10 دلیل برای اینکه نوجوان شما به یک کوچ نیاز دارد!

10 دلیل برای اینکه نوجوان شما به یک کوچ نیاز دارد!

آیا کوچ نوجوان واقعا در عصر امروز نیاز است؟ بهتر است یک بررسی کلی را در این مطلب انجام دهیم. دوران نوجوانی برای نوجوان و همه کسانی که نوجوان را دوست دارند سخت است. همه ما از آن عبور کرده‌ایم و می‌دانیم که چالش‌های زیادی دارد.

به همین دلیل است که  شدیداً احساس می‌کنیم که هر نوجوانی به یک لایف کوچ (مربی زندگی) یا کسی که هفتگی یا ماهانه با او صحبت کند، نیاز دارد که بتواند مهارت‌هایی را به او بیاموزد که به او کمک کند تا با چالش‌های روزانه‌ای که با آن روبرو می‌شود مقابله کند.

کوچ می‌تواند یک مشاور یا درمانگر نیز باشد. ما می‌توانم به دلایل زیادی فکر کنیم که چرا یک کوچ زندگی برای هر کودک بسیار مهم است.

10 دلیل نیاز به کوچ نوجوان که والدین نمی دانند

در اینجا فقط 10 دلیل وجود دارد که چرا نوجوانان به یک مربی زندگی نیاز دارند تا آن‌ها را در سخت‌ترین سال‌های زندگی‌شان راهنمایی کند:

 

1. رسانه‌های اجتماعی بسیار زیاد هستند و باعث قطع ارتباط با دنیای واقعی می‌شوند:

نوجوانان باید یاد بگیرند که چگونه زمان و انرژی خود را بین رسانه‌های اجتماعی و زندگی واقعی متعادل کنند. کوچینگ می‌تواند به بچه‌ها در دستیابی به این تعادل کمک کند.

 

2. امروزه فشار زندگی ازطرف مدارس و والدین در بسیاری از نوجوانان باعث اضطراب می‌شود:

فشار از سوی مدارس و گاهی والدین است. جوانان ما برای مدیریت اضطراب ناشی از این فشار به کمک نیاز دارند.

یک مربی زندگی ابزارهای مفیدی را برای کمک به مدیریت این اضطراب به‌منظور موفقیت بیشتر در مدرسه آموزش می‌دهد.

  قلدری در مدرسه و رسانه های اجتماعی

3. اغلب قلدری در مدرسه، در رسانه‌های اجتماعی و گاهی حتی در خانه اتفاق می‌افتد:

به‌ندرت پیش می‌آید که کودکی تا زمانی که از دبیرستان فارغ‌التحصیل می‌شود هرگز مورد آزار و اذیت قرار نگیرد.

یک کوچ زندگی می‌تواند مهارت‌هایی را به بچه‌ها بیاموزد تا به آن‌ها در مقابله با قلدری و حتی جلوگیری از وقوع قلدری کمک کند.

بچه‌ها همچنین به این مهارت‌ها نیاز دارند تا به آن‌ها کمک کند بفهمند چه زمانی قلدر هستند و چگونه در آن موقعیت قرار نگیرند.

اکثر مدارس یک برنامه ضد قلدری دارند، اما طبق تجربه یک معلم دوره راهنمایی، دانش‌آموزان درس‌ها را جدی نمی‌گیرند و این برنامه گاهی اوقات می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای وقوع قلدری ایجاد کند.

 

4. این روزها طلاق برای اکثر بچه‌ها یک هنجار است، اما باعث نمی‌شود که برای کودک مخرب نباشد:

بسیاری از بچه‌ها باورهای نادرستی دارند که علت طلاق آن‌ها هستند. برای کودک بیشتر از والدین احساسی است.

یک لایف کوچ می‌تواند به کودک کمک کند تا انعطاف‌پذیری عاطفی را پیدا کند و تغییر بزرگی را قبل از اینکه درد به‌صورت مشکلات رفتاری، افسردگی و اضطراب ظاهر شود، مدیریت کند.

 

5. فشار همسالان همیشه وجود دارد:

حتی در بزرگسالی نیز این نوع فشار را تجربه می‌کنیم. یک نوجوان باید یاد بگیرد که چگونه از راهنمای درونی شخصی خود پیروی کند و به کسی که هست و تصمیماتی که برای خود می‌گیرد عشق ورزیده و به آن افتخار کند.

این مهارتی است که نوجوان قطعاً در تمام طول زندگی از آن بهره خواهد برد و کوچ نوجوان می‌تواند به نوجوان کمک کند تا این مهارت مهم عشق به خود را توسعه دهد.

    مغز نوجوان در حال بلوغ است

6. مغز یک نوجوان هنوز در حال بلوغ است:

قشر جلوی مغز، بخشی از مغز است که کنترل هیجانی، مهار تکانه و تصمیم‌گیری منطقی در آن انجام می‌شود.

به گفته دکتر دیوید والش، این قسمت از مغز تا حدود 25 سالگی به‌طور کامل بالغ نمی‌شود و به همین دلیل است که بسیاری از نوجوانان در موقعیت‌های سخت به‌خوبی نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند.

 

7. نوجوانان دوست ندارند با والدین خود صحبت کنند:

مطمئنم یادت می‌آید که نوجوان بودی و نمی‌خواستی در مورد دعوای آن روز با دوستانت در مدرسه یا نمره پایینی که در امتحان گرفتی به پدر و مادرت بگویی.

در سال‌های نوجوانی، بچه‌ها از والدین کناره‌گیری می‌کنند و زمان بیشتری را به‌تنهایی یا با دوستان می‌گذرانند.

نوجوانان علاقه‌مند به صحبت با دوستان خود هستند و بیشتر از والدین خود، می‌خواهند با دوستان خود صحبت کنند.

نوجوانان باید با فردی از قشر بالغ یافته و بزرگ‌تر از خود صحبت کنند که بتواند آن‌ها را در تصمیم‌گیری خوب راهنمایی کند و این فرد می‌تواند یک لایف کوچ، کوچ نوجوان، فامیل، مشاور یا دوست خانوادگی باشد.

 

8. نمایش دوستانه می‌تواند فراز و نشیب‌های زیادی را برای یک نوجوان ایجاد کند:

یک روز نوجوان شما با کسی بهترین دوست است و روز دیگر نه. می‌توان به دوستان هم حرف‌های نفرت‌انگیز بزند و شایعه‌پراکنی کند. این می‌تواند منجر به قلدری و افسردگی شود.

یک نوجوان باید یک کوچ داشته باشد تا تصویر بزرگتر را به او نشان دهد، وقتی صحبت از تغییر دوستان از بهترین دوستان به دشمنان می‌شود.

یک مربی زندگی می‌تواند به نوجوان کمک کند تا از راهنمای درونی خود برای تصمیم‌گیری درست در مورد اینکه با چه کسی باید دوست باشد و با چه کسی نباید دوست باشد، کمک کند.

  تصمیم گیری سخت

9. تصمیم‌گیری در مورد اینکه بعد از دبیرستان چه‌کاری انجام دهیم یک عامل استرس بزرگ برای دانش آموزان و دانشجویان است:

این موضوع در محیط‌های رقابتی بیشتر است. "شما وارد چه دانشگاهی شدید؟"

می‌تواند برای بسیاری از نوجوانانی که احساس می‌کنند باید وارد یک مدرسه خوب شوند یا اینکه موردقبول همسالان خود قرار نگیرند یا والدینشان خوشحال نخواهند شد، سؤال بزرگ و سختی باشد.

نوجوانان در اوایل کلاس نهم این فشار را احساس می‌کنند که بدانند به‌عنوان شغل چه‌کاری می‌خواهند انجام دهند.

آن‌ها از فشار والدین، دوستان و رسانه‌ها گیج می‌شوند. یک کوچ نوجوان می‌تواند به نوجوانان کمک کند تا به دانسته‌های درونی خود در مورد آنچه می‌خواهند در زندگی انجام دهند گوش دهند.

 

10. احساس انزوا برای اکثر نوجوانان اتفاق می‌افتد:

نوجوانان مستقل‌تر می‌شوند و سعی می‌کنند بفهمند هدفشان از زندگی چیست، دوستانشان چه کسانی هستند و در چه چیزی مهارت دارند.

همان‌طور که آن‌ها بیشتر در مورد خود یاد می‌گیرند، ممکن است لحظاتی احساس کنند که کنار گذاشته شده‌اند یا احساس می‌کنند که با دیگران متفاوت هستند.

یک مربی زندگی می‌تواند به یک نوجوان کمک کند تا بفهمد همه ما به دلایل مختلف با هم در ارتباط هستیم و اینجا هستیم.

نوجوانان در تعجب هستند که هدف آن‌ها چیست و یک مربی زندگی می‌تواند آن‌ها را در مسیر درست راهنمایی کند.

برای نوجوان خود یک کوچ نوجوان بگیرید، تا به‌طور مداوم با او صحبت کند. یک لایف کوچ ابزارهای مهم و نجات‌دهنده‌ای را آموزش می‌دهد که به نوجوانان کمک می‌کند تا ذهنی سالم داشته باشند تا زندگی شاد و موفق، با معنا و هدف داشته باشند.

 

دوره هیرو

دوره «هیرو»

برای کودک و نوجوان 7 تا 18 سال خود، به مدت یک سال کوچ بگیرید. بزرگ‌ترین و ماندگارترین سرمایه‌گذاری برای فرزندتان، ثبت‌نام او در دوره هیرو است.

آرامش ذهنی، فراوانی، توانایی برقراری رابطه و تعامل بسیار خوب با افراد در موقعیت‌های مختلف، ازجمله مزایای هوش هیجانی بالا هستند. فرزند شما با هوش هیجانی بالا، در هر بعدی از زندگی موفق‌تر خواهد بود.

محور توسعه در نهاد آموزش‌وپرورش، انسان است. پرورش و آموزش دانش آموزان برای ایفای نقش در آینده، توجهی خاص می‌طلبد.

اهمیت خودشناسی، هدفمندی، عزت‌نفس، هوش هیجانی، سواد رسانه‌ای و... اگر بیشتر از سواد تحصیلی فرزندانتان نباشد، قطعاً کمتر از آن نیست و همان‌طور که می‌دانید، این مهارت‌ها در مدارس آموزش داده نمی‌شوند.

اگر دلسوز فرزندانتان هستید، اگر به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت و بدون ریسک برای آینده فرزندتان هستید، هیرو بهترین انتخاب است.

دوران طلایی برای آموختن و شکل‌گیری شخصیت فرزندان، از سن ۷ تا ۱۵ سالگی است. در این سال‌ها مدل ذهنی و گفتاری آن‌ها شکل می‌گیرد.

در این سنین اندیشه، حس کنجکاوی و قدرت یادگیری کودکان و نوجوانان در سطح بالایی قرار دارد و چنانچه این قابلیت‌ها رنگ خودباوری و اعتمادبه‌نفس بگیرد، شگفت‌انگیز خواهد بود.

در دوره هیرو، فرزندان شما یاد می‌گیرند ارزش‌هایی را که توسط احساساتشان نشان داده می‌شوند، پیدا کنند. یاد می‌گیرند احساسات خود را پردازش کنند و در هماهنگی با ارزش‌های خود زندگی کنند.

این دوره به فرزند شما کمک می‌کند شخصیت قوی داشته باشد. به توسعهٔ آگاهی عاطفی فرزند شما کمک می‌کند. اول آگاهی از احساسات خود، سپس آگاهی از احساسات دیگران.

فرزند شما یاد می‌گیرد به‌صورت تیمی کار کند و انواع چالش‌ها و تعارضات را مدیریت کند. با تقویت هوش هیجانی، فرزند شما می‌تواند با دیگران همکاری کند و پیوندهای عاطفی سالم برقرار کند.

برای دریافت مشاوره رایگان و ثبت‌نام در دوره اینجا را کلیک کنید.

   

دیدگاه کاربران (0)