای منحصربه‌فرد و جذاب ایجاد کنید

با میلیاردها کاربر رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان، شکی نیست که حداقل برخی از دنبال کنندگان شما - یا افرادی که پروفایل شما را مرور می‌کنند - محتوای رقیب شما یا سایر مشاغل در صنعت شما را نیز دیده‌اند.

به همین دلیل است که باید محتوای رسانه‌های اجتماعی جذابی داشته باشید که متمایز باشد و به بینندگان دلیلی برای کلیک روی دکمه «دنبال کردن» و تعامل با برند شما ارائه دهد. مطمئن نیستید چه چیزی جذاب در نظر گرفته می‌شود؟ مورگان یک توصیه دارد.

مورگان گفت: "نکته شماره یک من به برندها برای ایجاد محتوای جذاب در رسانه‌های اجتماعی این است که ابتدا تحقیقات بازار انجام دهند زیرا آنچه جذاب خواهد بود به مخاطب بستگی دارد." هنگامی‌که می‌دانید مخاطبان شما چه چیزهایی را دوست دارند و باید بدانند، می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که این علایق را درگیر کند.

خلاقیت

برای کمک به خلاقیت

محتوایی را که رقبای شما به اشتراک می‌گذارند و اینکه چگونه می‌توانید محصولات خود را منحصربه‌فرد تبلیغ کنید، در نظر بگیرید. همچنین، از ویژگی‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم مورد استفاده خود بهره ببرید.

به‌عنوان‌مثال، می‌توانید ویدیوهای زنده در فیس‌بوک ایجاد کنید تا آخرین جزئیات مربوط به معرفی محصول را به اشتراک بگذارید.

همچنین می‌توانید از مشتریان و مروجین فعلی خود برای کمک به تولید محتوا استفاده کنید.

می‌توانید این کار را با ارسال مجدد محتوای آن‌ها یا تشویق آن‌ها به استفاده از هشتگ برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و تصاویر خود با محصولات خود انجام دهید.

درنهایت، روندهای ترندشده، گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه در پلتفرم‌های ویدیویی کوتاه مانند TikTok همیشه در حال ظهور هستند.

از پیوستن به این ترندها نترسید، اما همچنان باید در مورد نحوه انجام آن عمدی باشید.

مرحله 6: برنامه‌ای برای پست‌های خود سازمان‌دهی کنید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه محتوای شما طبق برنامه به اشتراک گذاشته می‌شود، استفاده از راه‌حل مدیریت رسانه‌های اجتماعی است.

این ابزارها به شما امکان می‌دهند تا کپشن بنویسید، عکس‌ها و ویدیوها را آماده کنید و پست‌ها را از قبل برنامه‌ریزی کنید.

آن‌ها همچنین به‌طور خودکار محتوای شما را طبق برنامه به اشتراک می‌گذارند و تمام تعاملات و تعاملات پست را برای شما نظارت می‌کنند.

راه‌حل‌های مدیریت رسانه‌های اجتماعی در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند و به شما امکان می‌دهد بر روی کارهای دیگر خود تمرکز کنید.

هر چند وقت یکبار باید در شبکه‌های اجتماعی پست بگذارید؟

اکنون، ممکن است تعجب کنید که هرچند وقت یکبار باید محتوا را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود ارسال کنید.

به‌عنوان یک قاعده کلی، فقط زمانی باید در شبکه‌های اجتماعی پست کنید که محتوای باکیفیتی برای اشتراک‌گذاری داشته باشید.

به این معنی که دلیلی برای ارسال محتوا وجود دارد. به‌این‌ترتیب می‌توانید تعادل مناسبی را در مورد محتوای خود ایجاد کنید.

مورگان می‌گوید بزرگ‌ترین اشتباهی که برندها در رابطه با بازاریابی رسانه اجتماعی مرتکب می‌شوند، تمرکز بر کمیت محتوا به‌جای کیفیت محتوا است.

او گفت: "آن‌ها فکر می‌کنند باید هر روز پست بگذارند، بنابراین خود را مجبور می‌کنند تا پست‌هایی ایجاد کنند تا تقویم را پر کنند."

"شاید این است که تک‌تک آن پست‌ها برای مشتری ایده آل ارزش زیادی ندارند، من این "محتوای درهم‌وبرهم" را ابداع کرده‌ام."

مورگان می‌گوید: «بهتر است دو یا سه بار در هفته با محتوای فوق‌العاده ارزشمند پست بگذارید، درحالی‌که هفت بار در هفته فقط یک یا دو پست ارزشمند ارسال کنید.

مطالعات و منابع زیادی وجود دارد که استانداردهای فرکانس پست رسانه‌های اجتماعی را بر اساس صنعت و پلتفرم توضیح می‌دهند تا شما آن‌ها را دنبال کنید.

هر کسب‌وکاری متفاوت است، بنابراین آنچه را که برای مخاطبان شما مناسب است را پیدا کنید.

سپس، می‌توانید با تعداد بیشتر یا کمتر پست‌ها آزمایش کنید – و همچنین عوامل دیگری مانند زمانی از روز که در شبکه‌های اجتماعی پست می‌کنید – برای تعیین اینکه چه چیزی بالاترین سطح تعامل را فراهم می‌کند.

چگونه تأثیر و نتایج بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را تجزیه‌وتحلیل کنیم؟

چگونه تأثیر و نتایج بازاریابی رسانه اجتماعی خود را تجزیه‌وتحلیل کنیم؟

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بازاریابی رسانه اجتماعی این است که اطمینان حاصل شود که تلاش‌های شما برای کمک به شما در دستیابی به اهداف خود موفق هستند.

برای تعیین این موضوع، باید همه پست‌های خود را در هر کانال پیگیری کنید. شما می‌توانید این کار را با بررسی و مدیریت معیارهای رسانه‌های اجتماعی خود انجام دهید.

معیارهای رسانه‌های اجتماعی

معیارهای رسانه‌های اجتماعی داده‌های مربوط به موفقیت پست‌های شما و تأثیر شما بر مخاطبان و مشتریان در پلتفرم‌های مختلف است.

این معیارها ممکن است شامل داده‌هایی درباره سطح تعامل، لایک‌ها، دنبال‌کردن‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و همه تعاملات دیگر در هر پلتفرم باشد.

در اینجا 10 مورد از مهمترین معیارهایی که می‌توانید آن‌ها را ردیابی کنید آورده شده است:

1. تعامل: این شامل کلیک‌ها، نظرات، لایک‌ها و پاسخ‌ها در پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما می‌شود. همچنین انواع مختلفی از تعامل برای پلتفرم وجود دارد، مانند پست‌های "ذخیره‌شده" در اینستاگرام و پست‌های "پین شده" در Pinterest.

2. ریچ: تعداد افرادی که محتوای مرتبط با صفحه یا نمایه شما را دیده‌اند، میزان دسترسی شماست.

3. فالوورها: این تعداد افرادی است که در نمایه خود دارید و روی دکمه "دنبال کردن" شما کلیک کرده و محتوای شما را به‌طور مرتب در فیدهای خود مشاهده می‌کنند.

4. Impressions: تعداد دفعاتی است که یک پست از نمایه یا صفحه شما دیده می‌شود، چه مخاطبان شما روی آن کلیک کنند یا نه. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی در فید خبری خود جست‌وجو می‌کند، اما روی چیزی کلیک نمی‌کند.

5. تعداد بازدیدهای ویدیو: در فیس‌بوک، اسنپ چت، اینستاگرام یا هر کانال اجتماعی دیگری که دارای قابلیت ویدیو است، این تعداد بازدیدهایی است که هرکدام از آن‌ها دریافت می‌کنند.

6. بازدید از پروفایل: تعداد افرادی که صفحه شبکه اجتماعی شما را باز کرده‌اند، تعداد بازدیدکنندگان نمایه شماست.

7. منشن: این تعداد دفعاتی است که اعضای مخاطبان در پست‌هایشان به پروفایل شما اشاره کرده‌اند.

8. تگ کردن: این زمانی است که مخاطبان شما نام نمایه شرکت یا هشتگ شما را به پست دیگری اضافه می‌کنند.

9. ارسال مجدد: این زمانی است که یکی از مخاطبان شما بخشی از محتوای شما را در پروفایل خود پست می‌کند.

10. اشتراک‌گذاری: این‌ها پست‌هایی هستند که دنبال کنندگان و مخاطبان شما از نمایه شما می‌گیرند و با شبکه خود به اشتراک می‌گذارند.

می‌توانید با استفاده از همان تاکتیک‌هایی که برای ایجاد سرنخ و افزایش تبدیل انجام می‌دهید، روی همه این معیارها تأثیر بگذارید، دنبال کنندگان اجتماعی‌تان را افزایش دهید، و تعامل کلی در پروفایل‌تان را بهبود بخشید.

بازاریابی را در شبکه‌های اجتماعی شروع کنید

بازاریابی را در شبکه‌های اجتماعی شروع کنید

با توجه به اینکه امروزه میلیاردها نفر در رسانه‌های اجتماعی حضور دارند، به راحتی می‌توان فهمید که چرا بسیاری از مشاغل و بازاریابان از این کانال برای تبلیغ محصولات خود و تعامل با مشتریان استفاده می‌کنند.

اگرچه تعیین مسیر فعالیت شبکه اجتماعی شرکت شما ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما می‌توانید با درک روندهای بازاریابی رسانه اجتماعی و استفاده از برخی از منابع موجود در مورد این موضوع، از احساس دور بودن از موفقیت در امان بمانید.

بنابراین، همین امروز شروع به کار بر روی استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی کسب و کار خود کنید تا تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید و تعامل را بهبود بخشید.

دوره «بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی برای کسب ثروت»

دوره «بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی برای کسب ثروت»

شما به‌عنوان یک کارآفرین یا صاحب کسب‌وکار مشغلهٔ زیادی دارید؛ مسئولیت استخدام و کمک به مشتری با شماست و این شما هستید که همهٔ کارهای لازم برای مدیریت شرکت را انجام می‌دهید. درحالی‌که از اهمیت رسانه‌های اجتماعی آگاه هستید ولی نمی‌توانید بیشتر از این برای چیزی زمان بگذارید. با این شرایط چگونه می‌شود یک مورد دیگر را به لیست کاری شما اضافه کرد؟

می‌دانیم که امروزه عدم حضور در رسانه‌های اجتماعی ضرر زیادی به همراه دارد زیرا یکی از بهترین راه‌های ارتباط با مشتری‌های فعلی و احتمالی همین رسانه‌های اجتماعی است. موضوع صحبت در این ویدان نیز همین است یعنی نحوهٔ استفادهٔ مؤثر از رسانه‌های اجتماعی و منابع محدود به‌منظور بازاریابی برای کسب‌وکار کوچک شماست.

مارتین وکسمن به‌عنوان تحلیلگر رسانه‌های اجتماعی است که به کسب‌وکارها نحوهٔ تولید محتوا و استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای رسیدن به اهدافشان را آموزش می‌دهد. او در این ویدان به شما نشان می‌دهد که چطور با در نظر گرفتن دیدگاه مشتری از رسانه‌های اجتماعی به نفع شرکتتان استفاده کنید.

یاد خواهید گرفت که چطور با استفاده از روش (الفتت) یک طرح بازاریابی برای رسانه‌های اجتماعی داشته باشید. انتشار، تولید و تبلیغ و جلب‌توجه برای کسب‌وکار کوچکتان.

به شما می‌گوید که چگونه یک تقویم محتوا را تهیه و مدیریت کنید و چگونه زمانی را به فعالیت خود و تیمتان برای فعالیت در رسانه‌های اجتماعی اختصاص دهید. به‌علاوه یاد می‌گیرید که چطور نتایج را بررسی کنید تا بفهمید در حال رسیدن به اهدافتان هستید یا خیر.

همین‌الان برای تهیه این دوره فوق‌العاده کلیک کنید.

دیدگاه کاربران (0)