• سه شنبه 6 دي 1401
  • 171
  • فروش

5 نکته در مورد قوی نگه‌داشتن فروش در طول یک بحران

5 نکته در مورد قوی نگه‌داشتن فروش در طول یک بحران

ما قصد داریم در این مقاله 5 نکته مفید درباره تجارت الکترونیک را با شما به اشتراک بگذاریم که به بهبود استراتژی‌ها و حفظ فروش در طول یک بحران اقتصادی شما کمک می‌کند و شما را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد.

همیشه باید کسب‌وکار شما برای زمان‌های نامعلوم و غیرقابل‌پیش‌بینی آماده باشد، زیرا هرگز نمی‌دانید ممکن است چه زمانی یک چالش جدی ایجاد شود. به‌عبارت‌دیگر، درحالی‌که روی طرح A کار می‌کنید، مطمئن شوید که یک پلن B نیز دارید.

ما نکاتی را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا به پلن B برسید که به شما کمک می‌کند بحران‌های تجاری را آسان‌تر مدیریت کنید.

1.     کسب‌وکار خود را به‌صورت آنلاین فعال نگه دارید

با فرض اینکه کسب‌وکار شما از قبل دیجیتالی شده است، چیزی که این روزها اجباری است، توصیه می‌کنیم به برقراری ارتباط آنلاین با مشتریان احتمالی و مشتریان حتمی، سهام‌داران یا شرکا ادامه دهید.

این مهم است که شفاف و فعال عمل کنید، زیرا این کار موجب اعتبار شما می‌شود و آغاز تعامل و گفت‌وگو با مشتریان احتمالی را برای شما آسان‌تر می‌کند. برای مثال، به‌جای جلسات حضوری ارائه، میزبانی وبینارها را مدنظر قرار دهید.

پیشرو بودن در مورد آنچه با آن سروکار دارید و اقداماتی که برای غلبه بر شرایط سخت انجام می‌دهید، در درازمدت به نفع شما خواهد بود، زیرا مردم شما را به‌عنوان یک شریک تجاری قابل‌اعتماد می‌شناسند.

2.     به مشتریان خدمات بی‌عیب‌ونقص ارائه دهید

مشتریان حتمی و مشتریان احتمالی با شما تماس خواهند گرفت، بنابراین برای پاسخ به هر سؤالی که ممکن است مطرح کنند، آماده باشید. دردسترس‌بودن برای همه مشتریان به‌ویژه در زمان‌های چالش‌برانگیز مهم است.

اطمینان حاصل کنید که نیازهای مشتریان خود را در تمام کانال‌های ارتباطی برآورده می‌کنید:

  • رسانه‌های اجتماعی
  • وب‌سایت
  • پست الکترونیک
  • موبایل
  • چت زنده
  • درون‌برنامه
  • مرکز تماس

به مشتریان اجازه دهید بدانند که چگونه می‌توانند برای سفارش‌دادن با شما تماس بگیرند، لیستی از سؤالات متداول را آماده کنید، و برای نشان‌دادن اینکه چقدر مایل به کمک هستید، تلاش کنید.

در صورت نیاز، ارائه پاسخ‌ها را خودکار کنید تا به شما کمک کند با سرعت بیشتری پاسخگو باشید، یا یک سری الگوهای پاسخ را در دسترس داشته باشید.

3.     به دنبال فرصت‌ها در مشتریان فعلی باشید

مشتریان فعلی می‌توانند حامیان برند شما باشند، بنابراین بسیار منطقی است که در چنین مواقعی، به آنها مراجعه کنید.

حفظ روابط مستحکم با مشتری و عملی‌کردن هر وعده‌ای که دادید، فرصت تکرار روند همیشگی کسب‌وکار را، حتی در مواقع بحران، برای شما به ارمغان می‌آورد، به افزایش اعتبار اجتماعی کمک می‌کند و به‌شدت بر رشد کلی تجارت شما تأثیر می‌گذارد.

با حضور در کنار مشتریانتان، مخارج کار شما نیز می‌تواند کاهش بیابد و مسیر به سمت شراکت‌های تجاری پایدار، هموار می‌گردد. این کار سبب می‌شود که به‌راحتی از آن‌ها بخواهید که در بحث با خریداران احتمالی، شما را تأیید کنند.

4.     گزینه‌های قیمت‌گذاری منعطف را ارائه دهید

اغلب بحران‌ها، با چالش‌های مالی نیز همراه هستند. باید کمی از یک مدل قیمت‌گذاری ثابت فاصله بگیرید و پرداخت به‌ازای استفاده، قیمت‌گذاری بر اساس هر ویژگی یا ترکیبی از مدل‌های قیمت‌گذاری چندگانه را امتحان کنید.

شرایط پرداخت و قراردادهای منعطف، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند، به‌ویژه زمانی که توأم با دوره‌های آزمایشی رایگان طولانی‌مدت باشند.

همچنین، اگر هنوز نسخه فریمیوم (نسخه‌های اولیه رایگان) محصول خود را ارائه نداده‌اید، اکنون وقت آن است که این کار را انجام دهید.

ممکن است متقاعدکردن مشتریان برای ارتقاء روش استفاده از محصول، سخت‌تر شود، اما این یک راه عالی برای جذب کاربران جدید برای امتحان محصول شما است و در عین حال موانع احتمالی پیش رو در فرآیند خرید را از بین می‌برد.

5.     خریدهای هوشمند ایجاد کنید

ارائه تبلیغات یک راه عالی برای افزایش ارزش برنامه‌های قیمت‌گذاری شما است. باتوجه‌به نگرانی فعلی مصرف‌کنندگان از قیمت و تغییر اولویت‌ها در یک بازار بی‌ثبات، هرگز زمان بهتری برای بیان ارزش و جذابیت تخفیف پیشنهادی شما وجود ندارد.

تخفیفات چند سالانه، تکنیک‌های فروش متقابل و بیشتر، ایجاد کالکشن از یک محصول را امتحان کنید، یا خدمات ممتاز را به محصولات خود اضافه کنید یا تخفیف‌های کوچک ارائه دهید.

تلاش‌های خود را بر روی مشتریانی متمرکز کنید که تمایل بیشتری به درنظرگرفتن تبلیغات دارند. به مشتریانی نگاه کنید که به‌اندازه کافی از محصول شما استفاده نمی‌کنند و ممکن است در آستانه ترک باشند.

در پایان، ممکن است به‌ازای هر بازدیدکننده درآمد بیشتری کسب کنید و حتی احتمال دارد در این فرایند  برخی، سفیران برند شما شوند.

به یاد داشته باشید که باید صبور باشید، دیدی خوش‌بینانه داشته باشید و به‌جای نگرانی درمورد آینده، به مشکلات امروزتان فکر کنید.

منبع

دیدگاه کاربران (0)