۵ راز موفقیت فروش محصولات در فضای آنلاین
۱۴۰۰-۰۵-۳۱ 0

داشتن مغازه در محل خوب، فروشگاه، تابلوی جذاب و خوش‌ آب و رنگ، چیدمان خوب و زیبا و ویترین چشم‌نواز،

نکاتی بود که تا چندی پیش کمک شایانی به فروش محصولات می‌کرد، اما امروزه دنیا کمی متفاوت شده است،

کسی فروش بیشتری خواهد داشت که صفحه محصول مناسبی در بستر اینترنت داشته باشد.

امروزه تجارت آنلاین اهمیت فزاینده‌ای یافته و بسیاری از شرکت‌ها، محصولات و خدمات خود را به‌صورت آنلاین به فروش می‌رسانند.

 

۵ راز مهم برای موفقیت در فروش محصولات در فضای آنلاین

راز شماره ۱: تلاش هایتان نتیجه می‌دهد

فروش محصولات آنلاین به دلیل طیف وسیعی از مشتریانی که می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید بی‌نظیر است.

از برخی جهات، این شرایط بازی را یکنواخت می‌کند، اما به خاطر داشته باشید که میلیون‌ها مشتری بالقوه هستند که می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید

اما احتمالاً هزاران وب‌سایت رقیب برای جلب‌توجه آن‌ها نیز با شما رقابت می‌کنند.

ابتدا باید ترافیک سایت خود را افزایش دهید، سپس خدمات عالی و محصولات عالی ارائه دهید.

خبر خوب این است که هزینه‌های سربار شما برای فروش آنلاین محصولات به‌طور قابل‌توجهی کمتر از افتتاح یک فروشگاه فیزیکی است.

راز شماره یک ساده است: تلاش هایتان نتیجه می‌دهد. احتمالاً هنگام شروع کار همه‌چیز به‌آرامی توسعه می‌یابد،

اما هرچه زمان و تلاش بیشتری برای ایجاد و تبلیغ فروشگاه آنلاین خود صرف کنید، فروش بیشتری را شاهد خواهید بود.

به خاطر داشته باشید که باید چندین کانال بازاریابی برای محصولات خود ایجاد کنید.

رسانه‌های اجتماعی، محتوا، SEO و تبلیغات پولی، هر روز زمان می‌برد، تغییراتی در آن ایجاد می‌شود و کمی کار می‌کند.

بدانید که برای افزایش تعداد مشتریان و رسیدن به نقطه‌ای که می‌خواهید باید به‌تدریج در فروشگاه خود انرژی بگذارید.

 

راز شماره 2: نیچ مارکت یا بازار گوشه مناسب را انتخاب کنید

راز شماره ۲: نیچ مارکت یا بازار گوشه مناسب را انتخاب کنید

اولین سؤالی که اکثر ما هنگام شروع یک کسب‌وکار جدید می‌پرسیم این است که چه چیزی را بفروشیم. نیازی نیست که پاسخ درست یا غلط وجود داشته باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع، با توجه به بازار گوشه‌ای که می‌خواهید هدف قرار دهید، این امر برای موفقیت کسب‌وکار شما حیاتی است.

بازارهای گوشه کوچک‌تر رقابت کمتری خواهند داشت، که به شما فرصت بیشتری برای ارتباط با خریداران بالقوه می‌دهد.

از طرف دیگر، مشتری شما کمتر خواهد بود. مدتی را صرف تفکر در مورد نیچ مارکت خود کنید و سطح رقابت را با اندازه بازار متعادل کنید.

به نقشی که مکان در فروش آنلاین محصولات دارد توجه کنید. شما باید هزینه‌های تحویل و تدارکات را در برنامه‌ریزی خود لحاظ کنید.

به خاطر داشته باشید که محصولات دیجیتالی مانند نرم‌افزار، موسیقی و کتاب‌های الکترونیکی می‌توانند در سطح بین‌المللی به فروش برسند

و بلافاصله تحویل داده شوند، بنابراین ساختار هزینه آن‌ها کمی متفاوت است.

 

حتماً بخوانید!  چگونه ۲۰ مشتری اول برای استارت‌آپ‌ تان را پیدا کنید؟

راز شماره ۳: خرید را برای خریدار آسان کنید

بازدیدکنندگان وب‌سایت یا وبلاگ شما تمرکز اندکی دارند،

بنابراین شما معمولاً حدود ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا توجه آن‌ها را برای اولین بار با صفحه خود جلب کنید.

موانع را بر سر راه آن‌ها قرار ندهید، بسیاری از بازدیدکنندگان در لحظه برخورد با مانع از سایت شما خارج می‌شوند.

سه قانون طلایی عبارت‌اند از:

• هنگام بازدید از وب‌سایت خود، بازدیدکنندگان را مجبور به ثبت‌نام نکنید

• برای استفاده از وب‌سایت یا وبلاگ به بازدیدکننده زحمت ندهید. کلید پیمایش را در بالای صفحه قرار دهید و آن را ثابت نگه‌دارید.

• فرایند خرید را طولانی نکنید و سعی نکنید اطلاعات زیادی را از خریداران جمع‌آوری کنید. هرچه مراحل و اطلاعات بیشتری بخواهید، اصطکاک بیشتر می‌شود و وقتی خریداران از خرید خود صرف‌نظر می‌کنند، فروش بیشتری از دست خواهید داد.

استفاده از بسیاری از نرم‌افزارهای تجارت الکترونیک از دید خریدار آسان نیست و آن‌ها را مجبور به مکث نکنید.

نکته: سعی کنید محصول خود را به‌عنوان خریدار آزمایشی خریداری کنید. آیا می‌توانید این کار را سریع و آسان بدون فکر زیاد انجام دهید؟

 

راز شماره 4: خدمات عالی به مشتریان ارائه دهید

راز شماره ۴: خدمات عالی به مشتریان ارائه دهید

وقتی مصرف‌کنندگان از یک وب‌سایت خرید می‌کنند، قبل از خرید به دنبال اطمینان هستند. به آن‌ها کمک کنید تا با اطمینان خرید کنند.

واقعیت: ۳۳ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که پس از تنها یک تجربه بد خدمات، برند خود را تغییر می‌دهند.

یکی از تکنیک‌های فروش، چه کسب‌وکار آنلاین باشد یا سنتی، ارائه ضمانت است که در صورت عدم رضایت مشتری، پول را بدون سؤال بازگردانید.

از امنیت سایت خود اطمینان حاصل کنید

مورد دیگر این است که نشان دهید سایت شما توسط اشخاص ثالث مورد اعتماد، محافظت و تأیید می‌شود.

اگر قصد مدیریت اطلاعات کارت اعتباری را دارید، وب‌سایت یا وبلاگ شما باید در سرور امن و PCI سازگار باشد.

کار، زمان و سرمایه‌گذاری زیادی می‌خواهد. یک جایگزین بهتر این است که فروشگاه خود را از طریق یک پلت فرم تجارت الکترونیکی بسازید.

اگر محصولات دیجیتالی می‌فروشید، تحویل باید خودکار باشد. اگر محصولات فیزیکی می‌فروشید،

تحویل سریع مهم است، همان‌طور که به خریدار این امکان را می‌دهید تا محموله خود را ردیابی کند.

 

حتماً بخوانید!  تفاوت‌ بازاریابی و فروش به زبان ساده

راز شماره ۵: فروشگاه خود را تبلیغ کنید

داشتن یک وب‌سایت یا وبلاگ عالی برای افزایش ترافیک و فروش کافی نیست. شما باید افراد را به فروشگاه خود جذب کنید و به آن‌ها کمک کنید تا گامی را برای خرید بردارند.

خود را به‌جای خریدار بالقوه خود قرار دهید. آن‌ها چه خواهند کرد؟

در گوگل چیزی را جستجو کنید که به دنبال آن هستند.

در یک انجمن یا از گروه‌های دیگر در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر یا فیس‌بوک مشاوره بگیرید

از سایر وب‌سایت‌ها یا رسانه‌های اجتماعی به دنبال توصیه‌ها یا نظرات باشید

شما باید هر هفته زمان و انرژی قابل‌توجهی را صرف تبلیغ خود کنید.

سعی کنید مقالات یا پست‌های وبلاگ مربوطه را در سایت خود بنویسید یا فرصتی برای انتشار مهمان در سایر وب‌سایت‌هایی که مشتریان احتمالی شما از آن‌ها بازدید خواهند کرد پیدا کنید.

از دیگران بخواهید محصولات شمارا در وب‌سایت خود مشاهده کنند.

تمرکز خود را بر این بگذارید که مشتریان بالقوه از وبلاگ یا وب‌سایت شما دیدن کنند.

 

از تجزیه‌وتحلیل به نفع خود استفاده کنید

از Google Analytics استفاده کنید تا ببینید کدام منابع بیشترین مشتریان بالقوه را دارند و کدام بهترین برای فروش هستند.

تکنیک‌هایی که به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجو بیشتر به نظر برسد، بهینه‌سازی موتور جستجو یا به‌طور خلاصه SEO نامیده می‌شود.

همچنین می‌توانید برای تبلیغ وب‌سایت خود در موتورهای جستجو یا سایر وب‌سایت‌ها هزینه کنید (بازاریابی موتورهای جستجو SEM و پرداخت به ازای کلیک یا PPC)، دو شبکه اصلی تبلیغاتی عبارت‌اند از Google Ads و Facebook Ads

 

حتماً بخوانید!  شاخص بودن در بازار فروش و مدیریت فروش میلیاردی

اشتراک‌گذاری اجتماعی را تشویق کنید

مشتریان خود را تشویق کنید تا یک یا دو لینک را در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

به یاد داشته باشید که شما فقط از آن‌ها درخواست خرید ندارید، بلکه از آن‌ها می‌خواهید فروشگاه آنلاین شمارا با شبکه خود به اشتراک بگذارند.

ارجاع‌ها و توصیه‌های شخصی می‌تواند بسیار ارزشمند باشد و منبع خوبی برای مشتریان جدید خواهد بود.

آخرین توصیه ما این است که صبور باشید. ایجاد مخاطب و ایجاد یک کسب‌وکار به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد.

اما تسلیم نشوید. چالش‌برانگیز است، اما پول‌ساز است و آنچه را که گذاشته‌اید، پس می‌گیرید.

 

دوره موفقیت در فروش آنلاین

دوره موفقیت در فروش آنلاین

اگر مشتاق هستید فروش آنلاین خود را افزایش دهید و برای این کار به اطلاعات بیشتر و کاربردی‌تر نیاز دارید، دوره موفقیت در فروش آنلاین با تدریس جف بلومفیلد پیشنهاد می‌شود.

در این دوره، جف بلومفیلد که کوچ و مربی اجرایی بسیاری از مدیران ارشد چندین شرکت برتر بین‌المللی است، توضیح می‌دهد که چگونه بر اساس طرز کار مغز مشتری،

می‌توانید مشتری‌های واقعی خود را شناسایی و هدف قرار داده و بعد به سراغ محتوایی بروید که مقصود مشتری شماست و به دنبال آن می‌گردد.

او همچنین نحوهٔ ساخت وب‌سایتی با محتوای باکیفیت و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو ((SEO، بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی (PPC) و باقی ابزارهایی که می‌توانند مشتریان واقعی را به تعداد بیشتر و با هزینهٔ کمتر به سمت شما بکشانند را آموزش می‌دهد.

مهم‌تر از همه یاد خواهید گرفت که مشتریان خود را کجا پیدا کنید و چگونه به آن‌ها کمک کنید که شمارا راحت‌تر بیابند؟

برای کسب اطلاعات بیشتر دوره اینجا را کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]