شما برای ایجاد کسبوکار خود تلاش زیادی کردهاید. شما بر بهبود مستمر و بیپایان تمرکز کردهاید تا ارزش بیشتری نسبت به دیگران داشته باشید.
شما طرح کسبوکار خود را ترسیم کردهاید و استراتژی فروش خود را ایجاد کردهاید و شما استراتژیهای استخدام خود را تیز کردهاید و افراد مناسب را برای این کار استخدام کردهاید.
حداقل فکر میکردید که این کار را انجام دادهاید. اما اخیراً متوجه کاهش انگیزه کار تیمی شدهاید.
شما سعی کردهاید کارمندان را با پاداش، افزایش حقوق و مزایا جذب کنید، اما آنها هنوز کارهایشان را در موعد مقرر تحویل نمیدهند و در مورد کار هیجانزده نیستند.
به نظر نمیرسد که همه رویکردهای سنتی که در مورد نحوه ایجاد انگیزه در یک تیم یاد گرفتهاید کارساز باشند.
این به این دلیل است که شما از ابزارهای اشتباه استفاده میکنید.
راههای اصلی برای ایجاد انگیزه در تیم شما به پول مربوط نمیشود: آنها با ارزشهای هر فرد مرتبط هستند.
این بیشتر در مورد الهام است تا انگیزه، و رهبری واقعی را میطلبد - همراه با استراتژیهای زندگی واقعی. اما هنگامیکه واقعاً این مفاهیم را درک کردید، انگیزه بیحدوحصر کارمندان را بیدار خواهید کرد.
دو نوع انگیزه تیمی وجود دارد: بیرونی و درونی. انگیزه بیرونی شامل پرداخت، مزایا و ترفیعات است.
انگیزه درونی به رضایتی اطلاق میشود که فرد از انجام یک کار معین به دست میآورد.
بهترین راهها برای ایجاد انگیزه در تیم شما از انگیزه درونی استفاده میکند و نیاز هر فرد به رشد و هدف را افزایش میدهد.
یادگیری نحوه الهام بخشیدن به تیم خود با یادگیری آنچه به شما الهام میبخشد شروع میشود: قبل از اینکه بتوانید با نیازهای دیگران برای برآورده شدن ارتباط برقرار کنید، باید هدف خود را کشف کنید.
چه چیزی شمارا هر روز وارد کار میکند؟ هدف نهایی شما برای کسبوکارتان چیست؟
هدف خود را به یک بیانیه چشمانداز قدرتمند تبدیل کنید و آن را با تیم خود به اشتراک بگذارید.
به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود کافی نیست. شما باید هر روز به هدف خود ادامه دهید.
رهبران بزرگ ویژگیهایی را که میخواهند در تیم خود ببینند تجسم میکنند: سختکوشی، فداکاری، وفاداری و موارد دیگر.
ارزشهای خود را کشف کنید و آنها را در محل کار به روی میز بیاورید.
وقتی اشتباه میکنید بپذیرید از اشتباهات خود درس بگیرید. شما تیم خود را برای انجام همین کار تشویق خواهید کرد.
رهبری کردن با مثال شروع خوبی است، اما میتوانید عمیقتر شوید. نقاط قوت و ضعف شما چیست؟
هنگامیکه سبک رهبری طبیعی خود را بشناسید، میتوانید مهارتهای خود را توسعه دهید و به یک رهبر خوب تبدیل شوید که میتواند در هر شرایطی سبکهای خود را برای الهام بخشیدن به یک تیم تغییر دهد.
بهترین رهبران بهترین ارتباطات هستند. آنها در خواندن نشانههای غیرکلامی عالی هستند و از تکنیکهای آینهای و قدم زدن برای اعمالنفوذ استفاده میکنند.
آنها میتوانند با سبکهای ارتباطی مختلف سازگار شوند تا مطمئن شوند که درک شدهاند و همیشه همدل هستند و پذیرای دیدگاههای جدید هستند.
یادگیری نحوه ایجاد انگیزه در تیم اغلب به معنای صحبت کردن نیست، بلکه در مورد گوش دادن عمیق است.
سؤال بپرسید و واقعاً به پاسخها گوش دهید. هر زمان که میتوانید راهحلها را اجرا کنید.
دانستن و شنیده شدن آنها برای اعضای تیم بسیار انگیزه دهنده است.
مهارتهای گوش دادن عمیق نیز اولین قدم برای ایجاد رابطه با تیم شماست.
ارتباط در مورد ایجاد رابطه است: باز و معتبر بودن، یافتن زمینههای مشترک و ایجاد احترام متقابل.
ایجاد آن ارتباطات عمیقتر برای انگیزه درونی تیم ضروری است.
ایجاد رابطه همچنین به معنای صادق بودن است، اما مزایای صداقت حتی فراتر میرود.
وقتی با تیم خود شفاف باشید، در محل کار اعتماد ایجاد خواهید کرد و احترام به دست خواهید آورد و زمانی که تیم شما به شما احترام بگذارد، نسبت به پیشنهادات شما بسیار بازتر و با انعطاف بیشتری رفتار خواهد کرد.
در ریشه انگیزه تیمی درونی، ارزشهای هر فرد نهفته است: باید دریابید که چه چیزی باعث میشود آنها هر روز سرکار بیایند.
آیا آنها آزادی خلاق بودن را دوست دارند؟ آیا کار نیاز آنها به اهمیت یا مشارکت را برآورده میکند؟
آیا آنها از کار بر روی مهارتهای کاربردی لذت میبرند؟ "چرا" آنها را کشف کنید و خواهید فهمید که چگونه به یک تیم انگیزه دهید.
اکنونکه پایه و اساس انگیزه تیم را ساختهاید، میتوانید مجموعهای از اقدامات را برای کمک به الهام بخشیدن به تیم خود به سمت عظمت اجرا کنید.
اولین مورد شناخت است همه میخواهند به رسمیت شناخته شوند.
وقتی میبینید که یکی از اعضای تیم فراتر میرود، او را بشناسید. شما به آنها قدرت میدهید تا کارهای مشابه بیشتری انجام دهند.
اگر به کارمندان خود وظایف و اهداف روشنی ندهید، ممکن است مشکل انگیزه تیمی نداشته باشید، ممکن است مشکل ارتباطی داشته باشید.
اهداف به تیم شما اجازه میدهد تا بداند چه چیزی مورد انتظار است و مسیر روشنی را برای پیشرفت تعیین میکند و در هر شرکت موفقی ضروری است.
بررسی عملکرد یک شکل عالی از بازخورد است که نهتنها به شما در ایجاد اهداف برای هر کارمند کمک میکند، بلکه به آنها اجازه میدهد تا بدانند که در کجا قرار دارند.
آنها یک شکل واضح و عینی از ارتباط هستند که میتواند همان چیزی باشد که یک کارمند برای بهبود نیاز دارد.
زمانی که کارمندان بهعنوان یک تیم واقعی کار میکنند، نه افراد جداگانه، همه بازدهی بیشتری دارند.
تیمها همدیگر را مسئول میدانند، اما در مواقعی که فردی غایب است، کمک میکنند.
گردشها، سنتهای سرگرمکننده و مسابقات دوستانه این حس همکاری را تقویت میکند و انگیزه تیم را بهبود میبخشد.
کسانی که ذهنیت رشد دارند به اهداف دست مییابند زیرا از یادگیری چیزهای جدید لذت میبرند.
شما میتوانید این طرز فکر را در تیم خود با تشویق به رشد شخصی توسعه دهید.
برای آنها مقالههایی درباره مهارتهای جدیدی که میتوانند به آنها مسلط شوند، کتابهایی درباره موفقیت و دعوت به رویدادهای شبکه بفرستید.
رشد شخصی منجر به رشد حرفهای میشود.
انگیزه کارکنان مدرن فقط در مورد رشد نیست، بلکه در مورد رفاه آنها است. کارمندان امروزی میخواهند بدانند که شرکتهایشان واقعاً به آنها اهمیت میدهند.
آنها از شما میخواهند در مورد خانواده و سلامت آنها بپرسید. آنها میخواهند بدون احساس استرس مرخصی بگیرند.
هنگامیکه به تیم خود زمان میدهید تا به ذهن و بدن خود سوخترسانی کند، آنها میتوانند سهم بیشتری در کسبوکار شما داشته باشند.
بسیاری از گرایشهایی که ما به سمت کار از راه دور میبینیم عمیقاً با مفهوم رفاه مرتبط است.
کار از راه دور به کارکنان اجازه میدهد تا برنامههای انعطافپذیری داشته باشند.
این به آنها اجازه میدهد تا یک یا دو ساعتی را که بهطورمعمول هر روز صرف رفتوآمد میکردند، پس بگیرند.
به همین دلیل است که بسیاری از کارمندان اکنون کار از راه دور را نهتنها بهعنوان یک امتیاز، بلکه بهعنوان یک ضرورت میبینند.
اگر در صنعت شما چنین است، ارزش دارد که نگاهی دیگر به اجرای یک دفتر از راه دور یا ترکیبی بیندازید.
سیبها، پلوتونها و اسپاتیفایهای دنیا چه چیزی مشترک دارند؟
همه آنها فرهنگ نوآوری دارند که کارکنان را تشویق میکند تا ریسک کنند، خلاقانه فکر کنند و همیشه به بهترین چیز بعدی برسند.
شما میتوانید این شکل از انگیزه کارکنان را با تشویق به طوفان فکری، پاداش دادن به اصالت و درس گرفتن از شکستها و اشتباهات بهجای تنبیه آنها بپذیرید.
بیحوصلگی قاتل بزرگ انگیزه تیم است و بهویژه بر بازیکنان برتر شما تأثیر میگذارد.
اگر کسانی که در بالا هستند احساس میکنند چیز دیگری برای یادگیری ندارند، چرا بمانند؟
میتوانید با تغییر روالهای خود، تعیین یک پروژه جدید و بزرگ یا حتی تشویق به حرکت جانبی، به آنها کمک کنید تا از وضعیت خود خارج شوند.
اگر به این فکر میکنید که چگونه یک تیم را تشویق کنید، پاسخ تقریباً هرگز این نیست که آنها را مدیریت کنید.
یکی از بهترین راهها برای الهام بخشیدن به تیم خود ممکن است اتخاذ رویکردی غیرمستقیم باشد.
اگر همیشه در حال مدیریت خرد باشید، هرگز واقعاً نمیدانید که تیم شما چه کاری میتواند انجام دهد.
بسیاری از کارمندان آن را خفهکننده میدانند.
در مورد نحوه پذیرش نقش رهبری و مدیریت کسبوکار خود از محل اعتماد بیشتر بیاموزید، و ممکن است کلید چگونگی ایجاد انگیزه در تیم خود را بیابید.
هیچ صاحب کسبوکاری همه چیز را نمیداند. همه ما نقاط کور و ضعف داریم، و یادگیری نحوه الهام بخشیدن به تیم خود یک فرآیند است.
هر فردی متفاوت است، به این معنی که هر تیم متفاوت است. در تجارت، همیشه داشتن یک تابلو و مکانی برای مشاوره با ارزش است.
پیدا کردن یک مربی شروع خوبی است. مربی کسبوکار نیز میتواند کمک کند.
به یاد داشته باشید، زمانی که شما همسالان خود را بالا میبرید، شما نیز بلند میشوید.
نوشتهای از آنتونی رابینز