آیا میخواهید بلاگر شوید؟ شاید دوستانی دارید که بلاگر هستند یا بلاگرهایی را در اینستاگرام دنبال میکنید.
در این مقاله درباره "بلاگری" صحبت میشود. ما قصد داریم در مورد معنای بلاگری، آنچه بلاگرها انجام میدهند و نحوه کار بلاگرها صحبت کنیم.
طبق تعریف فعلی گوگل، بلاگر کسی است که بهطور منظم محتوا تولید میکند. بلاگری یک حرفه معتبر است.
بلاگری چیزی بیشتر از تولید محتوا است و مسلماً شوخی نیست و کار هرکسی هم نیست.
شما باید مهارتهای مختلفی داشته باشید و همینطور با افراد گوناگونی در ارتباط باشید تا به یک بلاگر موفق تبدیل شوید.
بلاگر (Blogger): شخصی است که با انتشار محتوای آنلاین منظم، باعث القا، آموزش یا سرگرمی مخاطبان خاص در یک حوزه خاص میشود.
برخی بلاگرها در مورد موضوعات مختلف مینویسند یا پادکست و ویدئو تولید میکنند.
نکته مشترک بلاگرها برای مخاطبان آنلاین این است که مطالب منظمی را منتشر میکنند و بهطور مرتب نمایش داده میشود.
بلاگرها تخصص و دانش خود را از طریق یک بستر آنلاین به اشتراک میگذارند.
آنها همهچیزهایی را که در مورد یک مهارت خاص میدانند را به دنبال کنندگان خود آموزش میدهند.
بلاگرها مخاطبان خود را با محتوا آموزش میدهند. الهامبخش هستند. مخاطبان خود را سرگرم میکنند.
بلاگرها فقط برای انتشار محتوا، محتوا تولید نمیکنند. آنها هر محتوا را با اهداف و برنامه بزرگتر بازاریابی خود گره میزنند.
بلاگرها باهدف خدمت به مخاطبان خود محتوا تولید میکنند.
پیشنهاد عالی برای شما: ولاگر کیستبلاگری با ژورنالینگ یا روزنامه نگاری آنلاین متفاوت است.
درحالیکه افرادی هستند که از یک بستر آنلاین برای روزنامهنگاری استفاده میکنند، ما در مورد افرادی صحبت میکنیم که بهعنوان یک حرفه یا بیزینس بلاگری انجام میدهند این افراد با هدف تأمین ارزش برای زندگی دنبال کنندگانشان محتوا تولید میکنند.
• بلاگرها الهام بخش هستند
• بلاگرها آموزش میدهند
• بلاگرها سرگرم میکنند
بلاگرها از دانش، تجربیات، استعدادها و تخصص خود محتوایی را برای استفاده دیگران تولید میکنند.
بلاگرها موضوعاتی را انتخاب می کنند که از آنها لذت میبرند و برای کمک به مخاطبان خود در آن موضوعات، محتوا تولید میکنند.
بلاگرها می توانند ذهنیت مخاطبان خود را تغییر دهند و به آنها کمک کنند تا زندگی خود را بهبود ببخشند.
این موضوع باعث میشود که مردم چیزهای جدید را امتحان کنند و از تجربیات و افکار بلاگرها یاد بگیرند.
بلاگرها از محتوای آنلاین برای آموزش دیگران استفاده میکنند و از این طریق کسب درآمد میکنند. بلاگرها معلمان آنلاین در موضوعات خاص هستند.
بلاگر کسی است که باعث ایجاد تغییر در مخاطبان خود میشود.
بلاگری به معنای حل مشکل خاصی برای گروه خاصی از افراد از طریق متن، ویدیو، پادکست یا وبینار است.
بیشتر بخوانید: چگونه یک اینفلوئنسر یا “تأثیرگذار” شویمبرای شروع بلاگری این چند قدم را پیشنهاد میکنیم.
اولین قدم: ابتدا حوزه کاری خودتان را انتخاب کنید، قرار است در چه حوزهای فعالیت کنید؟ دقیق بگویید.
مثلاً لایف استایل، فودبلاگر، بلاگر آشپز، بلاگر خانه دار، بلاگر تکنولوژی، بلاگر تخصصی، بلاگر گیم، بلاگر روانشناس، بلاگر کسبوکار و ...
دومین قدم: در قدم دوم پروفایل خودتان را تکمیل کنید. (استفاده از نام حقیقی یا نام مستعار و انتخاب نام کاربری مناسب و روان)
سومین قدم: شروع به تولید محتوا و پرداختن به سوژههای جذاب و مهم در حوزه کاری خود کنید، باید توجه مخاطبین را به خودتان جلب کنید و نشان دهید که شما یک بلاگر حرفهای درزمینهٔ تخصصی خود هستید، تولید محتوا اصول و تکنیکهای خاص خودش را دارد و اگر خیلی خلاصه بخواهیم بگوییم، سعی کنید خودتان باشید، کاملاً واقعی و دلسوز، باصداقت مخاطبان خود را راهنمایی کنید و تجربیات خودتان را در قالبهای مختلف محتوایی مثل: ویدئو، متن، تصویر، صوت و… به اشتراک بگذارید.
برای موفق شدن در بلاگری باید مسیر مشخصی داشته باشید و نکات مهمی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.
اینستاگرام ماهانه بیش از 1 میلیارد کاربر دارد. اگر میخواهید در حوزه بلاگری و ایفلوئنسری اینستاگرام فعالیت کنید باید خودتان را متمایز از دیگران نشان دهید.
باید یک موضوع مشخص را انتخاب کرده و درباره همان موضوع صحبت کنید.
اگر بر موضوع انتخابیتان تسلط کافی پیدا کنید، عدد فالوورها اهمیتی ندارد، آنچه اهمیت دارد نحوه ارائه آن است.
تولید محتوا آسان است اما تولید محتوای باکیفیت آسان نیست. کیفیت محتوای شما تعداد لایک، کامنت و فالوئرهای شمارا مشخص میکند.
یک عکس سلفی تار یا تصویر غذایی که نور کمی دارد، مخاطبان را فراری میدهد.
اما اگر تصاویر زیبا و باکیفیت استفاده کنید، مردم جذب تصاویرتان میشوند و درباره محتوای شما صحبت میکنند.
اگر میخواهید یک بلاگر موفق شوید، باید روی گوشی تلفن همراه یا دوربینتان سرمایهگذاری کنید.
عکاسی را تمرین کنید و عکسهایی بگیرید که ترکیب و نور خوبی دارند.
علاوه بر عکاسی خوب، باید کپشنهای جذاب هم بنویسید و از هشتگهای مناسب استفاده کنید.
مهمترین نکته در بلاگر شدن، داشتن یک ویژگی منحصربهفرد و پایدار است.
اگر در تصاویر و نوشتههای خود از یک طرح ثابت استفاده کنید، فالوورها خیلی راحت متوجه میشوند که این تصویر برای شما است.
زمانی که فالوورهایتان زیاد شد و تصمیم گرفتید با برندها کارکنید، آمار مشارکت صفحهتان نقش تعیینکنندهای در میزان درآمد شما خواهد داشت.
یک طرح مشخص برای محتوای صفحهتان انتخاب کنید و به همان پایبند باشید.
هرچقدر با افراد بیشتری همکاری کنید، مسیر موفقیت شما در فرایند بلاگر شدن آسانتر میشود.
شبکهای از اینفلوئنسرها و بلاگرهای موضوع تخصصی خود را جمعآوری کرده و آنها را دنبال کنید.
سعی کنید با آنها همراه شوید و از فرصتهای همکاری استقبال کنید.
در دور همیهای آنها شرکت کنید و مشارکت بیشتری با افراد شبیه به خودتان داشته باشید.
با برندها ارتباط برقرار کنید. از اینکه تعداد فالوور میلیونی ندارید، نترسید.
با آنها ارتباط برقرار کنید و وارد مکالمه شوید.
فالوورهای شما مخاطبان هدف آن برندها هستند، بنابراین برای آنها ارزشمند هستید.
باید به مهارتهای اینستاگرام مسلط باشید. اپلیکیشنهای تولید محتوا، ادیت عکس، تولید پست و استوری اینستاگرام را شناسایی کنید و با آنها کارکنید.
سعی کنید مهارتهای نویسندگی و عکاسی خود را تقویت کنید. نترسید، برای شروع لازم نیست همه این مهارتها را بلد باشید.
بلکه همگام با تولید محتوا، مهارتهای جدید را یاد بگیرید و با ابزارهای مختلف آشنا شوید.