• يکشنبه 26 دي 1400
  • 487
  • فروش

6 روش موثر برای افزایش فروش با رسانه‌های اجتماعی

6 روش موثر برای افزایش فروش با رسانه‌های اجتماعی

چگونه بتوانیم در کسب وکارمان افزایش فروش با رسانه‌های اجتماعی را شاهد باشیم؟ رسانه‌های اجتماعی فقط برای آگاهی از برند نیستند.

وقتی به‌درستی از رسانه‌های اجتماعی استفاده شود، فروش را برای کسب‌وکار شما افزایش می‌دهد.

به این آمار نگاه کنید: 23 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که از رسانه‌های اجتماعی برای اطلاع از محصولات و خدمات استفاده می‌کنند.

این بدان معنی است که رشد زیادی برای شما در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

بااین‌حال، همه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مخاطبان یکسانی ندارند.

باوجود پلتفرم‌های زیاد، سرمایه‌گذاری در کانال‌های مناسب بسیار مهم است تا چرخ‌های کسب‌وکار خود را بچرخانید.

برای کسب درآمد از رسانه‌های اجتماعی این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

1. از کانال اجتماعی که مخاطبان شما استفاده می‌کنند، استفاده کنید

اولین قدم برای افزایش فروش با رسانه‌های اجتماعی این است که بدانید مشتریان هدف شما وقت خود را در کجا می‌گذرانند و از همان کانال‌های اجتماعی استفاده کنید.

بهترین روش برای استفاده حداکثری از زمان خود این است که به‌جای استفاده از منابع ارزشمند برای ایجاد چندین حساب، روی چند پلتفرم کلیدی تمرکز کنید.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

ازیک‌طرف، تجزیه‌وتحلیل عمیق جمعیت هدف خود را انجام دهید.

شما می‌توانید مشخصات مشتریان فعلی خود را جستجو کنید یا سعی کنید ویژگی‌های مشترک یک مخاطب هدف را که هنوز به آن‌ها نرسیده‌اید، پیدا کنید.

به‌عنوان‌مثال، ممکن است برای اولین بار برند خود را تغییر دهید و سعی کنید به مادران بفروشید، یا ممکن است در حال حاضر برای دانش آموزان تبلیغ کنید و سعی کنید حضور آنلاین خود را در جایی که زمان می‌گذرانند، افزایش دهید.

باید بدانید که چه کسی محصولات یا خدمات شمارا می‌خرد (یا می‌خواهید چه کسی خریدار محصولات و خدمات شما شود)، همچنین باید بدانید که آن‌ها از کدام پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند.

اگرچه ممکن است عضویت در هر کانال اجتماعی را انتخاب کنید، به خاطر داشته باشید که منابع خود را به‌طور گسترده، گسترش می‌دهید و زمان بسیار کمی را صرف می‌کنید.

درواقع، انجام این کار می‌تواند آسیب بیشتری نسبت به سودآوری داشته باشد.

در اینجا نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

اکثر مردم از فیس‌بوک استفاده می‌کنند. اما توجه جمعیت جوان‌تر (بین 18 تا 29 سال) را ازدست‌داده است.

اگر مخاطبان هزاره را هدف قرار می‌دهید، ممکن است بخواهید روی اینستاگرام و یا شبکه اجتماعی دیگری تمرکز کنید.

سن مخاطب هدف در شبکه اجتماعی شما لزوماً روند خرید آن‌ها را به شما نمی‌گوید.

اطمینان حاصل کنید که هر مخاطبی را که انتخاب می‌کنید، رفتار خرید را در کانال‌هایی که ترجیح می‌دهند، نشان می‌دهد.

نکته: حضور در پلتفرم‌های اجتماعی، جایی که مخاطبان هدف شما هستند، فرصتی عالی برای دستیابی به اهدافتان به شما می‌دهد.

اگر بتوانید به این مخاطبان در زیستگاه طبیعی آن‌ها دسترسی پیدا کنید درحالی‌که آن‌ها مایل به خرید هستند، شانس خود را برای افزایش فروش با رسانه‌های اجتماعی ، افزایش می‌دهید.

[caption id="" align="aligncenter" width="750"]محتوای عالی ایجاد کنید، اما آن را شلوغ نکنید اهمیت محتوای عالی در افزایش فروش با رسانه‌های اجتماعی[/caption]

2. محتوای عالی ایجاد کنید، اما آن را شلوغ نکنید

اگرچه اولویت دادن به کیفیت بر کمیت بدیهی به نظر می‌رسد، اما اکثر خرده‌فروشان دیجیتال هنوز آن را اشتباه درک می‌کنند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی بسیار قابل‌درک هستند. اگر محتوای متوسطی ایجاد کنید، تعهدی که به دنبال آن هستید را دریافت نخواهید کرد.

به‌جای ارسال یک سری پست ساده، وقت خود را صرف ایجاد محتوای باکیفیت‌تر کنید.

به‌این‌ترتیب، شما همچنین محتوای خود را با سرعتی به اشتراک خواهید گذاشت که شما و مشتریان بالقوه‌تان از پس آن برآیید.

در حین ایجاد محتوا، بیش‌ازحد اصرار به خرید یا فروش نکنید. باید در نظر داشته باشید که کانال‌های اجتماعی فقط برای خریدوفروش نیستند.

اکثر مردم هنوز آنجا هستند تا به‌صورت مجازی با شما ارتباط برقرار کنند.

همان‌طور که یکی از کارشناسان می‌گوید:

«من مشتریانم را تشویق می‌کنم که وقتی صحبت از شبکه‌های اجتماعی به میان می‌آید، مستقیماً روی فروش تمرکز نکنند، مگر اینکه یک کمپین تبلیغاتی با اهداف درآمدی اجرا کنند.

هدف رسانه‌های اجتماعی این نیست، اگرچه اغلب به دلیل نقشی است که رسانه‌های اجتماعی در فرآیند بررسی بازی می‌کنند. "- چلسی مک‌دونالد، استراتژیست ارشد رسانه‌های اجتماعی.

ما تصور نمی‌کنیم که رسانه‌های اجتماعی نمی‌توانند مخاطبان را به خرید ترغیب کنند. البته که می‌توانند.

اما بهترین روش برای ترغیب مردم به خرید این است که به آن‌ها محتوای جذاب و ارزشمندی بدهید که آن‌ها بخواهند مشتری شما شوند.

در اینجا چند پیشنهاد برای نشر محتوا وجود دارد که تعادل خوبی بین فروش و مزایا ایجاد می‌کند:

• تصاویری با الهام از موقعیت‌های زندگی واقعی ایجاد کنید.

• عکس‌ها و ویدیوهایی را پست کنید که حاوی دستورالعمل‌ها یا نکاتی برای استفاده از محصولات شما هستند.

• تصاویر مشتریان بالقوه‌ای که از محصولات شما استفاده می‌کنند یا با آن‌ها درگیر هستند را به اشتراک بگذارید.

  [caption id="" align="aligncenter" width="750"]خرید مردم را از کانال های اجتماعی آسان تر کنید فرآیند آسان سازی خرید و تاثیر آن در افزایش فروش با رسانه‌های اجتماعی[/caption]

3. خرید مردم را از کانال‌های اجتماعی آسان‌تر کنید

پین برای خرید در پینترست

در اواسط سال 2014، Pinterest پین‌های قابل‌فروش را معرفی کرد. این پین‌ها در پین‌های مرتبط، نتایج جستجو و حتی در نمایه‌های شرکتی یافت می‌شوند.

در ابتدا، آن‌ها فقط برای گروهی از خرده‌فروشان در دسترس بودند. اما امروزه هر کاربری می‌تواند از این قابلیت استفاده کند!

عمر مفید پین‌هایی که می‌توان خریداری کرد، طیف وسیع پین‌های قابل‌استفاده مجدد و زیبایی‌شناسی جذاب، Pinterest را به مرکزی قدرتمند برای تجارت الکترونیک اجتماعی تبدیل کرده است.

ترکیبی از پین‌های فعال و جاه‌طلبانه می‌تواند دامنه محصول را افزایش دهد، درآمد را به حداکثر برساند و کاربر را به خریدهای تکراری تشویق کند.

بهترین چیز در مورد خرید پین‌ها این است که به مشتریان اجازه می‌دهند بدون ترک پینترست محصولات را خریداری کنند، که خرید را دردسرساز می‌کند.

پین‌های خریداری‌شده دارای عملکرد "افزودن به کیف" هستند. این به مشتریان کمک می‌کند تا جزئیات تحویل و پرداخت خود را بدون تغییر به پلتفرم دیگری اضافه کنند.

این یک فرآیند بسیار کارآمد است زیرا به شما امکان می‌دهد بلافاصله تبدیل‌ها را افزایش دهید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب پین‌های خریدی، عملکرد آن‌هاست. آن‌ها به‌طور یکپارچه با هر دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل کار می‌کنند.

پین‌های غنی Pinterest

Rich Pins حاوی جزئیات بیشتری در مورد یک محصول خاص، در یک پین ثابت است. 4 نوع مختلف پین غنی وجود دارد:

1. مقاله

2. تولید - محصول

3. برنامه

4. دستور پخت

پین‌های مقاله به مشتریان اجازه می‌دهند داستان‌هایی را که فکر می‌کنند برایشان مهم‌تر از دیگران است ذخیره کنند.

پین‌های محصول فرآیند خرید بصری را آسان می‌کند. آن‌ها دارای ویژگی‌هایی مانند موقعیت مکانی، در دسترس بودن و قیمت یک محصول خاص هستند.

پین‌های برنامه شامل دکمه نصب با یک کلیک است. این به مشتریان بالقوه این امکان را می‌دهد که به‌سادگی برنامه شمارا بدون ترک Pinterest دانلود کنند.

اگر در حال راه‌اندازی یک اپلیکیشن خرید هستید، این یک راه عالی برای دسترسی به مشتریان بالقوه است. تنها نقطه‌ضعف پین‌های برنامه این است که فقط با iOS کار می‌کنند.

پین‌های دستور غذا حاوی اطلاعاتی هستند که هر متخصص غذا دوست دارد یک سنجاق داشته باشد. این موارد شامل اندازه سرو، مواد اولیه و زمان پخت است.

افزایش فروش با رسانه‌های اجتماعی - پست های قابل خرید در اینستاگرام

پست‌های قابل‌خرید در اینستاگرام

پست‌های قابل‌خرید یک ادغام بومی هستند که به کاربران اینستاگرام کمک می‌کند محصولات را برچسب‌گذاری کنند و فوراً از فید خبری ارگانیک خود خرید کنند.

برچسب‌های قابل‌خرید در استوری‌های اینستاگرام

با استفاده از برچسب‌های قابل‌خرید در استوری‌های اینستاگرام، کسب‌وکارها اکنون می‌توانند محصولات یا خدمات فیزیکی را از پلتفرم یا موجودی تجارت الکترونیک خود برچسب‌گذاری کنند.

حتی برندهایی با کمتر از 10000 طرفدار می‌توانند مخاطبین را به سمت محصولات یا خدمات خود هدایت کنند.

هنگامی‌که یک طرفدار روی یک مورد در استوری اینستاگرام شما کلیک می‌کند، می‌تواند توضیحات، قیمت و نام آن را مشاهده کند.

4. از اینستاگرام برای تولید سرنخ استفاده کنید

داشتن یک مخاطب درگیر در اینستاگرام عالی است، اما تبدیل آن‌ها به مشتریان بالقوه مهم است!

در اینجا نحوه ترکیب ویژگی‌های اینستاگرام با فراخوان‌های مؤثر برای ایجاد سرنخ برای کسب‌وکارتان آورده شده است.

مطمئن شوید که اکانت اینستاگرام شما فعال است و به‌درستی فرمت شده است

برای ایجاد سرنخ در اینستاگرام، باید بیوگرافی حساب خود را به صفحه فرودی که لید ایجاد می‌کند پیوند دهید.

بااین‌حال، مطمئن شوید که حساب شما شامل سایر اجزای کلیدی است:

• توضیح دهید که چرا بازدیدکنندگان باید به کسب‌وکار شما توجه کنند

• توضیح دهید که چه‌کاری انجام می‌دهید و چه کسی هستید

• مطمئن شوید که یک تصویر نمایه باکیفیت آپلود کرده‌اید

مهم‌تر از همه، اگر مخاطبی روی لینک شما کلیک کند، رزومه شما باید یک پیشنهاد ارزش‌افزوده داشته باشد. همچنین باید یک CTA (Call to action) وجود داشته باشد.

CTA را در انتشارات ارگانیک خود بگنجانید

ایجاد محتوای قانع‌کننده در پست‌های فید شما نیز یک راه عالی برای تولید سرنخ است.

برای دستیابی به دسترسی عالی برای پست کردن در فید CTA، فالوورهای فعال خود را تشویق کنید تا استوری‌های خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

استوری‌های اینستاگرام را به اشتراک بگذارید تا سرنخ ایجاد کنید

لینک در استوری اینستاگرام، بینندگان را به یک لینک خاص هدایت می‌کند.

این یک راه مطمئن برای ایجاد سرنخ با استفاده از IG Stories است. همچنین می‌توانید CTA را در پست‌های استوری خود قرار دهید.

برای شناخت برند از لینکدین استفاده کنید

5. برای شناخت برند از لینکدین استفاده کنید

با لینکدین، کسب‌وکار شما می‌تواند شراکت‌های استراتژیک ایجاد کند، سرنخ ایجاد کند و به روش‌های زیر آگاهی ایجاد کند:

گروه‌ها در لینکدین

یکی از مزایای استفاده از لینکدین امکان ایجاد گروه برند است. این گروه به کسب‌وکار شما اجازه می‌دهد تا یک تابلوی بحث مرتبط با صنعت شمارا مدیریت کند.

همچنین به شما این امکان را می‌دهد که یک جامعه پیرامون تجربه، خدمات یا محصول خود ایجاد کنید.

گروه‌های لینکدین دید عالی را برای کسب‌وکار ارائه می‌دهند. زیرا لوگوی شما در پروفایل هر عضو ظاهر می‌شود.

صاحبان گروه می‌توانند انواع مختلفی از رسانه‌ها، مانند تصاویر و ویدیوها را منتشر کنند و اعلان‌های فوری، مکالمات بلادرنگ را بسیار آسان‌تر از قبل می‌کنند.

در حال حاضر میلیون‌ها گروه در لینکدین وجود دارد. برای اینکه شما متمایز شوید، باید اعضای خود را تشویق کنید تا فعال باشند.

به‌عنوان‌مثال، به اعضا اجازه انتشار به‌روزرسانی و مقالات را بدهید تا سایر اعضای گروه بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

نمایش تبلیغات برنامه لینکدین

با تبلیغات نمایشی لینکدین می‌توانید به‌راحتی نمایش آنلاین فعلی خود را به لینکدین گسترش دهید.

برای انجام این کار، می‌توانید تبلیغات نمایشی را به‌طور خاص از طریق یک حراج خصوصی خریداری کنید یا لینکدین را به خرید نرم‌افزار فعلی خود اضافه کنید.

تبلیغات نمایشی در ستون سمت راست دسکتاپ لینکدین ظاهر می‌شود.

برخی از مزایایی که باید نسبت به سایر پلتفرم‌های تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی در نظر گرفت:

• لینکدین در هر صفحه فقط یک تبلیغ را نشان می‌دهد

• آگهی در بالای قسمت قابل‌مشاهده صفحه قرار می‌گیرد و بیش از 80 درصد دیده می‌شود!

حمایت‌شده توسط LinkedIn InMail

InMail حمایت‌شده برای ارسال پیام‌های شخصی به مخاطبان هدف بسیار عالی است.

برای افزایش آگاهی از برند با لینکدین Sponsored InMail، باید یک پیام عالی ایجاد کنید.

اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، به خاطر داشته باشید که همیشه می‌توانید یک کپی رایتر باتجربه برای کمک به شما استخدام کنید.

درهرصورت، به خاطر داشته باشید که Sponsored InMail اگر برای به اشتراک گذاشتن دارایی‌های اشتراک‌گذاری افکار که ارزش واقعی برای مشتری شما می‌افزایند استفاده شود، در افزایش آگاهی از برند بسیار مؤثر است.

توصیه می‌کنیم از پیام شخصی یک رهبر فکری در تجارت خود یا یک متخصص مناسب استفاده کنید.

تبلیغات پولی و افزایش فروش با رسانه‌های اجتماعی

6. تبلیغات پولی

ارسال مکرر در شبکه‌های اجتماعی و پاسخ دادن به نظرات به‌تنهایی برای افزایش فروش کافی نیست.

بهترین راه برای استفاده حداکثری از حساب‌های اجتماعی خود تبلیغات پولی است.

درحالی‌که دسترسی ارگانیک کانال‌های اجتماعی کماکان رو به کاهش است، رسانه‌های پولی به شما کمک می‌کنند به‌سرعت به مخاطبان خود دسترسی پیداکرده و رشد کنید.

هر کانال رسانه اجتماعی دارای قابلیت‌های تبلیغاتی است. به‌عنوان‌مثال، فیس‌بوک ابزارهای هدف‌گیری گسترده‌ای دارد.

این امر توسعه کمپین‌های موفق را برای مشاغل بسیار آسان می‌کند.

مهم‌تر از همه، برنامه تبلیغاتی فیس‌بوک به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا پست‌های خود را برای دستیابی به هر یک از این 4 هدف گسترش دهند:

کلیک کردن

دسترسی

برداشت‌ها

تعامل

به‌این‌ترتیب، نتایج شما می‌تواند مطابق با اهداف شما سفارشی شود.

نتیجه

برخی از مؤثرترین استراتژی‌های افزایش فروش با رسانه‌های اجتماعی (لینکدین، اینستاگرام، فیس‌بوک و غیره) را در این مقاله بررسی کردیم.

این روش‌ها شامل حضور فعال در جایی که مشتریان بالقوه شما هستند و ایجاد محتوای آموزشی و بهینه بدون تمرکز صرف بر فروش است.

استراتژی‌ها همچنین شامل ساده‌سازی فرآیند خرید، استفاده از اینستاگرام برای تولید سرنخ، استفاده از تبلیغات پولی و استفاده از لینکدین برای شناخت برند است.

هدف همه این استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی کاهش اصطکاک و به حداقل رساندن هرگونه گام غیرضروری است که ممکن است از خرید مشتریان علاقه‌مند جلوگیری کند، می‌باشد.

دیدگاه کاربران (0)