ولاگر کیست؟

ولاگر کیست؟

ولاگر"vlogger" به وبلاگ نویس ویدیویی گفته می‌شود که در ولاگ (vlog) یا ویدئوبلاگ (videoblog) محتوای ویدئویی خود را منتشر می‌کند.

به این کار ولاگری یا روزنامه‌نگاری ویدئویی هم گفته می‌شود. ولاگر Vlogger مخفف videoblogger است.

قالب بلاگ ها متن و تصاویر هستند، درحالی‌که قالب اصلی در ولاگ، ویدئو است.

ولاگرها به‌صورت مستقل ویدئو تولید می‌کنند و سپس در کانال ولاگری خود بارگذاری می‌کنند.

کاربران می‌توانند عضو کانال ولاگر موردعلاقه‌شان شوند و زمانی که ویدئو جدیدی منتشر می‌شود را ببینند.

ولاگری با تعداد معینی از طرفداران و بارگذاری تعدادی فایل‌های ویدئویی شروع می‌شود.

ولاگرها می‌توانند از طریق تولید ویدیو و انجام تبلیغات، درآمد کسب کنند.

با توجه به محبوبیت روزافزون YouTube و سایر سیستم‌عامل‌های ویدیویی، بسیاری از ولاگرها به تأثیرگذاران و سفیران برند تبدیل‌شده‌اند.

اهمیت ولاگر تا حدی هست که حتما باید جزء استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شما قرار بگیرند.   تاریخچه ولاگری

تاریخچه ولاگری

در سال 2000 اولین فیلم‌ها در وب‌سایت‌ها منتشر شدند و پدیده ولاگری با تأسیس YouTube در سال 2005 آغاز شد.

گروه‌ها و انجمن‌های ولاگرها حول موضوعات خاص مانند مد، زیبایی، فناوری یا مسافرت شکل گرفتند.

بنابراین از سال 2005 تعداد دسترسی به چنین فیلم‌هایی به‌سرعت افزایش یافت و ولاگرها به‌قدری شناخته شدند که معمولاً فقط از افراد مشهور و سیاستمداران انتظار می‌رفت.

دراین‌بین، ولاگری بخش اختصاصی خود را توسعه داد.

ولاگرها شرکت‌هایی تأسیس کرده و ویدئوهای خود را به بازار عرضه می‌کنند، آژانس‌ها از ولاگرهای یوتیوب پشتیبانی می‌کنند

و برای دسترسی به مخاطبان خاص با ولاگرها شریک می‌شوند.

ویدئوهایی با موضوع نکات زیبایی یا بسته‌بندی محصولات، از ابتدای انتشار به‌صورت ویروسی گسترش می‌یابند

و از طریق تبلیغات پرفروش بالایی را برای سازندگان این فیلم‌ها، ایجاد می‌کند.

 

تفاوت ولاگری و بلاگری

وبلاگ نویسی مبتنی بر متن است. شما همه‌چیز را با متن توضیح می‌دهید.

ولاگری، وبلاگ ویدیویی است که در آن از ویدئو برای توضیح همه‌چیز یا مخلوطی از ویدئو و متن، گاهی اوقات استفاده می‌کنید.

برای ولاگری، می‌توانید یک حساب در YouTube ایجاد کنید و بارگذاری فیلم‌ها را در کانال خود شروع کنید.

به‌عنوان‌مثال افراد کانال‌های یوتیوب را ایجاد می‌کنند که در آن فیلم‌هایی درباره درس‌های آشپزی، فیلم‌های آموزشی و غیره بارگذاری کنند.

به‌طورقطع می‌توانید با استفاده از وبلاگ نویسی یا ولاگری درآمد کسب کنید.

تنها چیزی که باید از آن آگاه باشید این است که نباید محتوای موجود در اینترنت را از جای دیگری کپی کنید و به وبلاگ خود اضافه کنید یا فیلم شخصی را منتشر کنید.

تمام مطالب موجود در وبلاگ یا کانال یوتیوب شما باید توسط شما ایجاد شود.

این موضوع به عنوان یک استراتژی رسانه های اجتماعی در جهت جلب مشتری هست.

    تلفن‌های هوشمند چگونه ولاگری را تغییر می‌دهند

تلفن‌های هوشمند چگونه ولاگری را تغییر داده‌اند

با پیشرفت فناوری در تلفن‌های هوشمند (به‌ویژه پیشرفت دوربین گوشی‌های هوشمند)،

ولاگرها اکنون می‌توانند از تجهیزات دوربین فیلم‌برداری چشم‌پوشی کنند

و به‌سادگی با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود برای فیلم‌برداری و ضبط ویدئوهای خود استفاده کنند.

فناوری موبایل نه‌تنها ولاگری را تسهیل کرده است، بلکه ثابت‌شده است که بستر ایده آل برای مشاهده محتواهای ویدئویی کوتاه است.

خیلی از ولاگرها در ابتدا از قرار گیری جلوی دوربیین ترس دارند که به مرور این ترس با تکرارهای زیاد از بین خواهد رفت. همچنین در سایت ویدان در مورد غلبه بر ترس از دوربین یک مقاله جامع وجوددارد که می توانید از آن برای این ترس کمک بگیرید.  

چگونه ولاگر شویم

ولاگری کاملاً شبیه وبلاگ نویسی است. تفاوت در نوع محتوایی است که منتشر می‌شود.

فیلم‌ها در فواصل منظم تولید و در یک کانال منتشر می‌شوند.

غالباً، هر دو یا سه روز یک‌بار، فیلم‌ها بارگذاری می‌شوند زیرا بینندگان انتظار دارند یک روند مشخص داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است علاقه آن‌ها از بین برود.

  • اولین قدم یک ولاگر، انتخاب موضوعی است که وی در آن به‌خوبی تبحر داشته باشد. موضوع نباید کپی از کار ولاگرهای موجود باشد، بلکه باید منحصربه‌فرد و معتبر باشد.
  • مرحله دوم، باز کردن یک حساب در یک سیستم‌عامل ویدئویی است که خود انتخاب می‌کنیم، مانند YouTube، Vimeo، Twitch یا Hulu است. کاربران سیستم‌عامل‌ها متفاوت هستند. نکات نام‌گذاری برای حساب کاریتان این‌گونه است. نام حساب کاربری باید تا حد ممکن کوتاه و به‌یادماندنی باشد تا بینندگان بالقوه بتوانند به‌راحتی نام را به خاطر بسپارند. نام کانال نیز یک ویژگی منحصربه‌فرد است.
  • مرحله سوم با تولید اولین فیلم‌ها آغاز می‌شود. هرچه محتوای جالب‌تری داشته باشید، تعداد بینندگان بیشتری خواهید داشت. مبتدیان، می‌توانند چند فیلم تولید کنند که در چند هفته اول بارگذاری می‌شوند. ازآنجاکه بینندگان می‌خواهند این محتوا را به‌طور منظم مصرف کنند، فواصل کوتاه بین قسمت‌ها ایده آل است.
  • برای دستیابی به بیشترین تعداد بازدیدکننده، برخی از فیلم‌ها را می‌توان به‌عنوان پاسخ ویدئو در کانال‌های بسیار محبوب و مرتبط با موضوع، قرارداد. استفاده از این نوع ارتباطات، می‌تواند بینندگان بالقوه را فعال و ولاگر را در شبکه اجتماعی معروف کند.
  • برای ارائه ویدئوهای حرفه‌ای، ویرایش ویدئو توصیه می‌شود. نرم‌افزار ویرایش اغلب همراه با سیستم‌عامل‌ها ارائه می‌شود. ابزارهای پولی همچنین می‌توانند هنگام ویرایش مفید باشند. ویرایش فرصت‌های زیادی برای انتقال محتوای جذاب و روایت داستانی با طراحی مثبت فراهم می‌کند. بهینه‌سازی فیلم ایده آل است.
  • اگر وبلاگ ویدیویی از شرایط خاصی برخوردار باشد، یک برنامه وابسته پیشنهاد می‌شود. وبلاگ نویسان می‌توانند از طریق ویرایش ویدئو، تبلیغات را در قالب ویدئو خود ادغام کنند و درآمد کسب کنند. مهم نیست که یک فیلم مستقیماً در سیستم‌عامل مشاهده شود یا اینکه در وب‌سایت‌های شخص ثالث دیده شود. یوتیوب همچنین نرم‌افزار تجزیه‌وتحلیل را برای ارزیابی مهم‌ترین KPI ارائه می‌دهد. شبکه‌های چندکاناله ویژه همچنین می‌توانند مخاطبان شمارا افزایش دهند و خدماتی مانند تبلیغات متقابل یا مدیریت شریک را ارائه دهند.

 

عواملی که موفقیت ولاگر به آن‌ها بستگی دارد

عواملی که موفقیت ولاگر به آن‌ها بستگی دارد

ارتباطات: مدیریت پاسخ‌ها نه‌تنها خصوصیات ولاگر، بلکه کیفیت کانال ولاگر را نیز مشخص می‌کند.

بینندگان وقتی سؤال می‌کنند یا نظر انتقادی می‌گذارند، شایسته پاسخ هستند.

مانند سایر رسانه‌ها، حضور مداوم برای برند سازی در کانال ویدیویی و درک آن توسط کاربران بسیار مهم است.

صوت و تصویر: صدای هر فیلم باید واضح و قابل‌درک باشد. کیفیت نیز همین است.

هرچه اهداف بلند پروازانه تر باشد، تولید ویدیو نیز باید حرفه‌ای‌تر باشد.

تجهیزات مورداستفاده، میزان پذیرش بینندگان و میزان دسترسی بینندگان را تعیین می‌کند.

شما باید با انواع محتوا و پست گذاری در شبکه های اجتماعی آشنایی پیدا کنید و تسلط کامل به آنها پیدا کنید.

نور: در هر دو قسمت داخلی و خارجی، نور یک عامل حیاتی در ظاهر یک فیلم است.

زمان روز و روشنایی به‌طور مستقیم بر ظاهر فیلم تأثیر می‌گذارد. یک ولاگر می‌تواند سناریوها یا مجموعه‌های مختلف را امتحان کند.

مدت‌زمان: ولاگرهای موفق مستقیماً به موضوع می‌پردازند و با معرفی، وقت نمی‌گذرانند.

هرچه فیلم‌ها کوتاه‌تر و کوتاه‌تر باشند، بینندگان بیشتری آن‌ها را تماشا می‌کنند. محتوای ویدئویی می‌تواند محتوای میان وعده‌ای باشد.

خلاقیت: خلاقیت برای دستیابی به بالاترین سطح مشارکت، لازم است. محتوای منتقل‌شده باید منحصربه‌فرد، معتبر یا جذاب باشد.

همچنین نوع شخصیت ولاگر مسئول موفقیت یک کانال است.

 

انواع ولاگری

ولاگ های آموزنده: یک وبلاگ ویدیویی که برای آموزش چند موضوع خاص به بیننده طراحی‌شده است.

پخش زنده: وبلاگ‌های یوتیوب ویژگی پخش زنده را در سال 2008 ایجاد کردند. این ویژگی توسط سیستم‌عامل‌های اجتماعی دیگری مانند اینستاگرام و فیس‌بوک ایجادشده است.

ولاگ شخصی: ولاگ شخصی یک ویدئو وب است که فرد برای ارائه اطلاعاتی که مایل است به مردم ارائه دهد ویدئو ضبط می‌کند. در این نوع ولاگ مخاطبان به‌اندازه مخاطبان یک شرکت یا سازمان متنوع نیستند.

ولاگ های عزاداری: یک وبلاگ ویدیویی که به‌منظور تخلیه احساس‌های از دست دادن یا فقدان چیزی، اندوه و عزاداری طراحی‌شده است.

موتوولاگ Motovlog: یک وبلاگ ویدیویی که هنگام موتورسواری ویدئو ضبط می‌شود.

      ولاگری چگونه مصرف محتوا را شکل داده است

ولاگری چگونه مصرف محتوا را شکل داده است

تماشای ویدیوی دیجیتال، درصد بیشتری از وقت افراد را به خود اختصاص می‌دهد و بیشتر این رشد توسط تلفن همراه صورت می‌گیرد.

بیش از 75٪ از مشاهده ویدئو در سراسر جهان از طریق تلفن همراه است.

ظهور Snapchat و Facebook Live را می‌توان از مشتقات جنبش ولاگری دانست.

هر دو به لطف توسعه تلفن‌های هوشمند امکان‌پذیر شدند، این امر هم ایجاد و هم مصرف محتوای ویدیویی را تسهیل می‌کند.

اسنپ چت، به شکل فعلی، اساساً ابزاری برای ولاگری خرد است.

با نگاهی به گذشته، ولاگرها نقش مهمی در پرورش و تعیین جستجوی اولیه برای محتوای ویدئویی آنلاین دارند.

 

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

چندین سال است که ولاگری به‌عنوان بخشی از ترکیب بازاریابی سالم در نظر گرفته‌شده است.

این امر حتی در مورد گروه‌های هدف جوان بیشتر صدق می‌کند، زیرا آن‌ها شبکه‌های اجتماعی و سیستم‌عامل‌های ویدیویی را ترجیح می‌دهند.

YouTube رهبر بی‌چون‌وچرای بازاریابی دیجیتال است و یکی از بهترین وب‌سایت‌های جهان است.

در اصل، هرکسی می‌تواند به دلیل رویکرد کاربر گرا در آن شرکت کند. تمام آنچه شما نیاز دارید کامپیوتر، اتصال اینترنت و دوربین و میکروفون است.

تعداد دسترسی فیلم‌های خود تولیدشده در مقایسه با وبلاگ‌ها بسیار بیشتر است.

بنابراین براساس موضوع، می‌توان به یک گروه هدف بسیار بزرگ‌تر رسید.

 

نتیجه‌گیری

ولاگری همچنان رو به رشد است. ولاگ ها نه‌تنها یکی از محبوب‌ترین انواع محتوای ویدئویی هستند، بلکه بهترین ولاگرها فرصت‌های تبلیغاتی بی‌نظیری را ارائه می‌دهند.

زیرا برندها همچنان از بازاریابی تأثیرگذار به‌عنوان راهی برای شکستن شلوغی تبلیغات یاد می‌کنند.

بازاریابان متوجه تأثیر باورنکردنی ولاگرها بر مخاطبان خود شده‌اند. باگذشت بیش از یک دهه از تاریخ ولاگری ، به نظر می‌رسد رشد ولاگری همچنان ادامه داشته باشد.

دیدگاه کاربران (0)