6 نکته هنری و علمی ساخت برند عالی و بزرگ!

6 نکته هنری و علمی ساخت برند عالی و بزرگ!

آنچه شما برای یک استراتژی برند عالی و موفق نیاز دارید

تصور کنید: به تازگی خلاقیت را در یک آژانس برندسازی کنار گذاشتید. پس از ماه‌ها تجزیه و تحلیل داخلی، تحقیقات مشتری و درآمد نه چندان خوب، بالاخره کارهای خلاقانه می‌بینید که شما را با ایده‌هایشان شگفت زده کردند.

همه اعضای تیم شما هنگام عبور از مشکلات سر تکان می‌دادند. حتی چند بار هم دچار سردرگمی شدید چون خیلی روی هدف متمرکز بودید. در نهایت، شما چیزی دارید که واقعاً نشان دهنده ماهیت برند شما است!

حالا چی؟

هنر و علم ساخت یک برند عالی یکی از سرگرم کننده‌ترین و خلاقانه‌ترین بخش‌های رشد یک تجارت است. اگر به خوبی انجام شود، این فرآیند به هدفی که شرکت تعیین کرده است، می‌رسد.

این وعده‌های عملی و احساسی که هر روز به مشتریان خود می‌دهید را به تصویر می‌کشد و حتی نحوه شناسایی کارکنان شما (از جمله استخدام‌های آینده) را با شرکت شما مشخص می‌کند. برای اطمینان چیزهای هولناکی است.

با این حال، اغلب اوقات فرآیند ساخت برند با آن پرده برداری بزرگ استراتژیک و خلاقانه شروع می‌شود و به پایان می‌رسد. با این حال، وعده آن کار هرگز به طور کامل در سطح شرکت محقق نمی‌شود.

مطمئناً، تیم بازاریابی کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. آن‌ها باید وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و سایر کارها را به‌روزرسانی کنند، استراتژی‌های روابط عمومی را اصلاح کنند و احتمالاً با ایجاد کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی جدید یا کمپین‌های تبلیغاتی موفق که تصویر درخشان برند جدید شما را منعکس می‌کنند، هزینه کنند.

اما در جاهای دیگر سازمان، انرژی از بین می‌رود و هیچ برنامه مشخصی در مورد اقدامات بعدی وجود ندارد. شما این سلاح رقابتی جدید و بالقوه قدرتمند را دارید، اما ممکن است فقط از بخش کوچکی از آن استفاده کنید.

پس از 25 سال ساخت شرکت‌ها و برندها، سوالی وجود دارد که ما از سایر مدیران عامل و مدیران اجرایی زیاد می‌شنویم. فرآیند ایجاد یک برند عالی پس از تعریف آن چیست و چگونه شروع می‌کنید؟

هیچ پاسخ دقیقی وجود ندارد، اما تقریباً هرگز این نیست که "برو یک تبلیغ سوپر جام انجام بده!" یا "بیایید کمپین رسانه‌های اجتماعی خود را واقعاً وایرال کنیم!" برند عالی و بزرگ از درون به بیرون ساخته می‌شوند، نه برعکس.

هر موقعیتی منحصر به فرد است، اما در اینجا چند اصل رایج وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند در مسیر درست قرار بگیرید.

با بررسی عمیق اینکه چرا فکر می‌کنید ساخت برند مهم است، شروع کنید. این را در چارچوب کسب و کار خاص و محیط رقابتی خود در نظر بگیرید.

 

راه‌های زیادی وجود دارد که یک برند قوی می‌تواند مزیت رقابتی ایجاد کند

راه‌های زیادی وجود دارد که یک برند عالی و قوی می‌تواند مزیت رقابتی ایجاد کند

در اینجا چند مورد از رایج‌ترین آنها آورده شده است:

• کسب و کار شما در دنیایی از یکسانی‌ها با کمی تفاوت محصول رقابت می‌کند • تیم محصول شما دائماً با اولویت‌بندی پیشرفت‌ها و ویژگی‌های محصول در حال مبارزه است. علاوه بر این، آن‌ها به یک چارچوب منسجم‌تری برای تصمیم گیری و مبادله نسبت به فقط تحلیل کمی نیاز دارند. • شما در یک بازار جدید به سرعت در حال رشد هستید، و باید به طور تهاجمی از یک موقعیت رقابتی ارزشمند دفاع کنید. • شما یک استراتژی بازاریابی با محتوای سنگین دارید و ایجاد آهنگ و ثبات انتشار درست یک فرآیند چالش برانگیز یا ناکارآمد بوده است. • شما در حال ساخت یک کسب و کار مأموریت محور هستید و این هدف عاطفی اصلی برای مشتریان و کارمندان شما بسیار مهم است.

ساخت برند عالی کار آسانی نیست، بنابراین دانستن پاسخ این سؤال که چرا و چگونه باید هدفگذاری و کار کنید، به شما کمک می‌کند تا مدت‌ها پس از خروج آژانس خلاق، هدف خود و سازمان را حفظ کنید.

در برخی موارد، کاملاً واضح است. چیز دیگری جز نام تجاری شما وجود ندارد که بتوان برای مزیت رقابتی در آن دسته به آن تکیه کرد.

در بیشتر مشاغل دیگر، نام تجاری تنها یکی از اجزای کسب مزیت رقابتی است. شما باید بدانید که چگونه آن را به بهترین نحو اجرا کنید.

به عنوان مثال، در اواخر دهه نود و دهه 2000، یک دهه صرف ساختن مشاغلی با نام‌هایی مانند Listen.com، CitySearch.com و AddictingGames.com شده است.

همه این خدمات در اوج خود بر بازارهای خود تسلط داشتند، اما صراحتاً ارائه تصویر خارجی از یک برند به مصرف کنندگان چیزی نبود که روز را برنده شد.

نام‌های تجاری خود بسیار عمومی بودند. بیشتر تلاش‌های بازاریابی خارجی ما به مواردی مانند SEO، ASO، وایرال بودن محتوا، و همه چیزهایی که اکنون آنها را «هک رشد» می‌نامیم، اختصاص داشت.

با این حال، استراتژی برند داخلی و نظم برند برای موفقیت در هر یک از آن مشاغل حیاتی است.

ما از موقعیت‌یابی برند و ارزش‌های برند برای تعیین نحوه انتخاب، ایجاد و برنامه‌نویسی محتوا استفاده می‌کنیم.

ما تصمیمات مربوط به ویژگی و طراحی محصول را از طریق یک هدف، برای برند ثابت در نظر می‌گیریم. استراتژی برند کل مقاله ما را هدایت می‌کند.

به طور خلاصه، ارزش‌های قوی برند، عدم اطمینان داخلی را کاهش می‌دهد، به تیم ما احساس هویت قوی می‌دهد و ما را قادر می‌سازد سریعتر حرکت کنیم.

این کار اجازه می‌دهد تا تمرکز بیشتری نسبت به بسیاری از رقبا داشته باشیم.

در دنیایی که تقریباً هر برندی باید یک برنامه محتوای دیجیتال داشته باشد، اهمیت این رشته همچنان در حال رشد است.

هنگامی که بدانید چرا به یک برند قوی‌تر نیاز دارید، می‌توانید به سؤال سخت‌تر پاسخ دهید.

چگونه آن را انجام دهیم؟

چگونه آن را انجام دهیم؟

بخش بازاریابی خارجی ساخت برند یک رشته کاملاً واضح و کاملاً تعریف شده است که متخصصان و خالقان با استعداد بر روی آن متمرکز هستند.

ممکن است واقعاً تنها چیزی باشد که وقتی برای اولین بار یک پروژه برندسازی بزرگ را آغاز می‌کنید به آن فکر می‌کنید.

مطمئناً بسیار مهم است که این بخش را به درستی دریافت کنید. اما برندهای واقعاً بزرگ (و شرکت‌های برندسازی) عالی می‌شوند.

زیرا هر کاری که انجام می‌دهند آن برند را در بر می‌گیرد، پروژه می‌دهد و تقویت می‌کند.

موفقیت‌های بزرگ برای نام‌های تجاری هستند که همه ما می‌شناسیم و دوستشان داریم، اما بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک‌تر نیز وجود دارند که در برندسازی عالی عمل کردند، اغلب با بودجه‌های تبلیغاتی بسیار کم.

یکی از برندهای سبک زندگی مردانه مهم در حال حاضر یک شرکت تجارت الکترونیک به نام هاکبری است. ما برای اولین بار با هاکبری برخورد کردیم زیرا بسیاری از محصولات با کیفیت و در فضای باز را ارائه می‌دهد.

آن‌ها کاملاً با علایق و سبک شخصی مردم مطابقت دارند. زمانی که شروع به تعامل با آنها کردیم، این ثباتی بود که با آن هر کاری انجام می‌دادند وفاداری و تحسین ما را برانگیخت.

توجه مداوم به جزئیات و کیفیت در منبع یابی محصول، صدای آشنا در تاکتیک‌های CRM و رسانه‌های اجتماعی، نحوه درخواست بازخورد محصول، و حتی پست‌های موقعیت شغلی آنها، همگی با هویت برند مطابق است.

واضح است که کل شرکت هویت برند خود را پذیرفته است و من مطمئن هستم که این اتفاق تصادفی رخ نداده است.

 

6 نکته برای ساخت برند عالی و بزرگ که از امروز می‌توانید به کار بگیرید

هیچ فرمول یکسانی برای انجام این کار وجود ندارد. اما در اینجا چند اصل متداول وجود دارد که در طول سال‌ها در بسیاری از بازارهای محصولات مختلف به من کمک کرده است.

برند شما همه چیز است

1. این ایده را بپذیرید که برندها برای شرکت‌ها همان شخصیتی هستند که برای یک فرد است.

ارزش‌های اصلی شرکت خود را بررسی و بازنویسی کنید تا مطمئن شوید که با هویت برند شما مطابقت دارند و بالعکس.

نام تجاری شما باید اهداف داخلی شرکت شما باشد و تقریباً بر هر تصمیمی که شما و کارمندانتان می‌گیرید تأثیر بگذارد.

ارزش‌های قوی برند، مانند شخصیت، به‌ویژه برای تصمیم‌هایی که باید در مواجهه با عدم قطعیت یا اطلاعات متناقض گرفته شوند، ارزشمند هستند.

از نام تجاری خود برای کمک به ساده کردن تصمیمات ذهنی، ایجاد اجماع داخلی و جلوگیری از تصمیمات بد قبل از وقوع استفاده کنید.

زمانی که چیزی که در نظر دارید خارج از منطق به نظر می‌رسد بسیار دقت کنید. آسیب دائمی به برند شما بسیار ساده‌تر از ساختن آن در وهله اول است.

  برند شما باید بخشی از فرهنگ شما باشد

برند شما باید بخشی از فرهنگ شما باشد

2. نام تجاری خود را شخصی سازی کنید و کارمندان خود را تشویق کنید که در هر کارکرد شرکت نیز همین کار را انجام دهند.

برندها با گذشت زمان از طریق صدها اقدام و تصمیم کوچک در سراسر کسب و کار، بخش بزرگی از فرهنگ شرکت را ایفا می‌کنند.

هر بار که شما یا یک کارمند تصمیمی می‌گیرید که به هویت برند شما پایبند باشد، قدرت و انعطاف برند شما را تقویت و بزرگ می‌کند.

به عنوان مثال، زمانی که در حال ساختن سرویس موسیقی آنلاین Rhapsody بودیم (که متاسفانه اکنون به نام Napster تغییر نام داده شده است)، ارزش‌های اصلی برند ما حول محور کشف موسیقی می‌چرخید.

این رسالت ما شد که مردم را با موسیقی جدید و عالی آشنا کنیم. ما کل تجربه کاربر Rhapsody را حول ایده اصلی کشف موسیقی طراحی کردیم. اما به همین جا ختم نشد.

ما همچنین در داخل شرکت با آن اخلاق تجاری زندگی می‌کردیم. به عنوان مثال، اگر یک کارمند دو یا چند کارمند دیگر را به یک نمایش موسیقی محلی مورد علاقه ببرد، ما هزینه‌های آن را بازپرداخت می‌کنیم.

هیچ سوالی پرسیده نشد. همچنین از داوطلبان می‌خواهیم که به‌طور دوره‌ای به رکوردهای آمیب بروند تا سی‌دی‌های منحصربه‌فرد یا بدون چاپ را شکار کنند.

این برای این بود که بتوانیم به کاتالوگ پخش موسیقی خود اضافه کنیم - بسیار سرگرم کننده بود. هزینه مطلق کسب و کار ناچیز بود. اما پیامی قدرتمند در مورد ارزش‌های برند و شرکت به تیم ما ارسال کرد.

 

اجازه دهید نام تجاری شما الهام بخش اهداف شما باشد

3. اهداف تجاری سطح بالایی را تعیین کنید که به طور خاص ارزش‌های برند شما را تقویت کند.

برندها، مانند فرهنگ شرکت، اساساً توسط آنچه شما انجام می‌دهید هدایت می‌شوند، نه آنچه می‌گویید.

نحوه عملکرد محصول شما یا اینکه مشتری چگونه عملکرد آن را درک می‌کند، تأثیر بیشتری بر تصویر برند دارد تا آنچه روی بسته یا در آگهی گفته می‌شود.

نحوه برخورد شما با خدمات مشتری بیشتر بر ادراک برند تأثیر می‌گذارد تا چهره دوستانه در کمپین‌های تبلیغاتی‌تان، و غیره.

اگرچه همه اینها ممکن است روی کاغذ بسیار ساده (حتی واضح) به نظر برسد، شگفت‌انگیز است که چگونه بسیاری از کسب‌وکارها در این اصولی‌ترین رشته ساخت برند شکست می‌خورند.

 

مدیران ارشد باید از استراتژی برند حمایت کنند

4. اگر مدیر عامل نیستید، قبل از شروع کار، اهمیت ایجاد برند را به مدیر عامل خود گوشزد کنید. در حالت ایده‌آل، مدیرعامل بزرگترین قهرمان برند در ساختمان است.

اما حتی اگر اینطور نباشد، تعهد به اهمیت برندسازی (و اخلاق برند) باید از بالا شروع شود. در غیر این صورت، هرگز به آن نمی‌رسید.

ما سهم نسبتاً زیادی از موفقیت‌های خود داریم، می‌توانیم برخی از داستان‌های ترسناک از موقعیت‌هایی را برای شما تعریف کنیم که در آن یک مدیر عامل تنها به اهمیت ساختن برند اشاره می‌کند.

  برای بازسازی همه چیز آماده باشید

برای بازسازی همه چیز آماده باشید

5. قبل از شروع فرآیند استراتژیک و خلاقانه، برای پیاده سازی برند برنامه ریزی کنید که همه کارکردهای کلیدی کسب و کار را شامل شود.

اگر استراتژی برند و هویت سازمانی تغییر کند، چه چیزی باید تغییر، اصلاح یا جایگزین شود؟

سعی کنید به تمام جزئیات از بازاریابی خارجی تا فاکتورهایی که برای مشتریان خود ارسال می‌کنید فکر کنید.

حتی پایگاه دانش خدمات مشتری و سیاست‌های منابع انسانی شما.

سپس مطمئن شوید که رهبران تمام عملکردهای آسیب دیده قبل از شروع فرآیند به کاری که ممکن است درگیر باشد متعهد هستند.

 

اعضای تیم را تعیین کنید تا روی برند شما تمرکز کنند

6. قهرمانان برند دپارتمان را نام ببرید و از آنها بخواهید که به طور منظم در طول فرآیند توسعه ملاقات کنند.

به خصوص پس از تکمیل، مطمئن شوید که در طول زمان توسط افراد گفته شده به طور مداوم اجرا شده است.

این امر به ویژه در سازمان‌های بزرگتر اهمیت دارد.

این یک فرآیند طولانی است، بنابراین اگر فقط به عباراتی مانند "ما پروژه برندسازی را انجام خواهیم داد" فکر می‌کنید، به احتمال زیاد این کار برای مدت طولانی باقی نخواهد ماند.

در نهایت، همیشه به یاد داشته باشید که وقتی آن ارائه خلاقانه و ظاهری زیبا از آژانس دریافت کردید، هنوز برندی ندارید.

شما یک وزنه کاغذی بسیار گران قیمت دارید. این کاری است که بعداً انجام می‌دهید که باعث ایجاد برند می‌شود.

 

دوره «استراتژی پیام برند خود را بسازید»

دوره «استراتژی پیام برند خود را بسازید»

با کارکردن با مشتری ایده آل خود، به بیزنسی رو به رشد دست پیدا کنید. یاد بگیرید چطور از بین مخاطب‌های متفاوت، مشتری ایده آل خود را توصیف کنید.

مربی جفری شاو به شما یاد خواهد داد چطور با دادن پیشنهاد درست در زمان درست و کشف نقطه تمایز برند خود با بقیه برندها، بهترین عملکرد ممکن را داشته باشید.

چطور با جذب مشتری ایده آل خود، درک دیدگاه آن‌ها و ساختن استراتژی درست برای قیمت گذاری، باعث شوید مشتری ایده آل شما به سرعت شما را انتخاب کند.

جفری شاو در این دوره در زمینه هنر و علم پیام برند، درباره موضوعاتی مثل ایجاد تأثیر اولیه درست، ساختن یک پیام برند قوی، متمایل کردن مشتری‌ها به انتخاب شما، کمک به مشتری برای درک سودی که از قبول کردن پیشنهاد شما خواهد برد و غیرممکن کردن انتخاب برندهای دیگر صحبت خواهد کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و تهیه دوره اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه کاربران (0)