جذب مشتری از طریق اینستاگرام امروزه برای اکثر کسب وکارها به یک منبع بسیار عالی تبدیل شده است.
اینستاگرام چیزی بیشتر از یک مکان برای نگهداشتن فالوورها یا دنبال کنندگان شما است.
یک پلتفرم است که میتواند برای شما برند سازی کند، چه شما سالها کسبوکار داشته باشید یا تازه شروع به کار کردهاید.
رمز موفقیت در اینستاگرام ایجاد جامعه است. تعهد همهچیز است،
اما بلافاصله اتفاق نمیافتد قبل از اینکه شروع به درآمدزایی کنید، ابتدا باید مکالمه کنید و یک رابطه برقرار کنید.
تکنیکها و رفتارهای اثباتشدهای وجود دارد که در بین برندهایی که در اینستاگرام کسبوکار خود را گسترش میدهند، رایج است.
" 5 مرحله برای فروش و کسب درآمد از اینستاگرام " برای کسب اطلاعات ارزشمند بیشتر این مطلب را بخوانید.
هر زمان که در کنفرانس یا هر رویداد زندهای شرکت میکنید، از هشتگ اختصاصی خود استفاده کنید و به مردم بگویید از این هشتگ استفاده کنند.
این کار سبب میشود، همه در یک مکان باهم ارتباط برقرار کنند.
مزیت استفاده از هشتگ در اینستاگرام بهطور خاص این است که عکسی را منتشر میکنید و دنبال کنندگان آن هشتگ پست شمارا میبینند.
نکته اصلی این است که به مردم بگویید نهتنها هشتگ سفارشی چیست، بلکه باید کاری کنید که آنها از آن هشتگ استفاده کنند.
بهعنوانمثال در انتهای فیلمهای YouTube خود به مردم بگویید که از صفحه عکس بگیرند و آن را در اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند.
اگر آنها دستورالعملهای روشنی داشته باشند، این کار را میکنند.
وقتی مخاطبانتان از هشتگ سفارشی شما استفاده میکنند، مخاطبان آنها نیز به محتوای شما دسترسی پیدا خواهند کرد.
پیشنهاد می کنم که حتما مقاله " 9 قانون موفقیت در استراتژی بازاریابی اینستاگرام " را با دقت بالا مطالعه کنید.
خیلی خوب نیست که فقط درباره محصولات یا خدمات خود به مردم بگویید.
زیرا آنها واقعاً اهمیتی نمیدهند مگر اینکه بهطور خاص شمارا جستجو کرده باشند.
در عوض، 99٪ از زمان را برای ارائه ارزش اختصاص دهید.
محتوای شما باید آموزشی، سرگرمکننده، الهامبخش، اطلاعاتی، انگیزشی یا خندهدار باشد.
نوع ارزشی که ارائه میدهید بر اساس صنعت شما و افرادی که سعی در جذب آنها دارید، است.
با این کار نهتنها پیروان ایده آل خود را جذب خواهید کرد، بلکه باعث میشوید تا آنها برای کسب اطلاعات بیشتر به پیج یا صفحه شما بازگردند.
میخواهید وقتی کسی پیج اینستاگرام شمارا کشف کرد، چهکاری انجام دهد؟ 2 فرصت برای هدایت افراد وجود دارد.
در بیو اینستاگرام، استفاده از URL مهم است. این تنها مکان در اینستاگرام است که در آن امکان ارتباط زنده وجود دارد.
بسیاری از افراد از لینک ثابت برای هدایت دیگران به وبسایت خود استفاده میکنند.
اما روش دیگر این است که لینک را بسته به آنچه در آن زمان در کسبوکارتان میگذرد، تغییر دهید.
پیشنهاد میشود در قسمت بیو پیج خود بنویسید: "برای مشاهده X روی لینک زیر کلیک کنید."
به یاد داشته باشید، افراد برای انجام آنچه شما میخواهید، به یادآوری نیاز دارند.
همچنین میتوانید فراخوان اقدام (CTA) را در توضیحات هر پست قرار دهید.
مطالبی مانند "دوستی که باید این پست را ببیند، در قسمت نظرات، تگ کنید" یا "اگر موافقید، این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید" بنویسید.
این کار کمک میکند تا پیج خود را برای افراد بسیار هدفمند، تبلیغ کنید. یکی از بهترین روشها استفاده از استوری اینستاگرام هست.
تکنیکهای افزایش بازدید با استوری اینستاگرام بسیار جالب و جذاب هستند که حتما باید یاد بگیرید.
هنگام پست گذاشتن، مهم است که افراد یا برندهای موجود در تصویر را، تگ کنید.
این به دنبال کنندگان شما نشان میدهد که با چه کسانی همسو هستید و به آنها امکان میدهد تا بهراحتی پیج های موردعلاقه خود را پیدا کنند.
شما کارها را برای مخاطبان خود راحتتر میکنید، بنابراین حتی ارزش بیشتری نیز ارائه میدهید.
یکی از بهترین مکانها برای تگ کردن افزاد استوری اینستاگرام هست.
هشتگ ها ساده هستند. آنها کلمات یا عباراتی هستند که یافتن محتوای شمارا برای مشتری هدف، آسان میکنند.
استفاده از هشتگ های عمومی برای دیدن گروه بزرگی از مردم که جستجو میکنند، بهتر است.
اما به چند دلیل استفاده از هشتگ های خاص صنعت شما، برای جذب دنبال کننده ایده آل، بهتر است.
اول: از هشتگ های معروف مانند "عشق" و "تناسباندام" آنقدر استفاده میشود که تصاویر بهسرعت گم میشوند و بندرت دیده میشوند.
دوم: یک هشتگ خاص بهاحتمالزیاد توسط یک شخص خاص یعنی مشتری ایده آل شما جستجو میشود.
پیشنهاد میشود گروهی از هشتگ ها را که مخصوص صنعت شما و شخصیت مشتری ایده آل شماست، کنار هم قرار دهید.
اگر کسبوکار شما مکان فیزیکی دارد، باید برای پستهای اینستاگرام خود، از برچسب جغرافیایی استفاده کنید.
هنگامیکه شما برای یک پست از برچسب جغرافیایی استفاده میکنید، این پست با تمام تصاویر دیگر مربوط به آن مکان، مرتب میشود.
بنابراین هر کس بر روی آن مکان کلیک کند تصاویر شمارا مشاهده میکند.
دنبال کنندگان شما میتوانند مستقیماً در اینستاگرام به نقشه مکان شما بروند و به مکان فیزیکی شما راهنمایی شوند.
بیشتر بخوانید: چگونه کپشنهای خوب و تأثیرگذار در اینستاگرام بنویسیم؟
در برنامه اینستاگرام این فرصت را دارید که پستهای خود را در سایر رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
برای برخی کسبوکارها، سودمندترین مکان برای به اشتراک گذاشتن مطالب در Facebook است.
هنگامیکه پست خود در آنجا به اشتراک میگذارید، میتوانید هرکسی را که در تصویر است در فیسبوک تگ کنید.
سپس پست شما در صفحه فیسبوک آنها نشان داده میشود، تا همه دوستانشان ببینند.
به اشتراکگذاری در فیسبوک، مزایای قابلتوجه دیگری نیز دارد.
" 4 شیوه فالوئر بیشتری برای لایو اینستاگرام " یک مقاله جذاب برای اثر گذاری لایو ینستاگرام.
مخاطبان در توییتر بسیار زیاد هستند. بیشتر افراد هنوز از اینستاگرام استفاده نکردهاند.
به اشتراکگذاری پستهای اینستاگرامی خود در توییتر، به شما این امکان را میدهد تا در یک فضای پر سروصدا، با استفاده از تکنیکهای بصری، توجهها را به خود جلب کنید.
چند نکته وجود دارد که باید هنگام به اشتراکگذاری در توییتر به خاطر بسپارید.
برای رسیدن به حد 140 کاراکتر، احتمالاً باید توضیحات را کوتاه کنید.
همچنین باید توجه داشته باشید که ممکن است برخی از افراد یا برندها نام کاربری یکسانی نداشته باشند.
بنابراین باید برای منشن کردن صحیح آنها، دقت کنید.
اشتراک با دیگر رسانههای اجتماعی مهم است، اما توجه کنید هر آنچه را که پست میکنید به اشتراک نگذارید.
شما میخواهید فالوورهای اینستاگرام خود را، منحصربهفرد نگهدارید.
با توجه به نکته قبلی، انتخاب نام کاربری مطلوب برای شما مهم است.
مهمترین چیز، مطابقت با نام کاربری توییتر است، تا اگر شخص دیگری تصمیم گرفت از شما نام ببرد، همیشه بهدرستی شناسایی شوید.
همچنین به خاطر داشته باشید که جستجوی نام کاربری شما باید آسان باشد.
اعداد را وارد نکنید و سعی کنید از اختصارات استفاده نکنید. نام کامل یا نام کسبوکار شما، معمولاً بهترین انتخاب است.
اگر نام کاربری ایده آل شما قبلاً گرفتهشده است، از یک زیرخط یا فاصله بین کلمات استفاده کنید.
پیشنهاد می کنم حتما مطلب عالی " 6 روش استفاده از اینستاگرام برای درآمدزایی " را بعد از این مقاله مطالعه کنید.
یکی از ویژگیهای اینستاگرام امکان ارسال پیام مستقیم یا دایرکت است.
شما میتوانید برای هر فرد یا گروهی (حداکثر تا 15 نفر همزمان) یک پیام یا عکس ارسال کنید.
چند ایده که به طرز باورنکردنی موفقیتآمیز بودهاند شامل ارائه کوپن یا تخفیف انحصاری،
فعال کردن قابلیت پاسخدهی سریع متنی اینستاگرام با بارگیری رایگان است که باعث میشود افراد آدرس ایمیل خود را به شما بدهند یا ارسال یک تشکر ساده برای دنبال کردن است.
سخن آخر
به یاد داشته باشید که همهچیز در جذب اکثریت نیست. این مقاله درباره ارائه ارزش است تا افراد مناسب بتوانند شمارا پیدا کنند و به شما پایبند باشند.
این تکنیکها کمک میکنند افراد متناسب با محتوای خودتان را جذب کنید و کسبوکارتان را گسترش دهید.
موفقیت هر نوع کسبوکاری در اینستاگرام کاملاً امکانپذیر است، به شرطی که با تفکر درست هدایت کنید.
شما از چه روشهایی در اینستاگرام، برای جذب مخاطبان هدف خود استفاده میکنید، در قسمت نظرات برایمان بنویسید.