مشتری یابی به کمک بازاریابی محتوا

مشتری یابی به کمک بازاریابی محتوا

امروز قصد داریم در مورد تاثیر بازاریابی محتوای صحیح در مشتری یابی صحبت کنیم. مشتریان بالقوه فقط نمی‌خواهند بشنوند که شما یا محصولاتتان چقدر شگفت‌انگیز هستید. چیزی که آنها واقعاً به آن اهمیت می‌دهند این است که چگونه مشکل آنها را حل خواهید کرد.

ساده است؛ واقعیت این است که هدف شماره یک بازاریابی محتوای دیجیتال ارائه راه‌حلی ارزشمند به مخاطبان است که از محتوای آموزشی شروع می‌شود و به محصولات یا خدمات شما ختم می‌شود.

آیا سایر قالب‌های بازاریابی می‌توانند این کار را انجام دهند؟ صادقانه بگویم، بدون محتوای عالی امکان‌پذیر نیست.

خوب، پس ما می‌دانیم که شما به محتوا نیاز دارید و می‌دانیم که به یک استراتژی واقعی نیاز دارید، اما چگونه می‌توانید به‌طور طبیعی به مشکلات مشتری رسیدگی کنید؟

شما برای حل مشکل آنها هدف تعیین کرده‌اید، نه فروش. راز کوچکی در آن نهفته است: اگر مشکل واقعاً حل شود، فروش حاصل می‌شود.

اکنون به استراتژی بازگردیم. حتی اگر بهترین و باهوش‌ترین نویسندگان را در یک اتاق دارید، باید برنامه‌های خود را بر اساس تحقیقات داده محور بسازید.

بنابراین، بیایید برای پاسخ به سؤالات مهم شما وارد بحث شویم و شروع به توسعه استراتژی بازاریابی محتوای قدرتمند خود کنیم که تأثیر خود را در این سه‌ماهه و بعد از آن خواهد داشت.

 

استراتژی بازاریابی محتوا در مشتری یابی  چیست؟

اگر آن را در فرهنگ لغت قرار دهم، می‌گویم: استراتژی بازاریابی محتوا ، ایجاد و توزیع محتوایی است که ارزشی را به مخاطبان هدف شما ارائه می‌دهد.

بنابراین به‌طور طبیعی، نیازهای مخاطبان شما در هسته محتوایی است که ایجاد می‌کنید.

با ارائه یک جریان مداوم از اطلاعات مفید در پاسخ به سؤالات و چالش‌های آنها، می‌توانید مشتریان بالقوه را به سایت خود جذب کنید.

این نوع بازاریابی درون‌گرا برای سوق دادن مشتریان به سمت تبدیل و رشد سود شما طراحی شده است.

به‌طور خلاصه: شما آموزش می‌دهید و از طریق محتوای ارزشمند تقاضا ایجاد می‌کنید.

 

آیا بازاریابی محتوا برای مشتری یابی کار می‌کند؟

طبق گزارش موسسه بازاریابی محتوا، رتبه بازاریابی محتوا در نرخ تبدیل شش برابر بیشتر از روش‌های دیگر است.

بازاریابی محتوا همچنین منجر به ایندکس شدن صفحات و بک لینک‌های بیشتر می‌شود.

یک نظرسنجی توسط موسسه بازاریابی محتوا با همکاری MarketingProfs نشان می‌دهد که 90٪ از مشاغل B2B از بازاریابی محتوای دیجیتال استفاده می‌کنند.

74 درصد از آنها بازاریابی محتوا را از متوسط تا بسیار موفق ارزیابی می‌کنند.

چه چیزی باعث موفقیت این تکنیک می‌شود؟ این نظرسنجی نشان می‌دهد که داشتن یک استراتژی مستند نقش غالب را ایفا می‌کند و هدف‌گذاری مؤثر به موفقیت آن کمک می‌کند.

باید بدانید که تا مشاهده نتایج ممکن است زمان ببرد. اندازه‌گیری نتایج کمی دست‌وپاگیرتر از بسیاری از روش‌های بازاریابی دیگر است.

از طرف دیگر، بازاریابی محتوا دارای تخصص‌های زیادی است و استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را به فعالیت‌های دیگر مرتبط می‌کند.

  قیف محتوا چیست؟

قیف محتوا چیست؟

یک قیف محتوا، مشتریان بالقوه شما را از شناخت برند و سپس محصول شما در مرحله خرید هدایت می‌کند.

محتوای باکیفیتی که به‌خوبی سازماندهی‌شده است، مشتریان بالقوه را در هر مرحله از قیف حرکت می‌دهد.

از بالای قیف (TOFU)، که محصول یا خدمات شما را معرفی می‌کند تا وسط قیف (MOFU)، جایی که افراد وارد مرحله بررسی یا ارزیابی می‌شوند.

درنهایت، انتهای قیف (BOFU)، مرحله خرید و مرحله پس از خرید وجود دارد.

مشتریان اغلب به‌تدریج به تصمیمات خرید می‌رسند، به‌خصوص در دنیای B2B. پس از پاسخ به یک سؤال، یک سؤال جدید مطرح می‌شود.

بنابراین، هر مرحله از قیف محتوای شما باید مشتریان بالقوه مرتبط را به سمت مرحله بعدی در فرآیند حرکت دهد.

هدف شما ارائه محتوای مناسب در زمان مناسب است تا به مشتریان هدف شما کمک کند تا در مورد ارزش ارائه‌شده محصول شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

با جدیت تمام، بازاریابی ایجاد رابطه است و محتوا بیشترین پتانسیل را برای افزودن ارزش قابل‌توجه به آن روابط دارد.

بنابراین، باید از شخصیت‌های خریدار که ایجاد کرده‌اید برای درک مخاطبان خود و ایجاد ارتباط خاص بر روی آن استفاده کنید.

اگر هنوز عمیقاً به شخصیت‌های خریدار خود رسیدگی نکرده‌اید، نگران نباشید، در ادامه این مقاله به آن می‌رسیم.

مردم قبل از اینکه بتوانند کیفیت را ارزیابی کنند باید بدانند محصول شما راه‌حلی به آنها ارائه می‌دهد. می‌توانید قیف تبدیل و داده‌های محتوای مرتبط را تجزیه‌وتحلیل و بهینه کنید.

با ابزاری مانند Similarweb، می‌توانید تشخیص دهید که آیا مخاطبان شما همانطور که انتظار می‌رود در قیف محتوای شما حرکت می‌کنند یا خیر و تعیین کنید که کجا باید محتوا را اضافه یا بهبود بخشید.

 

مطابقت دادن محتوای خود با قیف فروش

هدف از داشتن محتوا در قیف فروش این است که مشتریان بالقوه به مشتریان تبدیل شوند.

برای انجام این کار، باید استراتژی خود را با دقت طراحی کنید تا مخاطبان خود را با محتوایی که با جایی که در آن هستند مطابقت داشته باشد، پرورش دهید.

تعیین اینکه کدام محتوا کجا می‌رود و چگونه نقاط بین آنها را به هم وصل کنیم بسیار مهم است.

در اینجا نگاهی عمیق به انواع محتوا برای هر نوع قیف آورده شده است تا به شما کمک کند شروع به ترسیم آنچه باید روی آن تمرکز کنید.

 

TOFU - آگاهیTOFU - آگاهی

در این مرحله، تمرکز واقعاً آگاهی از برند است. شما به نکات دردناک مخاطبان خود می‌پردازید و خود را به‌عنوان راه‌حل معرفی می‌کنید.

در اینجا برخی از بهترین انواع محتوا برای این مرحله از قیف آورده شده است:

• وبلاگ‌ها به شما این امکان را می‌دهند که تخصص خود را با مقالات باکیفیت بالا نشان دهید و به سؤالاتی که برای مخاطبان شما پیش می‌آید پاسخ دهید. وبلاگ نویسی یک رسانه کارآمد برای آموزش مخاطبان شما، ارائه مشاوره و راهنمایی آنها در جهت درست است. مشارکت و اشتراک‌گذاری را تشویق کنید.

• پست‌های رسانه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهد محتوای خود را تبلیغ کنید و موردتوجه قرار بگیرید. شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی نیز برای به اشتراک‌گذاری مقالات مرتبط در صفحه شما عالی هستند.

• اینفوگرافیک‌ها از نظر بصری جذاب هستند و داده‌ها و آمار را به روشی آسان برای هضم ارائه می‌دهند. می‌توانید به افرادی دسترسی پیدا کنید که نمی‌توان از آنها خواست مقالات طولانی را بخوانند.

• کلیپ‌های ویدیویی اغلب در این مرحله از محتوای نوشتاری قدرتمندتر هستند. جلب علاقه با یک کلیپ ویدیویی یک دقیقه‌ای در رسانه‌های اجتماعی یا وبلاگتان آسان‌تر از متن است.

• این‌ها راه‌های عالی برای دستیابی به مخاطبانی هستند که شما را (هنوز) نمی‌شناسند. ما در مورد ارسال پیشنهادات یا ارائه محصول شما صحبت نمی‌کنیم. در بالای قیف، باید همدلی نشان دهید، کنجکاوی خود را افزایش دهید و محتوای مفید و جذاب ارائه دهید. این روی مخاطبان شما تأثیر می‌گذارد و شما را در ذهن آنها نگه می‌دارد.

MOFU - در نظر گرفتن

در این مرحله، مخاطب شما را می‌شناسد و از ارزشی که ارائه می‌دهید قدردانی می‌کند. آن‌ها برای گام بعدی یادگیری در مورد اینکه چگونه می‌توانند از راه‌حل شما سود ببرند، آماده هستند. در اینجا چند ایده مؤثر محتوایی وجود دارد:

• ویدئوها در هر مرحله از قیف مفید هستند. وقتی در مرحله بررسی به مشتریان بالقوه می‌پردازید، ویدیوهای شما باید یک ایده یا اطلاعات قطعی ارائه دهند. در عرض چند دقیقه این کار را انجام می‌دهد.

• پادکست‌ها به‌طور زیادی محبوب شده‌اند. مصرف‌کنندگان در حین رانندگی، دویدن یا شستن ظرف‌ها گوش می‌دهند. از یک پادکست برای بحث در مورد موضوعات مربوط به نکات دردناک شخصیت خریدار خود استفاده کنید. بخش‌هایی از دانش منحصربه‌فرد خود را به اشتراک بگذارید که می‌تواند به دیگران کمک کند. به آنها کمک کنید احساس درک کنند و تشویق کنید.

• کتاب‌های الکترونیکی و راهنمای رایگان به ایجاد اعتبار شما کمک می‌کنند. مردم دوست دارند چیزی را به‌صورت رایگان دریافت کنند. اطمینان حاصل کنید که راهنمایی‌های واقعاً ارزشمندی ارائه می‌دهید که مشتریان بالقوه بتوانند بر اساس آن عمل کنند. حتی اگر هنوز آنها را به مشتری تبدیل نکند، زمانی که زمان تصمیم‌گیری فرا رسد، شما را به یاد خواهند آورد.

• وبینارها به افراد این فرصت را می‌دهند که بدون نیاز به درگیر شدن شخصی با شما، به شما نزدیک شوند. چیزی را به آنها پیشنهاد دهید که قدرت شما را نشان می‌دهد اما در درجه اول بر محصول یا خدمات شما تمرکز نمی‌کند. به شرکت‌کنندگان اجازه دهید سؤال بپرسند. وبینارها روشی قدرتمند برای ایجاد آشنایی هستند که پیگیری آن را آسان می‌کند.

اطلاعاتی که ارائه می‌کنید هنوز نیازی به راه‌حل محور بودن ندارند. به یک نقطه درد خاص که مشتریان احتمالی شما به اشتراک می‌گذارند رسیدگی کنید و راه‌حل‌های ممکن را ارائه دهید.

در این مرحله، گاهی اوقات ممکن است محتوای هدف‌دار برای جمع‌آوری ایمیل‌ها برای ارتباطات آینده و تقسیم‌بندی سرنخ‌های شما مفید باشد.

BOFU - تصمیمBOFU - تصمیم

اکنون مشتری شما آماده تصمیم‌گیری است و باید بداند چرا باید محصول شما را انتخاب کند نه محصول دیگری را. محتوای شخصی‌شده می‌تواند همه تفاوت را در اینجا ایجاد کند. می‌توانید از این فرمت‌های محتوا استفاده کنید:

ایمیل‌ها، وقتی بخش‌بندی و شخصی‌سازی شوند، نگرانی‌های فردی مشتریان بالقوه را لمس می‌کنند.

شما می‌توانید محتوای انتخابی طولانی‌مدت را در یک فراخوان برای اقدام (CTA) توزیع کنید که از طریق ایمیل مارکتینگ به سایت یا وبلاگ شما لینک می‌دهد.

کاغذهای سفید به مزایای محصول یا خدمات شما می‌پردازند. اسناد سفید از داده‌ها و حقایق برای متقاعد کردن مشتریان احتمالی و رفع تردید و نگرانی استفاده می‌کنند.

داستان‌های موفقیت شبیه به مطالعات موردی هستند اما از رویکرد شخصی و احساسی‌تر استفاده می‌کنند. ایده این است که خواننده را وادار کنید تا با موضوع موردنظر آشنا شود و باور کند که شما راه‌حل را دارید.

نظرات مشتریان راضی اعتبار شما را تقویت می‌کند و از وضعیت حل مشکل شما پشتیبانی می‌کند. مشتریان بالقوه که غیرممکن است خرید کنند، به‌راحتی به شخص ثالث اعتماد خواهند کرد.

آیا می‌بینید که چگونه محصول یا خدمات شما در این نقطه تمرکز کرده است؟

بااین‌حال، هدف یک بازاریاب محتوای خوب این است که مشتریان بالقوه را با ارائه اطلاعات مرتبط حتی در انتهای قیف متقاعد کند، نه اینکه یک CTA «برو آن را بخر» و میکروفون را کنار بگذارد.

محتوای مؤثر باید بر روی نیازهای مشتریان شما تمرکز کند و اینکه چگونه محصول شما از طریق ارائه جزئیات محصول، حقایق و توصیفات دقیق و واقعی به روشی طبیعی از آنها پشتیبانی می‌کند.

پس از خرید - بازاریابی حفظ

پس از خرید - بازاریابی حفظ

اینجا متوقف نمی‌شود. هنگامی‌که مشتریان بالقوه را به مشتری تبدیل کردید، بخشی از تلاش‌های محتوایی شما باید در جهت ایجاد وفاداری به برند باشد.

مشتریان خود را حفظ کنید، آن‌ها را علاقه‌مند نگه دارید و با آنها درگیر باشید:

ایمیل شخصی‌سازی‌شده به مشتریان و مشترکین شما امکان می‌دهد بدانند که چقدر برای آنها ارزش قائل هستید.

کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی آنها را با پیشنهادات ویژه، قرعه‌کشی‌ها، نقل‌قول‌ها، به‌روزرسانی‌ها درگیر می‌کند.

وبلاگ‌ها آنها را در مورد ویژگی‌ها، رویدادها، پیشرفت‌های جدید، اخبار صنعت و غیره به‌روز می‌کنند.

شرکت‌ها اغلب یک وبلاگ اختصاصی برای کاربران ثبت‌نام‌شده دارند که راهنمایی، پشتیبانی و به‌روزرسانی محصول را ارائه می‌دهد.

وبینارها پشتیبانی عملی را ارائه می‌دهند. به عیب‌یابی مشکلات احتمالی رایج یا معرفی ویژگی‌های جدید کمک کنید.

به مشتریان کمک کنید از محصول شما به‌طور مؤثرتری استفاده کنند. کتاب‌های الکترونیکی درباره بهترین شیوه‌ها و آمار صنعت آموزش می‌دهند.

 

چگونه یک استراتژی محتوا ایجاد کنیم؟

مفهوم بازاریابی محتوای دیجیتال این است که مشتریان بالقوه را به سمت سایت خود بکشانید، به‌جای اینکه محصولات یا خدمات خود را به رخ دیگران بکشید.

انصافاً ارزش آن را دارد که به این نکته توجه کنیم، زیرا ما اغلب آن را اشتباه می‌بینیم.

حقایق مرتبط و ارقام قابل‌اعتماد پایه و اساس هستند (بهتر است پس از خواندن تا اینجا هیچ محتوای بدون داده‌ای نبینیم)، اما برای جذب مشتریان بالقوه شما کافی نیست.

محتوای شما باید با وضعیت ذهنی، ارزش‌ها، نیازها و نگرانی‌های مخاطبان شما همخوانی داشته باشد. فقط در این صورت است که آنها برای مطالب بیشتر باز خواهند گشت.

 

4 سؤال بازاریابی محتوا

قبل از اینکه وارد مراحل ساخت استراتژی شما شویم، بیایید چهار W را مرور کنیم، خوب واقعاً سه W و یک H، اما چه کسی مسیر را دنبال می‌کند.

به این موارد پاسخ دهید تا محتوای شما قابل ربط و شخصیت باشد.

  چرا؟ هدف محتوای شما و اهداف آن (هر یک)

چرا؟ هدف محتوای شما و اهداف آن (هر یک)

هدف اصلی کمک، حمایت و آموزش مخاطبان است. از خود بپرسید که آنها به چه چیزی نیاز دارند که می‌توانید ارائه دهید.

به سؤالاتی که ممکن است داشته باشند پاسخ دهید. برای مسائلی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند راه‌حل بدهید. آموزش دهید و راهنمایی کنید.

مشخص کنید که با چه کسی صحبت می‌کنید. همان افرادی که بیشترین سود را از محصول شما می‌برند، باید بیشترین سود را از محتوای شما ببرند.

استراتژی محتوای شما باید حول شخصیت‌های خریدار شما باشد. شما باید بدانید که آنها در کجای قیف محتوا یا سفر خریدار قرار دارند تا بتوانید محتوای مرتبط ایجاد کنید.

 

چی؟ داستان پیشنهاد ارزش منحصربه‌فرد شما

برای ایجاد محتوای جذاب، باید از داستان شرکت استفاده کنید. این یکپارچگی را تضمین می‌کند که با آن اعتماد و اعتبار ایجاد می‌کنید.

داستان برند شما شامل این است که چرا کاری را که انجام می‌دهید انجام می‌دهید، ارزش‌هایی که برند شما نشان می‌دهد و اینکه چگونه با موفقیت از مشتریان خود دفاع می‌کنید.

محتوای شما باید این نکات را لمس کند و درعین‌حال به ارزش‌های اصلی شما وفادار بماند.

 

چگونه؟ فرآیند توسعه و توزیع محتوای شما

این نشان‌دهنده بخش عملیاتی بازاریابی محتوا است. این شامل فرآیند ایجاد محتوا، توزیع آن در کانال‌های مختلف بازاریابی، زمان‌بندی، مدیریت و اندازه‌گیری است.

یک استراتژی موفق مستلزم گردش کار منسجم و تخصیص مسئولیت‌ها است. بدون این، فقط نویز بیشتری در اینترنت ایجاد می‌شود.

1. پرسونای خریدار ایجاد کنید

شخصیت خریدار نمایانگر خریدار ایده آل شما است. ایده پشت ایجاد شخصیت خریدار این است که نیازهای خریداران بالقوه خود را درک کنید تا بتوانید به‌طور خاص به آنها رسیدگی کنید.

برای شروع، یک تصویر دقیق از شخصی که از محصول شما سود می‌برد، ترسیم کنید. سپس نسبت به نقاط درد، خواسته‌ها، عادات، ترس‌ها و غیره آنها احساس کنید.

این به شما کمک می‌کند تا خود را جای مخاطب خودتان فرض کنید، تشخیص دهید که چه چیزی توجه آنها را جلب می‌کند، و آنها را لمس کنید تا بهترین شکل ممکن را پیدا کنید.

  محتوای خود را ترسیم کنید

2. محتوای خود را ترسیم کنید

اولین گام در استراتژی، یک راهنمای محتوای جامع است که در آن تمام محتوای موجود خود را نقشه‌برداری می‌کنید.

یک نمای کلی دقیق ایجاد کنید و هر قطعه را فهرست کنید که نوع محتوا، موضوعات، پیام و مخاطبان هدف را نشان می‌دهد.

بازاریابی محتوا در مورد رسیدن به فرد مناسب در زمان مناسب با پیام مناسب است. نقشه‌برداری محتوا به شما این امکان را می‌دهد

هر قسمت از محتوا را به مرحله‌ای در قیف اختصاص دهید و بپرسید که آیا به‌اندازه کافی به سؤالات مشتریان بالقوه پاسخ می‌دهد یا خیر.

شکاف‌های موجود در قیف محتوا را شناسایی کنید. بر اساس آن، می‌توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی را اضافه، حذف یا تغییر دهید.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتی که ارائه می‌کنید به مشتری بالقوه کمک می‌کند، با جمعیت هدف شما مرتبط است و آنها را به مرحله بعدی می‌برد.

 

3. فرصت‌های محتوای جدید را بیابید

تولید ایده یکی از چالش‌های اصلی هر تولیدکننده محتوا است. به‌خصوص در بازاریابی محتوا، شما باید دائماً ایده‌های جدید تولید کنید، موضوعات جدیدی را مطرح کنید و فرصت‌هایی را برای انتشار اخبار انتخاب کنید.

شما نمی‌توانید تنها بر دانسته‌های خود تکیه کنید، بلکه باید روشی ایجاد کنید که هر بار محتوای ارزشمند منحصربه‌فرد را تضمین کند.

شما همچنین باید مطمئن شوید که تمام مراحل قیف را پوشش داده‌اید و به تمام شخصیت‌های هدف دسترسی دارید.

شما می‌خواهید کشف کنید که مخاطبان شما به چه چیزی علاقه دارند. اینجا چندتایی هستند:

رقابت: محبوب‌ترین محتوای رقبای خود را پیدا کنید. مطالب آنها را دنبال کنید و ببینید مردم چه واکنشی نشان می‌دهند. از ابزارهای برای انجام تجزیه‌وتحلیل محتوای رقابتی استفاده کنید و پیدا کنید که کدام محتوای رقیب بیشترین محبوبیت را دارد.

تجزیه‌وتحلیل عملکرد محتوا: از تجزیه‌وتحلیل وب استفاده کنید تا بفهمید محتوای شما چگونه کار می‌کند و کدامیک بهترین سود را برای شما دارد.

فروش و پشتیبانی مشتری: از تیم‌های خود در مورد سؤالات واقعی و نگرانی‌هایی که توسط مشتری مطرح می‌شود، نظرات خود را دریافت کنید.

هنگامی‌که تحقیق خود را انجام می‌دهید، فقط به محتوا نگاه نکنید بلکه نحوه ارسال آن را نیز در نظر بگیرید. شما به تنوع نیاز دارید.

برای دستیابی به آن، محتوای با عملکرد بالا را با استفاده مجدد از آن برای رسانه‌ای دیگر یا ارائه آن به شکلی متفاوت، تغییر دهید.

 

4. خلاصه محتوای خود را ایجاد کنید

هر قسمت از محتوا باید چیزی منحصربه‌فرد ارائه دهد و روی یک نکته کلیدی تمرکز کند که در علائم قابل‌تشخیص تکرارشونده قرار دارد.

به‌عنوان‌مثال، اگر از بازاریابی ویدیویی استفاده می‌کنید، ویدیوهای شما باید با همان مقدمه شروع و با همان مقدمه پایان یابد تا بینندگان فوراً شما را بشناسند.

دستورالعمل‌هایی را برای ساختار و عناصر تکرارشونده تعریف کنید و سپس برای هر دارایی محتوا یک خلاصه ایجاد کنید.

خلاصه محتوا شامل تمام اطلاعات مرتبط موردنیاز برای تولید یک قطعه خاص است.

در اینجا نکات اصلی برای پوشش آورده شده است:

• نوع صفحه یا محتوا • قصد یا هدف اولیه • مخاطبان هدف • مرحله قیف • روی کلمات کلیدی تمرکز کنید • اقدام در نظر گرفته‌شده یا CTA • لینک‌های داخلی یا خارجی • موضوعات اصلی برای پرداختن و سؤالات برای پاسخ • محتوای رقیب یا پیشنهادات منابع

  سئو را در استراتژی بازاریابی محتوای خود بگنجانید

5. سئو را در استراتژی بازاریابی محتوای خود بگنجانید

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) جزء ضروری بازاریابی محتوای دیجیتال است. برای هدایت ترافیک ارگانیک، محتوای شما باید در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد.

نحوه کار این کار به این صورت است: برای دستیابی به خواننده موردنظر، باید تحقیقات متمرکز بر کلمات کلیدی انجام دهید تا هدف جستجوی آنها در جستجوهای ارگانیک برآورده شود.

سپس پیوند داخلی سئوی شما را تقویت می‌کند و بخشی از زیرساختی است که بازاریابی محتوای شما بر روی آن ایجاد می‌کند.

مطمئن شوید که از ابزارهای پیشرفته تحقیق کلمات کلیدی، برای هدف‌گیری و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها مؤثر استفاده می‌کنید.

دسترسی به داده‌های جامع به شما کمک می‌کند تا ترندها را شناسایی کنید، ببینید کدام کلمات کلیدی ترافیک را به سمت رقبای شما هدایت می‌کنند و از آنها الهام می‌گیرید.

می‌توانید تفکیک ترافیک را از تفکیک ارگانیک در مقابل پولی، حجم جستجو و سهم ترافیک رقابتی ببینید.

 

6. کانال‌های توزیع محتوای خود را انتخاب کنید

پس از خواندن این مقاله، مطمئناً محتوای عالی ایجاد خواهید کرد. سپس باید آنها را به سمت افراد مناسب در مرحله قیف مناسب هدایت کنید.

این مرحله به همان اندازه نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است و برای اطمینان از موفقیت بخش بازاریابی، بازاریابی محتوا به همان اندازه مهم است.

به کانال‌های توزیع و مزایای آنها فکر کنید. کانال‌های رسانه‌ای خودتان، مانند وب‌سایت و صفحات رسانه‌های اجتماعی، حداکثر کنترل را به شما می‌دهند. بااین‌حال، محدوده محدود است.

رسانه‌های مشترک یا رسانه‌هایی که برند شما را شامل می‌شود، مانند محتوایی مانند محتوای تولیدشده توسط کاربر، محتوای طراحی‌شده توسط شریک یا محتوای ایجادشده توسط اینفلوئنسرها به شما دسترسی بیشتر اما کنترل کمتری می‌دهد. رسانه پولی می‌تواند قدرتمند، اما همچنین گران باشد.

هنگام تولید محتوا، ابتدا باید هدف و ویژگی‌های مخاطب هدف را مشخص کنید. سپس می‌توانید روی کانال‌های توزیعی تمرکز کنید که با اهداف تجاری شما مطابقت دارند.

اطمینان حاصل کنید که هنگام توسعه استراتژی محتوای شما، توزیع نادیده گرفته نمی‌شود.

محتوای خوب و محتوای موفق همیشه یکی نیستند. تفاوت اغلب در استراتژی توزیع و کمپین‌های بازاریابی است که با آن همراه است.

 

7. یک برنامه منظم برای هدایت استراتژی خود ایجاد کنید

یک تقویم منظم مشترک به شما امکان می‌دهد استراتژی بازاریابی محتوا را دنبال کنید، وظایف را هماهنگ و اولویت‌بندی کنید و ضرب‌الاجل‌ها را رعایت کنید.

شما قبلاً یک ممیزی محتوا انجام داده‌اید و یک سند یا پرونده برای ایده ایجاد کرده‌اید.

اکنون زمان آن است که تعداد پست‌های وبلاگ و سایر محتواها را تنظیم کنید، یک گردش کار ایجاد کنید و مسئولیت‌هایی را به تیم بازاریابی خود اختصاص دهید.

در مرحله بعد، تاریخ انتشار را برنامه‌ریزی می‌کنید و درنهایت موضوع محتوا و سایر جزئیات ضروری را اضافه می‌کنید.

همچنین می‌توانید یک تقویم رسانه اجتماعی جداگانه ایجاد کنید تا محتوای خود را برای پلتفرم‌های اجتماعی مختلف برنامه‌ریزی کنید.

تقویم محتوا یک سند کاری مشترک است که باید پیشرفت و وضعیت ایجاد محتوا را نشان دهد.

 

8. داده‌ها را ردیابی کنید

اطمینان حاصل کنید که برای تلاش‌های بازاریابی محتوای خود و آنچه انتظار دارید به آن دست یابید، اهداف قابل‌اندازه‌گیری تعیین کرده‌اید.

برای افزایش دسترسی و بهبود بازگشت سرمایه، باید ترافیک، معیارهای تعامل و تبدیل هر مقاله‌ای را که منتشر می‌کنید دنبال کنید.

شما باید از داده‌های دقیق با یک پلتفرم قابل‌اعتماد استفاده کنید تا بهترین بینش ممکن را به دست آورید.

هدف کلی بازاریابی محتوای خود را مشخص کنید و اهداف منظمی را برای کانال‌ها و دارایی‌های مختلف محتوا تعیین کنید.

  9. عملکرد محتوای خود را تحلیل و بهینه کنید

9. عملکرد محتوای خود را تحلیل و بهینه کنید

درست زمانی که فکر کردید به پایان رسیده‌اید، چرخه دوباره شروع می‌شود. هنگامی‌که محتوای شما منتشر شد، باید عملکرد را تجزیه‌وتحلیل و بیشتر بهینه کنید.

اگر هدف شما این است، معیارهای ترافیک و تعامل را بررسی کنید تا بفهمید چه محتوایی بیشترین محبوبیت و تبدیل را دارد. با ابزار بازاریابی دیجیتال، آن را بررسی کنید.

شما همچنین می‌توانید قیف تبدیل خود را تجزیه‌وتحلیل کنید و استراتژی کلمه کلیدی خود را بهینه کنید.

 

نتیجه‌گیری

با ایجاد یک فرآیند تولید محتوای مؤثر و بررسی منظم نتایج خود، می‌توانید استراتژی بازاریابی محتوای خود را اصلاح کنید و اطمینان حاصل کنید که به نیروی محرکه برای بخش بازاریابی شرکت شما تبدیل می‌شود.

ببینید کجا فرصت‌ها در فضای شما وجود دارد. به دقیق‌ترین و قابل‌اعتمادترین داده‌ها دسترسی پیدا کنید.

 

دوره آشنایی با بازاریابی محتوا

دوره آشنایی با بازاریابی محتوا

ده‌ها هزار شغل بازاریابی محتوا در لینکدین وجود دارد. این نقش هرگز تا این حد موردتقاضا نبوده است. به همین خاطر اگر مهارت بازاریابی محتوا را به مهارت‌های خود اضافه کنید تصمیم هوشمندانه‌ای در زندگی حرفه‌ای خود گرفته‌اید.

در دوره آشنایی با بازاریابی محتوا، مدرس دوره کالین جونز شما را با مبانی کار آشنا می‌کند. بیاموزید که بازاریابی محتوا چیست و چه چیز نیست و مراحل پیاده‌سازی یک استراتژی هوشمند بازاریابی محتوا را یاد بگیرید. ببینید چطور مخاطب خود را مشخص کنید، یک دیدگاه منحصربه‌فرد برای برند خود بسازید و محتوا را بر پایه آن تولید کنید.

نهایتاً کالین به شما نشان می‌دهد چطور یک تقویم محتوایی بسازید، عملکرد کمپین‌های بازاریابی خود را بررسی کنید، و از فناوری‌های مدرن برای گسترش برنامه‌های خود استفاده کنید.

با استفاده از این تکنیک‌های اولیه که در این دوره می‌آموزید، می‌توانید برنامه‌های بازاریابی محتوای مؤثری بسازید که افزایش ترافیک، تعامل، فروش و غیره را در پی خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه این دوره فوق‌العاده اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه کاربران (0)