بزرگترین چالش برای کسانی که میخواهند کسبوکار راهاندازی کنند برند کسبوکار کوچک است.
ایدهها، منابع مالی، استراتژی بازاریابی، ترویج. بله، اینها مهم هستند.
اما در مورد معرفی برند کسبوکار کوچک چطور؟ آیا صدایی برای به اشتراک گذاشتن با مشتریان دارید؟
نوشتن در مورد کسبوکار کوچک خود بهگونهای که افراد را جذب و درگیر کند چندان آسان نیست.
اکثر وبلاگها در وبسایتها و صفحات درباره ما در وبسایتهای B2B و B2C خستهکننده و خود خدمت هستند،
زیرا بازاریابان آنها نمیدانند این صفحه چقدر در تبلیغ کسبوکارشان اهمیت دارد.
درواقع، درباره ما، اولین جایی است که بازدیدکنندگان و مخاطبین شما بررسی میکنند تا ببینند آیا میتوانند شمارا جدی بگیرند،
بنابراین نمیتوانید در اینجا ضعیف عمل کنید و شکست بخورید:
اگر تحت تأثیر قرار نگیرند، بعید است که محتوای شمارا بخوانند، در خبرنامهها ثبتنام کنند یا از شما خرید کنید.
وقتی در مورد کسبوکار کوچک خود مینویسید، به خوانندگان دلیلی بدهید که عاشق برند شما شوند و آنها را تحت تأثیر قرار دهید.
• روی شخصیت خریدار خود تمرکز کنید نه خودتان. • صفحه درباره ما را جذاب کنید. • نشان دادن شخصیت • آن را آموزنده و واضح در مورد اینکه چه کسی هستید و چه هستید، بیان کنید. • خلاق باشید.
واضح به نظر میرسد، اما چقدر خلاقیت کافی است؟ چگونه مطمئن میشوید که بازدیدکنندگان را با کلمات، لحن یا تصویرسازی بد نترسانید؟
در این مقاله 5 راه خلاقانه و اثباتشده برای نوشتن در مورد کسبوکار شما آورده شده است:
آنهایی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید و با خیال راحت از وبسایتهای دیگر تقلید کنید، اما از سرقت ادبی خودداری کنید و حق کپیرایتینگ را بهجا بیاورید.
1. کسبوکار خود را دوست داشته باشید
آیا در مورد بازاریابی جذاب چیزی شنیدهاید؟ این زمانی است که شما اطلاعات فوقالعادهای را به روشهای خلاقانه به مردم ارائه میدهید.
صدا و لحنی ایجاد کنید که مشتریان عاشق آن شوند تا بتوانند بزرگترین مدافع برند شما شوند و به شما در ترویج آن کمک کنند.
از تزریق شخصیت به برند خود نترسید تا آن را به رباتی که آنها را نوشته است مقایسه نکنند.
در عوض، برند خود را انسانی کنید: بنیانگذاران را معرفی کنید، افراد پشت سر شرکت خود را نشان دهید،
و هنگام توصیف محصول یا خدمات خود، اصطلاحات حرفهای را فراموش کنید.
آن را راحت اما بدون خطا به نظر برسانید و از اشتباهاتی که میتواند باعث از بین رفتن جذابیت متن شما بشود، اجتناب کنید.
2. داستانسرایی کنید
هر کسبوکاری سابقهای دارد، پس با خیال راحت تاریخ خود را به اشتراک بگذارید.
تکنیکهای داستانسرایی زیادی وجود دارد که میتوانید از بین آنها، برند خود را انسانی کنید،
در مورد مأموریت آن صحبت کنید و داستان چگونگی تغییر زندگی را بیان کنید.
داستانها توصیفی و احساسی هستند و به همین دلیل است که با افراد ارتباط برقرار میکند.
آنها به افراد اجازه میدهند معنا و زمینه کسبوکار شمارا پیدا کنند، که از یک صفحه کلی درباره ما مؤثرتر است.
3. از صحبتهای تجاری خودداری کنید
صفحه درباره ما شما، برای افراد است، نه دانشگاهیان یا جامعه حرفهای شما.
نیازی نیست شرکت خود را با جملات طولانی یا اصطلاحات صنعتی که افراد عادی بهسختی متوجه شوند، توصیف کنید.
این باعث نمیشود که شما باهوش به نظر برسید، بلکه مصرفکنندگان را میترساند و باعث دوری و دلزدگی آنها از شما میشود.
مردم میخواهند گفتگوهای مستقیمی را در مورد اینکه کسبوکار کوچک شما چهکاری انجام میدهد و چگونه میتواند به آنها کمک کند بخوانند.
از زبان ساده استفاده کنید، به مخاطب هدف و نیازهای آن فکر کنید، نه به نفس خود.
از جملات کوتاه برای توضیح ایدههای پیچیده استفاده کنید و صفحه درباره ما خود را متحول کنید.
4. متن خود را بهطور غیرمنتظره بنویسید بهعنوان یک صاحب کسبوکار کوچک، ممکن است بودجهای برای گرافیکهای دیوانه کننده، ویدیوهای مدرن نداشته باشید تا صفحه درباره ما را عالی جلوه دهید. اما شما میتوانید آن را به این شکل به صدا درآورید. برای انجام این کار، از مهارتهای نوشتاری آنلاین خود بیشترین بهره را ببرید و داستان کسبوکار خود را به روشی غیر سنتی بگویید. این چیزی است که مردم را وادار میکند بخوانند، نه آن را اسکن کنند: از ترفندهای کپیرایتینگ عصبی استفاده کنید تا خوانندگان را فقط با کلمات درگیر کنید.
5. در صورت لزوم از طنز استفاده کنید
اگر با رسالت و فلسفه کسبوکار شما مطابقت دارد، هنگام نوشتن «درباره ما» یا ساختن نسخه فروش، از طنز غافل نشوید.
البته، شما محصول یا خدمات و مشتریان را جدی میگیرید، اما چه کسی گفته است که نمیتوانید به خودتان بخندید؟
بسته به مخاطب هدف خود، برای تقویت احساسات و لبخند زدن مردم کمی شوخطبعی اضافه کنید.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که سرگرمی خود را به یک کسبوکار تبدیل میکنید و نیاز به توسعه یک برند شخصی دارید، میتوانید از سایتهای مختلف ایدههای جذاب بگیرید.
بازدیدکنندگان پس از خواندن عنوان طنزی که شما نوشتهاید، میخواهند تا درباره فلسفه کسبوکار شما بیشتر بدانند.
بهطور خلاصه
ایجاد یک صفحه جذاب «درباره ما» که بازدیدکنندگان را جذب کند و به آنها کمک کند تا بفهمند شما چه کسی هستید و کسبوکارتان چگونه است، چندان آسان نیست.
اکثر این صفحات گزینههای ما-ما-ما کسلکننده و خودخواهانه هستند که افراد را دفع میکنند، بنابراین نباید نقش این محتوا را در آگاهی و اعتماد برند خود دستکم بگیرید.
یک صفحه عالی درباره ما، داستان کسبوکار شمارا بیان میکند، تیم شمارا به مشتریان معرفی میکند،
شرکت شمارا توضیح میدهد و به آنها کمک میکند بفهمند که اگر مردم به شما سفارش دهند، چه چیزی خواهند داشت.
برای اختصاصی کردن این صفحه، خلاق، شفاف و صادق باشید.
و بازدیدکنندگان را با سؤالاتی رها نکنید: هنگامیکه آنها در مورد کسبوکار کوچک شما مطالعه میکنند، باید بخواهند با شما تماس بگیرند.
حالا نوبت شماست. شما باید صفحه درباره ما را متمایز کنید تا مشتریان شمارا، به دیگر رقبایتان ترجیح داده و از شما و برندتان دفاع کنند.