انواع روش‌های اعتمادسازی در فروشگاه اینترنتی

انواع روش‌های اعتمادسازی در فروشگاه اینترنتی

آیا اعتمادسازی در فروشگاه اینترنتی سخت و غیر عملی است؟ چگونه اعتماد مشتری را بصورت آنلاین جلب می‌کنید؟ چگونه به دنیا نشان می‌دهید که تجارب شما قابل اعتماد است؟

شما یک کسب‌وکار آنلاین راه‌اندازی کرده‌اید و می‌دانید که محصولاتتان خوب هستند و شما یک مدیر صادقید. اما، هنوز مشتریان شما این را نمی‌دانند.

ایجاد حس اعتماد در مشتری آنلاین به خدمت‌رسانی مناسب، ارتباطات خوب و البته کیفیت وابسته است.

اگر کسب‌وکار آنلاین شما نوپا است و حتی اگر تاکنون یک فروش هم نداشتید، استراتژی‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا اعتماد مشتریان را جلب کنید.

در این مقاله، نحوه جلب اعتماد مشتری آنلاین را موردبحث قرار خواهیم داد.

چرا اعتمادسازی در فروشگاه اینترنتی مهم است؟

اعتمادسازی در فروشگاه اینترنتی، به سال‌ها زمان نیاز دارد. جلب اعتماد مشتری فرایندی تدریجی است.

این بدان معنا نیست که باید منتظر بمانید تا این اتفاق رخ دهد. به‌خصوص اگر آنلاین‌شاپ شما کاملاً جدید است، باید این شکاف اعتماد را پر کنید و اعتماد مشتریان را برای خرید جلب نمایید.

بیایید از اینجا شروع کنیم که چرا اعتمادسازی در کسب وکار مهم است؟

بهترین راه برای شکست‌دادن رقبا. امروزه مصرف‌کنندگان گزینه‌های زیادی به‌خصوص در بازار آنلاین پیش رو دارند. ممکن است رقبای بزرگ زیادی در جایگاه شما باشند.

بنابراین، تمرکز بر رقابت را متوقف کنید و بر مشتریان متمرکز شوید. خواهید دید که چه جادویی اتفاق می‌افتد.

مشتریان بیشتری را جذب می‌کند. بهترین نوع بازاریابی تبلیغات دهان‌به‌دهان است. اگر اعتماد آنها را جلب کنید، مشتریان شما بزرگ‌ترین حامیان شما خواهند بود.

برند شما را می‌سازد. امروزه مشتریان از کسی که خرید می‌کنند کاملاً آگاه هستند. تعامل با آنها روند کسب‌وکار شما را تعیین می‌کند.

مشتریان خود را به‌خوبی بشناسید

  • بزرگ‌ترین نیازهای مشتریان شما چیست و محصول شما چگونه نیاز آن‌ها را می‌کند؟
  • آنها از یک آنلاین‌شاپ چه انتظاری دارند؟
  • مشتریان شما بیشترین زمان خود را در کدام پلتفرم آنلاین می‌گذرانند؟

هرچه مشتریان خود را بیشتر بشناسید، بهتر می‌توانید آنها را هدف قرار دهید و تجربه خوبی کسب کنید.

بزرگ‌ترین ترس‌های تجارت الکترونیک

اولین قدم برای ایجاد اعتماد این است که بدانید چه چیزی سبب می‌شود خریداران آنلاین هنگام خرید، درمورد یک وب‌سایت نگران شوند.

چیزهایی که این افراد بیشتر از همه از آن می‌ترسند شامل موارد زیر است:

  • ترس از سرقت اطلاعات کارت اعتباری
  • عدم امکان پیگیری سفارش‌ها
  • ترس از به فروش‌رفتن اطلاعات شخصی
  • عدم امکان بازگرداندن محصولات

8 روش عالی برای ایجاد اعتماد در مشتریان فروشگاه اینترنتی

1.     برند خود را شخصی کنید

مطالعات نشان می‌دهند که ما برندها را بر اساس احساسات شخصی ارزیابی می‌کنیم، نه اطلاعات. نگاهی فراتر از محصولات یا خدمات داشته باشید.

داستان کسب‌وکار خود را بیان کنید. هدف و چشم‌انداز شما چیست؟ چرا این جایگاه خاص را انتخاب کردید؟

به مشتریان خود اجازه دهید افراد پشت‌صحنه این کسب‌وکار را بشناسند. این استراتژی، شما را معتبرتر می‌کند.

وقتی مشتریان به‌جای اینکه فقط محصولات را ببینند، به انسان‌های دخیل نیز توجه کنند، کم‌کم به کسب‌وکار شما اعتماد می‌کنند.

ساخت تبلیغات احساسی یکی از بهترین موارد در هنگام برنامه ریز یاستراتژی کمیپن تبلیغاتی در فروشگاه اینترنتی است.

چگونه اعتمادسازی در فروشگاه اینترنتی را انجام دهیم؟

2.     پذیرای سؤالات و بازخورد مشتریان باشید

شما باید به تفکر مردم در مورد کسب‌وکارتان اهمیت دهید. ممکن است مشتریان از طریق رسانه‌های اجتماعی یا ایمیل با شما تماس بگیرند تا درباره محصول یا برند شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

ممکن است به جزئیات بیشتری در مورد حمل‌ونقل، سیاست بازگشت محصول، اندازه و غیره نیاز داشته باشند. نکته اصلی این است که برای پاسخ، آنها را برای مدت طولانی منتظر نگذارید.

پاسخی محترمانه و بافکر قبلی برایشان بفرستید. به طور خلاصه، به مشتریان خدمات عالی ارائه دهید.

بیل گیتس یک‌بار گفت: «ناراضی‌ترین مشتریان شما بزرگ‌ترین منبع یادگیری شما هستند.»

همیشه در قبال نگرانی‌های مشتریان پاسخگو باشید. بر اساس بازخوردها عمل کنید و طبق بینش مشتری به کسب‌وکار خود بهبود ببخشید.

3.     توضیحات محصول را شفاف بیان کنید

هر چه خریداران بیشتر بدانند چه چیزی می‌خرند، احتمال خریدشان بیشتر می‌شود. تاحدامکان خاص عمل کنید (مثال: به‌جای «بطری آب شیشه‌ای» بنویسی «بطری آب شیشه‌ای بوروسیلیکات»).

توضیحات خوب درباره محصول هم قانع‌کننده و هم صادقانه است.

هرگز در مورد ویژگی‌های محصول اغراق نکنید و به‌جای آن اطلاعات دقیقی در مورد محصولتان ارائه دهید، مانند وزن دقیق، رنگ، اندازه، مواد تشکیل‌دهنده و جزئیات گارانتی.

هنگام برجسته‌کردن ویژگی‌های محصول، کمکی که این ویژگی به مشتری خواهد کرد را نیز بیان کنید. به‌عنوان‌مثال، این لباس 100 درصد از پنبه تولید شده است، بنابراین لباسی عالی برای تابستان است.

4.     تجربه خریدی ایمن برای مشتریان ایجاد کنید

نگرانی در مورد تقلب در تجارت الکترونیک، دلیل اصلی تردید مردم برای خرید از فروشگاه‌های آنلاین است. پرداخت‌های آنها را ایمن و بدون دردسر کنید. همیشه یک روش پرداخت قابل‌اعتماد برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید.

راه دیگر برای ایجاد حس راحتی در مشتریان این است که چندین گزینه پرداخت را برای آنها فراهم کنید.

اکثر مردم ترجیح می‌دهند از یک روش خاص پرداخت خود را انجام دهند. به‌عنوان‌مثال، روش‌های پرداختی را ارائه دهید که مشتریان به آن اعتماد دارند، آنها نیز به کسب‌وکار شما اعتماد خواهند کرد.

5.     محتوای مرتبط تولید کنید

در این دنیای پر از اطلاعات، تنها راه متمایزشدن ایجاد محتوای خوب است. این کار شما را در جایگاهتان به یک مرجع تبدیل می‌کند.

بنابراین، هدف قرار‌دادن مشتریان با تولید محتوای مناسب، باعث ایجاد تعامل می‌شود. این کار سبب می‌شود که کسب‌وکار شما را به‌خاطر بسپارند و در نتیجه به شما اعتماد کنند.

6.     توصیفات و نظرات مثبت را به اشتراک بگذارید

این یک واقعیت عمومی است که مردم قبل از خرید هر چیزی به‌صورت آنلاین، نظرات را مرور می‌کنند.

مهم نیست که توضیحات محصول شما حاوی چه ادعایی است، یک مرور سریع در بخش نظرات، چیزی است که بر تصمیم خریدار تأثیر می‌گذارد. پس توصیفات و نظرات مثبت مشتریان قبلی را انتشار دهید.

همیشه نظرات مشتریان را جمع‌آوری کنید. اگر نظرات کمی دارید، از طریق ایمیل با مشتریان تماس بگیرید. یک فرم را برای مشتریان ارسال کنید و مؤدبانه از آنها درخواست کنید که یک بازخورد به شما ارائه دهند.

روش‌های نوآورانه‌ای برای دریافت نظرات وجود دارد؛ مانند استفاده از توصیفات ویدئویی و نقل‌قول‌های مشتریان، نشان‌دادن استفاده از محصول به مشتریان و همراه‌کردن متن با تصاویر بصری. بااین‌حال، فقط به یاد داشته باشید که آن را نگه دارید.

7.     اجتماعی عمل کنید

یک راه عالی برای کسب اعتماد مشتری آنلاین، اجتماعی بودن است.

اعتماد بر روابط خوب متکی است و هیچ راه ساده‌تری برای برقراری ارتباط از طریق رسانه‌های اجتماعی وجود ندارد.

شما می‌توانید یک جامعه بزرگ از افراد همفکر پیدا کنید. علاوه بر این، بخش بزرگی از آنها از آن برای تحقیقات برند استفاده می‌کنند.

8.    کمک گرفتن از اینستاگرام

طبق آخرین گزارشات، 81 درصد از مخاطبان اینستاگرام از این پلتفرم برای تحقیق در مورد محصولات یا خدمات استفاده می‌کنند.

می‌توانید با مشتریان احتمالی خود ارتباط برقرار کنید و بحث‌های متقابل داشته‌باشید.

9.     جزئیات واضح در مورد بازگشت یا ضمانت‌نامه

نگرانی اصلی خریداران آنلاین این است که «اگر این محصول را دوست نداشته باشم، مجبورم با آن کنار بیایم». دادن ضمانت 100 درصدی، باعث می‌شود تا مشتری راحت‌تر خرید کند.

اگر محصول شما قابل برگشت باشد، مطمئن شوید که خط‌مشی بازگشت محصول را به‌وضوح مشخص کرده‌اید. در این صورت شما یک‌قدم به ایجاد اعتماد نزدیک‌تر می‌شوید.

نتیجه‌گیری

یک‌قدم به عقب برگردید و صادقانه فروشگاه آنلاین خود را بررسی کنید. آیا تجربه کاربری (UX) آن خوب است؟ آیا توضیحات به‌اندازه کافی واضح است؟ خرید شخصی از فروشگاه شما چقدر راحت است؟

به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار کوچک، اعتماد مشتری در ایجاد اعتبار و شهرت مهم است.

مهم‌تر از همه، این یک عامل بزرگ برای رشد شما است. با ارتباط صحیح، آنلاین‌شاپ شما می‌تواند به‌تدریج اعتماد مشتریان را جلب کند.

فراموش نکنید که ایجاد یک وب‌سایت فروش آنلاین حرفه‌ای یکی از راه‌های کلیدی برای ایجاد اعتماد مشتری است.

منبع

دیدگاه کاربران (0)