10 نکته برای شبکه‌سازی تجاری موفق!

10 نکته برای شبکه‌سازی تجاری موفق!

آیا می‌خواهید شبکه‌های تجاری خود را مؤثرتر کنید؟ از این 10 نکته شبکه‌سازی تجاری برای ایجاد روابطی استفاده کنید که به ایجاد تجارت کمک می‌کند.

شبکه‌سازی تجاری شامل برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی است. همچنین شامل ارتباط با افرادی است که اطلاعات یا آموزش ارائه می‌دهند، و می‌تواند راهی عالی برای یافتن فروشندگان معتبر برای استخدام برای کسب و کار شما باشد.

اگرچه بسیاری از مردم شبکه‌سازی را با درخواست لطف مرتبط می‌دانند، نتورکرهای موفق می‌دانند که شبکه‌سازی همه چیز آن‌ها نیست.

شبکه‌سازی تجاری ایجاد روابط اعتماد و دوستی با سایر افراد تجاری است.

یکی از بخش‌های کلیدی شبکه‌سازی تجاری مؤثر، کمک به سایر تجار برای رفع نیازهایشان است.

به همین دلیل است که خواهید دید که بهترین نتورکرها اغلب رابط‌هایی هستند که با ارجاع مشتریان، ارائه گواهی‌ها یا کمک به تبلیغ رویدادها و سایر مشاغل به دیگران کمک می‌کنند.

 

مزایای ایجاد یک شبکه‌سازی تجاری قوی

شبکه‌سازی چقدر برای کسب و کارهای کوچک اهمیت دارد؟ از یک شرکت خدماتی کوچک بپرسید که بیشتر مشتریان خود را از کجا می‌آورند، و احتمالاً نوعی بازاریابی دهان‌به‌دهان را نشان می‌دهند.

اهمیت شبکه‌سازی حتی در کسب وکارهای کوچک به قدری در فروش آنها و افزایش سودآوری تاثیر دارد که کمک نگرفتن از آن می تواند منجر به خسارت هایی در ادامه تجارت شود.

در یک نظرسنجی که توسط Alignable انجام شد، 85٪ از مشاغل کوچک نشان دادند که ارجاعات دهان‌به‌دهان بهترین راه برای جذب مشتریان محلی است.

مطالعه دیگری گزارش داد که 78 درصد از استارت آپ‌ها می‌گویند شبکه برای تلاش‌های کارآفرینی آن‌ها حیاتی است. شبکه برای موفقیت شغلی برای افرادی که کارمند هستند به همان اندازه مهم است.

بر اساس گزارش سال 2016 لینکدین، 85 درصد از تمام مشاغل از طریق شبکه‌سازی تجاری پر می‌شوند.

واضح است که اگر برای ملاقات و تعامل با دیگران در حوزه کاری خود وقت نمی‌گذارید، احتمالاً فرصت‌های ارزشمندی را برای یافتن شراکت‌های جدید، ایجاد ارجاعات و حتی یافتن مشتریان و موقعیت‌ها از دست خواهید داد.

البته، شبکه‌سازی تجاری فقط ایجاد روابط نیست. ملاقات و تعامل با سایر متخصصان صنعت نیز شما را قادر می‌سازد تا تحصیلات خود را ادامه دهید.

درحالی‌که ممکن است برای شرکت در یک سمینار یا دوره صدور گواهینامه وقت نداشته باشید، قهوه خوردن با یک ارتباط تجاری به شما کمک می‌کند تا از پیشرفت‌ها و شیوه‌های جدید در زمینه خود مطلع شوید.

می‌توانید این روندها را به شرکت فعلی خود بازگردانید یا ازآنچه آموخته‌اید برای افزایش شانس خود برای رسیدن به یک موقعیت جدید استفاده کنید.

 

10 نکته برای موفقیت در شبکه‌سازی تجاری

برای شروع شبکه‌سازی منتظر نباشید تا قیف بازاریابی شما خالی شود. اگر می‌خواهید یک کسب و کار قوی بسازید، باید همین امروز وارد آن شوید و ارتباط برقرار کنید.

این 10 نکته شبکه‌سازی را بررسی کنید که مطمئناً تعداد فرصت‌های پیش روی شما را افزایش می‌دهد.

  در رویدادهای شبکه‌سازی تجاری شرکت کنید

1. در رویدادهای شبکه‌سازی تجاری شرکت کنید

اولین گام در شبکه‌سازی تجاری موفق این است که بدانید برای برقراری ارتباط به کجا بروید.

درحالی‌که تقریباً هر فعالیت یا رویدادی می‌تواند به‌عنوان یک فرصت شبکه‌ای باشد، صاحبان مشاغل کوچک و متخصصان مشاغل محلی می‌توانند از شرکت در رویدادهای تجاری محلی بهره‌مند شوند.

به‌عنوان‌مثال، اتاق بازرگانی شهر شما ممکن است میزبان گردهمایی‌هایی برای افراد در صنعت شما باشد.

علاوه بر این، برگزاری جلساتی برای انجمن‌های حرفه‌ای و انجمن‌های مرتبط با رشته شما ارزش دارد.

 

2. یک هدف را انتخاب کنید

اگر با یک دستور کار روشن شروع نکنید، رسیدن به آنچه می‌خواهید از تلاش‌های شبکه خود سخت است. قبل از شرکت در جلسات یا رویدادها، اهداف خود را برای این تجربه مشخص کنید.

به‌عنوان‌مثال، ممکن است بخواهید ارتباطات جدیدی ایجاد کنید، وقت خود را به جامعه اختصاص دهید، یا به‌سادگی در مورد آخرین پیشرفت‌های کسب و کار یا صنعت خود مطلع شوید.

3. در ساعات غیر کاری خود فعال باشید

اگر می‌خواهید دامنه دسترسی خود را گسترش دهید، سعی کنید با شرکت‌کنندگان در باشگاه یا کلاس‌های دیگر چت کنید.

حتی می‌توانید در فعالیت‌های مدرسه و رویدادهای ورزشی فرزندتان ارتباطات تجاری برقرار کنید.

از این گذشته، والدین معمولاً به دنبال چیزی برای گفتگو هستند، علاوه بر آنچه در زمین فوتبال اتفاق می‌افتد!

 

4. ارزش خود را بدانید

ارائه یک محصول یا خدمات عالی به مشتریان خود کافی نیست. اگر نمی‌توانید کاری را که انجام می‌دهید بیان کنید، نمی‌توانید امیدوار باشید که آن اطلاعات را در رویدادهای شبکه‌ای منتقل کنید.

خواه هدف شما ایجاد کاری باشد یا صرفاً ساخت شبکه مجازی خود برای آینده، زمانی را برای ایجاد یک خط ارتباطی اختصاص دهید که آنچه را که انجام می‌دهید، برای چه کسی انجام می‌دهید و اینکه چرا مشتریان باید شما را نسبت به رقبایتان انتخاب کنند، زمان بگذارید.

  همراه بودن با یک دوست برای شبکه‌سازی تجاری

5. یک دوست با خود همراه کنید

گاهی اوقات شروع مکالمه با غریبه‌ها آسان‌تر است اگر چهره‌ای آشنا در کنار خود داشته باشید.

اگر یک دوست یا همکار دارید که همچنین به دنبال گسترش شبکه خود است، شرکت در رویدادهای حرفه‌ای را به‌صورت دونفره در نظر بگیرید.

فقط مطمئن شوید که سعی می‌کنید با سایر شرکت‌کنندگان ارتباط برقرار کنید نه اینکه تمام مدت در گوشه‌ای بنشینید و صحبت کنید.

 

6. بر درون‌گرایی غلبه کنید

اگر به‌طور طبیعی خجالتی هستید، موفقیت در شبکه‌سازی تجاری می‌تواند یک چالش باشد. خوشبختانه راهکارهایی برای غلبه بر درون‌گرایی و ایجاد ارتباط وجود دارد.

ابتدا، قبل از یک رویداد شبکه‌ای، هدف را طوفان فکری در نظر بگیرید، بنابراین نیازی به ارائه ایده‌ای در محل ندارید.

ثانیاً، اگر خسته شدید، راحت نفس بکشید. به دستشویی بروید، قدم بزنید یا قهوه بنوشید. می‌توانید باانرژی به اتاق بازگردید و برای ملاقات با افراد جدید آماده باشید.

 

7. دلیلی برای پیگیری پیدا کنید

ایجاد ارتباطات تنها نیمی از راه است. شما همچنین باید اقداماتی را برای ادامه رابطه انجام دهید.

حتی اگر در حال حاضر به دنبال کار نیستید، سعی کنید چند بار در سال با مخاطبین خود تماس بگیرید تا پیگیری کنید.

می‌توانید یک مقاله مرتبط را فوروارد کنید، آن‌ها را به یک سمینار یا کنفرانس دعوت کنید، یا حتی یک یادداشت دوستانه در طول تعطیلات ارسال کنید.

مطمئناً موفقیت در شبکه‌سازی بیشتر از کاری است که انجام می‌دهید. همچنین در مورد کارهایی است که نباید انجام دهید. 

 

8- منفی نگر نباشید

هنگام جستجو برای شروع‌کننده مکالمه، از صحبت منفی در مورد شرکت‌ها یا همکاران سابق خودداری کنید.

از این گذشته، شما نمی‌خواهید مخاطبین بالقوه‌ای که فکر می‌کنند با این فرصت در مورد آن‌ها بد می‌گویید.

  خودخواه نباشید

9. خودخواه نباشید

چه در یک رویداد اتاق بازرگانی گپ بزنید یا در یک جلسه اطلاعاتی شرکت کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که برای برقراری شبکه است.

اگر همیشه کسی هستید که درخواست کمک می‌کند، بعید است که این رابطه دوام بیاورد.

برای بهترین نتایج، به دنبال فرصت‌هایی باشید تا به مخاطبین شبکه خود کمک کنید تا در حرفه خود پیشرفت کنند.

 

10. از درخواست چیزی که می‌خواهید، نترسید

همه ما به کمک نیاز داریم. اگر می‌خواهید تلاش‌های شبکه‌سازی شما موفقیت‌آمیز باشد، باید آن‌قدر جسور باشید که درخواست کمک کنید.

قبل از شرکت در جلسه یا سمینار بعدی، مطمئن شوید که می‌توانید آنچه را که به دنبال آن هستید بیان کنید.

سپس، وقتی کسی از شما می‌پرسد که چگونه می‌تواند به شما کمک کند، حقیقت را به او بگویید.

 

دوره «راه‌اندازی کسب و کار خلاق»

دوره «راه‌اندازی کسب و کار خلاق»

شروع کسب‌وکار جدید می‌تواند ترسناک باشد مخصوصاً اگر کسب‌وکار خلاق باشد. زیرا متغیرهای زیادی در کارهای روزانه وجود دارد. راه‌اندازی یک کسب‌وکار تازه به‌هیچ‌وجه امر ساده‌ای محسوب نمی‌شود.

در دوره راه‌اندازی کسب‌وکار خلاق، امی دلوئیز مدرس دوره، یک سری موارد کلیدی برای داشتن یک شروع قوی را آموزش می‌دهد. ابتدا یاد می‌گیرید چگونه یک تیم خوب بسازید.

سپس بهترین راه بازاریابی و برند سازی برای محصولاتتان را یاد می‌گیرید. درباره استراتژی مالی آموزش داده می‌شود تا ازنظر اقتصادی در کارتان به بن‌بست نخورید.

در این دوره می‌آموزید چگونه جایگاه کارتان را تعیین کنید تا اگر بازار تغییر کرد، همیشه آماده تغییر محوری باشید. چون کسب کارهای امروزی باید چابک و فرز باشند تا از میدان حذف نشوند.

شبکه‌سازی قوی را می‌آموزید و درنهایت هدف‌گذاری برای آینده را فرا خواهید گرفت. در این دوره، کلی ایده و استراتژی برای موفق شدن یاد خواهید گرفت و اعتمادبه‌نفس شما بیشتر می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه دوره اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه کاربران (0)