10 اشتباهی که هنگام راه اندازی یک کسب و کار آنلاین باید از آنها خودداری کنید!

10 اشتباهی که هنگام راه اندازی یک کسب و کار آنلاین باید از آنها خودداری کنید!
اشتباه در راه اندازی یک کسب وکار آنلاین ، شاید در نگاه اول برای خیلی از افراد علاقمند به این حوزه انچنان با اهمیت نباشد و فکر می کنند که می توان در مسیر کار انها را اصلاح کرد. امروزه شاهد هستیم که این موضوع به خاطر رقابت شدید و تقاضا برای حضور در این بازار وسیع، می تواند به شکست کسب وکار در ابتدای راه بینجامد.

راه اندازی یک کسب و کار آنلاین با رفع نیاز و ایجاد اعتبار شروع می‌شود، اما عواملی که باعث موفقیت چشمگیر کسب و کار آنلاین شما می‌شوند به همین جا ختم نمی‌شوند.

در حالی که موانع برای راه‌اندازی یک شرکت کم است، اکثریت افرادی که یک کسب‌وکار آنلاین را راه‌اندازی می‌کنند، عمدتاً به دلیل اشتباهاتی که در آینده آشکار به نظر می‌رسند شکست می‌خورند، مانند تخمین بیش از حد سود یا تلاش برای اینکه از همان ابتدا چیزهای زیادی برای مشتریان فراهم کنند.

اما مشکلات بیشتری نیز وجود دارد که صاحبان مشاغل تجربه می‌کنند.

برای افزایش موفقیت خود، سعی کنید از این 10 اشتباه رایج در هنگام راه اندازی یک تجارت آنلاین خودداری کنید.

 

1. نداشتن نقشه حمله

شما نیازی به داشتن یک بیزینس پلن رسمی ندارید – ولی نیاز به یک برنامه دارید. تیم بری، رئیس Palo Alto Software، که نرم‌افزار برنامه‌ریزی تجاری تولید می‌کند و نویسنده The Plan-As، می‌گوید: «مردم طرح کسب‌وکار را تکالیفی می‌دانند که نمی‌خواهند انجام دهند، اما برنامه‌ریزی به من کمک می‌کند.»

در حالی که طرح کسب و کار با فرمت بزرگ در حال منسوخ شدن است، سوجان پاتل، معاون بازاریابی شرکت نرم افزاری When I Work و موسس چندین استارت آپ SaaS، می‌گوید: «شما نیازی به یک طرح تجاری 20 صفحه‌ای رسمی ندارید.

با برنامه ریزی، موفقیت یک کسب و کار آنلاین را تضمین کنید. شما باید بدانید که مشتریان شما چه کسانی هستند، چه چیزی می‌فروشید و مردم حاضرند برای محصول یا خدمات شما چه هزینه‌ای بپردازند.

علاوه بر این، میزان پول نقدی که دارید و مدت زمان ماندگاری آن را بررسی کنید.

 

2. تمرکز بیش از حد روی چیزهای کوچک

استیو توباک، بنیانگذار Invisor Consulting، یک شرکت استراتژی تجاری، و نویسنده کتاب رهبران واقعی دنبال نمی‌شوند و فوق‌العاده بودن در عصر کارآفرین، می‌گوید: «اول، شما باید کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید. در حالی که این دستورالعمل ممکن است بدیهی به نظر برسد، صاحبان مشاغل جدید می‌توانند واقعاً درگیر جزئیات شوند. اما شما نباید این کار را بکنید.»

بنیانگذاران با تمرکز بر مواردی مانند ظاهر کارت ویزیت یا طراحی لوگوی خود، زمان ارزشمند خود را تلف می‌کنند. در عوض، روی کارهایی تمرکز کنید که به پیشرفت کسب و کار شما به سطح بعدی کمک می‌کند.

  نگران پول و سرمایه نباشید

3. نگران پول و سرمایه نباشید

خوشبین باشید، اما فقط در مورد پول نه. Tobak هشدار می‌دهد: «احتمال بسیار خوبی وجود دارد که شرکت شما قبل از اینکه پولی به دست بیاورد از بین برود».

بدانید که چقدر پول نقد دارید تا کسب و کار خود را اداره کنید، میزان هزینه شما چقدر است و مطمئن شوید که قبل از تمام شدن، برنامه‌ای دارید که سعی کنید بیشتر پول به دست آورید.

اغلب اوقات صاحبان مشاغل زمانی که دیگر خیلی دیر شده است برای جمع آوری سرمایه تلاش می‌کنند.

درعوض، بنیانگذاران از همان ابتدا باید یک برنامه مالی ایجاد کنند، نقاط عطف و مقدار پولی که برای رسیدن به این اهداف نیاز است را به تفصیل بیان کنند.

 

4. کم ارزش دانستن چیزی که می‌فروشید

فرقی نمی‌کند محصول یا خدماتی را بفروشید، قیمت آن را برای کسب سود ارزشمند تعیین کنید.

سینتیا سلیم، موسس و مدیر عامل شرکت Citizen’s Mark، خط تولید بلیزرهای حرفه‌ای برای زنان، با در نظر گرفتن هزینه‌های نیروی کار و مواد برای خط خود، قیمت اولیه محصول خود را 425 دلار تعیین کرد. سلیم می‌گوید: «قیمت آن چیزی است که باید باشد، نه کمتر و نه بیشتر.»

پاتل همچنین خاطرنشان می‌کند که «همچنان که کسب‌وکار شما پیشرفت می‌کند، به تنظیم قیمت‌های خود ادامه دهید.»

 

5. نادیده گرفتن خدمات مشتری

با توجه به بسیاری از معاملات تجاری ما که از طریق اینترنت انجام می‌شود، به راحتی می‌توان فراموش کرد که مشتریان افرادی هستند که اگر تجربه خوبی داشته باشند، احتمال بازگشت به وب سایت شما بسیار بیشتر است.

توباک می‌گوید: «مطمئن شوید که راهی برای تعامل با افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند، دارید. "هر دامنه‌ای - از طریق چت زنده، نظرسنجی، ایمیل یا تلفن."

همچنین، سایت‌های رسانه‌های اجتماعی را از نظر احساسات برند زیر نظر بگیرید و آن‌ها را بررسی کنید تا ببینید چه کسی از تجربه خود راضی نیست و با آنها تماس بگیرید.

 

6. ارائه ارزش بیش از حد، بدون دریافت چیزی

قبل از اینکه اعتبار خود را به عنوان یک فروشنده یا یک متخصص ایجاد کنید، ارائه چیزی به صورت رایگان در درازمدت به افراد می‎تواند کاری کند تا آن‌ها به مشتری شما تبدیل شوند، به ویژه برای آن دسته از کارآفرینانی که بر ارائه خدمات متمرکز هستند.

جوئل ویدمر توصیه می‌کند که هزینه محصول رایگان می‌تواند افزایش یابد، بنابراین در ازای دریافت آدرس ایمیل مشتری، چیزی مفید و نامشهود مانند یک کتاب الکترونیکی رایگان، دستور العمل، وبینار، راهنما یا چک لیست ارائه دهید.

  حضور بیش از حد در شبکه‌های اجتماعی

7. حضور بیش از حد در شبکه‌های اجتماعی

زمانی که بازاریابی و برندسازی خود را شروع می‌کنید، یک یا دو مخاطب اجتماعی اصلی را امتحان کنید که می‌دانید مخاطبان شما هستند و می‌توانید با بودجه اندکی یک مخاطب سفارشی بسازید. در ابتدا بودجه تبلیغاتی خود را به باد ندهید.

به عنوان یک قاعده کلی، فیسبوک و پینترست برای فروش محصولات بهتر هستند.

ویدمر توضیح می‌دهد که لینکدین زمینه بهتری برای شخصیت تجاری است که تلاش می‌کند برند خود را بسازید. لینکدین همچنین مکان خوبی برای استفاده مجدد از محتوا است.

 

8. استخدام‌های زودهنگام

کارآفرینان در فرآیند استخدام عجله می‌کنند تا به سرعت موقعیت‌ها را پر کنند تا بتوانند کسب و کار خود را توسعه دهند.

اما با ادامه این مسیر، بنیان‌گذاران در معرض خطر مشکلاتی هستند، از جمله عدم تطابق در مجموعه مهارت‌ها و نیازهای تجاری، شخصیتی که با فرهنگ سازگار نیست یا عدم تعهد به مأموریت شرکت.

بنابراین، هنگام استخدام به دنبال افرادی باشید که مهارت‌هایی را دارند که شما ندارید و ویژگی‌هایی را که شما به آنها احترام می‌گذارید ارائه می‌دهند.

پاتل تاکید می‌کند: «پنج استخدام اول بقای شرکت شما را تا پایان عمرش تنظیم می‌کند.

 

9. دست کم گرفتن اهمیت کار و انگیزه لازم برای موفقیت

شما در مورد اهمیت تعادل کار و زندگی مطالب زیادی خوانده‌اید، باید آن را فراموش کنید. (حداقل برای یکی دو سال اول)

توبک می‌گوید: «نگران زمان نباشید. «ایده‌های بزرگ زمانی به وجود نمی‌آیند که شما سعی می‌کنید هر دقیقه از زمان خود را مدیریت کنید. آنها زمانی می‌آیند که شما روی یک چیز متمرکز هستید. بگذارید همه چیز دیگر سیاه شود و تمرکز خودتان را روی یک چیز بگذارید.»

 

10. فکر کردن به اینکه همه چیز یک اندازه متناسب با همه است!

فقط به این دلیل که یک محصول یا استراتژی برای یک شرکت جواب داده است، به این معنی نیست که برای شما هم کار خواهد کرد.

پاتل توصیه می‌کند نسبت به آنچه می‌خوانید و در جاهای دیگر موفق می‌بینید، شک و تردید داشته باشید.

اگر می‌توانید محصول خود را با استفاده از حداقل ریسک مالی و منابع آزمایش کنید، این کار را انجام دهید.

 

روی همراهی کوچ حساب کنید!

این 10 مورد، مواردی هستند که باید از انجام آن‌ها اجتناب کنید، اما همانطور که می‌دانید هیچ کاری بدون اشتباه انجام نمی‌شود.

شما باید در این مسیر سخت و دشوار فردی به نام کوچ را همراه داشته باشید تا بتوانید هنگامی که به چالش برخوردید از آن عبور کنید.

کوچ‌ها معمولا افرادی هستند که پیش از شما این مسیر را گذرانده‌اند و راه هموار سازی آن را به خوبی بلدند، پس می‌توانید روی کمک آن‌ها حساب کنید.

اگر خود به تنهایی بخواهید از پس مشکلات بر بیایید ممکن است برای‌تان هزینه‌های زیادی به همراه داشته باشد که از پس آن برنیایید.

پس این هزینه را برای همراهی کوچ خرج کنید تا بتوانید راه خود را برای رسیدن به موفقیت هموار بسازید.

دیدگاه کاربران (0)