سبک کاری شما چیست؟ یادداشتی از آنتونی رابینز

سبک کاری شما چیست؟ یادداشتی از آنتونی رابینز

فرهنگ اداری و سبک کاری در دو دهه اخیر دستخوش تغییرات عمده‌ای شده است.

غرفه‌ها، برنامه‌های سفت‌وسخت از ساعت 9 صبح تا 5 عصر و "بالا رفتن از نردبان" ساختارهای شرکتی ناپدیدشده‌اند.

چیدمان اداری باز، ساعات کاری منعطف، کار در منزل و ساختارهای دیپلماتیک شرکت‌ها هنجار جدید در محل کار هستند.

اما بخشی از فرهنگ اداری وجود دارد که تغییر نکرده است: نیاز به ایجاد تیم‌های منسجم متشکل از سبک‌های شغلی مختلف.

سوپراستارها در اشکال مختلف ظاهر می‌شوند. آن‌ها می‌توانند نابغه‌های خلاق، رهبران تیم قوی یا سازگار و انعطاف‌پذیر باشند.

هنگام ساختن یک تیم، ابتدا هویت برند تجاری خود را تعریف کنید و سپس با سبک‌های شغلی مختلف آشنا شوید.

 

سبک کاری شما چیست؟

سبک شغلی شما روشی است که وظایف روزانه خود را در محل کار انجام می‌دهید.

هرکسی برای عملکرد بهینه در محل کار، سبک کار یا استراتژی خاص خود را دارد.

مهم است که سبک شغلی خود را بشناسید تا بتوانید زمان کاری خود را به حداکثر برسانید، با دیگران ارتباط مؤثر برقرار کنید و تا جایی که می‌توانید سازنده باشید.

بنابراین چگونه تعیین می‌کنید که از کدام سبک شغلی استفاده می‌کنید؟

ابتدا از خود بپرسید: سبک خود را چگونه توصیف می‌کنید؟ آیا زمانی که به‌تنهایی کار می‌کنید و مسئول برنامه و وظایف خود هستید کارآمدتر هستید؟

یا دوست دارید تیمی داشته باشید که در مورد ایده‌های شما بازخورد بدهد، حمایت کند و به شما کمک کند در مسیر خود بمانید؟

آیا به‌طورمعمول احساسات را به محل کار می‌آورید یا روی واقعیت‌ها تمرکز می‌کنید؟

وقتی نوبت به حل مسئله می‌رسد، آیا به جزئیات توجه زیادی می‌کنید یا بیشتر از آن دسته هستید که کلی تصمیم می‌گیرد؟

پاسخ به این سؤالات به شما سرنخ‌هایی می‌دهد که آیا شما مستقل‌تر هستید یا همکاری، استراتژیک یا جزئیات گرا.

برای تعیین سبک شغلی خود، همچنین می‌توانید به نحوه برقراری ارتباط (نوشتن در مقابل صحبت کردن، گوش دادن در مقابل صحبت)، نحوه برخورد با تعارض (تقابلی در مقابل اجتناب) و نحوه گذراندن روز خود (بسیار برنامه‌ریزی‌شده در مقابل "منعطف") فکر کنید.

شما حتی می‌توانید یک تست شخصیت مانند ارزیابی DISC انجام دهید تا به شما در درک سبک شغلی خود کمک کند.

  سبک‌های مختلف کار

سبک‌های مختلف کاری

هیچ سبک درست یا غلطی وجود ندارد. هر محیط کاری برای عملکرد مؤثر به انواع مختلفی از کارگران نیاز دارد.

فقط تصور کنید اگر همه افراد مستقل، خلاق و رؤیایی بودند: هیچ کاری انجام نمی‌شد.

از سوی دیگر، یک محل کار پر از برنامه ریزان جزئیات محور به‌سرعت درگیر مسائل کوچک می‌شود.

نکته کلیدی این است که سبک خود را بشناسید تا بتوانید از نحوه ارتباط خود با دیگران آگاهی بیشتری داشته باشید.

سپس می‌توانید تیم مناسبی را استخدام کنید که سبک شغلی آن‌ها مکمل یکدیگر باشند تا بهره‌وری افزایش یابد.

 

1. مستقل

برخی از افراد راضی نیستند مگر اینکه مستقل کار کنند. ما این را به‌عنوان یک سبک مستقل طبقه‌بندی می‌کنیم.

آن‌ها کار نزدیک با افراد دیگر را بسیار دشوار می‌دانند و نمی‌توانند تحت نظارت زیاد به‌خوبی کار کنند.

آن‌ها باید نمایش خود را اجرا کنند. آن‌ها دوست دارند از غریزه خود پیروی کنند و ببینند که این غریزه آن‌ها را به کجا می‌برد.

تیپ‌های رؤیایی و کارآفرین اغلب سبک شغلی مستقلی دارند. این نوع در زمینه‌های خلاقانه یا علمی نیز رایج است.

تصور کنید نویسنده‌ای تا دیروقت روی یک رمان کار می‌کند یا تمرکز شدید یک مهندس روی حل یک مشکل.

سبک‌های مستقل کارآمد، منظم و سازنده هستند.

 

2. تعاونی

دیگران به‌عنوان بخشی از یک گروه بهترین عملکرد را دارند. سبک شغلی حرفه‌ای آن‌ها را تعاونی می‌نامیم.

آن‌ها می‌خواهند مسئولیت هر وظیفه‌ای را که بر عهده می‌گیرند با یکدیگر تقسیم کنند.

آن‌ها دوست دارند از دیگران بازخورد بگیرند و روی پروژه‌ها باهم کار کنند.

کارگران تعاونی دیپلماتیک هستند و معمولاً ارتباطات عالی دارند.

آن‌ها اغلب در نقش‌های رابطه گرا مانند منابع انسانی و نقش‌های رهبری یافت می‌شوند.

اغلب شناخته شده است که مدیران حساب، مدیران منابع انسانی و مدیران پروژه سبک‌های مشترکی دارند.

آن‌ها سازمان‌دهی شده، مشارکتی هستند و معمولاً راز آموزش استراتژیک را می‌دانند.

 

3. نزدیکی

آن‌ها ترجیح می‌دهند با افراد دیگر کار کنند و درعین‌حال مسئولیت یک کار را تنها بر عهده‌دارند.

آن‌ها مسئول هستند، اما تنها کار نمی‌کنند. آن‌ها در حین پیگیری پروژه‌های خود با همکاران خود ارتباط اجتماعی برقرار می‌کنند.

سبک‌های شغلی نمای نزدیک در همه جنبه‌های تجارت یافت می‌شود. آن‌ها انعطاف‌پذیر و سازگار هستند و می‌توانند نقش‌های مختلفی را ایفا کنند.

آن‌ها انواع مستقل و تعاونی را به هم متصل می‌کنند و به ایجاد تیمی که کار می‌کند کمک می‌کند.

  حمایت

4. حمایت

آیا کارکنانی دارید که بیانگر هستند و از نظر احساسی آگاه باشند؟

افرادی که هدف اصلی آن‌ها ایجاد روابط عمیق با همکاران و مشتریان شماست، سبک کاری حمایتی دارند.

اعضای تیم با این سبک توانسته‌اند کار تیمی را تسهیل کنند و می‌توانند به شما بگویند که آیا مشکلی با یکی از همکارانشان وجود دارد.

آن‌ها با همکاری، نه رقابت، پیشرفت می‌کنند، و از جشن گرفتن موفقیت با سایر اعضای تیم بسیار خوشحال هستند.

 

5. تصویر بزرگ

برای هر دوستدار جزئیات در تیم شما، باید یک رهبر وجود داشته باشد که در سبک شغلی با تصویر بزرگ پیشرفت کند.

اگر شما یک کارآفرین هستید، احتمالاً این نوع سبک را دارید. انواع تصاویر بزرگ چشم‌انداز شرکت را می‌بینند و در بر می‌گیرند.

آن‌ها تغییرات را تحریک می‌کنند و می‌توانند ایده‌ها و اولویت‌های رقیب را در یک استراتژی نوآورانه ادغام کنند.

داشتن تعدادی عکس عالی در تیم به شما کمک می‌کند تا موانع آینده را پیش‌بینی کنید و آن‌ها را به فرصت تبدیل کنید.

 

چگونه می‌توان سبک‌های مختلف کار را به بهره‌وری حداکثری رساند

همه می‌خواهند فرهنگ تغییرات مثبت، بهره‌وری بالا و کار گروهی را برای کسب‌وکار خود ایجاد کنند.

برای انجام این کار، باید تعیین کنید که چگونه از افرادی که رهبری می‌کنید بیشترین بهره را ببرید.

عوامل زیادی - ازجمله سبک شغلی - وجود دارد که نه‌تنها بر کارمندان بلکه بر همه چیز تأثیر می‌گذارد، از نحوه کار آن‌ها با دیگران گرفته تا توانایی آن‌ها برای رعایت ضرب‌الاجل‌ها.

آیا تابه‌حال در مورد اصل پیتر شنیده‌اید؟

ایده این است که همه مردم به سطح بی‌کفایتی خود ارتقا می‌یابند.

یکی از دلایلی که این اتفاق می‌افتد این است که کارفرمایان اغلب نسبت به شیوه کار کارکنان خود حساس نیستند.

اگر از کسی بخواهید کاری انجام دهد که برخلاف سبک او باشد، احتمالاً برجسته نمی‌شود.

استخدام و ارتقاء موفق با یافتن، شناخت و پاداش دادن به سبک‌های مختلف توسط مدیر شروع می‌شود.

 

نحوه اعطای پاداش به‌طور مستقل

نحوه اعطای پاداش به‌طور مستقل

گاهی اوقات کارمندی را می‌یابید که باهوش است، اما به نظر می‌رسد که همیشه در برابر خلاف این موضوع رفتار می‌کند.

آن‌ها همیشه باید کارها را به روش خودشان انجام دهند.

این شخص ممکن است به‌سادگی برای یک کارمند طراحی نشده باشد - ممکن است سبک مستقل داشته باشد و برای کارآفرین شدن مناسب‌تر باشد.

آن‌ها از آن دسته افرادی هستند که باید کسب‌وکاری را اداره کنند و دیر یا زود اگر فرصتی برای ابراز وجود فراهم نکنید، احتمالاً این کار را انجام می‌دهند.

کارکنان سبک کار نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

اگر کارمند ارزشمندی دارید مانند کارمندی که به سبک شغلی مستقل یا کل‌نگر تمایل دارد، راهی برای به حداکثر رساندن استعدادها و اطمینان از حداکثر استقلال پیدا کنید.

اگر آن‌ها را در یک پروژه گروهی قرار دهید، از کار ناراضی خواهند بود و همه را دیوانه خواهند کرد.

اما اگر به کارمندی با این سبک تا حد ممکن استقلال بدهید، می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. این‌ها مفاهیم جدید کارآفرینی هستند.

 

چگونه می‌توان از بیشترین سبک‌ کاری مشارکتی استفاده کرد

افرادی که در یک محیط مشارکتی به بهترین شکل کار می‌کنند و سبک‌های حمایتی دارند بر اساس مقدار زیادی بازخورد و تعامل انسانی پیشرفت می‌کنند.

آیا پاداش کار خوب آن‌ها را با قرار دادن آن‌ها در یک سرمایه‌گذاری مستقل جدید می‌دهید؟ نه اگر بخواهید از بهترین استعدادهای این سبک شغلی استفاده کنید.

این به این معنا نیست که شما باید یک فرد را در همان سطح نگه‌دارید، بلکه به این معنی است که به ارتقاء و تجربیات کاری جدید فکر کنید که از استعدادهای فرد استفاده می‌کند.

همان‌طور که هر کس سبک رهبری خود را دارد، سبک واقعی کارمند نیز باید شناخته شود و بر اساس آن کار کرد.

به همین ترتیب، بسیاری از افراد با سبک شغلی نزدیک می‌خواهند بخشی از یک تیم باشند، اما باید خودشان کار را انجام دهند.

در هر ساختار مشاغلی وجود دارد که تمام تغییرات سبک حرفه‌ای شغلی را تغذیه می‌کند.

نکته کلیدی این است که به این سؤال پاسخ دهید: «سبک شغلی شما چیست؟»

و سپس به خاطر داشته باشید که کارمندان شما چگونه کار می‌کنند وقتی وظایفی را تعیین می‌کنید که می‌خواهید آن‌ها در آن‌ها پیشرفت کنند.

 

سبک کار و ارتباط

افراد با سبک‌های شغلی متفاوت به‌طور طبیعی ارتباط متفاوتی برقرار می‌کنند که اغلب منجر به قطع ارتباط در محل کار می‌شود.

کارمند سبک حمایتی می‌توانست از قدرت گوش دادن عمیق استفاده کند، درحالی‌که تیپ‌های تصویر کلان تمایل داشتند در هیجان خود بالاتر از دیگران صحبت کنند تا در مورد مفاهیم سطح بالا صحبت کنند.

اگر متوجه شدید که ارتباطات در تیم شما آسیب می‌بیند، در نظر بگیرید که کارمندان خود را از رتبه‌بندی DISC که در بالا ذکر شد پاس کنند، که به آن‌ها کمک می‌کند تا نحوه برقراری ارتباط و نحوه تضاد سبک آن‌ها با دیگران را تشخیص دهند.

چگونه می‌توانید به این شیوه‌های ارتباطی و کاری فردی احترام بگذارید؟ در اینجا تمرینی است که باید امروز انجام دهید.

پس از خواندن این مقاله، بازیابی متابرنامه‌های تیم خود را تمرین کنید.

متابرنامه‌ها کارهای درونی افراد هستند که بر نحوه پردازش تجربیات آن‌ها تأثیر می‌گذارد و بر سبک کاری آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

سؤالات درست بپرسید، مانند:

• از یک رابطه (یا خانه، ماشین یا شغل) چه می‌خواهید؟

• چگونه می‌دانید که در کاری موفق شده‌اید؟

• چه ارتباطی بین کاری که در این ماه انجام می‌دهید و کاری که ماه گذشته انجام دادید وجود دارد؟

• هر چند وقت یک‌بار یک نفر باید چیزی را به شما نشان دهد تا مطمئن شوید که درست است؟

• در مورد تجربه کاری موردعلاقه خود و اینکه چرا برای شما مهم بود به من بگویید.

آیا آن شخص هنگام پرسیدن این سؤالات به شما توجه می‌کند؟ آیا آن‌ها به پاسخ شما علاقه‌مند هستند یا در جای دیگری مشغول هستند؟

آیا آن‌ها با پاسخ‌های زیادی در مورد خودشان پاسخ می‌دهند یا درباره نحوه ارزیابی محیط کار تیمی بحث می‌کنند؟

این‌ها تنها برخی از سؤالاتی است که می‌توانید برای استخراج موفقیت‌آمیز متابرنامه‌هایی که در مورد آن‌ها بحث کردیم بپرسید و به‌طور خاص سبک‌های کاری اعضای تیم خود را تعریف کنید.

اگر اطلاعات لازم را دریافت نکردید، سؤال را تا زمانی که دریافت نکردید ترجمه کنید.

این به شما کمک می‌کند سبک‌های شغلی را تعریف کنید و متوجه شوید که آیا این نامزد جدید برای تجارت شما مناسب است یا خیر.

  سبک کار در فرآیند مصاحبه

سبک کار در فرآیند مصاحبه

تیم‌های با عملکرد بالا برای موفقیت کسب‌وکار ضروری هستند و ترکیب صحیح سبک‌های کاری مختلف، کلید ایجاد تیم‌های مؤثر است.

پس جای تعجب نیست که «سبک کاری شما چیست؟» یک سؤال رایج در مصاحبه است.

مصاحبه‌کننده نه‌تنها می‌خواهد بداند که آیا شما در تیم قرار می‌گیرید، بلکه می‌خواهد بداند که آیا با فرهنگ کلی شرکت همخوانی دارید یا خیر.

اگر تیم فعلی متشکل از بسیاری از کارگران مستقل باشد، مصاحبه‌کننده ممکن است به دنبال همکاری یا حمایت بیشتر برای تکمیل نقاط قوت تیم باشد.

اگر یک یا دو متفکر در تصویر بزرگ وجود داشته باشد، تیم ممکن است نیاز به کلوزآپ‌های بیشتری داشته باشد که بتوانند وارد عمل شوند و کارها را انجام دهند.

پس چگونه به این سؤال پاسخ می‌دهید؟ ابتدا تحقیقات خود را انجام دهید.

تا جایی که می‌توانید فرهنگ شرکت را بشناسید و اگر می‌توانید با کارمندان فعلی یا سابق صحبت کنید.

آگهی استخدام را با جزئیات بخوانید و در مورد نحوه کار مشاوره بگیرید.

در طول مصاحبه، هنگام توصیف سبک شغلی خود، این کلمات کلیدی را که در آگهی استخدام مشاهده کردید، منعکس کنید.

در اینجا چند کلمه متداول وجود دارد و اینکه چگونه می‌توانید سبک کار خود را متناسب با آن‌ها توصیف کنید:

ایده آل

کلمات کلیدی مانند "مفهومی" و "طوفان فکری" معمولاً نقش‌هایی را در تصویر بزرگ نشان می‌دهند.

خودتان را به‌عنوان یک بازیکن خلاق و رؤیا، اما همچنین یک بازیکن تیمی توصیف کنید.

MULTILASK / SELF STARTER

خود را فردی جزئیات گرا، سازمان‌یافته و انعطاف‌پذیر، اما درعین‌حال متمرکز توصیف کنید.

قابل‌اعتماد

نقش‌هایی که به قابلیت اطمینان و قابل‌اعتماد بودن اشاره می‌کنند اغلب توسط بازیکنان تیم دنبال می‌شوند.

کلماتی مانند تیم محور، سازگار و صادق به‌خوبی در اینجا جای می‌گیرند.

محیط سریع

این ممکن است نشان‌دهنده یک محیط رقابتی باشد که ممکن است برای کسانی که سبک‌های کاری حمایتی دارند بهترین نباشد.

اگر فکر می‌کنید این یک تصادف است، می‌توانید خود را فردی مطمئن، مصمم و متمرکز توصیف کنید تا به شما در انجام کار کمک کند.

صادق باشید و همیشه مثال بزنید.

اجازه دهید مصاحبه‌کننده سبک کاری موردعلاقه شمارا بداند و درعین‌حال توانایی خود را در انعطاف‌پذیری و ایفای نقش‌های مختلف نشان دهید.

بر روی ویژگی‌هایی تمرکز کنید که به بهترین وجه با تحقیقات قبلی شما مطابقت دارند، اما در مورد نیازهای خود صادق باشید.

شما شغلی را می‌خواهید که برای شما مناسب باشد تا بتوانید موفقیت و رضایت شغلی خود را پیدا کنید.

همه‌کسانی که سبک‌های کاری متفاوتی دارند در طرح بزرگ یک کسب‌وکار موفق نقش دارند.

اگر بتوانید یاد بگیرید که از قدرت انواع مختلف سبک‌های کاری استفاده کنید، درزمینهٔ بهبود کارایی و ایجاد یک تیم موفق یک قدم از رقبا جلوتر خواهید بود.

نوشته‌ای از آنتونی رابینز

دیدگاه کاربران (0)