روش صحیح رسیدن به مشتریان جدید

روش صحیح رسیدن به مشتریان جدید

شما جلسات بی‌شماری را به صرف قهوه برگزار کرده‌اید و روی تماس‌های معرفی به مراجع سرمایه‌گذاری نموده‌اید و در نهایت اولین مشتری خود را به دست آوردید. درمورد قرارداد خود مذاکره کرده‌اید و آن را به امضا رساندید. اکنون بخش مهمی از کسب‌و‌کار شما شروع شده است: پای کار آوردن مشتریان جدید.

ثابت‌کردن فرایند پذیرش مشتری، پایه و اساس یک مشارکت سودآور و مولد را ایجاد می‌کند. بااین‌حال، نادیده‌گرفتن اهمیت پای‌کار آوردن مشتری ممکن است منجر به افزایش نزول، اعتماد کمتر و در نهایت ازدست‌دادن مشتری شود.

چه یک کسب وکار فریلنسر، یک آژانس دیجیتال، یک مشاور کسب‌وکار یا یک بیزینس متمرکز بر مشتری باشید، فرایند پذیرش شما مهم است.

در مراحل بعدی، اهمیت حضور مشتریان جدید را به شما نشان می‌دهیم و پنج مرحله عملی را برای پیاده‌سازی آن در فرایندتان به شما پیشنهاد می‌دهیم.

مفهوم مشتریان جدید چیست؟

ابتدا، بیایید مستقیماً متوجه شویم که پیدا کردن مشتریان جدید دقیقاً شامل چه چیزی است. بیایید لحظه‌ای به افرادی که درگذشته استخدام کرده‌اید فکر کنیم.

اخیراً با یک حسابدار تماس گرفتید تا به شما کمک کند فصل مالیاتی را پشت سر بگذارید یا برای یک پروژه مهم با فروشنده چاپ تماس گرفتید. اولین تعامل آن‌ها با شما چگونه بود؟

آیا آن‌ها ارتباطات باز و صادقانه داشتند و روش کار خود را با شما به اشتراک می‌گذاشتند؟ آیا آن‌ها برای پاسخ به تمام سؤالات شما وقت گذاشتند؟

پس از امضای قرارداد، آیا آن‌ها با شما تماس گرفتند تا بپرسند که آیا از خدمات آن‌ها راضی هستید یا نیاز به کمک دارید؟

باتوجه‌به سؤالات فوق، آیا مجدداً آن‌ها را استخدام می‌کنید یا خدمات آن‌ها را به دیگران ارجاع می‌دهید؟

رویکرد شما برای مشتری یابی برای کسب‌وکارتان، با موفقیت بلندمدت شما نسبت مستقیم دارد.

مشاهده اینکه شما در یک سیستم مبتنی بر درک، برای هدایت فرایند یک پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اید، اعتماد آن‌ها را به شما افزایش می‌دهد.

چرا حضور مشتریان جدید مهم است؟

درحالی‌که اکثر افراد خلاق مشتاق هستند که مستقیماً پس از امضای قرارداد وارد کار خلاقانه شوند، این رویکرد باعث می‌شود از مراحل حیاتی برای ایجاد اعتماد بین شما و مشتریان خود صرف‌نظر کنید.

وقتی مشتری توافقنامه شما را امضا می‌کند، 90 روز فرصت دارید تا ارزش خود را ثابت کنید و آن را در اوایل مسیر پروژه نشان دهید تا مشتری را ثابت نگه دارید. انجام فرایند پای‌کار آوردن مشتریان جدید ثابت، بهترین راه برای انجام این کار است.

سرمایه‌گذاری زمان، در چنین مرحله اولیه پروژه همچنین به شما این امکان را می‌دهد که مشتری خود و کسب‌وکار آن‌ها را در سطح عمیق‌تری بشناسید، مشکل واقعی آن‌ها را کشف کنید و راه‌هایی برای افزایش کارایی و جلوگیری از محدودیت‌ها پیدا کنید.

مهم‌تر از آن، این لحظه برای هر دو طرف لازم است تا بفهمند آیا برای همکاری با یکدیگر مناسب هستند یا خیر، و ساختاری برای بهینه‌سازی در آینده فراهم می‌کند.

بنابراین بالاتر رفتن که در این مرحله برای ایجاد رابطه‌ای که بسیار فراتر از یک پروژه واحد ادامه خواهد داشت، ضروری است.

الگوی روی کار آوردن مشتریان جدید

الگوی روی کار آوردن مشتری

یک فرایند 5 مرحله‌ای برای جذب مؤثر مشتریان جدید

قبل از اینکه وارد فرایند پنج‌مرحله‌ای شویم، تعداد مراحلی را که در حال حاضر برای حذف موارد غیرضروری و به حداکثر رساندن اثربخشی ورود مشتری خود دارید، مرور کنید.

می‌توانید با ایجاد الگو‌هایی که می‌توانید هر بار که مشتریان جدید وارد می‌شوند، به آن‌ها مراجعه کنید، فرایندهای آینده خود را کارآمدتر کنید و در زمان خود صرفه‌جویی نمایید. بیایید عمیق‌تر شویم:

فرایند 5 مرحله‌ای برای جذب مؤثر مشتریان جدید

1.     قرارداد، پیشنهاد، صورت‌حساب

پیشنهاد تأیید می‌شود و شما و مشتری تصمیم می‌گیرید با همکار کنید. اکنون زمان ایجاد و ارسال قرارداد برای امضا، دریافت پرداخت و شروع رسمی کار با یکدیگر است.

بسیاری از خدمات آنلاین می‌توانند به شما در ایجاد قرارداد‌های اثبات شده کمک کنند، اما مطمئن شوید که شرایط قرارداد و همچنین محدوده، محصولات تحویلی، نقطه تماس، بودجه و جدول زمانی به‌وضوح تعریف شده است.

این را برای مشتری خود ارسال کنید و مطمئن شوید که امضا شده است.

در مرحله بعد، فاکتور خود را ارسال کنید که منعکس‌کننده آنچه در پیشنهاد با آن موافق هستید، بفرستید. اگر مشتری با اصلاحات به شما مراجعه می‌کند، مطمئن شوید که در فاکتور نیز این تغییر تنظیم شده است.

هنگامی که مشتری اولین پرداخت خود را انجام داد، معمولاً 50 درصد مبلغ، دوباره بررسی کنید که آیا تأییدیه پرداخت را دریافت کرده است.

2.     بسته خوش آمد گویی با (الگوی ایمیل)

هنگامی که پرداخت انجام شد، اطمینان حاصل کنید که مشتری شما به‌عنوان بخشی از این مشارکت جدید احساس استقبال و ارزشمندی می‌کند. یک راه ساده برای انجام این کار ارسال یک ایمیل خوش آمد گویی است.

یک مزیت بزرگ، اضافه‌کردن بسته خوشامدگویی به این ایمیل است که در آن مشتری می‌تواند جزئیات بیشتری در مورد تخصص شما، روش کارتان، و آنچه می‌تواند در مراحل بعدی پروژه انتظار داشته باشد، بیابد.

همچنین می‌توانید این مرحله را با یک الگوی ایمیل که با محدوده پروژه شما مطابقت دارد، خودکار کنید، اما مطمئن شوید که به طور مداوم با هر مشتری و پروژه آن را تغییر داده و تنظیم می‌کنید. در اینجا مثال یک ایمیل آمده است:

[مشتری] عزیز

به [آژانس] خوش آمدید! ما بسیار هیجان‌زده هستیم که شما را در گروه خود داریم. [آژانس] رهبر بازار در حوزه کاری شماست، و ما مشتاقیم که با شما همکاری کنیم تا به شما کمک کنیم از شراکت ما بیشترین بهره را ببرید و به اهداف تجاری خود برسید.

لطفاً بسته خوشامدگویی را که تهیه کرده‌ام مرور کنید، به‌ویژه برای شروع. این بسته حاوی اطلاعات ضروری در مورد آژانس ما، خدمات ما، انتظاراتی است که در مراحل بعدی پروژه از ما انتظار می‌رود، و انتظاراتی که ما از شما برای ایجاد موفقیت با هم داریم.

برای شروع، ما دوست داریم یک جلسه ابتدایی را در [تاریخ] برنامه‌ریزی کنیم.

لطفاً تأیید کنید که آیا  برگزاری جلسه در این زمان برای شما مقدور است یا خیر، و اگر سؤالی دارید یا نیاز به کمک دارید، لطفاً با من در [آدرس ایمیل] تماس بگیرید. من اینجا هستم تا به شما کمک کنم تا موفق شوید!

از اینکه [آژانس] را انتخاب کردید متشکریم.

با احترام،

[نام شما]

[عنوان شما]

ایجاد یک بسته خوشامدگویی به شما کمک می‌کند تا آنها بدانند انتخاب شما کار درستی بوده است و انتظارات درستی برای ورود مشتری ایجاد شده است.

3.     پرسش‌نامه و آغاز کار

به‌محض اینکه مشتری جلسه آغازین را تأیید کرد، زمان آن است که چارچوبی برای تمام اطلاعات موردنیاز برای تنظیم خلاصه خلاق تنظیم کنید، یک سند ضروری برای تیم شما تا با تمام داده‌های پروژه هماهنگ شود و جادوی خود را آغاز کند.

یا از قبل یک پرسش‌نامه بسازید و آن را به‌عنوان «تکالیف خانه» برای مشتری ارسال کنید یا در حین شروع، جا‌های خالی را با هم پر کنید.

باز هم می‌توانید کارآمدتر عمل کرده و در زمان خود صرفه‌جویی کنید، پس با یک قالب پرسش‌نامه ثابت که می‌توانید با هر پروژه و مشتری آن را تنظیم کنید و به‌صورت آنلاین در دسترس است این کار را انجام دهید.

در این صورت، هر یک از اعضای تیم 24 ساعت شبانه‌روز در 7 روز هفته به آن دسترسی دارند.

هدف از جلسه آغازین این است که مشتری شما راحت باشد و صحبت کند تا عمق چرایی مراجعه آن‌ها را به درک کنید.

سؤالات مفصلی در مورد کسب‌وکار و حوزه صنعت آن‌ها بپرسید، اهداف و چشم‌انداز بلندمدت را درک نمایید، در مورد مشتریان خود بیاموزید و اولین بینش را در مورد نتیجه بالقوه پروژه به دست آورید.

به لطف چارچوب ازپیش‌ساخته خود، شما یک دستورالعمل ارزشمند دارید، و مشتری شما می‌تواند به مطالبی اشاره کند که منجر به درک بیشتر می‌شود. علاوه بر این، دیدن تعامل مشتری به شما انگیزه می‌دهد تا نتایج مفیدی ایجاد کنید.

چگونگی پیدا کردن مشتریان جدید با کسب وکار

4.     پس از شروع

پس از شروع جلسه، زمان ایجاد خلاصه خلاقانه نهایی است. آن را در داخل شرکت خود تنظیم کرده و شکل دهید تا به بهترین نحو نشان‌دهنده آنچه که موردبحث قرار گرفته، باشد.

یک جدول زمانی دقیق بر اساس تاریخ‌های پایان هدف اضافه می‌شود و سند نهایی برای کل تیم و مشتری ارسال می‌شود تا اطمینان حاصل شود که همه اطلاعات دقیق هستند.

از این خلاصه خلاقانه به‌عنوان کتاب مقدس پروژه خود در طول پروژه در مورد دارایی‌ها، جدول زمانی، اهداف و تعریف مشتری از موفقیت استفاده کنید.

سندی که جنبه اصلی پروژه را مشخص می‌کند به اطمینان از اینکه همه از ابتدا در یک صفحه ثبت شدند، کمک می‌کند.

5.     گام‌های بعدی

بالاخره پروژه رسیدن به مشتریان جدید خود را با موفقیت آغاز کردید! اما تعامل مشتری شما فراتر از این ادامه می‌یابد. حدود یک هفته بعد یک تماس کوتاه برقرار کنید تا پیگیری کنید و مطمئن شوید که سؤالی باقی نمانده است.

در طول این تماس، تماس‌ها و ارائه‌ وضعیت‌ها در آینده را برنامه‌ریزی کنید. زیرا هرچه بیشتر با مشتری خود تعامل داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید هرگونه نگرانی را قبل از تبدیل‌شدن به یک مسئله بزرگ، ارزیابی کنید!

از یک الگوی ورود مشتری ثابت استفاده کنید

ایجاد یک چارچوب کارآمد و یک خلاصه کامل و خلاقانه نیاز به زمان، همکاری و تلاش دارد. به لطف سال‌ها تحقیق ما با 1000 آژانس، اکنون الگو‌های مختصر اثبات شده‌ای در اختیار دارید.

با ساختن پرسش‌نامه در یک سند زنده، این مرحله بسیار کارآمدتر می‌شود. دیگر هیچ بهانه‌ای برای تنظیم خلاصه‌های خلاقانه در آژانس خود ندارید.

با کمک ما، می‌توانید هر بخش پرسش‌نامه را با هم مرور کنید، از جمله سؤالات کلی، سؤالات الهام‌بخش، تجزیه‌وتحلیل رقبا، ایجاد‌ مخاطب هدف و موارد دیگر.

این یک راه جذاب برای پیدا کردن مشتریان جدید شما در یک مرحله بسیار طاقت‌فرسا است.

با ما، می‌توانید به‌راحتی جلسات آغازین را ساده‌سازی کنید و خلاصه کامل و خلاقانه بسازید که به مشتریان خود اعتماد ببخشید تا به مشارکت‌های گسترده‌تر متعهد شوند.

دیدگاه کاربران (0)