در این مقاله قصد داریم در مورد مهمترین تکنیکهای افزایش فروش اینستاگرام که کاملا عملی و تست شده در موفقترین پیچهای اینستاگرام هست بپردازیم.
اینستاگرام یکی از پرکاربردترین سیستمعاملهای رسانههای اجتماعی است و بنابراین یک کانال بازاریابی عالی است.
به همین دلیل است که حتی یک نگاه معمولی به حسابهای آن، برندهای بزرگ زیادی را نشان میدهد.
سکوی منحصربهفرد به اشتراکگذاری عکس در آن، موقعیتهای منحصربهفردی را برای دستیابی به دیدار و گفتگو با مشتریان، برای برندها فراهم میکند.
بهاحتمالزیاد شما در حال حاضر تمام تلاش خود را برای بازاریابی کسبوکار خود، از طریق اینستاگرام انجام میدهید.
در اینجا 12 روش از سادهترین و مؤثرترین راهها برای افزایش فروش اینستاگرام و بهینهسازی محتوای شما آورده شده است.
بیشتر بخوانید: جذب فالوور بیشتر از استوری اینستاگرام
1- دنبالکننده واقعی و متعهد را پرورش دهید
در حال حاضر با همه هیاهوهای زیادی در اینستاگرام، درگیر شدن در همه هیاهوها و نادیده گرفتن اصول اولیه کار، آسان است.
وقتی میخواهید از طریق شبکههای اجتماعی فروش ایجاد کنید، خواه اینستاگرام باشد یا یک پلتفرم دیگر، باید واقعی و معتبر باشید.
خرید فالوور، ارسال هرزنامه از طریق پیامهای مستقیم به افراد و پمپاژ محتوای بسیار ساده میتواند "پیروان" شمارا افزایش دهد.
اما هیچیک از آنها نمیدانند شما کی هستید، چهکاری انجام میدهید یا چرا مایلاند چیزی از شما بخرند.
بهجای استفاده از تاکتیکهای ناخواسته برای افزایش نفوذ خود در اینستاگرام، با اتوماسیون هوشمند و حضور فعال، یک پیرو واقعی و جذاب ایجاد کنید.
تمام مطالب خود را از قبل برنامهریزی کنید و از ابزار برنامهریزی اینستاگرام مانند بعداً استفاده کنید، تا بهطور خودکار مطالب را در زمان بهینه به اشتراک بگذارید.
اینستاگرام، سعی در ممنوع کردن لایک، نظر دادن و تعامل با پستهای مرتبط به اشتراک گذاشتهشده توسط افراد، در بازار هدف شمارا دارد.
2- از هشتگ استفاده کنید
برای جذب مشتری و افزایش فروش اینستاگرام خود میتوانید از هشتگ های مربوط به خدمات یا محصولات خود استفاده کنید.
وقتی از ترکیب مناسب هشتگ استفاده میکنید، یافتن شما برای کاربران هدف آسانتر میشود.
این روش باعث افزایش آگاهی از برند شما میشود.
اما تهیه ترکیبی مناسب از هشتگ های مؤثر به همین آسانی نیست. شما باید وقت و تلاش خود را صرف تحقیقات گسترده کنید.
اطمینان حاصل کنید که از ترکیبی متعادل از هشتگ های منحصربهفرد و رایج در پستهای اینستاگرامی خود استفاده میکنید.
با ترکیبات مختلف آزمایش کنید تا ببینید کدامیک برای شما بهتر است.
همچنین، اگر با اینفلوئنسرها کار میکنید، از آنها بخواهید که از همان ترکیب هشتگ استفاده کنند.
پیشنهاد ویژه برای شما: 5 مرحله برای فروش و کسب درآمد از اینستاگرام
3- فقط تصاویر جذاب را ارسال کنید
اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. بنابراین در درجه اول و مهمترین اصل، شما فقط باید تصاویر باکیفیت بالا منتشر کنید.
در حالت ایده آل، تصاویر شما خلاقانه و چشمنواز خواهند بود و محصولاتی را که میخواهید تبلیغ کنید بهطور مناسب برجسته میکنید.
وقتی مشتریهای شما به صفحه پروفایل شما آمدند، باید بلافاصله بتوانند برند شمارا تشخیص دهند.
اطمینان حاصل کنید که هر تصویری که در اینستاگرام قرار میدهید با نام تجاری و استراتژی تجاری شما مطابقت دارد تا احساس نام برند معتبری را به آنها القا کند.
اگر برند شما زیبا و مینیمالیستی است، باید در اینستاگرام زیبا و مینیمال باشد.
یک زیبایی را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید. این به پست در اینستاگرام گسترش مییابد.
بین زمانها و تنهای مختلف صدا جابجا نشوید. آن را پیچیده نکنید.
اگرچه تصاویر اصلی همیشه بهترین هستند، اما گاهی اوقات تصاویر موجود، میتوانند کمک کنند تا تنوعی به حساب شما اضافه شود.
بسیاری از وبسایتهای مختلف دارای تصاویر بدون حق امتیاز وجود دارد که میتوانید از آنها عکسهای شگفتانگیز باکیفیت بالا تهیه کنید.
حتی، ابزارهای وب مانند Canva به شما امکان میدهند برای تبلیغ تخفیفها، هدایا یا مسابقات تصاویر سفارشی ایجاد کنید.
به یاد داشته باشید، نمایش بصری برند شما بهصورت آنلاین ممکن است اولین تجربه مشتری شما با آن باشد، بنابراین از عالی بودن آن اطمینان حاصل کنید.
4- در تبلیغات اینستاگرام سرمایهگذاری کنید
تبلیغات در اینستاگرام میتواند به شما در جذب مخاطبان جدید و هدفمند کمک کند.
این یک سرمایهگذاری ارزشمند است، بهویژه اگر نام تجاری یا کسبوکار شما نسبتاً جدید باشد.
میتوانید تبلیغات اینستاگرام خود را بهگونهای برنامهریزی کنید که به مشتریانی برسد که بهاحتمالزیاد به محصولات شما علاقهمند هستند.
یافتن یک استراتژی موفق در اینستاگرام میتواند یک کاتالیزور برای تجارت شما باشد.
برای مدت طولانی، مسئله بازاریابی در اینستاگرام این بود که شما نمیتوانستید لینکهای قابل کلیک را در پست خود قرار دهید.
بنابراین برندها مجبور شدند طرفداران خود را به لینک موجود در بیو خود هدایت کنند، و آن لینک را بهطور مداوم بهروز کنند.
اما اکنون، اگر میخواهید تبلیغ کنید، میتوانید لینکهایی به وبسایت خود در پستهای اینستاگرام قرار دهید.
5- کمپینهای هدفگیری مجدد اینستاگرام را اجرا کنید
برای بهبود بیشتر اثربخشی تبلیغات اینستاگرام خود، از لینکهای جدید برای جذب افرادی که قبلاً از وبسایت شما بازدید کردهاند استفاده کنید.
بهعبارتدیگر، مشتریانی که قبلاً میزان علاقه خود را به آنچه برند شما ارائه میدهد ابراز داشتهاند.
هدفگذاری مجدد در اصل تبلیغاتی است که بهطور خاص بازدیدکنندگان وبسایت را که خرید نمیکنند، هدف قرار میدهد.
این نسخه در ابتدا در سال 2015 در فیسبوک اجرا شد تا اینکه در سال 2016 به فناوری تبلیغات اینستاگرام اضافه شد.
همانطور که توسط اینستاگرام توصیفشده است:
"تبلیغات پویا در اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که محصولات مناسب را در زمان مناسب به یک شخص مناسب معرفی کنید.
وقتی کسی از وبسایت یا برنامه تلفن همراه شما بازدید میکند و سپس به اینستاگرام نگاه میکند،
تبلیغی به او نشان داده میشود که شامل بسیاری از محصولات مرتبط از آنهایی که در سایت یا برنامه شما مشاهده کردهاند، میشود. "
6- با اینفلوئنسرها دوست شوید
اینفلوئنسرها شخصیتهای اینستاگرامی هستند که از قبل مخاطبان خود رادارند.
پیروان آنها به دنبال توصیهها و مشاورههای خرید هستند.
بنابراین جای تعجب نیست که برندهای بیشتری برای تبلیغ محصولات خود به اینفلوئنسرها متوسل میشوند.
اینستاگرام بهعنوان یک پلتفرم بصری، روش ایده آل را برای جذب مخاطبان هدف خود با کمک تأثیرگذاران ارائه میدهد.
یک استراتژی بازاریابی تأثیرگذار برای افزایش فروش اینستاگرام میتواند به شما در جذب بازدید و جذب بیشتر کمک کند، که درنهایت بازده/ تبدیل بیشتری را به ارمغان میآورد.
برای افزایش تعداد فروش تولیدشده توسط محتوای تأثیرگذار، کد تخفیف یا لینک تبلیغاتی را به اینفلوئنسرها بدهید.
اگر قصد دارید از چندین تأثیرگذار برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید، به هریک، کد یا لینک اختصاصی، اختصاص دهید تا بتوانید تبدیلهای فردی آنها را ردیابی کنید.
بازاریابی تأثیرگذار اینستاگرام، همچنین یک روش عالی برای افزایش رتبه موتور جستجوگر شما است.
زیرا به معنای واقعی کلمه، افراد بیشتری راجع به نام تجاری شما صحبت میکند.
مطالعات نشان داده است که در مقایسه با تبلیغات پولی، مشتریانی که از طریق تبلیغات دهانبهدهان تولید میشوند، 37٪ میزان ماندگاری بیشتری دارند.
7- محصولات خود را در عمل نشان دهید
اگرچه تصاویر باکیفیت از محصولات شما ممکن است توجه مردم را به خود جلب کند، اما ممکن است همیشه فقط برای هدایت فروش کافی نباشد.
برای اینکه محتوای اینستاگرام شما تأثیر واقعی بگذارد، تجربه استفاده واقعی از محصولات خود را به نمایش بگذارید.
با استفاده از عکسها و فیلمهایی که محصولات شمارا در عمل نشان میدهد، از طریق محتوای اینستاگرام خود داستانی بگویید.
بهعنوانمثال، اگر ماده خاصی را بفروشید، میتوانید تصاویری از غذاهای قابل تهیه با آن را ارسال کنید.
دستورالعمل را در زیرنویس اضافه کنید و شاید مناسبتی برای لذت بردن از غذا را توصیف کنید.
همچنین، اگر لباس میفروشید، میتوانید افرادی را که لباس را در بافت های مختلف پوشیدهاند، نشان دهید.
عنوان را درج کنید که تجربه پوشیدن لباس را توصیف میکند یا بافت پارچه را تداعی میکند.
با نشان دادن راههای دوست داشتن و لذت بردن از محصولات خود، به مردم کمک کنید تا بفهمند که چگونه میتوانند از آنها استفاده کنند و از آنها لذت ببرند.
یک مطلب جذاب برای شما: 9 تکنیک کپشن های جذاب در اینستاگرام
8- با بازاریابی اینفلوئنسر خوب باشید
مصرفکنندگان دوست ندارند بهطور آشکار به آنها فروخته شوند.
بنابراین حتی وقتی از یک اینفلوئنسر برای تبلیغ محصول خود استفاده میکنید، محتوا نباید خیلی " قابلفروش" باشد.
این بدان معنی است که باید جالب و جذاب باشد، اما با محتوای معمول تأثیرگذار، سازگار باشد.
در غیر این صورت، محتوا بیشازحد تبلیغاتی و غیر صادقانه به نظر میرسد، و میتواند بر احساس پیروان تأثیرگذار، نسبت به نام تجاری شما تأثیر منفی بگذارد.
قبل از شروع فرآیند تبلیغ اینفلوئنسر، از موارد ذیل اطمینان حاصل کنید
همه موارد ذکرشده است؟
فقط تأثیرگذارانی را که برای برند تجاری شما مناسب هستند را درگیر کنید و مطمئن شوید که نتایج خود را با دقت ترسیم میکنید.
9- محتوای تولیدشده توسط کاربر را در آغوش بگیرید
محتوای تولیدشده توسط کاربر شکل دیگری از تبلیغات دهانبهدهان است.
مشتریان فعلی شما به ایجاد محتوایی که نمایانگر محصول شما باشد کمک میکنند.
این بهنوبه خود، به تبلیغ محصول یا خدمات شما به مشتریان جدید یا پیروان آنها کمک میکند.
چه چیزی میتواند بهتر از این باشد، درست است؟
بااینحال، ممکن است برخی از مشتریان بدون تشویق شما بهراحتی تصاویر محصول شمارا به اشتراک نگذارند.
اگر آنها عکس با محصول یا هشتگ شما ارسال کنند، برای تشویق آنها، باید پاداش یا مشوقی بهعنوان فرصتی برای برنده شدن ارائه دهید.
بهعنوانمثال، شما میتوانید فرصتی برای حضور در حسابرسمی اینستاگرام خود یا فرصتی برای برنده شدن رایگان یا کارت هدیه ارائه دهید.
اطمینان حاصل کنید که آنها را به استفاده از هشتگ برند خود تشویق میکنید، تا به شما کمک کند تا تأثیر تلاشهای خود را پیگیری کنید.
10- از افراد تأثیرگذار بازخورد صادقانه بخواهید
مردم به تأثیرگذاران اعتماد میکنند زیرا مانند مصرفکنندگان روزمره هستند.
بنابراین نظرات و توصیههای آنها، واقعیتر از فرد مشهور تصادفی است که از محصول شما حمایت میکند.
برندهایی که با اینفلوئنسرها کار میکنند عمدتاً به این دلیل است که، میخواهند اعتماد مخاطبان خود را جلب کنند.
یک راه خوب برای انجام این کار این است که از تأثیرگذار بخواهید که در بررسیهای خود صادق باشد، حتی اگر برخی از جنبههای منفی محصولات شمارا پیدا کنند.
وقتی یک تأثیرگذار صادقانه برخی از ویژگیهایی را که دوست ندارند به اشتراک بگذارد، بازخورد مثبت وی درباره سایر ویژگیها، کاملاً واقعیتر به نظر میرسد.
مشتریان میدانند که هر محصولی مزایا و معایبی دارد.
بنابراین از تأثیرگذار خود برای ارسال نظرات "چه مثبت و چه منفی" دعوت کنید تا به شما کمک کند، اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید.
11- شوخطبع و قابلدسترس باشید
شوخطبعی راهی طولانی در جذب مخاطب است.
برای افزایش فروش، سعی کنید در پستهای اینستاگرامی خود جنبههای شوخطبعی و شوخطبعی قابل قبولی داشته باشید.
هدف بهبود درک مردم از نام تجاری شما است. و شما قبلاً میدانید که درک مثبت برند تا چه اندازه میتواند بر افزایش فروش اینستاگرام تأثیر بگذارد!
اگر محتوای طنز متناسب با نام تجاری شما نیست، بر تفکر تحریککننده و الهامبخش تمرکز کنید.
هر دو دستورالعمل برای به اشتراک گذاشتن مناسب است.
اینستاگرام بستر ایده آل برای پستهای بلند پروازانه است که بسیار مناسب افراد عادی است.
12- تخفیف یا هدیه بدهید
ارائه تخفیف یا هدیه یکی از مؤثرترین راهها برای افزایش فروش اینستاگرام است.
این یک روش مقرونبهصرفه برای تبلیغ محصولات شما و افزایش فروش است.
از طریق این روش همچنین میتوانید آگاهی از محصولات یا خدمات خود را افزایش دهید.
زیرا مشتریان اخبار پیشنهادی را با دوستان خود به اشتراک میگذارند و این میزان تعامل شمارا افزایش میدهد.
هنگامیکه فالوورهای اینستاگرام شما بهنوعی با محتوای شما درگیر شدند، میتوانید آنها را تأیید کرده و به آنها تخفیف بدهید.
هنگامیکه هدایا یا تخفیفهایی را ارائه میدهید، طبیعتاً چشمها را به خود جلب میکند و آنها را ترغیب به خرید محصول یا خدمات شما میکند.
اگر مشتریان شما محصولات یا خدمات شمارا دوست دارند، دریغ نمیکنند که در مورد نام تجاری شما صحبت کنند و آن را تبلیغ کنند.
برای پاداش دادن به چنین مشتریان وفاداری، میتوانید پیشنهادهای جذابی مانند تخفیف VIP قائل شوید.