اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ به نقل از آنتونی رابینز

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ به نقل از آنتونی رابینز

چگونه یک تأثیرگذار را پیدا کنید که برای برند شما مؤثر باشد؟

مدل قدیمی تبلیغات دیگر جواب نمی‌دهد. چرا؟ چون آنجا خیلی شلوغ است. ده سال پیش، به‌طور متوسط، یک فرد قبل از اینکه اقدامی انجام دهد، چهار بار در معرض یک تبلیغ قرار می‌گرفت به این معنی که اگر چهار بار در معرض تبلیغ قرار می‌گرفت، اقدام موردنظر ما را انجام می‌داد. امروزه قبل از اینکه یک فرد معمولی دست به اقدامی بزند، 16 مواجهه لازم است.

چرا تغییر؟ امروزه تبلیغات همه‌جا وجود دارد: در برنامه‌ها، تلویزیون، رادیو، روی بیلبوردها، وسایل نقلیه و... درنتیجه آن را نادیده می‌گیرید. وقتی آنلاین هستید و آن تبلیغات بنری را می‌بینید، اصلاً آنها را می‌بینید و به آن توجه می‌کنید؟ خیر. به همین دلیل است که استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ به بخشی جدایی‌ناپذیر از هر طرح بازاریابی تبدیل شده است.

اما اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ و چگونه می‌توانید از آن برای کسب و کار خود استفاده کنید؟

جی آبراهام، کارشناس بازاریابی بیان می‌کند که یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات کارآفرینان این است که فکر می‌کنند می‌توانند همه‌چیز را به‌تنهایی انجام دهند.

آنها به کسب و کار خود مثل یک جزیره فکر می‌کنند همانطور که می‌دانید رشد کسب و کار و رساندن نام خود به مشتریان بالقوه بسیار دشوارتر شده است.

اما اگر بتوانید از مخاطبان، روابط یا بازارهای دیگر کسب و کارها یا افراد معتبرتر استفاده کنید، دنیا بستر رشد برای شماست.

تا زمانی که می‌دانید چگونه به آن کسب و کار یا فرد تأثیرگذار پیشنهاد بدهید، می‌توانید رشد انفجاری را تجربه کنید، حتی به‌عنوان یک تجارت جدید.

بنابراین چگونه می‌توانید به یکی از نمونه‌های موفق اینفلوئنسر مارکتینگ تبدیل شوید؟ این راهنمای جامع برای اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند کمک کند.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

با اینفلوئنسر مارکتینگ، شرکت‌ها به جای فروش خود به شیوه سنتی، به افراد مشهور یا نمادهای فرهنگی (معروف به اینفلوئنسرها) روی می‌آورند تا محصول یا پیام خود را تبلیغ کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ معمولاً از شخصیت‌هایی با فالوورهای زیاد در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب یا تیک‌تاک استفاده می‌کند.

این شخصیت‌ها ویدیوها یا جریان‌های زنده‌ای می‌سازند که محصول شما را تبلیغ می‌کنند. ویدیوهایی که به هزاران و حتی میلیون‌ها دنبال‌کننده می‌رسند.

این نوع بازاریابی بلافاصله چشم‌انداز تبلیغات را تغییر داد. ایجاد مشتریان یا طرفدارانی که از برند شما حمایت می‌کنند و پیام را با دنبال کنندگان خود به اشتراک می‌گذارند.

این افراد با مخاطبان بسیار می‌توانند شما را از فضای شلوغ تبلیغاتی متمایز کنند و ارزش زیادی برای برند شما به ارمغان بیاورند.

قبل از اینترنت، چیزی شبیه به اینفلوئنسر مارکتینگ وجود داشت: بازاریابی دهان‌به‌دهان. اما بین بازاریابی دهان‌به‌دهان و بازاریابی تأثیرگذار تفاوت وجود دارد.

بازاریابی دهان‌به‌دهان صرفاً به ارجاع مشتری برای ادامه تجارت بستگی دارد، سپس کسب و کار منتظر می‌ماند تا مشتریان به آنها مراجعه کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ یک استراتژی جاه‌طلبانه‌تر است که مستقیماً با یک شخص یا نهاد قرارداد می‌بندد تا فعالانه از طرف شما بازاریابی کند.

 

نمونه‌ای از اینفلوئنسر مارکتینگ؟

از قرار دادن محصول و تبلیغات گرفته تا ویدیوهای پولی، اینفلوئنسر مارکتینگ در همه‌جا چشم‌انداز امروزی وجود دارد.

بسیاری از کسب و کارها از آن برای دستیابی به مخاطبان جوان‌تری استفاده می‌کنند که نمی‌توانند از طریق تبلیغات سنتی به آنها دسترسی پیدا کنند.

آدیداس با سلبریتی های معروف، از سلنا گومز گرفته تا لیونل مسی کار کرده است. اپل با اینفلوئنسرهای یوتیوب برای ایجاد ویدیوهای "جعبه گشایی" شریک شد و Dwayne "The Rock" Johnson توسط Under Armour، Apple و برند آب بطری Voss حمایت مالی شده است.

 

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ مهم است؟

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ مهم است؟

اکنون که به این سؤال پاسخ دادیم که «اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟»، بیایید بررسی کنیم که چرا اینقدر اینفلوئنسر مارکتینگ مهم است.

معتبرتر است

اصالت کالای کمیاب است، به‌ویژه در تبلیغات. در مورد آن فکر کنید: وقتی تبلیغاتی را می‌بینید که «ساده‌ترین راه‌حل کاهش وزن در جهان» را تبلیغ می‌کند، آیا مغز در بدن شما وجود دارد که آن را باور کند؟ یا تبلیغ شامپویی که موهای شما را پرپشت و براق می‌کند چه می‌شود.

احتمال خرید آن چقدر است؟ استفاده از هزل‌گویی و فتوشاپ باعث شده است که ما به‌طور فزاینده‌ای در مورد اینکه زمان و پول خود را به‌عنوان مصرف‌کننده کجا خرج کنیم و دلیل خوبی دارد، محتاط شویم.

و دقیقاً به همین دلیل است که اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار مؤثر شده است.

جی می‌گوید بهترین راه برای جذب طرفداران این است که از شخص دیگری بخواهید به همه بگوید که چقدر عالی هستید.

اگرچه خودتان می‌توانید به همه بگویید، اما معمولاً غلو و غیر اصیل به نظر می‌رسد.

اگر شخص دیگری آن را بگوید به‌ویژه کسی که هزاران یا میلیون‌ها طرفدار و دنبال کننده دارد، بسیار باورپذیرتر است.

طرفداران آن اینفلوئنسر ممکن است نام شما یا چیزی در مورد شرکت شما را ندانند، اما به اینفلوئنسر اعتماد دارند اگر اینفلوئنسر طرفدار باشد، آنها هم می‌توانند.

استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر ذاتاً ارگانیکی‌تر از تبلیغات سنتی است، عمدتاً به این دلیل که تأثیرگذاران به‌عنوان رهبران فکری و الگوهای نقش در نظر گرفته می‌شوند.

این تأثیرگذاران با صرف زمان و انرژی برای پرورش مخاطبان خود و ایجاد ارتباط فوری با فالوورهای خود، به منابع قابل‌اعتماد اطلاعات تبدیل شده‌اند.

به‌طور خلاصه، وقتی یک تأثیرگذار محصول شما را تبلیغ می‌کند، مردم گوش می‌دهند.

بنابراین وقتی یک اینفلوئنسر محصول یا خدماتی را برجسته می‌کند، به‌عنوان یک توصیه واقعی ظاهر می‌شود.

این سطح از صداقت برای بازاریاب‌های دیجیتال و موبایلی کلیدی است، به‌ویژه وقتی نوبت به جذابیت برای نسل‌های جوان‌تر می‌شود که دوست ندارند احساس کنند برایشان بازاریابی می‌شود.

مشتریان به دنبال اصالت هستند و این همان چیزی است که با اینفلوئنسر مارکتینگ به دست می‌آورند.

  معمولاً مقرون‌به‌صرفه است

معمولاً مقرون‌به‌صرفه است

در مورد بازاریابی تأثیرگذار، یک مدل استاندارد قیمت‌گذاری وجود ندارد. برخی از اینفلوئنسرها با برند شما همکاری می‌کنند زیرا به آنها کمک می‌کند تا برند خود را بسازند.

نمونه‌های اینفلوئنسر مارکتینگ اغلب شامل یک نشانی اینترنتی بیهوده و برخی از محصولات یا تجربیات رایگان است که می‌تواند به‌جای پرداخت پولی ارائه شود.

سایر اینفلوئنسرها با یک مدل قیمت‌گذاری مبتنی بر عملکرد موافقت خواهند کرد، که در آن مبلغی که پرداخت می‌کنید بر اساس تعداد کلیک‌ها و میزان تعامل (لایک، اشتراک‌گذاری، ریتوییت) برند شما از پست‌هایشان است.

و برخی دیگر قیمت‌گذاری «نرخ ثابت» را انتخاب می‌کنند، جایی که شما به ازای هر پست یا هر ویدیو پرداخت می‌کنید.

این تنوع گسترده قیمت‌گذاری چیزی نیست که یک تحقیق کوچک نمی‌تواند به درک بهتر شما کمک کند.

بعلاوه، این محدوده به شما امکان می‌دهد آنچه را که بیشتر با آن راحت هستید، و آنچه فکر می‌کنید بهترین مدل برای برند شما خواهد بود را پیدا کنید.

درحالی‌که به‌طور مداوم در حال تکامل است، استراتژی‌های بازاریابی تأثیرگذار به‌سرعت ثابت می‌شود که یکی از مؤثرترین استراتژی‌های اجتماعی (ازلحاظ هزینه و تبدیل) برای مشاغل در هر شکل و اندازه است.

آنها مقرون‌به‌صرفه هستند و در حال افزایش هستند: آمار اینفلوئنسر مارکتینگ نشان می‌دهد که 57 درصد از بازاریابان بودجه بازاریابی تأثیرگذار خود را در سال جدید افزایش داده‌اند.

وقتی متوجه شدید که بازاریابی تأثیرگذار چقدر قدرتمند است، متوجه خواهید شد که هر هزینه‌ای که ممکن است متحمل شوید یک معامله است.

همانطور که جی توضیح می‌دهد، بازاریابی تأثیرگذار و مشارکت، راه‌اندازی هر کسب‌وکاری را فوراً سازنده‌تر، مؤثرتر و کارآمدتر می‌کند.

با اینفلوئنسر مناسب، می‌توانید بدون گذراندن مراحل عادی رشد، یک کسب و کار و مشتری ایجاد کنید.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ به تصویر برند شما کمک می‌کند

شما از قبل اهمیت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را می‌دانید. رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به جذب ترافیک گسترده به سایت شما کمک کنند، ارتباط قوی‌تری بین شما و مشتریانتان ایجاد کنند و پوشش رسانه‌ای کسب‌شده ایجاد کنند.

اما حتی بیشتر از آن، انرژی جنبشی خاصی وجود دارد که در حول‌وحوش برند شما ایجاد می‌شود، وقتی‌که در رگ‌های رسانه‌های اجتماعی سروصدا می‌کنید.

هر پلتفرمی که باشد: فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر یا اسنپ چت - وقتی در رسانه‌های اجتماعی مرتبط باشید، با مشتری مرتبط می‌شوید.

اینفلوئنسرها می‌توانند به ایجاد این الکتریسیته در اطراف برند شما کمک کنند.

آن‌ها می‌توانند به شما دسترسی به جمعیت‌شناسی هدفمندتری را بدهند، دنبال کنندگان رسانه‌های اجتماعی شما را افزایش دهند، ارزش سئو را افزایش دهند و محتوایی را اضافه کنند که درنهایت به برند شما دسترسی گسترده‌تری می‌دهد.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ در هسته خود، از قدرت رهبران فکری استفاده می‌کند که وقتی محصول یا خدمات شما را تبلیغ می‌کنند، مردم به آن گوش می‌دهند و با آنها درگیر می‌شوند و حس اجتماعی را به برند شما می‌آورند.

اگر حضور قوی منطقه‌ای و آفلاین ندارید (مانند فروشگاه‌های فیزیکی و رویدادهای صنعتی)، انجام این کار می‌تواند دشوار باشد، بنابراین در صورت کمبود ویترین فیزیکی، تعامل با اینفلوئنسرها می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

آن احساس اجتماع به همه اجازه می‌دهد تا به‌طور جمعی دیدگاهی را که شما مطرح می‌کنید تجربه کنند، و در برخی موارد، آن را به‌عنوان دیدگاه خود بپذیرند تا به یک دیدگاه مشترک تبدیل شود.

 

چگونه یک فرد تأثیرگذار برای برند خود پیدا کنید

پس چرا استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ به اوج می‌رسد؟ و چگونه می‌توانید خود را با یک تأثیرگذار مؤثر هماهنگ کنید؟ اینجاست که باید تعریف کنید: اینفلوئنسر مارکتینگ برای من چیست؟

1. قوانین مربوط به بازاریابی تأثیرگذار را درک کنید

اینفلوئنسر مارکتینگ ممکن است در حال حاضر سروصدای زیادی داشته باشد. مدام در حال تغییر است در اینجا یک داستان هشداردهنده برای توضیح این موضوع وجود دارد: خالق محبوب YouTube PewDiePie را به خاطر دارید؟

او یکی از بزرگ‌ترین تأثیرگذاران دنیای ویدیو بود (بیش از 111 میلیون مشترک داشت)، و همچنین زمانی که استودیوی سازنده دیزنی و برنامه تبلیغاتی ترجیحی گوگل پس از ارسال ویدیوهایی که مردم احساس می‌کردند، روابط خود را قطع کردند، خود را در مرکز جنجال بزرگی دید.

این یک مثال خوب از این است که چگونه، درنهایت، شما هیچ کنترل واقعی بر اینفلوئنسرها ندارید. مسلماً، برندهایی که با او کار می‌کردند، وقتی شروع به پخش تبلیغات در صفحه او کردند، از این پیام نفرت‌انگیز آگاه نبودند.

اینفلوئنسرها افرادی هستند، به این معنی که همچنان می‌توانند هر محتوایی را که مناسب می‌دانند پست کنند، حتی اگر این تعریف ازآنچه مناسب است شما را گیج کند.

آنها به هیچ دستورالعمل رفتاری دیگری غیر از دستورالعمل‌هایی که توسط پلتفرم رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده‌اند، ملزم نیستند، و اگر شرایط خاصی را در قرارداد خود با آنها قرار ندهید، کنترل محتوای آنها دشوار است.

  مخاطب مناسب را پیدا کنید

2. مخاطب مناسب را پیدا کنید

وقتی نوبت به تعیین اینکه آیا یک اینفلوئنسر برای نمایندگی شرکت شما مناسب است یا خیر، راه‌های متعددی برای یافتن فردی که برای برند شما مناسب است وجود دارد.

ابتدا مخاطبان خود را مشخص کنید. هدف دستیابی به جمعیتی هدفمندتر است.

به همین دلیل است که مهم است که شخصیت‌های کاربری خود را توسعه دهید، سپس بیرون بروید و یک نفر تأثیرگذار را که با آن مخاطب صحبت می‌کند پیدا کنید، بنابراین می‌توانید به تعداد زیادی از مشتریانی که واقعاً به آنچه شما ارائه می‌دهید علاقه‌مند هستند، دسترسی پیدا کنید.

در مرحله بعد، تعداد فالوورهای آنها را بررسی کنید. اگر آنها فقط چند هزار نفر داشته باشند، این دقیقاً آنها را به یک رهبر فکری تبدیل نمی‌کند.

همچنین باید مطمئن شوید که آن فالوورها با نظر دادن، اشتراک‌گذاری یا بازتوییت کردن پست‌های اینفلوئنسر درگیر هستند.

وقتی صحبت از آن به میان می‌آید، موضوع کیفیت است، نه کمیت. زمانی که تصمیم می‌گیرید چقدر به آن‌ها بپردازید، میزان دسترسی اینفلوئنسرها را فاکتور قرار دهید و بر اساس آن مقیاس کنید. سپس به کیفیت محتوا می‌رسد.

یک ارزیابی جامع از پست‌ها یا ویدیوهایی که قرار داده‌اند انجام دهید. آنها چه پیام‌هایی را منتقل می‌کنند و آیا با ارزش‌های شرکتی که شما پذیرفته‌اید مطابقت دارند؟ هدف آنها چیست؟ آیا آنها به‌طور مداوم محتوای با کیفیت بالا منتشر می‌کنند؟ و آیا آنها سخنگوی خوبی برای برند شما خواهند بود؟

اطمینان حاصل کنید که ارزش‌های شما همسو هستند و از اینکه این شخص نماینده برند شما باشد احساس غرور می‌کنید.

 

3. شراکت را در نظر بگیرید

وقتی مردم می‌پرسند "اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟" آنها معمولاً روی افرادی متمرکز هستند که دنبال کنندگان زیادی در رسانه‌های اجتماعی دارند.

بااین‌حال، همانطور که جی توضیح می‌دهد، افراد یا کسب‌وکارهای بانفوذ که او از آن به‌عنوان کاندیدهای حداکثر ساز یاد می‌کند، لازم نیست با این معیار مطابقت داشته باشند.

او بیان می‌کند که انواع مختلفی از نامزدهای ماکسیمیزر وجود دارد و برخی از قدرتمندترین آنها شرکت‌های بزرگی هستند که می‌توانید با آنها مشارکت بزرگی داشته باشید تا برند خود را در معرض مخاطبان بسیار بیشتری قرار دهید.

 

4. از ابزار مناسب استفاده کنید

همچنین تعدادی از ابزارها و ارائه‌دهندگان وجود دارد که تنها مأموریت آنها کمک به برندها در جهت‌یابی حوزه بازاریابی تأثیرگذار است.

البته، اگر ظرفیت دارید، تعدادی آژانس اینفلوئنسر مارکتینگ نیز وجود دارند که یک تجربه صفر به یک جامع را ارائه می‌دهند.

یعنی آژانس برند شما را ارزیابی می‌کند، سپس بهترین تأثیرگذاران را برای کمپین شما شناسایی و استفاده می‌کند.

آنها همچنین می‌توانند تأثیرگذاران را برای ایجاد محتوا در مورد محصول یا خدمات شما راهنمایی کنند، و در حالت ایده‌آل، فراتر از برداشت‌ها و کلیک‌ها رفته و به شما کمک کنند بین کمپین و اهداف بلندمدت تجاری خود ارتباط برقرار کنید.

چه خودتان اینفلوئنسرها یا شرکای بزرگ را پیدا کنید و با آنها مذاکره کنید یا با یک آژانس کار کنید، می‌توانید اعتماد کنید که استفاده از استراتژی‌های بازاریابی تأثیرگذار به برند شما کمک می‌کند تا به اهدافتان برسید.

نوشته‌ای از آنتونی رابینز

دیدگاه کاربران (0)