10 قانون برای طراحی لندینگ پیج (صفحه فرود) جذاب

10 قانون برای طراحی لندینگ پیج (صفحه فرود) جذاب

چیدمان و محتوای طراحی لندینگ پیج باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب به اقدام کردن ترغیب شود.

لندینگ پیج یا صفحه فرود باید شامل یک فرم عضویت برای تولید لید باشد و برای بهبود این صفحه باید با روش طراحی و تولید محتوای جذاب آشنا باشید تا مردم جذب محصولتان شوند و برای به دست آوردن محصول فرم عضویت را پر کنند.

برای کسب بهترین نتایج از طراحی لندینگ پیج، 10 قانون طراحی زیر را دنبال کنید

1- فقط بر یک هدف خاص بسیار تمرکز کنید

لندینگ پیج شما باید یک هدف خاص داشته باشد، چه انتظاری از بازدیدکنندگان خود دارید.

اگر هدفتان تولید لید یا افراد علاقه‌مند‌است، از بازدیدکنندگان انتظار دارید که فرم عضویت را پر کنند.

قبل از ایجاد صفحه فرود از خود بپرسید چه انتظاری از بازدیدکنندگان این صفحه دارید و دوست دارید چه اقدامی انجام دهند.

این اقدام تنها موضوعی است که باید در این صفحه درباره‌اش صحبت کنید و تنها اقدامی است که بازدیدکنندگان می‌توانند در صفحه شما انجام دهند.

بیشتر بخوانید: ۶ نکته درزمینهٔ تبلیغ نویسی برای مبتدیان   پیام‌های مهم را اول صفحه قرار دهید

2- پیام‌های مهم را اول صفحه قرار دهید

نباید صفحه فرود را طوری طراحی کنید که افراد برای خواندن مطالب موردنظر خود مجبور به اسکرول صفحه باشند.

مهم‌ترین پیام‌ها باید بالای صفحه بیایند تا بازدیدکنندگان به‌هیچ‌وجه آن‌ها را از دست ندهند.

در ادامه صفحه فرود، قدرتمندترین پیام‌ها را بگذارید و در بخش بعدی آن اطلاعات تکمیلی مهم را قرار دهید.

حتماً پیام‌های قدرتمندی که مشوق اقدام هستند را به‌طور مداوم تکرار کنید تا بازدیدکنندگان را جذب کند.

پیشنهاد ویژه: ۶ نکته برای نوشتن تبلیغ احساسی

3- یک عنوان خیلی جذاب بنویسید که بازدیدکنندگان را ترغیب به ماندن کند

عنوان صفحه فرود باید به مهم‌ترین سؤالی که در تبلیغات مطرح کرده‌اید، پاسخ دهد.

این سؤالی است که هر مشتری احتمالی هنگام ورود به صفحه فرود شما از خود می‌پرسد: «چه مزیتی برای من دارد؟» باید پاسخی واضح و کوتاه به این سؤال بدهید.

بازدیدکنندگان باید فوراً بفهمند که اطلاعات موجود در صفحه فرود مشکلشان نقطه دردشان را حل می‌کند

و اگر دعوت شمارا قبول کرده و اقدام کنند (مثلاً فرم عضویت را پر کنند) راه‌حلی که به دنبالش بوده‌اند را به دست می‌آورند.

 

4- مزایای خاصی برای مخاطبان هدف فراهم کنید

مصرف‌کنندگان به برندها یا شرکت‌ها اهمیتی نمی‌دهند.

آن‌ها فقط به این اهمیت می‌دهند که برندها و شرکت‌ها چگونه می‌توانند به آن‌ها کمک کنند یا زندگی‌شان را بهتر و آسان‌تر کنند.

با توجه به این نکته، صفحه فرود باید به‌وضوح به مزایایی اشاره کند که مشتریان احتمالی با خرید محصول شما از آن بهره‌مند خواهند شد.

آیا خرید این محصول باعث صرفه‌جویی در وقت یا پولشان می‌شود؟ میزان استرس آن‌ها را کم و آرامش ذهنی‌شان را بیشتر می‌کند؟

آیا با کمک آن می‌توانند مشتریان بیشتری به دست آورند یا درآمد بیشتری کسب کنند؟

باید مطمئن شوید آن‌ها از مزایای محصولات و خدمات شما آگاه می‌شوند و دچار سردرگمی نمی‌شوند.

  ویژگی‌های مطلوب محصول را توضیح دهید

5- ویژگی‌های مطلوب محصول را توضیح دهید

مطلوب‌ترین ویژگی‌های محصول شما چیست؟

فهرستی از این ویژگی‌ها تهیه کنید که می‌تواند شبیه فهرست مطالب یک کتاب الکترونیکی یا فهرست موضوعات یک وبینار باشد.

اشاره به مزایا منجر به فروش می‌شود، اما اشاره به ویژگی‌ها ثابت می‌کند که محصول شما می‌تواند این مزایا را ارائه دهد.

پیشنهاد ویژه: اصول موفقیت در تبلیغات آنلاین

6- به‌طور شفاف دعوت به اقدام کرده و آن را تکرار کنید

وقتی افراد از صفحه فرود شما بازدید می‌کنند، دوست دارید چه اقدامی انجام دهند؟

احتمالاً از آن‌ها می‌خواهید فرم عضویت را پر کنند و آدرس ایمیلشان را به شما بدهند.

این دعوت به اقدام باید شفاف و صریح باشد؛

یعنی باید اول صفحه بیاید و دوباره در انتهای صفحه تکرار شود. (به‌خصوص اگر برای مشاهده کل صفحه به اسکرول نیاز باشد)

 

7- تصاویر و ویدیوهای مرتبط را در این صفحه بگنجانید

تصاویر و ویدیوها به صفحه فرود شما رنگ و روح می‌بخشند و همچنین می‌توانند پیام‌های مهم را به‌صورت تصویری منتشر کنید.

نمودارها، علامت‌ها، اسکرین‌شات‌ها، جلد کتاب‌های الکترونیکی، اسلایدهای سخنرانی، تصویر چک‌لیست‌ها و موارد دیگر می‌توانند اطلاعات بیشتری به مخاطب ارائه دهند، علاقه بازدیدکنندگان را به محصول شما جلب کنند، اعتمادشان را افزایش دهند و نرخ تبدیل آن‌ها به خریدار را بیشتر کنند.

حتما بخوانید: ۱۰ کار برای افزایش فروش در وب‌سایت   به‌منظور ایجاد تجربه عالی برای کاربر، از قالب‌بندی مناسب استفاده کنید

8- به‌منظور ایجاد تجربه عالی برای کاربر، از قالب‌بندی مناسب استفاده کنید

هیچ موردی در صفحه فرود نباید حواس بازدیدکننده را از دعوت به اقدام شما پرت کند.

پس نوار جستجوی بالای وب‌سایت و هر لینک، تصویر یا متن غیر مرتبط دیگر را حذف کنید.

طراحی صفحه باید تک‌ستونی با فضای سفید زیاد باشد تا پیام‌های اصلی به‌راحتی دیده شوند.

برای اینکه بازدیدکنندگان بتوانند به‌راحتی تبلیغات را بخوانند از فهرست‌های موردی و عنوان‌های اصلی و فرعی استفاده کنید.

همیشه یک تصویر قدرتمند بالای صفحه فرود قرار دهید.

بهتر است این تصویر مربوط به محصول ویژه‌تان باشد تا بازدیدکنندگان ببینند که درازای واردکردن آدرس ایمیل خود چه چیزی دریافت خواهند کرد.

یک مطلب کاربردی: ۲۰ نکته برای نوشتن تیترهای تبلیغاتی جذاب

9- توصیه یا اثبات اجتماعی ارائه دهید

یکی از بهترین راه‌های ایجاد اعتماد در بازدیدکنندگان، ارائه تأییدیه‌ها در صفحه فرود است.

این تأییدیه اجتماعی باعث می‌شود بازدیدکنندگان مطمئن شوند محصولتان آن‌قدر ارزش دارد که درازای آن آدرس ایمیلشان را به شما بدهند.

بازدیدکنندگان فکر می‌کنند اگر افراد دیگر با محصول شما به موفقیت رسیده‌اند، پس احتمالاً آن‌ها هم موفق خواهند شد.

درنتیجه، دعوت به اقدام شمارا قبول کرده و فرم موردنظر را پر می‌کنند.

 

10- فرمی را در لندینگ پیج بگذارید که پر کردنش آسان باشد

برای اینکه مخاطبین دعوت به اقدام شمارا بپذیرند باید عضو شدن در فهرست ایمیلی‌تان از طریق صفحه فرود بسیار آسان باشد.

برای افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار، باید فرمی بسیار ساده و کوتاه طراحی کنید.

اگر در این فرم فقط آدرس ایمیل بخواهید، بهترین نتیجه را می‌گیرید.

با هر قسمتی که به این فرم اضافه می‌کنید، میزان تکمیل فرم کاهش پیدا می‌کند.

دیدگاه کاربران (0)