10 نوع شغل فریلنسری که از فردا می‌توانید شروع کنید!

10 نوع شغل فریلنسری که از فردا می‌توانید شروع کنید!

در اقتصاد حال حاضر به چه مهارت‌های فریلنسری نیاز است؟ در این مقاله لیستی از محبوب‌ترین انواع شغل فریلنسری وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

53 میلیون فریلنسر در ایالات‌متحده وجود دارد و این تعداد همچنان در حال افزایش است.

در بریتانیا، 1.4 میلیون بریتانیایی به‌عنوان فریلنسر در تمام بخش‌ها کار می‌کنند و حدود 7 درصد از کل نیروی کار بزرگ‌سال در اروپا که 11 میلیون نفر است، در حال حاضر به‌صورت فریلنسری کار می‌کنند.

باوجوداینکه در اقتصاد حال حاضر بسیاری از متخصصان فریلنسر امرارمعاش می‌کنند،

تقاضای بسیار زیادی برای مهارت‌های فریلنسری وجود دارد. اما آنها چه هستند و چه نوع مشاغل فریلنسری پرطرفدارتر هستند؟

 

باارزش‌ترین مهارت‌های فریلنسری

در این مقاله لیستی از مهارت‌های فریلنسری بسیار پرسود را آورده‌ایم که می‌تواند به شما برای گرفتن پروژه کمک کند.

اگر در یکی از این نقش‌ها قرار می‌گیرید، به شما تبریک می‌گوییم ، این احتمال وجود دارد که برای بسیاری از مشتریان چشم‌انداز جذابی باشید و اگر مهارت‌های شما برجسته نیست نگران نباشید، هزاران شغل آزاد مختلف وجود دارد که فرصت‌های عالی را ارائه می‌دهند.

به گزینه‌های زیر نگاهی بیندازید:

 

1. برنامه‌نویسی

برنامه‌نویسی یکی از پر تقاضاترین مشاغل در جهان است. در دنیای دیجیتال، هر کسب‌وکار، سازمان و پروژه خلاقانه نیاز به حضور قوی آنلاین دارد.

چه با یک برنامه یا یک وب‌سایت به دست آید، کسی باید آن را بسازد.

مانند بازاریاب‌ها، توسعه‌دهندگان آزاد معمولاً بسته به تجربه خود در انواع مختلف حوزه‌های توسعه تخصص دارند.

شما توسعه‌دهندگان فرانت‌اند دارید که کدهای خالص را به یک رابط گرافیکی تبدیل می‌کنند و توسعه‌دهندگان بک‌اند که بر پایگاه داده‌ها، اسکریپت نویسی و ساخت معماری تمرکز دارند.

برای موفقیت به‌عنوان یک توسعه‌دهنده مستقل، باید در محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی مانند جاوا، روبی، جاوا اسکریپت و بسیاری دیگر به‌خوبی تسلط داشته باشید.

 

2. طراح

طراحی خلاق یک زمینه کاری پرسود است که می‌تواند شامل پروژه‌هایی مانند طراحی بروشور، طراحی لوگو یا طراحی وب باشد.

طراحان باتجربه اغلب بیشتر ازآنچه می‌توانند انجام دهند کار دارند، اما یک نکته وجود دارد.

برای موفقیت به‌عنوان یک طراح مستقل، به یک مجموعه متنوع نیاز دارید تا بتوانید به مشتریان بالقوه خود نشان دهید که چه نوع کار (و کیفیت) را می‌توانید تولید کنید.

یک نمونه کار طراحی چیزی است که شما در طول زمان می‌سازید، بنابراین حفظ روندهای صنعت، یادگیری ترفندهای جدید و توسعه مهارت‌های خود قبل از اینکه به‌صورت آزاد کار کنید بسیار مهم است.

  نویسنده یا کپی‌رایتر

3. نویسنده یا کپی‌رایتر

نویسندگی هنوز یکی از محبوب‌ترین مشاغل در اقتصاد است.

با اعلام محتوا به‌عنوان پادشاه بازاریابی مدرن، شرکت‌ها بودجه هنگفتی برای تولید مقالات باکیفیت بالا، وبلاگ‌ها، راهنماها، بیانیه‌های مطبوعاتی و دیگر انواع محتوای نوشتاری دارند.

برای تبدیل‌شدن به یک نویسنده مستقل، باید مهارت‌های نوشتاری بسیار توسعه‌یافته، دستور زبان فوق‌العاده و استعداد داستان‌سرایی داشته باشید.

 

4. بازاریابی حرفه‌ای

کار به‌عنوان یک بازاریاب آزاد می‌تواند به معنای هر چیزی باشد، از اجرای کمپین‌های تبلیغاتی پولی فیس‌بوک گرفته تا بازنگری کل نسخه وب‌سایت.

یک جامعه بزرگ و پررونق از متخصصان، استراتژیست‌ها و مشاوران بازاریابی آزاد وجود دارد. همه آنها چه چیز مشترکی دارند؟ مهارت‌های دیجیتال.

با شبیه‌تر شدن بازاریابی B2B (کسب‌وکار به کسب‌وکار) و B2C (کسب‌وکار با مصرف‌کننده)، بازاریابان وظیفه دارند تا استراتژی‌های دیجیتالی را ایجاد، اجرا و بهینه کنند که هر نقطه تماسی را در سفر خریدار پوشش دهد.

این بدان معنی است که آنها باید دانش قوی از اصول دیجیتال مانند SEO، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، تجربه کاربر، بهترین شیوه‌های تبدیل، ایمیل مارکتینگ و بسیاری موارد دیگر داشته باشند.

تنوع مهارت‌های فریلنسری موردنیاز در فضای بازاریابی، تقاضا برای انواع بازاریابان در همه صنایع را افزایش می‌دهد. برای همه کار هست!

 

5. مترجم

برای ناشران، شرکت‌های تبلیغاتی و شرکت‌های جهانی، محتوای بومی‌سازی شده یکی از مؤثرترین راه‌های بازاریابی است.

در برخی کشورها و فرهنگ‌ها، این می‌تواند تنها راه ارتباط با مشتریان بالقوه باشد. اینجاست که مترجمان آزاد وارد می‌شوند و آن‌ها را نجات می‌دهند.

توجه داشته باشید، مترجمان حرفه‌ای نه‌تنها به زبان‌هایی که به آنها ترجمه می‌کنند مسلط هستند، بلکه درزمینهٔ ترجمه خود دارای تجربه آکادمیک یا کاری هستند.

اگر می‌خواهید به‌عنوان مترجم به شغل آزاد بپردازید، با نقاط قوت خود بازی کنید و کارهایی را انجام دهید که با سابقه شما مرتبط است.

  فیلم‌بردار

6. فیلم‌بردار

برای موفقیت به‌عنوان یک تولیدکننده ویدیوی آزاد، باید مشتریان را با مهارت‌های عالی فیلم‌برداری و تدوین شگفت‌زده کنید.

با چند سال تجربه کاری در این زمینه، نرم‌افزار و تجهیزات مناسب و مجموعه پروژه‌ها، ورود به بازار بسیار آسان‌تر خواهد بود.

 

7. حسابدار

یک حسابدار کدام مشاغل آزاد را می‌تواند انجام دهد؟ تعجب خواهید کرد اگر بدانید چقدر تقاضا برای یک حسابدار خوب یا یک حسابدار کار بلد وجود دارد.

با توجه به جزئیات، دانش قوی اکسل، آگاهی تجاری، و درک خوب قوانین مالیاتی، می‌توانید بدون دردسر زیاد به بازار کار دست پیدا کنید.

به‌علاوه، به یاد داشته باشید که سایر فریلنسرها نیز برای حسابداری خود به کمک نیاز دارند!

 

8. مدیر منابع انسانی

برای هر شرکت در حال رشد (یا تأسیس)، مدیریت منابع انسانی بخش اساسی کسب‌وکار است.

این نیز نوعی شغل آزاد است که می‌توانید از راه دور یا از دفتر مشتری انجام دهید.

برای استخدام به‌عنوان یک مدیر منابع انسانی آزاد، باید حداقل تجربه‌ای در یک نقش مشابه داشته باشید، بنابراین گزینه مناسبی برای یک مبتدی کامل نیست.

 

9. سئو حرفه‌ای

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) که گاهی به آن بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) نیز می‌گویند، یک معامله بزرگ در دنیای دیجیتال است.

به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مشاغل آزاد، بهینه‌سازی موتورهای جستجو با فهرستی طولانی از مهارت‌های موردنیاز، ازجمله دانش درباره لینک‌سازی، الگوریتم‌های گوگل، کلمات کلیدی بلند و بسیاری دیگر همراه است.

جذاب به نظر می‌رسد؟ پس ممکن است برای شما هم جذاب باشد!

 

10. روابط عمومی یا برندسازی

به‌عنوان یک متخصص ارتباطات برند، شغل فریلنسری ندارید.

این یک زمینه کاری گسترده و متنوع است که می‌تواند شامل پروژه‌هایی مانند راه‌اندازی محصول، کمپین‌های آگاهی از برند، فعال‌سازی برند، تبلیغات بومی و بسیاری موارد دیگر باشد.

برای موفقیت، باید تجربه در داستان‌گویی و ویرایش و همچنین مهارت‌های بصری قوی داشته باشید.

همانطور که می‌بینید، فریلنسری طیف وسیعی از مشاغل و صنایع را در بر می‌گیرد، و اینها فقط تعداد انگشت‌شماری از گزینه‌ها هستند.

اگر مهارت‌های شما در لیست ما نیست، نترسید! بیش از 9 میلیون فریلنسر در اروپا وجود دارد که هزاران نوع شغل را پوشش می‌دهند.

با بررسی کردن تابلوهای شغلی و صحبت با دیگران در صنعت خود، با تحقیق شروع کنید تا به خودتان اطمینان دهید که در بازار تقاضا برای مهارت‌های فریلنسری شما وجود دارد، و هنگامی‌که در مورد فرصت‌های فریلنسری در صنعت خود شفاف‌تر شدید، شروع به برنامه‌ریزی کنید که چگونه می‌توانید شروع کار حرفه‌ای آزاد خود را استارت بزنید.

    دوره فریلنسری، برای خودت کار کن

دوره فریلنسری، برای خودت کار کن

در این دوره ست گادین به ما آموزش می‌دهد که چگونه یک فریلنسر حرفه‌ای باشیم.

فریلنسر بودن این امکان را به شما می‌دهد که کار خود را به بهترین نحو انجام دهید. چون کارها در فریلنسری از شما خواسته نمی‌شوند بلکه این شما هستید که طبق علاقه خود، آن کارها را انتخاب می‌کنید و انجام می‌دهید.

از مزیت‌های دیگر فریلنسری این است که فرصت آزادی بیشتر را به شما می‌دهد تا انتخاب بهتری داشته باشید. در فریلنسری مسئولیت تمامی کارها به عهده خودتان است چرا که این شما هستید که کارتان را انتخاب کرده‌اید.

در این دوره با ست گادین همراه باشید تا بهترین راه‌های تبدیل‌شدن به یک فریلنسر را آموزش ببینید. برای تهیه دوره اینجا را کلیک کنید.

 

دیدگاه کاربران (0)