10 قانون بیزینس کوچینگ برای موفقیت در رهبری سازمان

10 قانون بیزینس کوچینگ برای موفقیت در رهبری سازمان

اگر رهبر هستید، بیزینس کوچ هم هستید. هر مربی برای هدایت کارکنان خود به مجموعه‌ای قابل‌اعتماد از قوانین اثبات‌شده نیاز دارد.

 ده قانون بیزینس کوچینگ برای رهبری کسب‌وکار

اهمیت هر یک از این قوانین بیزینس کوچینگ می‌تواند در شرکت شما متفاوت باشد، اما این اصول اساسی، آزمایش‌شده و درست است.

آماده‌اید؟ شروع کنیم.

 

1- افراد متناسب با انتظارات شما رشد خواهند کرد

انتظارات قوی‌ترین نیروی انگیزشی ما مدیران هستند. ما باید انتظارات خود را بالا نگه داریم و طوری رفتار کنیم که گویی همه اعضای تیم ما استعدادی با پتانسیل بالا هستند.

با انجام این کار، ما فضایی را برای افرادی ایجاد می‌کنیم که عملکرد زیادی دارند. از طرف دیگر، برای افرادی که زیر توان بالقوه خود کار می‌کنند، کمک می‌کند درک کنند که عملکرد بهتری از آن‌ها انتظار می‌رود.

 

2- مربیگری تجاری خود را معطوف به رفتارهایی کنید که بیشترین اهمیت را دارند

بهترین مربیان کسب‌وکار می‌فهمند که مردم در پذیرش انتقادات با مشکلات زیادی روبرو هستند. درنتیجه، آن‌ها با دقت بهترین فرصت‌ها را برای تأثیرگذاری بر رفتار انتخاب می‌کنند.

مدیر باید هرچه به ذهنش خطور می‌کند را خیلی سریع "با تعداد کلمات" مربیگری خود استفاده کند.

اگر می‌دانیم که فقط 10-20٪ ازآنچه می‌گوییم تأثیر می‌گذارد، چرا بیشتر می‌گوییم؟ بهتر مربیگری کنید، به نتایج بسیار بهتری خواهید رسید.

  بیشتر بخوانید: بهترین کتاب‌های مرتبط با کوچینگ   کارکنان را آن‌طور که می‌توانند باشند، ببینید، نه آن‌گونه که هستند

3- کارکنان را آن‌طور که می‌توانند باشند، ببینید، نه آن‌گونه که هستند

بزرگ‌ترین هدیه‌ای که یک مدیر می‌تواند به یک کارمند بدهد دیدن آن‌ها به‌عنوان شخصی است که می‌توانند به آن تبدیل شوند.

غالباً مربی تنها شخص در زندگی فردی است که مایل به انجام این کار است.

بنابراین 100٪ مناسب و فوق‌العاده قدرتمند است که این را به کسی در تیم خود یادآوری کنید.

"در تمام تعاملات ما، من با شما به‌عنوان بهترین مجری که می‌دانم قرار است باشید، رفتار خواهم کرد."

  پیشنهاد ویژه: چند نوع کوچینگ وجود دارد  

4- بر شاخص اصلی موفقیت یعنی تلاش تمرکز کنید

اگر راز مربی یا کوچ استثنایی وجود داشته باشد، همین است. مربیان متوسط به نتایج توجه می‌کنند.

مربیان بزرگ به تلاش توجه می‌کنند. تلاش شاخص اصلی نتایج عالی است.

وقتی تیم شما واقعاً بفهمد تلاش واقعی برای شما اهمیت دارد، می‌توانید انتظار نتایج خارق‌العاده‌ای داشته باشید.

 

5-حفظ و وفاداری ریشه در شناخت دارد

کارکنان رئیس‌ها را ترک می‌کنند، نه شرکت‌ها. قدرتمندترین ابزار نگهداری شما شناخت مثبت است. مطمئناً از جبران خسارت، عناوین، محیط کار یا هر چیز دیگری قدرتمندتر است.

در بازار استعدادهای رقابتی امروز، رهبران باید مهم‌ترین مسئولیت خود را شناختن کارهای بزرگ بدانند.

  قانون بیزینس کوچینگ - همه برای پیشرفت به اقدامات عینی نیاز دارند

6- همه برای پیشرفت به اقدامات عینی نیاز دارند

شاخص‌های کلیدی عملکرد یا KPI باید برای هر نقشی در تیم وجود داشته باشد. بعضی‌اوقات برای کشف بهترین KPI ها برای یک نقش خاص، کمی خلاقیت لازم است.

بااین‌وجود، این کار را انجام دهید و اقدامات لازم را انجام دهید. همه شایسته این هستند که بدانند چگونه خود را برخلاف انتظارات یا اهداف معرفی کنند.

این اقدامات برخی از بهترین فرصت‌ها را برای شناخت به ما می‌دهد.

  حتما بدانید: ۱۰ دلیل برای اینکه اکنون مربی کسب‌وکار استخدام کنید  

7- میزان عملکرد و بهره‌وری افراد را شناسایی کنید

مربیان استثنایی دارای حسگرهای عملکرد دقیق هستند. آن‌ها هرکجا که پیدا شوند به دنبال تلاش و بهره‌وری استثنایی هستند.

به‌عنوان‌مثال، آیا پذیرنده تأثیر مثبت و شگفت‌انگیزی بر تجربه مشتری دارد؟ یا شخصی در مرکز تماس وجود دارد که سرعت را برای بقیه تعیین کند؟

در مورد شخصی که مرتباً اشتباهات موجود در اسناد و پست‌های شبکه‌های اجتماعی را پیدا می‌کند، چه می‌کنید؟ به این افراد توجه شایسته را بدهید.

 

8- خیلی زود مداخله کنید تا دیر نشود

در اینجا یک راز دیگر مربیان عالی وجود دارد. آن‌ها به‌محض این‌که بدانند مشکلی برطرف نمی‌شود، درگیر آن می‌شوند.

مربیان متوسط معمولاً برای مداخله و استفاده از نفوذ خود در شرایطی، بیش‌ازحد منتظر می‌مانند. این نوع تعلل در مربیگری نشانه گویای یک محل کار با عملکرد پایین است.

به یاد داشته باشید، اگر واقعاً انتظار دارید که همه، کارهای بزرگی انجام دهند، مجبورید که واکنشی نشان دهند.

  پیشنهاد عالی: ۶ مزیت داشتن بیزینس کوچ چیست؟   قانون بیزینس کوچینگ - عادت‌های خوب و بد به‌سرعت سخت می‌شوند

9- عادت‌های خوب و بد به‌سرعت سخت می‌شوند

مربیان حرفه‌ای می‌دانند که عادت‌ها پویا هستند، نه ایستا. اگر شخصی کاری را خیلی خوب انجام می‌دهد و شناخته می‌شود، این عمل را تأیید یا "سخت" می‌کند.

از طرف دیگر، اگر کسی کاری را انجام دهد که قرار نیست به نتیجه برسد، این نیز یک عادت است که سخت خواهد شد.

عادت‌های خوب را بشناسید و به آن‌ها پاداش دهید. عادت‌های بد را به‌عنوان فرصتی برای مربیگری تشخیص دهید. همه ما با افرادی کار کرده‌ایم که سال‌ها عادت‌های بد معمول را به کار خود آورده‌اند.

این بدان معناست که کسی مدت‌ها پیش یک فرصت مربیگری را ازدست‌داده است و اکنون با عواقب آن زندگی می‌کند.

  حتما بدانید: بیزینس کوچینگ چیست  

10- ترموستات باشید، نه دماسنج

چگونه یک مدیر را از یک رهبر متمایز می‌کنید؟ تست دماسنج را انجام دهید. دماسنج‌ها دمای محیط را اندازه‌گیری می‌کنند، گزارش می‌دهند و منعکس می‌کنند.

مدیران دماسنج هستند. ترموستات‌ها باعث تغییر می‌شوند و بر محیط تأثیر می‌گذارند. رهبران ترموستات هستند.

دماسنج‌ها فقط می‌توانند آنچه را که اتفاق می‌افتد، اندازه‌گیری کنند. ترموستات‌ها آنچه اتفاق می‌افتد را کنترل می‌کنند.

ظاهر آن‌ها یکسان است اما بسیار متفاوت هستند. چالش مربیگری شما این است که رهبر ترموستات باشید.

امیدواریم با ده قانون بیزینس کوچینگ در این مقاله موافق باشید. به یاد داشته باشید که مربیگری تجاری 100٪ مهارت قابل یادگیری است.

همه ما نقاط ضعفی داریم، فقط باید بتوانیم آن را شناسایی کنیم و هدفمند روی آن کار کنیم.

دیدگاه کاربران (0)