تماس با ما
18:00 - 09:00
۶ نکته در زمینهٔ تبلیغ نویسی (کپی رایتینگ) برای مبتدیان از دیدگاه دن لاک
۱۴۰۰-۰۴-۰۷ 0

آیا شما کپی رایتر جدیدی هستید که در این صنعت سودآور وارد شده است و به برخی نکات مربوط به تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ نیاز دارید؟

آیا شما کسی هستید که می‌خواهد کپی رایتینگ را بیاموزد اما مطمئن نیستید که چگونه کار را شروع کنید؟

شاید شما یک نویسنده فریلنسر باشید، که می‌خواهد با یادگیری یک نوع نویسندگی سودآور مانند کپی رایتینگ، درآمد بیشتری کسب کند.

اگر می‌خواهید در تبلیغ نویسی به‌صورت فریلنسری کار کنید، بهترین زمان برای این کار است.

در حال حاضر شاهد اوج گرفتن اقتصاد گیگ هستیم که به آن اقتصاد آزاد گویند یا همان چیزی که من آن را اقتصاد مهارت می‌نامم.

اقتصاد گیگ: به بخشی از بازار کار اشاره می‌کند که بر شغل‌های کوتاه‌مدت/موقت و قراردادها متمرکز می‌شود.

در اقتصاد گیگ، افراد اغلب دارای مشاغل موقت و انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانند بیش از یک شغل داشته باشند.

در حال حاضر اقتصاد گیگ کاملاً رونق دارد و به علاقمندان دیجیتال در سراسر دنیا امکان می‌دهد از طریق لپ‌تاپ خود امرارمعاش کنند.

یکی از پردرآمدترین مشاغل، کپی رایتینگ به‌صورت فریلنسری است. هرکسی می‌تواند تبلیغ نویسی را بیاموزد.

با راهنمایی از منابع مناسب و برخی نکات تخصصی درزمینهٔ تبلیغ نویسی، مبتدیان می‌توانند به‌سرعت به‌عنوان استادان متبحر درزمینهٔ کپی رایتینگ تبدیل شوند.

کپی رایتینگ یک نوشته اقناعی یا قانع‌کننده است، همچنین به‌عنوان متن فروش یا آنچه من دوست دارم آن را متن در معرض فروش بنامم، شناخته می‌شود.

هر روز، کپی رایترها اثبات می‌کنند که کلمات نوشتاری می‌توانند افراد را تحت تأثیر قرار دهند تا اقدامی خاص مانند خرید محصول یا خدمات پس از خواندن متن تبلیغ یا کپی انجام دهند.

محتوای نوشته‌شده “کپی” قانع‌کننده است و به این منظور خواننده را مجبور به اقدام می‌کند.

اگر کپی رایتر بدون تجربه هستید، بدانید که با آموزش صحیح، طرز فکر صحیح و برخی نکات مفید که می‌خواهم به شما ارائه دهم، می‌توانید به‌سرعت استاد شوید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه یک تبلیغ نویس خوب در شبکه‌های اجتماعی شوید

 

۶ نکته تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ برای مبتدیان

۱- علاقه و اشتیاق مهم‌تر از مدرک تحصیلی است

اولین نکته برای تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ این است که به یاد داشته باشید میل و اشتیاق شما بسیار مهم‌تر از مدرک تحصیلی شماست.

برای نویسندگی درزمینهٔ تبلیغ نویسی نیازی به مدرک دانشگاه یا کالج سنتی ندارید. از یادگیری کپی رایتینگ بدون کسب مدرک نترسید.

وقتی برای اولین بار درزمینهٔ کپی رایتینگ نوشتم در مورد اینکه آیا می‌توانم در آن موفق شوم، مطمئن نبودم زیرا در دبیرستان دو بار انگلیسی را فرا گرفتم.

من همچنین مدرک روزنامه‌نگاری یا هر نوع آموزش حرفه‌ای “سنتی” را نداشتم.

بااین‌حال، خیلی زود فهمیدم که مهارت‌هایی که در یک مدرسه یا دانشگاه سنتی فرا خواهم گرفت، درزمینهٔ تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ کاربرد ندارد.

نوشتن آکادمیک نوعی از نوشتن است که در مدرسه یاد می‌گیرید و اصلاً مربوط به تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ نیست.

به یک معنا که کپی رایتینگ بیشتر نوعی “مهارت هوشمند خیابانی” است.

نوشتن دانشگاهی با تبلیغ نویسی بسیار متفاوت است.

نوشتن آکادمیک برای آموزش خواننده طراحی‌شده است و اغلب اطلاعات بسیار شفاف است و خواندن آن بسیار خشک یا کسل‌کننده است.

نوشتن مطالب تبلیغاتی برای فروش است. متن فروش است. این نوع نوشتن می‌تواند مشتری بالقوه را به مشتری نهایی تبدیل کند.

همان‌طور که گفتم، این بیشتر در مورد ذهن هوشمند، تفکر مدرن و توانایی ساده و کوتاه کردن پیام اصلی است.

به همین دلیل فارغ‌التحصیلی شما در زبان انگلیسی یا روزنامه‌نگاری اهمیتی نخواهند داد.

آن‌ها فقط کمک می‌کنند که شما استعداد تبلیغ نویسی را داشته باشید.

مشتریان شما فقط به این نکته اهمیت می‌دهند که نوشته‌های شما قابل‌فروش است. آیا کپی شما می‌تواند به نتیجه برسد؟ این مهم است.

من یک نویسنده با درآمد بالا شدم، با اینکه انگلیسی زبان دوم من نبود و نه زبان انگلیسی و نه مهارت نویسندگی خیلی خوبی نداشتم.

من موفق شدم کپی رایتینگ را بیاموزم و پس از تسلط بر این مهارت، بیش از ۱۰ هزار دلار در ماه به‌عنوان کپی رایتر جدید، درآمد کسب کنم.

 

حتماً بخوانید!  چگونه یک تبلیغ نویس (کپی رایتر) خوب در شبکه‌های اجتماعی شوید

ابتدا در نوشتن کپی کوتاه استاد شوید

۲- ابتدا در نوشتن تبلیغ نویسی کوتاه استاد شوید

چندین متن مختلف برای تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که درزمینهٔ تبلیغ نویسی می‌توانم به شما ارائه دهم، راهنمایی شما در مورد نوع کپی موردنظر در ابتدا است.

با تسلط بر کپی کوتاه شروع کنید. این می‌تواند یک نامه فروش کوتاه ایمیلی، یا یک تبلیغ کوتاه اما قانع‌کننده فیس‌بوک یا یک تبلیغ گوگل باشد.

در ساخت پاراگراف‌های مختصر، عناوین هوشمندانه و برچسب‌های جذاب، استاد شوید.

قبل از اینکه کپی طولانی را یاد بگیرید، به‌سادگی بر کپی کوتاه تسلط پیدا کنید.

کپی طولانی می‌تواند یک لندینگ پیج ۵ صفحه‌ای باشد، یا نوشتن اسکریپت برای یک وبینار طولانی، یا تهیه یک پست طولانی برای پست الکترونیکی.

اغلب باید سال‌ها طول بکشد تا کار خود را انجام دهید و یاد بگیرید چگونه یک کپی طولانی عالی را بنویسید.

به همین دلیل بهتر است ابتدا با یادگیری کپی کوتاه شروع کنید، به‌ویژه هنگامی‌که برای اولین بار کار خود را شروع می‌کنید.

نویسندگان مبتدی می‌توانند از نوشتن یک کپی ۵ صفحه‌ای مضطرب و مرعوب شوند

و این کار ممکن است هفته‌ها طول بکشد، زیرا ترسیدن منجر به تعلل یا تمایلات کمال گرایانه می‌شود.

بااین‌حال، اگر کپی کوتاه تهیه کنید، می‌توانید سریع آن را انجام دهید و به همان اندازه جلوی خود را نمی‌گیرید. ترسناک نخواهد بود.

وقتی درباره کپی کوتاه خود به‌صورت هوشمندانه بازخورد مثبتی دریافت می‌کنید، اعتمادبه‌نفس شمارا تقویت می‌کند.

این بهترین چیز برای شماست: اعتمادبه‌نفس، متن‌های کوتاه کپی که به شما امکان می‌دهد آنچه را که قادر به ایجاد آن هستید، ببینید.

 

پیشنهاد عالی: ۶ نکته برای نوشتن تبلیغ احساسی

 

۳- ۸۰ درصد از وقت خود را صرف تحقیق و ۲۰ درصد از وقت خود را برای نوشتن اختصاص دهید

یکی از اشتباهاتی که من اغلب می‌بینم کپی رایترهای مبتدی مرتکب می‌شوند، این است که آن‌ها بیش‌ازحد هیجان‌زده می‌شوند و از خود پیشی می‌گیرند.

آن‌ها نمی‌توانند صبر کنند تا یک کپی را شروع کنند. بنابراین، آن‌ها به‌جای اینکه وقت خود را برای تحقیق بگذارند، مشتری جدید می‌گیرند و فوراً شیرجه می‌روند.

شما به‌عنوان یک نویسنده تازه‌کار، باید بیشتر وقت خود را صرف تحقیق در مورد مشتریان بالقوه خود کنید.

در مورد صنعت و همچنین شرکت آن‌ها تحقیق کنید.

از بین تمام نکات مربوط به تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ، این نکته مهم‌ترین است.

با تحقیق، به اطلاعات اصلی زیر پی ببرید:

• ناامیدی مشتری احتمالی شما چیست؟

• نقاط درد آن‌ها چیست؟

• چالش‌های آن‌ها چیست؟

• اهداف آن‌ها چیست؟

اکنون آسان‌تر می‌توانید کپی خود را بنویسید و مخاطبان هدف خود را با آن همراه کنید.

اگر تحقیق خود را به‌درستی انجام دهید، نوشتن کپی یا متن تبلیغی که برای آن‌ها مفید باشد بسیار راحت‌تر و سریع‌تر است.

علاوه بر این، با تمام این تحقیقات، شما یک کپی می‌نویسید که می‌تواند به‌طور بالقوه مشکلات مشتری بالقوه شمارا برطرف کند،

و یک کپی ایجاد می‌کنید که مشتریان بالقوه واقعاً تحت تأثیر آن قرار خواهند گرفت.

به‌عبارت‌دیگر، اگر برای مطالعه صحیح وقت بگذارید، مشتریان بالقوه شما بسیار تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

اعتماد آن‌ها را جلب خواهید کرد. و یک کپی می‌نویسید که بسیار از آن راضی خواهید بود.

به‌این‌ترتیب، شما به‌عنوان یک کپی رایتر مشهور می‌شوید و مشتریان دهان‌به‌دهان و مشتریان تکراری می‌گیرید.

 

حتماً بخوانید!  10 مرحله برای نوشتن متن تبلیغاتی مؤثر

یک مطلب کاربردی: چگونه متن تبلیغی بنویسیم که مخاطب مقاومت نکند

 

همان‌طور که صحبت می‌کنید، بنویسید

۴- همان‌طور که صحبت می‌کنید، بنویسید

اگر شما از یک موسسه سنتی فارغ‌التحصیل شده‌اید و در رشته نوشتن دانشگاهی آموزش‌دیده‌اید، می‌دانید چه اتفاقی می‌تواند بیفتد؟

شما می‌توانید توانایی نوشتن نحوه صحبت خود را از دست بدهید.

این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود من معمولاً انتخاب مسیر سنتی آموزشی را پیشنهاد نکنم.

در تبلیغ نویسی، بسیار ساده است که با نوشتن به روش صحبت کردن، با خوانندگان خود ارتباط برقرار کنید.

شما باید با استفاده از یک زبان مکالمه‌ای بسیار ساده بنویسید. جملات شما باید واضح، موجز، ساده و جذاب باشد.

باید پاراگراف‌های یک‌جمله‌ای را بنویسید.

بعضی‌اوقات، حتی یک پاراگراف یک‌کلمه‌ای. این در دنیای تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ کار می‌کند،

زیرا خواندن آن آسان است. پیام واضح، مختصر و آسان خوانده می‌شود.

نویسندگان دانشگاهی می‌خواهند خود را هوشمند جلوه دهند، اما درنهایت متن آن‌ها خسته‌کننده و بازدارنده برای مخاطبان آن‌ها است.

به‌جای کسل‌کننده بودن، با خوانندگان خود شخصی شوید. هرچه شخصی‌تر شوید، پیام جذاب‌تر است.

برخی از کلمات “قدرتمند” وجود دارد که کپی رایترهای حرفه‌ای در متن تبلیغ خود استفاده می‌کنند.

این‌ها شامل کلماتی مانند “شما”، “تصور کنید”، “فوراً” و “چون” هستند.

کپی شما باید حاوی کلماتی مانند “شما” و “من” باشد، گویا با خواننده خود در حال مکالمه هستید.

کلمه “شما” نه‌تنها یک کلمه قدرتمند است، بلکه ازنظر علمی نیز خواننده را درگیر می‌کند و اعتماد خواننده را جلب می‌کند.

یک مطالعه علمی بر روی مغز انسان شواهدی از فعال شدن منحصربه‌فرد عملکرد مغز را با شنیدن نام خود شخص یا آدرس‌دهی مستقیم وی پیدا کرده است.

وقتی خواننده را با استفاده از نام وی یا کلمه “شما” خطاب می‌کنید، نه اینکه از کلماتی مانند “ما” و “ما” و “آن‌ها” استفاده کنید،

می‌دانید چه اتفاقی می‌افتد؟ کپی شما با درک خود خواننده، گره‌خورده است.

سپس، ازنظر عاطفی سرمایه‌گذاری می‌شوند. آن‌وقت است که آن‌ها مجبور به اقدام می‌شوند.

 

حتما بدانید: ۲۰ نکته برای نوشتن تیترهای تبلیغاتی جذاب

 

۵- پرونده کشویی یا خزانه تبلیغ نویسی خود را بسازید

یک پرونده کشویی مجموعه‌ای از کپی تبلیغات اثبات‌شده، نامه‌های فروش تخصصی و کپی عالی نوشته‌شده توسط استادان تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ است.

که برای الهام گرفتن از آن‌ها استفاده می‌شود. هر بازاریاب به پرونده کشویی خود نیاز دارد.

Swiped.co مشهورترین منبع آنلاین برای نویسندگان و متخصصان بازاریابی است که برای کپی نامه فروش، نسخه تبلیغاتی یا کمپین بازاریابی نیاز به الهام دارند.

اساساً، پرونده‌های کشویی شما خزانه تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ شما هستند.

هر وقت یک کپی عالی را می‌خوانید که در گذشته برای کسی مفید بوده است، می‌دانید که می‌توانید از آن درس بگیرید یا از آن الهام بگیرید.

به‌عنوان‌مثال، یک کمپین اثبات‌شده که درآمد واقعی ایجاد می‌کند، کپی است که می‌تواند به پرونده کشویی یا خزانه شما اضافه شود.

به‌عنوان یک مبتدی، شما می‌خواهید کارهای دیگر کپی رایترها را مطالعه کنید.

در مورد کار نویسندگان اصلی مقاله تحقیق کنید. شما با مطالعه کار استاد تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ، شروع به الگوبرداری می‌کنید.

عناوینی را مشاهده خواهید کرد که کارساز بوده و سبک و جریان آن‌ها را یادداشت خواهید کرد.

نه اینکه از کارهای آن‌ها کپی می‌کنید، فقط سبک‌های نوشتاری و قالب‌بندی را یاد می‌گیرید.

تمرین‌های کپی رایتینگ را انجام دهید

۶- تمرین‌های کپی رایتینگ را انجام دهید

چندین تمرین تبلیغ نویسی وجود دارد که می‌توانید در خانه و در اوقات فراغت انجام دهید، که به شما کمک می‌کند مهارت نوشتن را سریع‌تر یاد بگیرید.

مثلاً برای فیس‌بوک تبلیغ نویسی کنید.

برخی از تمرینات تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ وجود دارد که می‌تواند به یک نویسنده برتر و مبتدی کمک کند با سرعت و سهولت بیشتری به یک نویسنده مستر تبدیل شود.

این‌ها تمریناتی هستند که به شما کمک می‌کند تا یک نویسنده موفق و با اعتمادبه‌نفس بیشتر شوید.

این تمرینات شامل مواردی مانند نوشتن یک کپی عالی از کپی است که توسط استاد نوشته‌شده است.

بارها و بارها با کلمات دقیق استاد، کلمه به کلمه، برای بارگیری سبک آن‌ها کارایی دارد.

انجام این تمرین کپی رایتینگ، همراه با سایر تمرین‌ها مانند بلند خواندن کپی خود برای خود، نکاتی درزمینهٔ تبلیغ نویسی است که به شما مزیت رقابتی می‌دهد.

 

حتماً بخوانید!  6 نکته برای نوشتن تبلیغ احساسی (کپی رایتینگ)

خلاصه

کپی رایتینگ مهارتی است که هرکسی می‌تواند یاد بگیرد، به همین دلیل است که یک کپی رایتر مبتدی توانایی بالایی را در دستان خود دارد.

شما می‌توانید در کمترین زمان و با کمترین هزینه، به یک نویسنده مستر تبدیل شوید. این نکات مربوط به کپی رایتینگ را به خاطر بسپارید:

• اشتیاق شما برای نوشتن مطالب تبلیغاتی مهم‌تر از یک مدرک تحصیلی است.

• ابتدا نوشتن کپی کوتاه را یاد بگیرید

• با مشتریان جدید، ۸۰٪ از وقت خود را صرف تحقیق و ۲۰٪ از وقت خود را برای نوشتن اختصاص دهید.

• همان‌طور که صحبت می‌کنید، بنویسید.

• پرونده‌های کشویی یا خزانه تبلیغ نویسی خود را بسازید

• در اوقات فراغت خود تمرین‌های کپی رایتینگ را انجام دهید

 

دوره تکنیک‌های کاربردی تبلیغ نویسی در رسانه‌های مختلف

دوره تکنیک‌های کاربردی تبلیغ نویسی در رسانه‌های مختلف

نوشتن متون تبلیغاتی هیچ‌وقت به این اندازه مهم نبوده است. بازدیدکننده‌ها زیر سه ثانیه تصمیمشان را درباره سایتی که به آن مراجعه کرده‌اند، می‌گیرند. پس در یک‌لحظه، فرصت می‌تواند به شما روی بیاورد یا برای همیشه از شما روی برگرداند.

مارک دوکت مدرس دوره تکنیک‌های کاربردی تبلیغ نویسی در رسانه‌های مختلف، با بیش از یک دهه سابقه در تبلیغ نویسی، به شما کمک می‌کند قوانین نوشتن متن‌های تبلیغاتی را بهتر درک کنید.

همچنین به شما یاد می‌دهد برای هر نوع رسانه‌ای چه نوع متنی مناسب است. یاد می‌گیرید چطور سبک متن خود را با نوع مخاطبین خود مطابقت دهید. چندین اشتباه رایج را هم در این دوره بیان می‌کند تا شما این اشتباهات را مرتکب نشوید.

چند نکته هم برای درخشیدن متن تبلیغاتی به شما یاد می‌دهد. هدف اصلی این دوره این است که شما پیام خاص خودتان را پیدا کنید و دراین‌بین بیشترین لذت و منفعت را نصیب خودتان بکنید.

نظر بدهید

آرشیو