اکثر بازاریابان شبکههای اجتماعی، اینستاگرام را بهعنوان پلتفرمی برای تولید لید نمیدانند. اما اگر این کار را بهدرستی انجام دهید، میتواند بسیار مؤثر باشد.
اما ما در این مقاله نحوه دریافت لید بیشتر در اینستاگرام را برای شما آوردهایم تا بتوانید از آنها استفاده کنید.
مشتریانی که از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند، مشتریان بالقوهای هستند که به شرکت شما علاقهمند هستند و اطلاعاتی را ارائه میدهند که بازاریابان میتوانند از آنها برای ردیابی استفاده کنند.
تقریباً 80 درصد حسابها یک کسبوکار را در اینستاگرام دنبال میکنند، که در حال حاضر نشانه خوبی از قصد خرید است که میتوانند از آن استفاده کنند.
حتی بهتر از آن: 80 درصد از پاسخدهندگان فیسبوک میگویند که از اینستاگرام برای تصمیمگیری در مورد خرید یا عدم خرید چیزی استفاده میکنند.
اگر در اینستاگرام لید جمعآوری نکنید، فرصت را ازدستدادهاید.
برای اینکه بدانید چگونه میتوانید از تبلیغات، لید اینستاگرام و سایر تاکتیکهای ارگانیک برای جمعآوری لیدهای بیشتر در پلتفرم استفاده کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
از این نکات استفاده کنید تا بیشترین بهره را از تولید لید در اینستاگرام ببرید.
اولین و واضحترین راه برای به دست آوردن لیدهای بیشتر در اینستاگرام، استفاده از تبلیغات پیشرو است.
تبلیغات پیشرو در اینستاگرام برای کمک به شرکتها در جمعآوری اطلاعات درباره مشتریان، مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن، تاریخ تولد و موقعیت شغلی طراحیشدهاند.
این تبلیغات میتواند به کسبوکارها کمک کند تا در مورد مشتریان بیشتر بیاموزند، کمپینهای بازاریابی مستقیم را بهبود بخشند و موارد دیگر از قبیل شماره تلفن و ایمیل را از مخاطبان خود درخواست کنند.
برای ایجاد تبلیغات پیشرو در اینستاگرام، به یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام نیاز دارید. این بدان معنی است که شما همچنین به یک صفحه فیسبوک نیاز دارید.
تمام تبلیغات اینستاگرام در صفحه تبلیغات فیسبوک ایجاد میشود. برای ایجاد یک تبلیغ پیشرو در اینستاگرام، Generate leads را بهعنوان هدف بازاریابی انتخاب کنید.
فیسبوک توصیه میکند برای اطمینان از اینکه هزینه یک مشتری بالقوه بهینهشده و به حداقل میرسد، مکانهای خودکار را انتخاب کنید.
برای اطمینان از نمایش آگهی شما در اینستاگرام، خلاقیت شما باید مشخصات تبلیغات در اینستاگرام را رعایت کند.
اضافه کردن بخشهای از پیش پرشده به فرمهای خود را در نظر بگیرید، زیرا آنها اغلب نرخ پر شدن را بهبود میبخشند.
اینستاگرام میتواند آدرس ایمیل، نام کامل، شماره تلفن و جنسیت را با استفاده از اطلاعات حسابهای مشتریان از قبل پر کند.
اطلاعات مشتریان جمعآوریشده از مشتریان بالقوه اینستاگرام را میتوان برای تنظیم دقیق استراتژی هدفیابی تبلیغات اینستاگرام مورداستفاده قرارداد.
این مخاطبان به شما کمک میکنند افرادی را در پلتفرم با برنامههای مشابه هدف قرار دهید و به شما این امکان را میدهند که در معرض دید خود قرار بگیرید و به لیدهای جدید برسید.
اگر هدف شما افزایش دانلود برنامه، بازدید از وبسایت یا لیدهای مرتبط با فروش است، تبلیغات تبدیل ممکن است مرتبطتر باشند.
اگر یک حساب تجاری اینستاگرام دارید، میتوانید دکمههای عمل را به حسابهای خود اضافه کنید.
در صورت تمایل، حساب شما ممکن است شامل لینکی به ایمیل، شماره تلفن و آدرس کسبوکار شما باشد تا افراد بتوانند با شرکت شما تماس بگیرند.
علاوه بر این دکمهها، اینستاگرام گزینههای بهتری برای تولید لیدها ارائه میکند. شما باید یکی را انتخاب کنید که کسبوکار شما از آن استفاده میکند.
برای افزودن دکمه اکشن:
1. از صفحه حساب خود، روی ویرایش نمایه ضربه بزنید. 2. گزینههای تماس را لمس کنید. 3. دکمه Add action را انتخاب کنید. 4. دکمه و ارائهدهندهای را که میخواهید اضافه کنید انتخاب کنید. 5. سایت اینترنتی را که کسبوکار شما با ارائهدهنده انتخابشده استفاده میکند، اضافه کنید.
لینکی که میدهید باید مشتریان را به هر هدفی که میخواهید برسید، راهنمایی کند. این میتواند یک اشتراک خبرنامه، فروش محصول یا نظرسنجی باشد.
به یاد داشته باشید که میتوانید رابطه خود را هرچند وقت یکبار که بخواهید تغییر دهید.
در اینجا چند دستورالعمل برای بهینهسازی لینکها در اینستاگرام آورده شده است:
• لینک را کوتاه نگهدارید و سعی کنید از نام تجاری خود در آن استفاده کنید. • لینک را در پستهای اینستاگرام خود با "لینک در بیوگرافی" تبلیغ کنید. • پارامترهای UTM را در URL وارد کنید تا پیوند شما قابلردیابی باشد. • یک تماس برای اقدام در رزومه اضافه کنید.
تبریک میگویم! شخصی روی لینک شما کلیک کرده است. اکنون به یک صفحه فرود نیاز دارید که آنها را از تصمیم خود پشیمان نکند.
صفحه باید قابل اسکن باشد، یک تجربه بصری یکپارچه ایجاد کند و محتوایی داشته باشد که با آنچه مردم انتظار دارند مطابقت داشته باشد.
هر قولی که در وعدههای دعوت به عمل میدهید، صفحه فرود شما باید به آن عمل کند.
برای برخی از برندها، این به معنای استفاده از ابزارهایی است که فیدها را به صفحات فرود قابل کلیک تبدیل میکنند.
مکان دیگری که اینستاگرام به افراد اجازه میدهد لینکها را جاسازی کنند، استوری اینستاگرام است.
این ویژگی اینستاگرام قابلیت جدیدی است که باید به نفع خود استفاده کنید.
یکسوم از پربازدیدترین استوریها در اینستاگرام متعلق به شرکتها هستند.
بعلاوه، استوریهای اینستاگرام که توسط این برند رهبری میشوند دارای نرخ تکمیل 85 درصدی هستند.
استوریها میتوانند مؤثرتر از یک لینک باشند، زیرا تنها کاری که لازم است یک لمس کردن است تا بهصورت دیگری عمل کنیم.
به یاد داشته باشید، هیچکس را برای انگیزه خود متأسف نکنید. یک صفحه فرود خوب نیز در اینجا موردنیاز است.
نحوه افزودن لینک به استوری اینستاگرام:
1. از فید، انگشت خود را به سمت راست بکشید یا روی نماد بعلاوه در کنار عکس نمایه خود در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید. 2. محتوای خود را ضبط یا آپلود کنید. 3. روی نماد زنجیره کلیک کنید و پیوند خود را اضافه کنید.
اگر پیوند بهاندازه کافی آنلاین میماند، استوری را به هایلایت استوری خود اضافه کنید. این امر دید آن را افزایش میدهد و به فالوورها اجازه میدهد دوباره از آن بازدید کنند.
بهترین انگیزه برای ایجاد لید در اینستاگرام یک فراخوان قوی برای اقدام است.
عباراتی متشکل از دو تا شش کلمه مانند تند کشیدن به بالا، اکنون خرید کنید، روی پیوند موجود در بیوگرافی (bio) ما کلیک کنید، بهخصوص وقتی با محتوای مناسب ترکیب شود.
تصاویر شما و فراخوان شما برای عمل باید همیشه باهم کار کنند تا یک هدف را به انجام برسانند.
اگر میخواهید شخصی روی لینک موجود در رزومه اینستاگرام شما کلیک کند، پست و کپشن شما باید او را تشویق به انجام این کار کند.
دعوت به اقدام شما باید آخرین فشار یا تلنگر در این جهت باشد.
آیا میخواهید کسی با انگشت از استوری شما به سایت شما یا لندینگ شما هدایت شود؟ به آنها دلیلی برای این کار بدهید.
با ایموجیها توجه مخاطب را به دعوت به اقدام خود جلب کنید. در استوری اینستاگرام، از استیکر یا متن برای راهنمایی مخاطبان خود استفاده کنید.
مطمئن شوید که خلاقیت شما فضایی برای این فراخوانها برای اقدام باز میگذارد و نماد See More را به هم نمیریزد.
تگ کردن محصولات در اینستاگرام فقط یک راه خوب برای افزایش فروش نیست.
حتی اگر یک لمس منجر به خرید نشود، باز هم میتوانید آن را مشتری بالقوهای در نظر بگیرید که توسط یک مشتری علاقهمند جمعآوریشده است.
و خرید اینستاگرام علاقه زیادی را برانگیخته است. بیش از 130 میلیون حساب هرماه تگ محصولات را لمس میکنند.
این نوع اطلاعات زمانی که در دست بازاریابان باتجربه قرار میگیرد بسیار ارزشمند است.
میتوانید از آن برای دیدن محصولاتی که مخاطبان شما به آنها علاقه دارند استفاده کنید، یا تبلیغات را برای مشتریان متعهد هدف قرار دهید.
برای ایجاد پستهای اینستاگرام برای خرید، با اطمینان از واجد شرایط بودن حساب خود شروع کنید.
شما باید یک کاتالوگ فیسبوک داشته باشید که بتوانید با استفاده از کاتالوگ منیجر یا شریک فیسبوک ایجاد کنید.
هنگامیکه کاتالوگ شما لینک شد، باید برای خرید اینستاگرام ثبتنام کنید. ازآنجا، میتوانید شروع به اضافه کردن تگ محصول به پستها و لستوریهای خود کنید.
با Instagram Insights، میتوانید نمایشهای محصول (تعداد کل دفعاتی که افراد روی یک تگ کلیک میکنند) و کلیکهای دکمه محصول (تعداد کل کلیکهای افراد بر روی یک خرید در صفحه محصول) را شمارش کنید.
پستهای اینستاگرام همچنین شانس حضور در قسمت Explore اینستاگرام را دارند که روزانه بیش از 200 میلیون حساب بازدید میشود.
اینستاگرام همچنین پستهای محصول و دارای تگ خرید را بهعنوان تبلیغاتی آزمایش میکند که راههایی برای هدف قرار دادن و جمعآوری لید جدید از خریداران به بازاریابان ارائه میدهد.
مشارکت با افراد بانفوذ و دارای فالوور بالا میتواند یک استراتژی مؤثر برای تولید مجدد مشتریان بالقوه به عوان لید در اینستاگرام باشد.
اینفلوئنسر را انتخاب کنید که تمایل زیادی به برند داشته باشد، اما فقط تا حدی با فالوورهایی که دارید همپوشانی داشته باشد.
این تضمین میکند که مشارکت شما به دنبال کنندگان بالقوه و مشتریان بالقوه جدید برسد. اعتماد نیز مهم است.
اگر یک اینفلوئنسر اعتماد طرفداران خود را داشته باشد، ممکن است قدرت بیشتری نسبت به شما برای تأثیرگذاری بر آنها داشته باشد، بهخصوص اگر شرکت نوپایی دارید.
یک راه خلاقانه برای جمعآوری لید و مشتریان بالقوه در اینستاگرام از طریق مسابقه، فروش یا تبلیغات است.
از فالوورها بخواهید که نظرسنجی را تکمیل کنند یا در مورد یک پست در مورد شانس برنده شدن جایزه نظر دهند.
تگ یک دوست را اضافه کنید تا دامنه مسابقه را گسترش دهید و لیدهای بیشتری ایجاد کنید.
یا برگزاری یک فروش انحصاری یا تبلیغاتی در اینستاگرام را در نظر بگیرید.
همانطور که اینستاگرام در وبلاگ خود توضیح میدهد: "با زمان محدود، تبلیغاتی فقط در اینستاگرام، میتوانید احساس فوریت ایجاد کنید و مردم را تشویق به خرید کنید."
هر چه افراد بیشتری را دعوت کنید، لیدهای بیشتری دریافت میکنید.
این توصیه مستقیماً از اینستاگرام آمده است.
همانطور که این شرکت در وبلاگ تجاری خود توضیح میدهد، خریداران همیشه وقتی برای اولین بار محصول شمارا میبینند آماده خرید نیستند.
اینستاگرام توصیه میکند برای یافتن پستهای محصولاتی که بهترین عملکرد را دارند، برگه Insights را بررسی کنید.
سپس محتوای محبوب را بهطور مرتب منتشر کنید تا بتوانید محصول خود را در ذهن مخاطب خود نگهدارید، اعتماد مصرفکننده را جلب کنید و فرصتهای خرید بیشتری ایجاد کنید.
با پست کردن منظم، ارسال پست در زمان مناسب و ارسال در قالبهای مختلف، دسترسی مخاطبین خود را به حداکثر برسانید.
برخی از کاربران اینستاگرام فقط میتوانند استوریهای شمارا تماشا کنند، درحالیکه برخی دیگر فقط پستها را تماشا میکنند.
برای بهبود شانس خود در هر دو قالب به اشتراک بگذارید. اما اگر چنین کردید، حتماً محتوا را مطابق با آن تنظیم کنید.