تماس با ما
18:00 - 09:00
۶ نکته برای نوشتن تبلیغ احساسی (کپی رایتینگ)
۱۴۰۰-۰۳-۰۹ 0

برخلاف آنچه بسیاری از مردم باور دارند که تصمیمات خریدشان اغلب منطقی است،

احساسات همان چیزی است که هنگام تصمیم‌گیری بیشترین تأثیر را دارد و سبب خرید می‌شود.

میل، عشق، ترس، احساس گناه و عصبانیت، انگیزه‌های نیرومندی هستند.

وقتی از احساسات در کپی یا متن تبلیغی خود استفاده می‌کنید، کلمات شما قدرت بیشتری برای تأثیرگذاری بر خوانندگان دارند.

وقتی یک متن تبلیغی احساسی خوب می‌نویسید، کپی شما وایرال می‌شود اما در صورت عدم موفقیت، نتایج فاجعه‌بار است:

کپی شما ممکن است توهین‌آمیز یا خسته‌کننده به نظر برسد.

۶ نکته برای نوشتن یک تبلیغ احساسی که منجر به پاسخ احساسی می‌شود

۱- برای نوشتن تبلیغ احساسی به زبان مخاطب خود صحبت کنید

وقتی می‌خواهید یک کپی یا متن تبلیغاتی بنویسید که پاسخ احساسی را تحریک کند، اصطلاحات فانتزی و خارق‌العاده کارایی ندارند.

مردم تمایل دارند که به کلمات کوتاه و ساده که نشان‌دهنده نحوه صحبت آن‌ها با دوستان و خانواده است، بهتر پاسخ دهند.

به‌عنوان‌مثال، کدام‌یک از این دو جمله اثرگذاری بیشتری دارد:

“ایجاد یک کپی احساسی می‌تواند بسیار ناامیدکننده باشد” یا “نوشتن یک کپی احساسی بسیار سخت است.”

Airbnb شرکتی است که می‌داند چگونه به زبان مشتریان خود صحبت کند و آن‌ها از این توانایی برای رضایت مخاطبان خود، از طریق زبانی واضح اما قدرتمند استفاده می‌کنند.

شعار آن‌ها “متعلق به همه‌جا” یک مثال عالی است. در کلماتی که نمی‌توانند ساده‌تر باشند، از یک نیاز جهانی صحبت می‌کند:

احساس “تعلق”. اگر می‌خواهید از احساسات خوانندگان خود بهره ببرید، باید با صحبت کردن به زبان آن‌ها شروع کنید.

 

پیشنهاد ویژه: بهترین استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات که باید امتحان کنید

 

برای نوشتن کپی احساسی از کلمات اعجاز آمیز استفاده کنید

۲- برای نوشتن تبلیغ احساسی از کلمات اعجاز آمیز استفاده کنید

برخی از کلمات واکنش فوری را تحریک می‌کنند. بسته به اینکه کدام احساس را تحریک می‌کنید،

می‌توانید از کلمات اعجاز آمیز مانند موارد زیر برای افزایش اثر استفاده کنید:

• شما
• نتیجه
• مطمئن
• سلامتی
• ضمانت
• کشف
• بی‌خطر
• عشق
• تأییدشده
• ایمن
• جدید
• بهترین
• رایگان
• افزایش
• آسان‌ترین
• تعداد محدود

به خاطر داشته باشید که این‌ها فقط تعداد اندکی از کلمات تحریک‌کننده هستند، تعداد این کلمات بیشتر است.

همچنین، فکر نکنید با استفاده از این کلمات انگیزاننده در ترکیب کلمات، همه کارها برای شما انجام می‌شود.

اگر به‌درستی از کلمات قدرتمند استفاده نکنید، متن تبلیغاتی شما شکست می‌خورد.

 

حتماً بخوانید!  12 محرک روانشناسی تبلیغ نویسی که هر نویسنده‌ای باید بداند

بیشتر بخوانید: چرا تبلیغات آنلاین برای کسب‌وکار شما مهم است

 

۳- برای نوشتن تبلیغ احساسی از دل‌بستگی‌های عاطفی استفاده کنید

خانواده، دوستان، حیوانات خانگی، بیشتر خوانندگان کپی وابستگی عاطفی به افراد و حیوانات خانگی خود دارند.

افراد همچنین می‌توانند ازنظر عاطفی به اشیا بی‌جان یا مکان‌ها وابسته شوند: کتاب، مبلمان، خانه‌ها، مکان‌های موردعلاقه برای استراحت و تعطیلات.

در صورت لزوم، می‌توانید از این موارد برای نوشتن متن تبلیغ یا کپی احساسی استفاده کنید.

چه تعداد از ما وابستگی احساسی به تیم ورزشی موردعلاقه خود داریم؟

کوکاکولا از این مزیت استفاده کرد و یک سری بطری کوکا NCAA سفارشی را راه‌اندازی کرد.

و کپی آن‌ها دل‌بستگی عاطفی ایجاد کرد: “تیم شما، کوکا شما.”

 

حتما بخوانید: ۶ نکته برای نوشتن تبلیغ احساسی

 

برای نوشتن کپی احساسی یک نوع واکنش احساسی را هدف قرار دهید

۴- برای نوشتن تبلیغ احساسی یک نوع واکنش احساسی را هدف قرار دهید

اگر شروع کنید و انواع احساسات را تحریک کنید، واکنش شدیدی را که به دنبال آن هستید دریافت نخواهید کرد فقط خوانندگان خود را گیج خواهید کرد.

در عوض، از همان ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید این کپی چه واکنشی احساسی داشته باشد.

به‌این‌ترتیب، وقتی خوانندگان خود را به هدف نهایی خود راهنمایی می‌کنید، می‌توانید سفری یکدست و روشن ایجاد کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر صفحه Capsule’s About Us را پیمایش کنید، ممکن است احساس درونی گرم و مبهمی داشته باشید.

احتمالاً به این دلیل است که این یک نمونه کامل از یک کپی یکپارچه است و برای متقاعد کردن شما است،

اینکه روزهای نگرانی شما در مورد نسخه‌های پزشکی و بیمه گذشته است. ازاین‌پس، کپسول از شما مراقبت خواهد کرد.

فقط به این متن نگاه کنید:

«ما نوعی داروخانه متشکل از داروسازان دلسوز و دوستانه‌ای هستیم که داروهای شمارا درب منزل تحویل می‌دهیم.

ما همچنین افرادی هستیم که از مراقبت از مردم لذت می‌بریم و امیدواریم در سال‌های آینده از شما مراقبت کنیم.»

این متن تبلیغاتی به‌جای ذکر یک‌میلیون دلیل اینکه چرا باید کپسول را به‌عنوان داروخانه خود انتخاب کنید، احساسات مثبت و الهام بخشی را نشان می‌دهد.

وقتی کپسول را انتخاب می‌کنید، به نظر می‌رسد این تبلیغ بسیار بهتر از یک لیست از دلایل واقعی است.

 

حتماً بخوانید!  چگونه یک تبلیغ نویس (کپی رایتر) خوب در شبکه‌های اجتماعی شوید

بیشتر بخوانید: ۲۰ نکته برای نوشتن تیترهای تبلیغاتی جذاب

 

۵- برای نوشتن تبلیغ احساسی، احساسات منفی را به احساس مثبت تبدیل کنید

گاهی اوقات، احساسات منفی مانند ترس، عصبانیت و احساس گناه می‌توانند قوی‌ترین محرک‌ها باشند.

اما برای اینکه آن‌ها به کار شما بیایند، باید این احساسات منفی را به چیزی مثبت تبدیل کنید.

به‌عنوان نمونه، نگاهی به کپی Bessemer Trust، در دوره رکود مالی ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ بیندازید:

«در حال حاضر، شما دو گزینه دارید. غرق شدن یا شنا.

در حال حاضر، مردم در جای خود منجمد شده‌اند، می‌ترسند با سرمایه و دارایی خود حرکتی انجام دهند. چراکه نه؟

مؤسساتی که به نظر می‌رسید بر روی یک سنگ ساخته‌شده‌اند مانند خانه‌های مقوایی سقوط کرده‌اند.

سرمایه‌گذاران فریب‌خورده و مجبور به پرداخت هزینه بی‌احتیاطی و طمع دیگران شده‌اند.

اما هنوز هم بدترین کاری که اکنون می‌توانید انجام دهید این است که کاری نکنید.»

در ادامه این آگهی خوانندگان را وادار می‌کند که امور مالی Bessemer را به آن‌ها بسپارند و به این نکته اشاره می‌کنند که این شرکت پول مشتریان را درست سرمایه‌گذاری می‌کند.

بنابراین، آن‌ها به موفقیت مشتریان علاقه‌مند هستند. به‌عبارت‌دیگر، آن‌ها برای پیروزی به شما دروغ نمی‌گویند.

بسمر از ترسی که بسیاری از مردم در طی بحران مالی احساس می‌کردند، استفاده کرد تا خوانندگان را به اقدام ترغیب کند.

برای رسیدن به این هدف، آن‌ها ابتدا توجه را به ترس جلب کردند و سپس سهام را مطرح کردند:

«ممکن است اکنون ترسیده باشید، اما اگر کاری نکنید اوضاع حتی بدتر خواهد شد.»

 

پیشنهاد ویژه: چگونه می‌توان یک کمپین تبلیغاتی موفق داشت

 

حتماً بخوانید!  چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسازیم؟

برای نوشتن کپی احساسی، ذهن خوان باشید

۶- برای نوشتن تبلیغ احساسی، ذهن خوان باشید

نویسندگان عالی، ذهن خوان هستند: آن‌ها می‌دانند خوانندگانشان چه فکر و احساسی دارند یا حداقل می‌توانند حدس مناسبی بزنند.

برای نوشتن متن تبلیغی که ازنظر احساسی واکنش‌پذیر باشد، باید لحظه‌ای وارد ذهن خواننده خود شوید.

به افرادی که برای آن‌ها می‌نویسید فکر کنید. آن‌ها روزانه چه‌کاری انجام می‌دهند؟ آرزوهای آن‌ها چیست؟ چالش‌های آن‌ها چیست؟

به‌عنوان‌مثال، این متن هارلی-دیویدسون در یک مجله است، او عصبانیتی را که بسیاری از آمریکایی‌ها از سیاست احساس می‌کنند را تحریک می‌کند:

«این کشور آزاد است، اما آیا اخیراً چنین احساسی دارید؟

آیا مشعل آزادی کمی کم‌نور شده است؟ آیا ما هنوز در خانه شجاعان زندگی می‌کنیم؟

تا زمانی که افرادی حاضر به پرسش این سؤالات باشند، ما نیز سهم خود را انجام خواهیم داد و هارلی دیویدسون پاسخ می‌دهد.

دیگران ممکن است در چنین مواقعی عقب‌نشینی کنند، ما ۳۴ روش جدید ارائه می‌دهیم که به جهانیان نشان می‌دهیم زندگی آزاد چیست.

از ۶۹۹۹ دلار شروع می‌شود. فقط در عرض چند روز رانندگی با موتورسیکلت را در نمایندگی H-D بیاموزید.»

بیشتر مردم تصور نمی‌کنند که موتورسیکلت‌سواری، پاسخ منطقی عصبانیت از دولت است،

اما هارلی دیویدسون می‌دانست که عصبانیت در آنجا وجود دارد و ازآنچه بسیاری از مشتریانشان احساس می‌کردند، بهره برد.

سپس آن را به فرصتی برای فروش موتورسیکلت بیشتر تبدیل کردند.

وقتی بیشتر در مورد خوانندگان خود، آنچه آن‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و آنچه می‌خواهند،

بیشتر بدانید، می توانید یک کپی را بنویسید که احساسی باشد و واقعاً به نتیجه برسد.

 

نظر بدهید

آرشیو