بازاریابی آفلاین چیست؟
بازاریابی آفلاین دقیقاً همان چیزی است که به نظر میرسد، زیرا هر بازاریابی که آنلاین نیست.
از بروشورها گرفته تا تبلیغات رادیویی و همهچیز در بین آنها.
بازاریابی آفلاین و آنلاین ممکن است از نظر رویکرد متفاوت باشد اما اگر بهدرستی مورداستفاده قرار گیرند، میتواند به یکدیگر کمک کرده و یک استراتژی یکپارچه ایجاد کند.
بازاریابی آفلاین میتواند به افزایش آگاهی از نام تجاری شما کمک کند، جزئیات محصول یا خدمات شمارا در اختیار مشتریان شما قرار دهد و البته فروش را افزایش دهد.
در هر استراتژی ممکن است اهداف شما متفاوت باشد بنابراین هنگام انتخاب مسیر بازاریابی آفلاین، این موارد را در نظر بگیرید.
ردیابی دادههای آفلاین اگر به کمپینهای بازاریابی آنلاین عادت کردهاید، دادههای ردیابی در اختیار شماست. شما فکر میکنید که ردیابی آفلاین غیرممکن است، ببخشید؟ اشتباه است! روشهای زیادی وجود دارد که میتوانید اثربخشی کمپین خود را ردیابی کنید و اطمینان حاصل کنید که از ROI یا نرخ بازدهی سرمایه خوبی برخوردار هستید.صفحات فرود سفارشی: یک صفحه فرود سفارشی landing page ایجاد کنید و در کمپین بازاریابی خود آن صفحه را تبلیغ کنید و سپس با استفاده از آن صفحه تغییرات را ردیابی کنید.
نظرسنجیها: یک نظرسنجی سریع ایجاد کنید (survey monkey یک ابزار رایگان عالی است). از مشتریان بپرسید که چه چیزی آنها درباره کسبوکار شما شنیدهاند.
کدهای تخفیف: اگر تخفیف ارائه میدهید از یک کد منحصربهفرد استفاده کنید. سپس میتوانید فروش را با استفاده از آن کد ردیابی کنید و در آنجا تجزیهوتحلیل آن را دارید.
قبل و بعد: سادهترین راه اندازهگیری دادههای قبل و بعد از اتمام کمپین شما است. اگر به ترافیک وبسایت علاقه دارید، یک بازه زمانی انتخاب کنید و ببینید آیا ترافیک شما در این مدت افزایشیافته است. شما میتوانید همین کار را برای فروش انجام دهید. این دقیقترین روش برای ردیابی اثربخشی کمپین نیست، اما ایده خوبی به شما میدهد.
موارد فوق تنها چند نمونه از روشهای ردیابی اثربخشی یک کمپین بازاریابی آفلاین است، اما روشهای بیشتری نیز وجود دارد.
ایدههای بازاریابی آفلاین
انواع رسانههای آفلاین برای انتخاب وجود دارد و بسته به اهداف و مخاطبان موردنظر شما، برخی از آنها ممکن است برای شما بهتر از دیگران باشد.
بهعنوانمثال بگویید هدف شما این است که فقط آگاهی از برند را در حوزه محلی خود ارتقا دهید. پس ممکن است فقط یک تبلیغات بیلبورد برای شما مناسب باشد.
یا بگویید شما در حال ساخت یک خمیردندان جدید هستید؟ توزیع نمونه و بروشور میتواند راهگشا باشد.
بنابراین خمیردندان جدید شما در دست افرادی است که میخواهید آنها را هدف قرار دهید.
درنهایت، ممکن است در شهر دیگری شعبه جدیدی از یک مشاور املاک ایجاد کنید. شاید میخواهید در رادیو محلی تبلیغ کنید؟
همه اینها همه انواع بازاریابی آفلاین هستند، در زیر جزئیات بیشتری در مورد چند گزینه بازاریابی آفلاین ارائه میدهیم.
آگهی یا کاتالوگها
آگهی یا کاتالوگها احتمالاً همان چیزی است که وقتی شما برای اولین بار در فکر بازاریابی آفلاین بودید به ذهنتان رسیده است؟
این یک دلیل خوب دارد. سالهاست که وجود دارد و هنوز هم کار میکند.
یک ضربالمثل قدیمی هست که میگوید: "اگر نشکستیش، تعمیرش نکن".
بروشور و کاتالوگ یک روش نسبتاً ارزان برای تعامل با مشتریان است و میتواند هدفمندتر از آن باشد که فکر میکنید.
اگر میخواهید کیک جدید خود را تبلیغ کنید، میتوانید آنها را در مجلات مربوطه، بهعنوانمثال یک مجله آشپزی قرار دهید.
یا با توزیع هدفمند، میتوانید آنها از نظر منطقه یا جمعیت و غیره محدود کنید.
بروشورها راهی عالی برای رساندن پیام شما بهصورت فیزیکی به دست مشتریان بالقوه شما هستند.
برخلاف تبلیغات دیجیتالی که افراد میتوانند بیهدف از آن استفاده کنند، یک بروشور به کار گرفته میشود و میتواند باعث توجه مشتری شود.
طول عمر متوسط یک بروشور 7 روز است در مقایسه با یک پست در شبکههای اجتماعی که فقط چند ثانیه است.
بروشور یا مجله
بروشورها یا مجلات راهی عالی برای تبلیغ کامل محصولات یا خدمات پیشنهادی شما هستند. شما مجبور به تهیه یک بروشور کوچک نیستید.
این بدان معناست که شما در تبلیغ هر چیزی که میخواهید آزاد هستید.
مردم انتظار دارند که شرکتها بروشور داشته باشند و میتوانند صرفهجویی زیادی در وقت داشته باشند.
بهجای اینکه یک فروشنده کلی اطلاعات را برای چندین نفر هرروز با جزئیات توضیح دهد. یک بروشور طراحیشده زیبا را ارائه میدهد.
در صورت استفاده صحیح، بروشورها میتواند بسیار مؤثر باشد.
میتوان آنها را هدف قرار داد و روشهای خلاقانهای برای اطمینان از همیشه در دست داشتن آنها وجود دارد.
بهعنوانمثال یک آهنربا در پشت آن برای چسبیدن به در یخچال تعبیه کنید و دیگر اطمینان حاصل کنید که همیشه در دسترس است!
بروشورها همیشه نباید چیزی را بفروشند. آنها میتوانند کاتالوگهای تضمینی خیرهکنندهای برای جواهرسازانی باشند که الهامبخش هستند.
یک رویداد برگزار کنید
رویدادها راهی عالی برای تعامل چهره به چهره با مشتریان شما هستند.
مشتریان میتوانند افراد پشت آن برند را ببینند و چهرههای آنها را به نام بشناسند.
رویداد میتوانند کنفرانسی در مقیاس بزرگ باشد که در آن شما به افراد تکنیک پسانداز میآموزید.
سپس در نمایشگاهها به آنها اعلام میکنید میتوانند در غرفههای کوچک و بزرگ شما با متصدیان از نزدیک ملاقات داشته باشند.
داشتن یک نشریه
اگر خبرهای بزرگی برای گفتن به دنیا دارید، مجلههای هفتگی یا ماهانه و فصلی عالی هستند.
اندازه این موارد میتواند بزرگ یا کوچک باشد. مقالات و مجلات محلی میتوانند بسیار گسترده باشند.
البته این بدین معنا نیست که لزوماً به معنای مجله چاپ شدنی باشند. بلکه میتوانند یک خبر در یک ایستگاه رادیویی باشند.
یک تیم یا یک رویداد را حمایت مالی کنید
اگر میخواهید شناخت برند را در منطقه خود ارتقا دهید، حمایت مالی از یک تیم یا رویداد ورزشی محلی راهی عالی برای معرفی نام شرکت شما است.