چگونه در 6 مرحله هویت برند ایجاد کنیم

چگونه در 6 مرحله هویت برند ایجاد کنیم

ایجاد هویت برند گامی مهیج در جهت رشد و توسعه یک تجارت موفق است.

شما در حال شکل‌دهی به شخصیت کسب‌وکار خود هستید. تا این مرحله، فقط در ذهن شما وجود داشت.

اندرو رام، رئیس و مدیرکل الکسا، تأکید می‌کند که هویت برند، کلید اعتمادسازی در مشتریان است.

وی گفت: "ایجاد یک هویت تجاری باید با درک عمیق مخاطبان شما آغاز شود و دانستن اینکه چه چیزی به‌طور بالقوه شمارا برای مخاطبان منحصربه‌فرد، ارزشمند و مهم می‌کند."

"این دانش را در هر جنبه از هویت برند خود بگنجانید به‌گونه‌ای که به مشتری نشان دهد که با او همدردی کرده و با چالش‌ها، ترس ها و اهدافش هم ذات پنداری می‌کنید.

وقتی مخاطبان پیام برند شمارا درک کنند، باعث ایجاد وفاداری و حمایت طولانی‌مدت خواهد شد. "

اما ایجاد هویت برند سرمایه‌گذاری بزرگی است و در هنگام شروع کار، اغلب نادیده گرفته می‌شود.

چگونه مطمئن شوید، که هویت برند شما تا حد ممکن قدرتمند است؟

در این مقاله درباره آنچه باعث ایجاد یک هویت برند قوی می‌شود، بحث خواهیم کرد.

 

هویت برند چیست؟

هویت برند چیست؟

هویت برند روشی است که یک شرکت خود را به جهان معرفی می‌کند و شامل تمام عناصری است که می‌توانید برای انتقال اصل تجارت خود به مشتریان خود استفاده کنید.

ازجمله پیام‌ها، آرم‌ها، صفحات فرود وب‌سایت، برچسب‌ها و بسته‌بندی محصولات، و رنگ‌ها، قلم‌ها، اشکال و زبان‌هایی که روی آن‌ها نشان داده می‌شود.

هویت برند شما باید نتیجه تحقیقات دقیق و مشورت باشد.

پس از ایجاد هویت برند، درکی از هویت شما، شخصیت شما و مجموعه‌ای از وعده‌ها در مورد برند شما و آنچه را ارائه می‌دهید، به مشتریان و کارمندان انتقال داده می‌شود.

هویت برند متفاوت از یک مفهوم مشابه به نام تصویر برند، است.

تصویر برند به نحوه درک واقعی مشتریان از برند شما اشاره دارد.

همچنین می‌توان تصویر برند را احساسی دانست که مشتری هنگام تعامل با شما، احساس می‌کند.

هدف شما باید این باشد که هویت برند خود را با تصویر برند خود مطابقت دهید.

این بدان معنی است که مشتریان باید برند شمارا به همان روشی که شما درک می‌کنید، درک کنند.

چگونه هویت برند ایجاد کنیم: 6 قدم برای موفقیت

هویت تجاری قوی واضح، منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی است، به‌طور مداوم تکرار می‌شود و موردتوجه مخاطبان شما قرار می‌گیرد.

برای ایجاد هویت برند، 6 مرحله را به ترتیب دنبال کنید.

رعایت ترتیب این مراحل کمک می کند که بفهمید، هویت برند شما در حال حاضر به چه شکل است و قبل از شروع هرگونه تغییر بالقوه بزرگ، در مورد شکل آن تصمیم بگیرید.

1- درباره مخاطبان خود تحقیق کنید

درباره نوع مشتری‌هایی که می‌خواهید به آن‌ها خدمت کنید، عمیقاً فکر کنید.

اگر نمی‌دانید که برای چه کسانی تبلیغ کنید، ممکن است تلاش‌های شما برای رشد تجارتتان بی‌نتیجه باشد.

  برند موجود خود را بررسی کنید

2- برند موجود خود را بررسی کنید

قبل از ایجاد هویت برند جدید، ابتدا باید بفهمید هویت فعلی برند شما چگونه است.

ممکن است تعجب کنید اگر متوجه شوید که از قبل، بین وب‌سایت و بسته‌بندی محصولات خود تجربه یک برند ثابت دارید.

یا ممکن است متوجه شوید که برای مطابقت با دستورالعمل‌های جدید باید بازاریابی خود را به‌روز کنید.

برای بررسی برند موجود، به برند تجاری آنلاین خود (مانند وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی خود) و برند آفلاین، ازجمله بسته‌بندی، رویدادها و موارد تبلیغاتی فیزیکی خود نگاه کنید.

این عوامل برند را با دقت در نظر بگیرید:

• آرم یا لوگو شما

• شعار یا شعارهای تبلیغاتی شما

• لحن، صدا، انتخاب کلمه و ساختار جمله شما

• انتخاب رنگ و فونت توسط شما

• انتخاب تصاویر یا عکس‌ها توسط شما

ایجاد یک صفحه گسترده برای ثبت نتایج بررسی و پیگیری مؤثر کانال‌هایی که از قبل از رنگ‌ها، آرم‌ها یا فرم های خاص استفاده می‌کنند و نیاز به‌ به‌روزرسانی دارند، مفید خواهد بود.

همچنین هرگونه مغایرت بین کانال‌های بازاریابی را ثبت کنید تا بتوانید در آخرین مرحله از فرآیند شناسایی هویت برند، به‌روزرسانی‌های لازم را انجام دهید.

3- موقعیت تجاری رقبا را تجزیه‌وتحلیل کنید

شناسایی و تجزیه‌وتحلیل جایگاه رقبایتان و برندهای آن‌ها، می‌تواند ایده‌هایی برای کسب‌وکارتان به شما ارائه دهد.

درحالی‌که شما مجبور نیستید از استراتژی‌های برند رقبا تقلید کنید.

اما تجزیه‌وتحلیل آنچه رقبا به‌خوبی انجام می‌دهند و آنچه نمی‌توانند به‌خوبی انجام دهد و منجر به شکست در بازار می‌شود،

به شما امکان می‌دهد از فرصت‌های جدید برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده کنید.

برای تحلیل استراتژی‌های برند رقبای خود، به موارد زیر نگاه دقیق‌تری بیندازید:

• کانال‌های بازاریابی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، مانند وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی یا رویدادهای آن‌ها

• لحن و صدای ارتباطات آن‌ها: به‌عنوان‌مثال، آیا آن‌ها با اطمینان صحبت می‌کنند یا لحنی منفعلانه دارند؟

• انواع عکس‌ها و تصاویر و سبکی که رقبا استفاده می‌کنند، برفرض مثال آن‌ها رنگی هستند یا خنثی

• آرم‌ها، شعارها یا شعارهای تبلیغاتی آن‌ها

تجزیه‌وتحلیل رقبا نیز می‌تواند به شما کمک کند تا جایگاه خود را پیدا کنید.

توجه کنید که کدام‌یک از مشتریان، شرکت شمارا به‌جای رقبا انتخاب می‌کنند و چه داستانی در مورد هویت و پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد شما ارائه می‌دهند.

  پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد برند خود (USP) را تعریف کنید

4- پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد برند خود (USP) را تعریف کنید

چه چیزی شرکت شمارا از رقبا متمایز می‌کند؟ شما چه دارید که آن‌ها ندارند؟

این پیشنهاد منحصربه‌فرد فروش یا USP شماست و هویت برند شما، باید برای بیان آن سخت تلاش کند.

برای توسعه USP، منابع، شخصیت و مشتریان منحصربه‌فرد خود را در نظر بگیرید.

درباره آنچه شما و مشتریانتان به آن علاقه دارید، عمیق فکر کنید. شما باید نکات مهم در فروشندگی را حتما بدانید.

این سؤالات را از خود بپرسید:

• انگیزه مشتریان ما چیست؟ (عواملی مانند پول، وضعیت، علل اجتماعی، خانواده، سلامتی ...)

• به‌طور متناوب، چه چیزی مشتریان ما را ناامید می‌کند؟

• چرا مشتریان محصولات یا خدمات ما را نسبت به رقبا انتخاب می‌کنند؟ (یا چرا باید محصولات و خدمات ما را انتخاب کنند؟)

5- پیام‌های برند را ایجاد کنید

USP شما در قالب کلمات و ویژگی‌های بصری بیان می‌شود: کلماتی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید،

عکس‌ها و گرافیک‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید و غیره.

هنگامی‌که در مورد این جنبه از هویت برند خود تصمیم گرفتید، باید پیام‌ها و عناصر نام تجاری خود را ایجاد کنید تا هم به‌صورت آنلاین و هم به‌صورت حضوری استفاده شود.

استفاده از کتاب برند تجاری را در نظر بگیرید تا برند خود را معرفی کنید.

این کتاب باید ویژگی‌های خاص هویت برند شمارا با جزئیات دقیق شرح دهد:

شعار یا شعار برند شما - نحوه و زمان استفاده از آن

آرم یا سایر تصاویر برند - گزینه‌های مختلف رنگ و اندازه را در نظر بگیرید

قلم‌ها - نه‌تنها نام قلم‌ها، بلکه اندازه‌ها و گزینه‌های قالب‌بندی و زمان استفاده از این ترکیب را نیز در بربگیرید

رنگ‌ها - نه‌تنها از رنگ‌هایی که باید استفاده شود، بلکه در مورد زمان و نحوه استفاده از آن‌ها توضیح دهید

عکس یا گرافیک - استفاده صحیح از نمونه‌های بصری بسیار حیاتی است

سبک نوشتن و انتخاب کلمه – داشتن نمونه‌هایی از سبک‌ها و گزینه‌های "درست" و "غلط" مفید است.

 

هویت برند خود را به‌طور مداوم اجرا کنید

6- هویت برند خود را به‌طور مداوم اجرا کنید

هنگامی‌که هویت برند خود را تعیین کردید، در هر رسانه‌ای که برای استراتژی بازاریابی خود در نظر می‌گیرید، از پیام‌های جدید و هویت بصری خود استفاده کنید.

منابع ترافیک خود را در Google Analytics بررسی کنید تا به شما کمک کند تشخیص دهید کدام کانال‌های بازاریابی بیشترین بازدید را برای شما دارند.

هنگامی‌که محبوب‌ترین کانال‌ها را برای صنعت خود شناسایی کردید، ابتدا با تمرکز بر کانال‌های دارای تأثیر بالا، بهبود هویت برند خود را در اولویت قرار دهید.

به یاد داشته باشید که سازگاری بسیار حیاتی است:

اگر وب‌سایت و پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی شما باهم مطابقت نداشته باشد، ممکن است مشتریان گیج شوند یا حتی فکر کنند شما چیزی نیستید که می‌گویید.

این سازگاری همچنین احساس حرفه‌ای بودن را برای برند شما ایجاد می‌کند.

دارایی‌های آنلاین و آفلاین خود را ازجمله بسته‌بندی و .... را به‌روز کنید تا هر مشتری فارغ از اینکه اولین بار کجا شمارا ملاقات می‌کند، برند فعلی شمارا ببیند.

دیدگاه کاربران (0)